Biljettpriser kvalserien

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Holler med serra där ;)
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

250:- extra på 5 hemmamatcher i kvalserien som går till vårt favoritlag Växjö Lakers kan ju bli det som gör att just DIN favoritspelare blir kvar nästa säsong

Tänk på det!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

de mest bitna lakersanhängarna kommer ändå. Problemet är väl att locka de i marginalen, som bara går ibland. Men som sagt, hoppas jag har fel..
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

nejdå..jag tro du kan ha rätt fetisov
tycker bara att det kan spela kvitta om det skulle kosta 250 eller 300..
Snart nära dig...en ny hall
£ak3rs
Forumamatör

Post by £ak3rs »

Coffe #800 wrote:tycker priserna är bra punkt slut !
Jag förmodar att du har ett par tre barn också som vill gå på alla matcher!? Självklart kan man inte tycka annat än att det är ett jävla hån emot alla supportrar som har 3-4 familjemedlemmar som går på varje match, och har gjort så i åratal. :?
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

Serra, du vet att jag personligen skiter i om det kostar 500:-, jag går ändå.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Som sagt..alla har olika ekonomiska resurser kanske. Det är därför jag menar att det kanske inte är så lätt att säga om det är dyrt eller inte.
Jag säger som Fetisov..skiter om det kostar 250 eller 500 per match. Jag kommer att gå ändå. Men jag kan samtidig förstå barnfam etc...
Martinsson
Forumamatör

Post by Martinsson »

Tycker att Lakers slår supportrarna med en rak knytt näve i ansiktet!!!!!

Vad fan ska vi som är unga göra nu???

Råna nån gammal gubbe som har pengar... skulle inte tro det!!!

Kommer det över 2300 på fredag är det bra!!!!

Allt över det är sjukt bra!!!!!!!!
Vi är växjö Lakers Vi e Röda Gula Blå !!!!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Prissättning är ett Vågspel, I Lakers fall är Alla pengar i Nuläget Bonus, Varför Då skinna Publiken :?

Sådant här kan snabbt få motsatt effekt tyvärr, Om KS innehåller ett antal förluster i de 4 första matcherna så blir det ödsligt i Hallen :(

Jag hade föredragit sänkta priser för Ståplats och samma på sittplats för att uppnå FULL hall eftersom stämningen just nu gör Lakers starkare än de futtiga slantar som KANSKE kan inbringas med denna höjning.

Gambling både med pengar och Stämning :eeeh:
In Hinkum Veritas
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

vafan ska alla här inne sitta ner eller :wink: . verkar ju så..
ni kan ju stå istället. ståplatspaket för 500 är riktigt billigt!
"fest med lakers lakejer;)"
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

KANONBILLIGT!!!!!!
inte mer än en biobiljett för att se ett av de 18 bästa lagen i Sverige :!:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

alfax wrote:Jag tror de som klagar mest på smp:s kommentarer är de som aldrig går på en match annars heller.
Och håller med dig Klonis Växjö och idrott går inte ihop .525kr för en konsert på konserthuset då är det ingen som klagar.
de som klagar har inte kollat många matcher , det vågar jag lova. en som kollat på lakers hela säsongen är villig att betala en hundring extra per match i Kvalserien.
Kan vara folk som inte ens har något med lakers att göra , publiksiffrorna blir ett bevis ;)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
£ak3rs
Forumamatör

Post by £ak3rs »

alfax wrote:KANONBILLIGT!!!!!!
inte mer än en biobiljett för att se ett av de 18 bästa lagen i Sverige :!:
stroke eller 8O
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Tycker Du inte själv att 500 kr för 5 matcher är billigt.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

tänk efter nu .
1 playoff match kostade 120 kr.
5 matcher i KVALSERIEN kostar 500 kr.
Lakers bjuder sina trogna supportrar på entren i stort sett
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Martinsson
Forumamatör

Post by Martinsson »

Inte för en ungdom som betalar själv !!!!!

