Påläggskalvar
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Påläggskalvar
Juniorerna som ska försäsongsträna och ev få spela lite med a-laget nästa säsong har fått reda på det. Det vore roligt att höra Björn och Everts motivering till just dessa spelare. Eller är det deras pappor.
Bättre att vara stjärna i ett bonnagäng än att vara bonne i ett stjärngäng
-
- Inaktiverad användare
hm sannolikt som vanligt, Man går ENDAST på SKILLS och avståndet från Mittcirklen till Pappa står i direkt proportion till möjligheten att få Chansen
Jag skulle ge Patrik Näslund 1:a tjing därefter Ronny Hansson samt Lucas Hedvall
Viktor Stråhle bör också testas samt bjuda in Andreas Grönkvist, som är klassen bättre än de centrar som Lakers för tillfället förfogar över i J-lagen. Jag skulle även passa på att ge Dennis Landsing chansen att prova på en PopCorntröja och följa i Gandalfs fotspår.
Jag skulle ge Patrik Näslund 1:a tjing därefter Ronny Hansson samt Lucas Hedvall
Viktor Stråhle bör också testas samt bjuda in Andreas Grönkvist, som är klassen bättre än de centrar som Lakers för tillfället förfogar över i J-lagen. Jag skulle även passa på att ge Dennis Landsing chansen att prova på en PopCorntröja och följa i Gandalfs fotspår.
In Hinkum Veritas
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
HaHaHa Svarta Vadet, Mitt Track Record talar sitt tydliga språk
Jag och Kristllkulan, även dammig liggande i en SVART Sopsäck så luggar Jag Nepotismens lärjungar 7 Dagar i veckan
Allt är inte Guld som glimmar, att se skillnaden är konsten
Kolla in Statsen från TV-Pucken och Lakers medverkan i denna, jämför med Toppspelarna och VAR dessa befinner sig i sin utvecklingskurva, ta Målvakterna som blev uttagna i TV-Pucken, Vad spelare dessa? , NU nyper LHC TEX Vispa ner en rejäl näve Potential i brygden , sila sen genom en Nylonstrumpa och precis som Robert Gustavsson så fastnar FulÖlen i filtret.
Stats intressant, MEN endast en del i denna ålder, Potential är Ledordet i Rebusen.
Jag anar namnen som blivit uttagna, de följer sannolikt gammal god Hockeytradition, dessvärre hjälper detta inte spelarna ett smack i deras fortsatta utveckling, det gör potential och egen vilja.
IBRA kom inte långt för att Hans pappa lyfte in honom i MFF`s A-Trupp
Jag skulle satsat på Näslund/Hansson/Hedvall/Stråhle/Landsing
Larsson/Nilsson är OK. och M.Åkesson är given.
I fallet Grönkvist så känns det som jag redan fått rätt
Ett knippe från egna J-led samt fortsatt koll på Traktens egna Russin.
I nuläget finns inget Superlöfte i Länet som Junior förutom i Troja och TAIF nämligen Nilsson/Holmström/Fantenberg/Dahl , den som kan utmana på sikt är Landsing nu när TEX lämnat för säsongen.
Jag och Kristllkulan, även dammig liggande i en SVART Sopsäck så luggar Jag Nepotismens lärjungar 7 Dagar i veckan
Allt är inte Guld som glimmar, att se skillnaden är konsten
Kolla in Statsen från TV-Pucken och Lakers medverkan i denna, jämför med Toppspelarna och VAR dessa befinner sig i sin utvecklingskurva, ta Målvakterna som blev uttagna i TV-Pucken, Vad spelare dessa? , NU nyper LHC TEX Vispa ner en rejäl näve Potential i brygden , sila sen genom en Nylonstrumpa och precis som Robert Gustavsson så fastnar FulÖlen i filtret.
Stats intressant, MEN endast en del i denna ålder, Potential är Ledordet i Rebusen.
Jag anar namnen som blivit uttagna, de följer sannolikt gammal god Hockeytradition, dessvärre hjälper detta inte spelarna ett smack i deras fortsatta utveckling, det gör potential och egen vilja.
IBRA kom inte långt för att Hans pappa lyfte in honom i MFF`s A-Trupp
Jag skulle satsat på Näslund/Hansson/Hedvall/Stråhle/Landsing
Larsson/Nilsson är OK. och M.Åkesson är given.
