David Lundbohm

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

Nä du , Serra. Patrik Carlsson får gärna fortsätta som center mellan BOIS och Jacobsson. Snacka om att Nr 24 skulle börja producera igen.
Sug på den, Melin
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jag hoppas Bohm byts mot Ström.
In Hinkum Veritas
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Neddo, du menar väl inte Lundbohm mot Lundström? Med dig vet man ju aldrig.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Sannolikt är Du den enda som behöver en förklaring, inte ens Bruno verkar undra :roll:
In Hinkum Veritas
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

NEDOMANSKY wrote:Jag hoppas Bohm byts mot Ström.
Håller med fullständigt!!!!
Once a laker, always a laker
Bruno

Post by Bruno »

Skulle det vara fysiskt möjligt idag? Är han ledig? Ström stack ju från Lakers bara för att Sparta la ett mycket högre bud än Lakers.
Bruno

Post by Bruno »

NEDOMANSKY wrote:Sannolikt är Du den enda som behöver en förklaring, inte ens Bruno verkar undra :roll:
Va? Neddo! Nu måste jag ändå ställa dig mot väggen och fråga, menar du verkligen Lundbohm mot Lundström??? :o Kom igen nu! Du skojar va?? :wink:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Bruno wrote:Skulle det vara fysiskt möjligt idag?
Multipel, vad menar du? Utveckla gärna ovanstående 'jämförelse' - jag är idel öra.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Henrik Evertssons hitskeppade och dyra artistspelare David Lundbohmb är en flopp. Men man måste hålla isär hockeybegreppen. David Lundbohmb är en bra ishockeyspelare - men definitivt ingen matchavgörande spelare. David Lundbohmb är här hos oss för att vara den avgörande faktorn i täta matcher vilket han inte är. Han är definitivt inte värd slantarna som rinner in på kontot varje månad. Hockey-/krona!

Jag vet inte vilken budget som Nybro Vikings spelar med men dom valde ändock att för ett par dagar sedan att kicka Olivier Bouchard. Han var tänkt att producera en massa poäng för Vikingarna. Men han floppade. Och han fick "kicken". På kontot så står det 13, 2+4. Vikingarna och Olivier bröt i samförstånd kontraktet. Härligt med kuragespelare som sätter laget framför pengen.

David Lundbohmb har på fjorton matcher skrällt till med 6+5 OCH (jag trägar med detta) majoriteten av dessa pinnar har kommit mot bottenlag. VLH är ingen lekskola där man kan damma hem en massa stålar utan att prestera - hoppas jag.

Jag hoppas att Henrik Evertssons David Lundbohmb snarast skeppas från laget och ersätts med en spelare värd pengen. Det är vid jul som laget skall vara som bäst och då håller det inte att ha en dyr artistare i laget som levererar mindre än sporadiskt. Minuspoängen (-2) kan han ta med sig hem till Amerikat.
Sportchef Henrik Evertsson 2008-06-28 wrote:Evertsson beskriver David som en spelskicklig center som är duktig i powerplay. Han jämför honom också med en annan center i Växjö Lakers trupp – Robert Rosén.
– De har lite samma spelstil och det är ju en väldigt bra spelartyp som vi har nytta av och som vi tror kommer att vara en motor i en tänkt förstakedja. Det här är en kille där vi får erfarenhet, europeisk erfarenhet, och vi får en väldigt hög skicklighetsnivå. Vi är riktigt nöjda idag, berättar Evertsson.
/T5!!
Last edited by C70T5 on 8 November 2008, 13:57, edited 1 time in total.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

6 mål! Hälften av vad Ström presterade på en hel säsong. :wink: Men jag börjar också inse att mer än så här vill jag se. Speciellt pga av att VLH är inget HV71, ekonomiskt sett!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Volvon har i sak helt rätt, tålamodet som visas #68 är stort, uebliven prestation har två möjliga orsaker, 1. en klassisk FEL-Scoutning(sånt som händer), 2. #68 underskattade HA`s kvalitet och slarvade med förarbetet, Jag lutar åt Nr. 1. och undrar Om Evert ens sett honom live innan värvningen?

Om Man inte inser den betydelse som STRÖMMINGEN hade för Lakers i fjol så missar man mycket i en match.

ps. Calle Johansson sa i Canal+, Tjänar man bäst, så spelar Man bäst så enkelt är det :wink:
In Hinkum Veritas
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Neddo! Jag begrep faktiskt att Ström var en mycket duktig playmaker. :wink:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

:ok:
In Hinkum Veritas
Bruno

Post by Bruno »

C70T5 wrote:
Bruno wrote:Skulle det vara fysiskt möjligt idag?
Multipel, vad menar du? Utveckla gärna ovanstående 'jämförelse' - jag är idel öra.

