Ny målvakt!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Vad i helvete?
RBK kan dra åt helvete!.
Likadant HV71.
VÄRVA EN MÅLVAKT FÖR HELVETE!!!!!!!!
RBK kan dra åt helvete!.
Likadant HV71.
Last edited by Lakersfan_03 on 8 December 2008, 18:43, edited 1 time in total.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Men det är antagligen Axel Brage de pratar om http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5510
Edit: hittade
Edit: hittade
Last edited by Svartvadet on 8 December 2008, 18:45, edited 1 time in total.
Såja, lugna ner dig en smula. HV och gröngrodorna gör väl vad dom vill med sina kontrakterade spelare. Finns det inga lediga målisar så finns det väl inte.Lakersfan_03 wrote:Vad i helvete?
RBK kan dra åt helvete!.
Likadant HV71.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
Tycker det är konstigt om man nu har kommit överrens om att han skulle spela två matcher här.
Målvaktssidan har ju utvecklats maximalt olyckligt för Lakers. Först försvinner Viktor Fasth för resten av säsongen. Sedan skadas Stefan Liv, vilket gör att Bengtsberg kallas hem. Och detta händer efter det att vi skickat hem Reto. Nu får vi hoppas på en permanent lösning för resten av säsongen eftersom vi har chansen att gå riktigt långt i år.
Målvaktssidan har ju utvecklats maximalt olyckligt för Lakers. Först försvinner Viktor Fasth för resten av säsongen. Sedan skadas Stefan Liv, vilket gör att Bengtsberg kallas hem. Och detta händer efter det att vi skickat hem Reto. Nu får vi hoppas på en permanent lösning för resten av säsongen eftersom vi har chansen att gå riktigt långt i år.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
med facit i hand kunde jag blivit mångmiljonär på travet, bara jag vetat hur loppen slutade.Fredrik R wrote:Med facit i hand var det riktigt fel att skicka hem Reto.
Jag tycker det var helt rätt att skicka hem Reto då han var på tok för ojämn.
Sen att jag tycker lån är piss-uselt, det är en helt annan femma.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Har sett det på Enestubbes och Hedmans bloggar
http://www.smp.se/blogg/hedmans_horna/n ... 022135).gm
http://www.smp.se/blogg/daniel/villkora ... 021903).gm
http://www.smp.se/sport/nihlstorp-kalla ... 022137).gm
http://www.smp.se/blogg/hedmans_horna/n ... 022135).gm
http://www.smp.se/blogg/daniel/villkora ... 021903).gm
http://www.smp.se/sport/nihlstorp-kalla ... 022137).gm
-
- c/o LL´s Forum
Ingenting på Växjös hemsida. Fan att man ska behöva läsa det i blaskan först. Hursomhelst så en målvakt måte vi ha å det snabbt. Vety inte vad det finns å hämta på den eropeiska marknaden men någon dörröpnare borde väl vara ledig
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Vi har två matcher innan uppehållet. Det sämsta vi kan göra i nuläget är att stressa fram en lösning. Det blir alltid dyrare så. Redan nu vet agenterna om situationen och är säkert inte sena att utnyttja det till max. Bästa vore att hitta en lösning a´la Ström där klubben vill bli av med spelaren. Rbk?
Mylliniemi på väg in istället?
Kolla länken...
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=269487
Kolla länken...
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=269487
-
- c/o LL´s Forum
Vadå jag står för pengarna?.alfax wrote:Och Du står för pengarna Många tror det finns brunnar att ösa ur.Lakersfan_03 wrote:. värva 2 målvakter istället
Viktor Fasths lön betalar vi inte längre . Inte heller dinovs. skicka hem bengan så har vi råd med en annan andramålvakt säsongen ut. Vad är det för fel med det?. Vi är ju inget bottenlag direkt våga satsa så kommer framgångarna. sa inte att vi ska lägga 100 000 på målvakter nu alfax bara 2 st vi kan ha hela säsongen
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Den texten är från Smålandsposten. Så det är bara en bekräftelse på att Myllis ev blir ledig på marknaden inom kort. sen är ju frågan hur LHC resonerar näör det gäller Henriksson och Fransson. Kan Fransson tänka sig att stå vid båsdörren resten av säsongen med bara enskilda inhopp. De är frågan.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
Du har inte en aning om vad Bengan kostar Lakers hör jag....kan bara upplysa dej om ska vi ha en målvakt av hans klass så blir det helt andra pengar det handlar om.Lakersfan_03 wrote:skicka hem bengan så har vi råd med en annan andramålvakt säsongen ut.
Det är 5 månader sen vi var på ruinens brant occh nu ska det satsas till höger och vänster.Tack för vi har en styrelse nu som vet var det handlar om.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Postat: 2008-12-08, 18:40:47 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
Ennligt Enestubbes blogg kallas Nilstorph tillbaka redan nu.
Axel Brage från Linköping lånas in. Någon som hört namnet förut?
Jag såg HvJ20 mot Linköping J20 i höstas. Linköping vann 3-2 och bäste spelare den matchen var Brage. Stor, lugn och trygg i sitt spel. Spelar väldigt moget kort sagt. Jag blev imponerad!
