Biljettpriser kvalserien
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jag förmodar att du har ett par tre barn också som vill gå på alla matcher!? Självklart kan man inte tycka annat än att det är ett jävla hån emot alla supportrar som har 3-4 familjemedlemmar som går på varje match, och har gjort så i åratal.Coffe #800 wrote:tycker priserna är bra punkt slut !

"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Som sagt..alla har olika ekonomiska resurser kanske. Det är därför jag menar att det kanske inte är så lätt att säga om det är dyrt eller inte.
Jag säger som Fetisov..skiter om det kostar 250 eller 500 per match. Jag kommer att gå ändå. Men jag kan samtidig förstå barnfam etc...
Jag säger som Fetisov..skiter om det kostar 250 eller 500 per match. Jag kommer att gå ändå. Men jag kan samtidig förstå barnfam etc...
Snart nära dig...en ny hall
-
- Forumamatör
-
- Inaktiverad användare
Prissättning är ett Vågspel, I Lakers fall är Alla pengar i Nuläget Bonus, Varför Då skinna Publiken
Sådant här kan snabbt få motsatt effekt tyvärr, Om KS innehåller ett antal förluster i de 4 första matcherna så blir det ödsligt i Hallen
Jag hade föredragit sänkta priser för Ståplats och samma på sittplats för att uppnå FULL hall eftersom stämningen just nu gör Lakers starkare än de futtiga slantar som KANSKE kan inbringas med denna höjning.
Gambling både med pengar och Stämning

Sådant här kan snabbt få motsatt effekt tyvärr, Om KS innehåller ett antal förluster i de 4 första matcherna så blir det ödsligt i Hallen

Jag hade föredragit sänkta priser för Ståplats och samma på sittplats för att uppnå FULL hall eftersom stämningen just nu gör Lakers starkare än de futtiga slantar som KANSKE kan inbringas med denna höjning.
Gambling både med pengar och Stämning

In Hinkum Veritas
-
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
de som klagar har inte kollat många matcher , det vågar jag lova. en som kollat på lakers hela säsongen är villig att betala en hundring extra per match i Kvalserien.alfax wrote:Jag tror de som klagar mest på smp:s kommentarer är de som aldrig går på en match annars heller.
Och håller med dig Klonis Växjö och idrott går inte ihop .525kr för en konsert på konserthuset då är det ingen som klagar.
Kan vara folk som inte ens har något med lakers att göra , publiksiffrorna blir ett bevis

"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumamatör
-
- Inaktiverad användare
Tänk efter..om du har tre barn som alltid ska med på matcherna 11-13 år ganska korta dessutom, ser knappt någonting på ståplats. Enda alternativet är då sittplats vilket jag då tycker blir åt helvete för dyrt iallafall för mig. Men kanske VLH vill ha in ett nytt klientel i hallen!alfax wrote:Tycker Du inte själv att 500 kr för 5 matcher är billigt.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Värdelösa priser för oss ungdomar och familjer.
Fast MR.Lakers vill väl bara har kontorsgubbar på sittplats.
MOT DEN MODERNA HOCKEYN !
Fast MR.Lakers vill väl bara har kontorsgubbar på sittplats.
MOT DEN MODERNA HOCKEYN !
support your local team
http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Frågan man ställer sig då Neddo är om du tror att VLH har samma ekonomiska förutsättningar som ett bundesligalag? Har VLH samma publikunderlag?
Jag gillar heller inte att betala mer. Men jag inser också att, vill VLH prestera och vara kvar på allsvensk nivå. Då måste pengar in.
Pengar avgör väldigt mycket. Det kan vara skillnaden mellan att spela i div2 eller 3, eller att spela i allsvenskan.
Öman begriper detta och har höga målsättningar. Det stora problemet är ungdomarna. De behövs för att bilda framtidens klack och för att säkra support.
Men vad vet jag. Bara en tanke.
Men det är klart, att jag nu får skära i antal matcher jag ser live. Jag besitter heller inte "fördelen" med att ha ett årskort.
Jag gillar heller inte att betala mer. Men jag inser också att, vill VLH prestera och vara kvar på allsvensk nivå. Då måste pengar in.
Pengar avgör väldigt mycket. Det kan vara skillnaden mellan att spela i div2 eller 3, eller att spela i allsvenskan.
Öman begriper detta och har höga målsättningar. Det stora problemet är ungdomarna. De behövs för att bilda framtidens klack och för att säkra support.
Men vad vet jag. Bara en tanke.