Skandal!!!!!!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det är hopplöst att diskutera biljettpriser, vi lever så pass olika och har så pass olika förutsättningar. De har satt priset inte mer med det och folk får själva välja tv eller live. Jag skriker inte på de som gör sina val, det står var och en fritt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

jag förstår ungdomarnas frustration. varför gör man på detta sättet ?. Lakers är den enda föreningen som inte erbjuder billigare priser för ungdomarna
Martinsson
Forumamatör

Post by Martinsson »

Det kan du ju ta och fråga Mr.Lakers....

Men vill dem ha 400st mindre ungdomar så varsågoda!!!!!!!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Varför tror Ni att ALLA matcher i Bundesliga är i princip utsålda :wink:

Ligan har Europas högsta publiksnitt :!:

SVAR: Låga priser och mycket Ståplats :!:
In Hinkum Veritas
£ak3rs
Forumamatör

Post by £ak3rs »

alfax wrote:Tycker Du inte själv att 500 kr för 5 matcher är billigt.
Tänk efter..om du har tre barn som alltid ska med på matcherna 11-13 år ganska korta dessutom, ser knappt någonting på ståplats. Enda alternativet är då sittplats vilket jag då tycker blir åt helvete för dyrt iallafall för mig. Men kanske VLH vill ha in ett nytt klientel i hallen!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag förstår dej fullständigt ,min kommentar var om ståplats.
eddan
Forumproffs

Post by eddan »

Värdelösa priser för oss ungdomar och familjer.
Fast MR.Lakers vill väl bara har kontorsgubbar på sittplats.

MOT DEN MODERNA HOCKEYN !
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Frågan man ställer sig då Neddo är om du tror att VLH har samma ekonomiska förutsättningar som ett bundesligalag? Har VLH samma publikunderlag?

Jag gillar heller inte att betala mer. Men jag inser också att, vill VLH prestera och vara kvar på allsvensk nivå. Då måste pengar in.

Pengar avgör väldigt mycket. Det kan vara skillnaden mellan att spela i div2 eller 3, eller att spela i allsvenskan.

Öman begriper detta och har höga målsättningar. Det stora problemet är ungdomarna. De behövs för att bilda framtidens klack och för att säkra support.

Men vad vet jag. Bara en tanke. :roll: Men det är klart, att jag nu får skära i antal matcher jag ser live. Jag besitter heller inte "fördelen" med att ha ett årskort.
Last edited by Lalin on 11 March 2009, 18:16, edited 2 times in total.
Blueshirts United
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

barnfamiljerna blir ju klart mest lidande :!:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
baronen
Forumentusiast

Post by baronen »

alfax wrote:Jag tror de som klagar mest på smp:s kommentarer är de som aldrig går på en match annars heller.
Och håller med dig Klonis Växjö och idrott går inte ihop .525kr för en konsert på konserthuset då är det ingen som klagar.
Jag tror snarare det är avundsjuka taifare och tomtar.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Lite förvirrat vad det gäller priserna just nu för mig. Enligt SMP säger Öman följande:

- "Priset för provatperoner med årskort är 800 kr för de här fem matcherna."

Nämns inget om det på hemsidan. Skickat iväg ett mail till kansliet, får se vad de svarar.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

I så fall är ju allt löst,skriv gärna här om Du får ett svar.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Läste också det , isf är det sjukt billigt om det stämmer.
1500 för ''nya'' supportrar är det värt
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Lakers riskerar att tappa sin grundläggande kraft när de ger sig på hängivna supportrar. För min del blir det sannolikt TV-soffan trots att jag inte missat mer än en handfull matcher sedan vi tog klivet upp till div.2... :cry:
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Martinsson wrote:Inte för en ungdom som betalar själv !!!!!

Skandal!!!!!!!
Vad tycker du är rimligt för 5 matcher i KS?
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Jag tycker priserna är helt rimliga för vuxenbiljetter. Med tanke på att vi har lägst antal sittplatser i hela KS så behövs det ett litet extra pålägg för att pengar ska rulla in. Och ståplats är ju sjukt billigt. Tror nog vi kommer få den trogna kärnan som vanligt, de ca 2500. Hockeyn är bäst på plats i Lakerdome om det så kostar 20kr eller 300kr.