Jag vet, j20 är j20 och AS är AS men killen har potential, helt klart. Är villig att hålla med Evert om att han är i paritet med Bengan. Sen att det inte är den optimalaste lösningen på målvaktsfrågan kan jag hålla med om...
Låt oss!
-
- c/o LL´s Forum
Vet själv att Bengan inte är den dyraste i våran trupp. Men helt ärligt kan vi ha Bengan som första målvakt kan vi ha en billigare Lindberg som andra målis och lägga lite pengar på en första målvakt. vi betalar FORTFARANDE INTE Viktor Fasths lön + att DIno nu är en spelare mindre vilket borde göra så att vi har lite pengar för en första målvakt.alfax wrote:Du har inte en aning om vad Bengan kostar Lakers hör jag....kan bara upplysa dej om ska vi ha en målvakt av hans klass så blir det helt andra pengar det handlar om.Lakersfan_03 wrote:skicka hem bengan så har vi råd med en annan andramålvakt säsongen ut.
Det är 5 månader sen vi var på ruinens brant occh nu ska det satsas till höger och vänster.Tack för vi har en styrelse nu som vet var det handlar om.
Saken är den att vi förlorar mycket på att ha olika målvakter .
du vet att Brage är 5e målvakten i morgon som kommer stå för oss va?
Vet du också att om vi räknar med Lindberg och Ohlsson som båsöppnare så har vi haft 7 olika målvakter i lakerströjan den här säsongen?. Väldigt mycket cirkus på det faktiskt.
Viktor Fasth
Christoffer Bengtsberg
Reto Schursch
Christopher Nihlstorp
Axel Brage
Alexander Lindberg
Anton Olsson
KOMEDI MINA VÄNNER KOMEDI!!!!!!
Och Peter Ström är gratis..
3 av målisarna har ju inte stått en minut så jag vet inte vad det skulle vara för komedi. Det finns dåligt med målvakter och då lånar vi tillfälligt. Du är aningen mer komisk.
3 av målisarna har ju inte stått en minut så jag vet inte vad det skulle vara för komedi. Det finns dåligt med målvakter och då lånar vi tillfälligt. Du är aningen mer komisk.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
-
- c/o LL´s Forum
Han är inte gratis men du kan ju inte komma med och säga att vi nu inte har råd och ha sånna spelare när det går som det går ?.
Axel står 60 min imorgon. Komedin är att vi haft så många olika målvakter det duger inte. 4 olika målvakter är för mycket nog. Du är den komiska som vägrar se sanningen i vitögat. Det här måste skötas bättre
Axel står 60 min imorgon. Komedin är att vi haft så många olika målvakter det duger inte. 4 olika målvakter är för mycket nog. Du är den komiska som vägrar se sanningen i vitögat. Det här måste skötas bättre
Du är minst sagt engagerad i målvaktsfrågan Friberg. Panik skapar osäkerhet, panik är dyrt och panik blir fel. Vi har situationen nu och vi har har resten av säsongen. Det är ingen som hävdar att det är bra att låna in olika målvakter till varje match, men det är inte heller bra att med gråten i halsen ge sig ut på marknaden och värva. Vampyrerna känner lukten av rädsla.friberg wrote:känns väldigt oroväckande det här att det inte löst sig det här med nån målis ännu , bara låna bara låna hela tiden det börjar bli löjligt det här nu och det bildar en djävla massa osäkerhet i laget sanna mina ord.
Vi bör under uppehållet hitta en win-win-win situtaion där en klubb vill bli av med en målvakt, som inget hellre vill än få spela, och som tillsammans med Bengtsberg kan dela på sysslan hos oss. Tre parter - alla vinner och vampyrerna får suga ut något annat offer.
Om Evertsson hade hittat en ledig målvakt med rätt kvalite som för rätt pris vill spela för oss, är det då någon som inte tror att han hade blivit signad för oss??
Jag vågar säga att alla vet att vi är i stort behov av en ny (första)målvakt, även målvakterna och deras agenter.
Om nu Jere Myllyniemi, är den målvakten som blir över nere i Rögle och Leksand är intresserad av hans tjänster så är den enda chanser för att vi ska få honom att han hellre är förstakeeper hos oss än backup bakom Läck där han dessutom säkert skulle få 20-30000 :- mer i månaden.
Jag vågar säga att alla vet att vi är i stort behov av en ny (första)målvakt, även målvakterna och deras agenter.
Om nu Jere Myllyniemi, är den målvakten som blir över nere i Rögle och Leksand är intresserad av hans tjänster så är den enda chanser för att vi ska få honom att han hellre är förstakeeper hos oss än backup bakom Läck där han dessutom säkert skulle få 20-30000 :- mer i månaden.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Men RBK är inte den enda klubben med tre målvakter...det är just den poängen jag vill göra. Med lite is i magen går det att hitta andra intressanta spelare. Karjalainen kanske? Kanske någon annan finsk klubb som har överflöd av bra keepers? Jag tycker alltid de sportchefer som gnäller över marknaden är skrattretande. Nu senst VIKs som rydligen inte hittar något trots att man går ut med hur mycket man kan spendera. Marknaden är aldrig död, men däremot kanske marknaden inte alltid gör hela jobbet åt sportcheferna.