Last edited by Lalin on 11 March 2009, 18:16, edited 2 times in total.
Blueshirts United
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Jag tycker priserna är helt rimliga för vuxenbiljetter. Med tanke på att vi har lägst antal sittplatser i hela KS så behövs det ett litet extra pålägg för att pengar ska rulla in. Och ståplats är ju sjukt billigt. Tror nog vi kommer få den trogna kärnan som vanligt, de ca 2500. Hockeyn är bäst på plats i Lakerdome om det så kostar 20kr eller 300kr.
Men sen håller jag fullständigt med om att det borde finnas ungdomsbiljett. Det är galet att det inte gör det.
Men sen håller jag fullständigt med om att det borde finnas ungdomsbiljett. Det är galet att det inte gör det.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Lakers lyckades med konststycket att få denna glädjens dag till något trist och negativt:
1. MacNevin & Lundbohm
Att klubben efter det som skedde i våras ens funderar på att befinna sig i närheten av skattetekniskt dribbel och ekonomiska gråzoner är för mig en gåta. Det är möjligt att man har järnkoll på att vad som är tillåtet och inte tillåtet i detta fallet. Men säg det till gemene man - i mina öron låter det jävligt skumt att nattetid skeppa transatlanter ut och in ur landet.
2. Chockhöjning av biljettpriser
Kul att höra att man ger publikkapaciteten i Ejendals arena som en förevändning för att höja priserna här. Nu lär det väl inte bli aktuellt med en ny och större islada i Växjö, men OM det blir det så ska det bli trevligt med billiga biljettpriser igen. Ärligt talat, är det någon här inne som tror att det blir billigare att gå på hockey i en ny och större arena?
I Ejendals antar jag dessutom att en del av entréavgiften beror på trivsel, komfort och atmosfär. Jag har svårt att hitta något av detta i Lakerdoomen. Och hävdar man från VLH:s håll att det enbart är själva matchen man betalar för, ja då kan vi ju lika gärna ge fan i att bygga en ny arena. Då duger det gott med den vi har.
50 kr i inträde även för medlemmar är ett STORT HÅN. Pengarna i sig är inga problem, det är mer själva principen: dessa killar och tjejer har stått i ur och skur poch delat ut programblad, sålt hamburgare, tagit p-avgifter etc.
Nu blir det TV:n för mig. Alls inte samma stämning, men man ser man rätt bra
. Och slipper stå bakom 20 pers för att gå och pissa.
Tack för i år - bra kämpat alla Lakejer!
1. MacNevin & Lundbohm
Att klubben efter det som skedde i våras ens funderar på att befinna sig i närheten av skattetekniskt dribbel och ekonomiska gråzoner är för mig en gåta. Det är möjligt att man har järnkoll på att vad som är tillåtet och inte tillåtet i detta fallet. Men säg det till gemene man - i mina öron låter det jävligt skumt att nattetid skeppa transatlanter ut och in ur landet.
Kul att höra att man ger publikkapaciteten i Ejendals arena som en förevändning för att höja priserna här. Nu lär det väl inte bli aktuellt med en ny och större islada i Växjö, men OM det blir det så ska det bli trevligt med billiga biljettpriser igen. Ärligt talat, är det någon här inne som tror att det blir billigare att gå på hockey i en ny och större arena?
I Ejendals antar jag dessutom att en del av entréavgiften beror på trivsel, komfort och atmosfär. Jag har svårt att hitta något av detta i Lakerdoomen. Och hävdar man från VLH:s håll att det enbart är själva matchen man betalar för, ja då kan vi ju lika gärna ge fan i att bygga en ny arena. Då duger det gott med den vi har.
50 kr i inträde även för medlemmar är ett STORT HÅN. Pengarna i sig är inga problem, det är mer själva principen: dessa killar och tjejer har stått i ur och skur poch delat ut programblad, sålt hamburgare, tagit p-avgifter etc.
Nu blir det TV:n för mig. Alls inte samma stämning, men man ser man rätt bra

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Har precis samma känsla, tråkigaste är att man följt lakers i nästan varenda match nu i 7-8 år. Både på ståplats och sittplats
Tog inte ens en säsong innan översittarfasonerna kom tillbaka
Tog inte ens en säsong innan översittarfasonerna kom tillbaka
Primeau wrote:Lakers lyckades med konststycket att få denna glädjens dag till något trist och negativt:
1. MacNevin & Lundbohm
Nu blir det TV:n för mig. Alls inte samma stämning, men man ser man rätt bra. Och slipper stå bakom 20 pers för att gå och pissa.
Nu ökar vi !!