Räven wrote:....att det finns en jargong här inne bland alltför många, att jag vet bäst, så här ska det vara. Om man istället uttrycker, att jag tror, eller så här skulle nog varit bättre, så skulle det uppfattas bättre. Jag är så trött på läktarexperter när jag coachar, så jag spyr, de vet för fan inte hälften av vad jag vet om mitt lag och har fel på i princip varje detalj som de gapar om.
Apropå att det finns en jargong här inne att "jag vet bäst", menar du.....
Vad gäller lånet av Ante är jag övertygad om att det blir bra för Troja. Han är en mycket bra målvakt som är sugen på att spela igen nu efter att fått agera båsöppnare ett tag i HV. Han har även hjärta för Troja så räkna med en laddad keeper både på onsdag och fredag. Är dock otroligt förvånad att HV släpper honom i det läge som de befinner sig i. Mycket märkligt.
Till Lakers fördel kan dock räknas att de får vila i morgon. Det var många trötta ben i söndags.
Jag hoppas Lakers oxå kan få in lite nytt blod tills på fredag men helst av allt vill jag se TNT på isen igen. Hans medverkan kan vara skillnaden mellan 0 eller 3 poäng!
Dave: ditt inlägg tillför inte ett blask, du kan vara kaxig sen när du vet resultatet, men innan skulle jag nog knipa käften. Vi har mycket kvar att lära av Troja (även om vi är bättre i nu läget) när vi är i ES och har ett j20 lag som ligger i toppen av SuperElit så är vi där Troja aldrig varit
Last edited by Svartvadet on 27 January 2009, 16:28, edited 1 time in total.
Carl: Du måste läsa det jag skriver, det jag skrev var att för Lakers lag, så är det Janne som vet bäst, vem som spelar och hur laget ska formas i match.
Och att jag vet bäst är när jag leder mitt lag i förhållande till dem som sitter på läktaren och tittar på vår match. Där vet jag bäst hur form med mera är på de olika spelarna, som finns att välja på. Hoppas att jag varit tydlig, så att du förstår vad jag menade tidigare.
Svartvadet wrote:Dave: ditt inlägg tillför inte ett blask, du kan vara kaxig sen när du vet resultatet, men innan skulle jag nog knipa käften. Vi har mycket kvar att lära av Troja (även om vi är bättre i nu läget) när vi är i ES och har ett j20 lag som ligger i toppen av SuperElit så är vi där Troja aldrig varit
Faktum är att jag idag stötte på en person här nere i skåne som på rent alllvar trodde att Troja var en ridklubb. Personen är mer rid än hockeyintresserad om man säger så men jag tyckte det lät rätt roligt när jag hörde det iallafall.. Det har ingenting och göra med att jag tror vi utklassar eller vinner mot Troja på fredag. Jag tror som alla andra att det blir en öppen tillställning.. Synd att du inte kan urskilja sånt!
Alla sittplatser är slutsålda till denna matchen nu iaf. Ska bli riktigt skoj med så mycket folk och en fredags match som man sent vill glömma. Hoppas Andreas kommer till Troja och spelar riktigt bra nu.
Slimi wrote:Nu ska tydligen tomtarna låna HV's Andreas Andersson i två matcher, så han lär stå på fredag, enligt vad som sägs på deras forum! Dom tar verkligen till alla medel för att ha någon chans mot oss!
Ja vi såg ju hur det gick 5 december. Repris på fredag i ladan!
Dave wrote:Nån berättade för mig idag att Troja är ett hockeylag.. Hmm, hade bestämt för mig att det var en ridklubb.. Man slutar aldrig förvånas..
Det tyckte jag va skoj. Bry dig inte om svarvadet. Han vågar inte va lite roligt kaxig för OM vi får stryk så får man ju äta upp sånt. Du, får vi stryk spelar det fan ingen roll om man varit lite kaxig inna eller inte. Det kommer få ätas upp i vilket fall. Lika bra att köra på. Spänn av lite. Är ju bara en fjontig hockeymatch.
bigbud wrote:ja undra vem man skulle satsa pengar på ??? lakers eller troja ...men jag tror jag skulle satsa på lakers seger..
bigbud wrote:ja nu blir de svår tippat på fredag...men som de sas innan så blir de dom som kämpa mest.....någon som våga tippa något hur de kommer o gå??
bigbud wrote:några kompisar brukar satsa lite pengar ...men vilket ska man satsa på LAKERS eller TROJA vilka är mest hungriga på fredag
bigbud wrote:undra om någon ha något förslag nu då hur man ska tippa på fredag??
nu har även bigbud bytt logga till lakejloggan och håller på troja , rätt så komiskt faktiskt.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
bigbud wrote:ja undra vem man skulle satsa pengar på ??? lakers eller troja ...men jag tror jag skulle satsa på lakers seger..
bigbud wrote:ja nu blir de svår tippat på fredag...men som de sas innan så blir de dom som kämpa mest.....någon som våga tippa något hur de kommer o gå??
bigbud wrote:några kompisar brukar satsa lite pengar ...men vilket ska man satsa på LAKERS eller TROJA vilka är mest hungriga på fredag
bigbud wrote:undra om någon ha något förslag nu då hur man ska tippa på fredag??
nu har även bigbud bytt logga till lakejloggan och håller på troja , rätt så komiskt faktiskt.
Martinsson wrote:Dem säljer väll inte alla hemma stå innan matchdagen?
Dem har väll ett par 100 som dem säljer i luckan?
vill du vara säker rekommenderar jag att du köper i god tid. kan man sälja allt innan matchen tror jag man gör det
Jag vet inte hur det funkar. Men jag antar att det kan finnas en lapp på luckan om man inte har förköpt. Har svårt att tänka mig att de håller på biljetter.
Fel, fel.. Han är Lakerfan inget annat!
därför han säger hoppas vi vinner och vi troja och så vidare. läs andra inlägg i denna tråden så märker du att han är trojan.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Ännu en kulturklubb som helt plötsligt jublar över ett korttidslån. Jag förstår om man korttidslånar vid målvaktsskador men det är väl inte fallet vad jag förstår. Kan inte vara så kul att vara förstemålis och helt plötsligt få flytta på sig för ett korttidslån på ev två matcher. Nåja nu är ju hockeyn som den är med korttidslån osv och jag tycker inte det är bra men man får väl vara med och spela spelet....
Kan ju vara så att Troja resonerar att man behöver lite avlastning av kvalitet på Petter Sandström, och att man därför lånar in Andreas i två matcher. Två tuffa matcher ska man veta, AIK först och sen derby. Två fighter som tar på krafterna och Troja precis som vi har många viktiga matcher kvar efter dessa två och det gäller att ha krafter kvar att nå hela vägen in i kaklet!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Ditt inlägg är helt klockrent Putte, som du säger så är en riktigt tuff vecka Troja framför sig med AIK, Växjö och Västerås på söndag. Vi får se efter helgen om playoff finns me på kartan.
Förövrigt så ska det bli riktigt skoj på fredag där Växjö står som favorit i och med hemmaplan och Trojas dystra bortafacit.
jag tror att hur det än går på fredag så tar troja den sista playoffplatsen. det pga att man är så pass hemmastarka som man är och jag tror inte löven kommer klara av det till slut.
vinner troja ikväll däremot så är det inte omöjligt med en vinst även på fredag och då är man inte långt efter oss.
kan svänga snabbt