Lakersfan_03 skrev:Ibland är de svårt utan smilies att förstå =). kul att taif tror att man kan gå upp när man vinner mot lag som har några hundra på hemmamatcherna. skillnad att åka in och vinna inför 12 000 i malmö än och möta Helsingborg , Pantern Kungälv osv som har drygt 300 på sina matcher. blir kul när Alvesta möter Taif
nej. vi ser ju alla hur bra de går för Malmö och deras 12000 åskådare.....
menar att Alvesta når ettan före ni når Allsvenskan . tyvärr hade ni inte hållt i allsvenskan rent ekonomiskt. skillnad att åka till diö och till sundsvall / umeå. det jag menar är att ni aldrig går upp , varför? . för att ni lever i dåtiden och tror att det räcker. KåHåKå går upp före taif ännu ett popcorngäng.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03 skrev:menar att Alvesta når ettan före ni når Allsvenskan . tyvärr hade ni inte hållt i allsvenskan rent ekonomiskt. skillnad att åka till diö och till sundsvall / umeå. det jag menar är att ni aldrig går upp , varför? . för att ni lever i dåtiden och tror att det räcker. KåHåKå går upp före taif ännu ett popcorngäng.
[quote="Lakersfan_03"]menar att Alvesta når ettan före ni når Allsvenskan . tyvärr hade ni inte hållt i allsvenskan rent ekonomiskt. skillnad att åka till diö och till sundsvall / umeå. det jag menar är att ni aldrig går upp , varför? . för att ni lever i dåtiden och tror att det räcker. KåHåKå går upp före taif ännu ett popcorngäng.[/quote]
Dig är det väldigt svårt att ta på allvar. Du har ingen aning om hur TAIF ligger till ekonomiskt, bättre du lägger din tankeverksamhet på nåt annat än TAIF i fortsättningen.
Jag tror nog TAIF vet vad som krävs ekonomiskt för avancemang till HA. Givetvis måste dom precis som HA lagen som tar steget till ES öka sin omsättning rejält. Men har TAIF som målsättning att gå upp i HA så har man säkert en rejäl ekonomisk plan för ett sånt avancemang. Om man klara det sen, är det ju ingen som kan svara på. Beror ju mycket på hur planen ser ut och vilka grundförutsättningar som finns. Troja har ju klarat detta som nykommling, dock har ju Mariestad stora ekonomiska problem. Så det är nog mycke som spelar in!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Har Man ett snitt på 2000 i Div.1 så platsar Man i HA, TAIF precis som Lakers och Troja har lärt sig av misstagen.
Den/De som INTE vill ha upp TAIF gillar inte Hockey så enkelt är det
Det kommer att bli en härlig kamp mellan TAIF och KHK och till slut är bägge i HA, och kort därefter Ryggsäckshockeyns försvarare Halmstad, vilken Bonus för söderlagens Ekonomi detta blir
NEDOMANSKY skrev:Har Man ett snitt på 2000 i Div.1 så platsar Man i HA, TAIF precis som Lakers och Troja har lärt sig av misstagen.
Den/De som INTE vill ha upp TAIF gillar inte Hockey så enkelt är det
Det kommer att bli en härlig kamp mellan TAIF och KHK och till slut är bägge i HA, och kort därefter Ryggsäckshockeyns försvarare Halmstad, vilken Bonus för söderlagens Ekonomi detta blir
Klart att vi alla vill ha upp TAIF, KHK och Halmstad (kan ta ytterligare några säsonger med återuppbyggnad iofs). Derbyn som skapar intäkter. Bortaresor med begränsade utgifter.....
Huddinge åker inte ut 100%.
ett lag får komma till allsvenskan va ? , eftersom det blir 14 lag nästa säsong ?. så huddinge eller nybro spelar inte i Allsvenskan nästa år hoppas Nybban håller sig kvar men tror nästan Huddinge blir favoriten där hoppas jag har fel.
Inga div 1 lag har något att hämta tror jag
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Nej, kvalet är precis som tidigare, två lag från ettan kan gå upp, eller så kan Huddinge, Nybro vara kvar eller så kan ett lag från ettan gå upp och ett AS-lag stanna kvar.
alfax skrev:Det är bara ett lag som får plats i nästa års allsvenska eftersom den bantas till 14 lag.
exakt.
det är bara 1 plats eftersom serien bantas. så nybro eller huddinge spelar inte i Allsvenskan nästa år , eventuellt spelar ingen utav dem men ett div 1 lag fast de är inte särskilt troligt