I fallet Grönkvist så känns det som jag redan fått rätt
Ett knippe från egna J-led samt fortsatt koll på Traktens egna Russin.
I nuläget finns inget Superlöfte i Länet som Junior förutom i Troja och TAIF nämligen Nilsson/Holmström/Fantenberg/Dahl , den som kan utmana på sikt är Landsing nu när TEX lämnat för säsongen.
In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
En Gandalf med dennes spelskalle och klokhet samt förmåga att omsätta de två första egenskaperna i lyckade passningar/brytningar händer inte så ofta i Sverige, senast var det N.Bäckström(-87)/P.Berglund(-88)/ M.Backlund(-89) ser ingen ung Center som efter de tre ovan som är bättre än Gandalf fram tom årgång 91. A.Grönkvist(-90) KAN bli mycket bra, men ännu endast med lovande potential.
Larsson/Nilsson är i Mina ögon inte i närheten av Gandalfs nivå, trots poängsamlandet, i samma ålder tog Gandalf en HA tröja efter att spelat 2 säsonger med Seniorhockey och dundrat in poäng i Alvesta SK.
Det hindrar inte att De ändå kan prestera, men Potentiella Gandalfs
Larsson/Nilsson är i Mina ögon inte i närheten av Gandalfs nivå, trots poängsamlandet, i samma ålder tog Gandalf en HA tröja efter att spelat 2 säsonger med Seniorhockey och dundrat in poäng i Alvesta SK.
Det hindrar inte att De ändå kan prestera, men Potentiella Gandalfs
In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
Enligt rykte på Eliteprospects är Carl Larsson på gång till LHC:s J20-lag.
-
- Inaktiverad användare
Jacob Wulcan borde fått en inbjudan samt en back från Alvesta vid namn Ax.......
Annars på Påläggsfronten kan meddelas att namn i diverse uttagningar för Smålands del (Team93/94/95) utfallit enligt följande:
HV71 18 spelare
Växjö Fakers 13 spelare
Troja 10 spelare
TAIF 6 spelare
och slutligen Plantskolan(ASK) 3 spelare
PopCorn och Uteis verkar funka hyfsat
Annars på Påläggsfronten kan meddelas att namn i diverse uttagningar för Smålands del (Team93/94/95) utfallit enligt följande:
HV71 18 spelare
Växjö Fakers 13 spelare
Troja 10 spelare
TAIF 6 spelare
och slutligen Plantskolan(ASK) 3 spelare
PopCorn och Uteis verkar funka hyfsat
In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
-
- Inaktiverad användare
-
- Inaktiverad användare
-
- Inaktiverad användare
StorKlubbar rycker i Näslunds LakersTröja
En del ForumDårar har NÄSA för spelare med Potential
Evert bör redan NU garantera honom en Plats bland 4 Linor, annars........
Locka sedan en illa behandlad Planta Gandalf Version 2(läs Landsing) till Lakers Allsvenska J-18 på tillväxt för kommande HA spel
Slutligen så låt Wulcanen få ett Utbrott i Dooomen till hösten
En del ForumDårar har NÄSA för spelare med Potential
Evert bör redan NU garantera honom en Plats bland 4 Linor, annars........
Locka sedan en illa behandlad Planta Gandalf Version 2(läs Landsing) till Lakers Allsvenska J-18 på tillväxt för kommande HA spel
Slutligen så låt Wulcanen få ett Utbrott i Dooomen till hösten
In Hinkum Veritas
Re: Påläggskalvar
Patrik Näslund har gjort riktigt bra ifrån sig i Frölundas J20 under hösten, han står även uppsatt för fyra matcher med a-laget . När Frölunda lirade ET-kvartsfinal nere i Salzburg för någon vecka sedan fick han en hel del speltid.
Evertsson ryktas ju vara ute på Europaturné – han kanske gjorde en avstickare till Österrike för att kolla in denne talangfulle 19-åring?
Evertsson ryktas ju vara ute på Europaturné – han kanske gjorde en avstickare till Österrike för att kolla in denne talangfulle 19-åring?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Patrik Näslund till Asplöven enligt Jimmy Stålnacke på NSD.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- c/o LL´s Forum
Patrik Näslund slutar med hockeyn. Synd att han lägger av så tidigt. Och det är sannerligen inte lätt att leva upp till en legends efternamn skämt å sido, men jag trodde ändå att den pöjken skulle gå mycket längre än så här..
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=19758
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=19758
Han dementerar det på twitter.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.