Jag håller med dig Niles, dock tror jag att om vi ska få en ny Arena för hockey inom en överskådlig framtid måste
VLH och herrarna Öhman/Marchal kliva in.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
PutteA, det är exakt de parter jag menar. Helt rätt tid att bygga en arena nu om man kan finansiera bygget. Reapris och klar precis lagom till att Världen vänt och allt är kul igen.
Sen att det inte skulle vara svårt att få frivilliga till att dra en och annan arbetstimme ideelt är en helt annan diskussion..nästan..
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Exakt, drömmen finns såklart kvar, men tyvärr blir det väl inte mer än så. Jag lyssnar just på radion samtidigt och dessa stackars pojkar, Em och Franzen svammlar om en framtid om sådär 5-10 år.
Satsningen blir en allmän upprustning, enligt Bo frank.
så det här me ny hall känns som att man kan glömma och att vi får leva kvar med den gamla med fast den är lite mer upprustad .
vilket jykleri säger ja bara.
Tycker detta inte är jyckleri. en upprustning liknande den i Ängelholm kommer det troligen bli ,Lakers är inne på den linjen.
Jag blir nöjd om så blir fallet.
Fast är det särskilt långsiktigt att enbart "rusta upp" nuvarande ishall? Är det verkligen så genomtänkt att lägga ytterligare pengar på kosmetiska förändringar? - Nej, börja om på ny kul och bygg en hall med framtidsmöjligheter. Våga och vinn!
Man kan göra mycket ,men att att skala bort ALLT UTOM ISEN OCH ATT lAKERS får kontroll över detta ,då är jag nöjd!!
Jag vet så många som jobbar för detta och VERKLIGEN ställer upp utan att gnälla för inte det blev en arenastad och de i kommunstyrelsen skulle bestämma ..
ÖMAN och dina Lakejer DU ÄR KUNG!!!
jAG FÖRSTÅR ALLA DE SOM SITTER PÅ STOLARNA I KOMMUNHUSET ATT DETTA ORDNADE LAKERS SJÄLVA Ni todde att Ni skulle glänsa den dagen arenan invigdes Men det blir ÖMAN och jag avslöjar inte mer namn som räknas UPP DEN DAGEN!! Det visar bara med vanligt förnuft och människor som har framåtanda och tror på den så kommer man långt
!!
Last edited by alfax on 14 November 2008, 10:03, edited 1 time in total.
Jag förstår bara inte när jag läste att IFK Växjö skulle ha en ny träningsanläggning. Vilken annan förening har bättre träningsförhållanden än dom i Växjö. Tipshallen är väll inte direkt rutten.
Ishall är inte prioriterat på kommunhåll, det blir väll först en en allhall i araby.
munken wrote:Jag förstår bara inte när jag läste att IFK Växjö skulle ha en ny träningsanläggning. Vilken annan förening har bättre träningsförhållanden än dom i Växjö. Tipshallen är väll inte direkt rutten.
Ishall är inte prioriterat på kommunhåll, det blir väll först en en allhall i araby.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
I dagens bt pappersbilagan . Står det att Steen o Ström ska satsa på ett
nytt köpcenter i Borås. Precis som att vi skulle behöva ett köpcenter till. .Mer ishallar åt folket.
Jag är helt övertygad om att VLH sedan länge haft vetskap om att S&S inte ekonomiskt kommer att engagera sig i ett arenabygge.
Kamrater - VLH, med entreprenör Öman i spetsen, ligger bra till i planeringen. Det är nog många som kommer att få en knäpp på näsan när saker och ting sätts på pränt.
Tror och hoppas jag...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Jag tror precis som Du volvon och på onsdag drar Öman med sig hela sponsorgruppen till Malmö för rundvandring tillsammans med Percy i deras nya arena ,tror att det snackas sponsorpengar på den hemresan.
ÖMAN vet hur en slipsten ska dras.
KalleB wrote:hur fan kan man bygga en aktivitetshallal i araby före en ny hockey arena?
Hur ?
Förmodligen för att det är 100 gånger billigare. och araby redan ser ut som det gör.
ska vi få en egen hall känns det som om det får gå från egen ficka och dit har vi långt kvar till
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Det tråkiga i det hela är väl våra helt nollställda politiker, vill inte nämna dem vid namn, men de är pinsamma, hela högen. Hade vi inte haft dessa tomtar, så hade det sett helt annorlunda ut. Man kan inte ha med människor som ingenting vet, det värsta är väl att de själva, särskilt herr Frank, tror att han vet allt.
Lämnar man över det till entrepenörer som A.Ö så kommer också resultaten.