Men sen håller jag fullständigt med om att det borde finnas ungdomsbiljett. Det är galet att det inte gör det.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Lakers lyckades med konststycket att få denna glädjens dag till något trist och negativt:

1. MacNevin & Lundbohm
Att klubben efter det som skedde i våras ens funderar på att befinna sig i närheten av skattetekniskt dribbel och ekonomiska gråzoner är för mig en gåta. Det är möjligt att man har järnkoll på att vad som är tillåtet och inte tillåtet i detta fallet. Men säg det till gemene man - i mina öron låter det jävligt skumt att nattetid skeppa transatlanter ut och in ur landet.
2. Chockhöjning av biljettpriser
Kul att höra att man ger publikkapaciteten i Ejendals arena som en förevändning för att höja priserna här. Nu lär det väl inte bli aktuellt med en ny och större islada i Växjö, men OM det blir det så ska det bli trevligt med billiga biljettpriser igen. Ärligt talat, är det någon här inne som tror att det blir billigare att gå på hockey i en ny och större arena?
I Ejendals antar jag dessutom att en del av entréavgiften beror på trivsel, komfort och atmosfär. Jag har svårt att hitta något av detta i Lakerdoomen. Och hävdar man från VLH:s håll att det enbart är själva matchen man betalar för, ja då kan vi ju lika gärna ge fan i att bygga en ny arena. Då duger det gott med den vi har.

50 kr i inträde även för medlemmar är ett STORT HÅN. Pengarna i sig är inga problem, det är mer själva principen: dessa killar och tjejer har stått i ur och skur poch delat ut programblad, sålt hamburgare, tagit p-avgifter etc.

Nu blir det TV:n för mig. Alls inte samma stämning, men man ser man rätt bra :P . Och slipper stå bakom 20 pers för att gå och pissa.

Tack för i år - bra kämpat alla Lakejer!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
out4speed
Forumentusiast

Post by out4speed »

Har precis samma känsla, tråkigaste är att man följt lakers i nästan varenda match nu i 7-8 år. Både på ståplats och sittplats

Tog inte ens en säsong innan översittarfasonerna kom tillbaka
Primeau wrote:Lakers lyckades med konststycket att få denna glädjens dag till något trist och negativt:

1. MacNevin & Lundbohm
Att klubben efter det som skedde i våras ens funderar på att befinna sig i närheten av skattetekniskt dribbel och ekonomiska gråzoner är för mig en gåta. Det är möjligt att man har järnkoll på att vad som är tillåtet och inte tillåtet i detta fallet. Men säg det till gemene man - i mina öron låter det jävligt skumt att nattetid skeppa transatlanter ut och in ur landet.
2. Chockhöjning av biljettpriser
Kul att höra att man ger publikkapaciteten i Ejendals arena som en förevändning för att höja priserna här. Nu lär det väl inte bli aktuellt med en ny och större islada i Växjö, men OM det blir det så ska det bli trevligt med billiga biljettpriser igen. Ärligt talat, är det någon här inne som tror att det blir billigare att gå på hockey i en ny och större arena?
I Ejendals antar jag dessutom att en del av entréavgiften beror på trivsel, komfort och atmosfär. Jag har svårt att hitta något av detta i Lakerdoomen. Och hävdar man från VLH:s håll att det enbart är själva matchen man betalar för, ja då kan vi ju lika gärna ge fan i att bygga en ny arena. Då duger det gott med den vi har.

50 kr i inträde även för medlemmar är ett STORT HÅN. Pengarna i sig är inga problem, det är mer själva principen: dessa killar och tjejer har stått i ur och skur poch delat ut programblad, sålt hamburgare, tagit p-avgifter etc.

Nu blir det TV:n för mig. Alls inte samma stämning, men man ser man rätt bra :P . Och slipper stå bakom 20 pers för att gå och pissa.

Tack för i år - bra kämpat alla Lakejer!
Nu ökar vi !!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Varför är det så förbannat populärt att citera? Varenda inlägg står minst två ggr i rad. Jag önskar funktionen kunde tas bort.

Om man är orolig för att någon annan hinner skriva emellan kan man skriva ut skribentens namn ex

Varanen - Jag håller mid dig bla bla bla
Post Reply