/T5!!
För det första ställer jag mig frågande varför du tilltalar mig multipel.? Du får gärna utveckla det.
För det andra, för att utveckla min fråga undrar jag naturligtivs om Ström är ledig för att åter igen skeppas till Lakers?
Last edited by Bruno on 8 November 2008, 16:39, edited 1 time in total.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

han syftade nog på att du hoppar in i telefonkiosken o byter om och ut hoppar ditt alter ego,Komodoödlan!! 8)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Bruno

Post by Bruno »

Det förblir en personlig angelägenhet såvida du inte hängt med här på forumet, Malul. Det vore dock respektfullt att bli tilltalad Bruno i fortsättningen. Man vet aldrig, jag kanske dyker upp med ett helt annat alias nästa säsong, som en blixt från klar himmel. Så det är bäst att ni har öron och ögon öppna :wink:

Åter till ämnet.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag hänger med rätt bra här;)

åter till ämnet!

jag kan vara den siste som vill ha kvar Lundbohm,jag tror på killen!
mot AIK kommer han visa vad jag menar,hoppas jag..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Eftersom att du - Multipel - är och skvätter i vartenda tråd med din fantastiska hockeyprofetia så lär vi nog märka av dig vad du än kallar dig.

Om Peter Ström fysiskt sätt är redo för spel i Växjö Lakers vet jag dock inte. Men om du frågar Supporter, Komodoödlan, Farbror Barbro, Did, Dissociativ eller din psykolog så kanske då får svaret.

/T5!!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Tror inte att det i dagsläget är nödvändigt att kicka Lundbohm för han är ett ganska acceptabelt misstag med tanke på att han ändå gjort 11 poäng på 14 matcher... Alla värvningar lyckas inte men det är skillnad på att kicka en spelare som producerat nada och någon som faktiskt har presterat hyfsat och dessutom så besitter Lakers en 3:e plats i dagsläget.
Bruno

Post by Bruno »

C70T5 wrote:Eftersom att du - Multipel - är och skvätter i vartenda tråd med din fantastiska hockeyprofetia så lär vi nog märka av dig vad du än kallar dig.

Om Peter Ström fysiskt sätt är redo för spel i Växjö Lakers vet jag dock inte. Men om du frågar Supporter, Komodoödlan, Farbror Barbro, Did, Dissociativ eller din psykolog så kanske då får svaret.

/T5!!
Det där lät väl ändå motsägelsefullt, C70T5? :lol: Du är ju själv och "skvätter" runt överallt. Du FÅr veta mest och bäst, men låt alla få ha sin åsikt.

Sen tror jag inte att du har sinne för humor som jag, men det är en helt annan sak.

Åter till ämnet.
Bruno

Post by Bruno »

Anders83 wrote:Tror inte att det i dagsläget är nödvändigt att kicka Lundbohm för han är ett ganska acceptabelt misstag med tanke på att han ändå gjort 11 poäng på 14 matcher... Alla värvningar lyckas inte men det är skillnad på att kicka en spelare som producerat nada och någon som faktiskt har presterat hyfsat och dessutom så besitter Lakers en 3:e plats i dagsläget.
Jag har en liten feeling som säger att han i nuläget skulle passa bättre som back i det här laget med tanke på hans lugn och förmåga att hålla i pucken. Kan skjuta bra från blå också.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Just NU vinner Lakers MED #68, dock skulle Jag byta med Strömmingen direkt om möjlighet ges.

BACK Nej Nej Nej

Lundbohm har en viss likhet med Gandalf i sitt rörelsemönster som är en aning långsamt,skillnaden är att Gandalf är i det närmaste felfri i sitt passningsspel och ligger på en högre nivå, och är formidabelt klok i alla sina beslut på banan, det är inte Lundbohm tyvärr.

Gandalf har en förmåga som är FÅ förunnat, nämligen att lura en motståndare i Slow-Motion.
In Hinkum Veritas
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Lundbohm back??? Och årets ENDA nominerade ÄR... Kockoödlan :evil:!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Bruno

Post by Bruno »

Min gode vän Charlamov! Du är inte så smart som du tror. Du är anmäld!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Lugn Bruno, inte spräcka Forum-Femmana 1a Line :ajabaja:

Jag har blivit kallad betydligt grövre saker än Tönt, Simmar man i Skiten BRUNO !, så blir man smutsig.

Men inte menar Du på allvar att #68 skulle passa som BACK :?:
In Hinkum Veritas
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

En sista utväg är sedan att testa Lundbohm som ersättare för Fasth 8)
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

eller i värsta fall köra ismaskinen :mrgreen:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Han kan ta över Bizons roll innan match...

"ni in the klack are you klara"
Snart nära dig...en ny hall
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Att köra ismaskinen var inte snällt mot våra vaktmästere, det är verkligen ingen barnlek att göra is.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
puff
Forumdemon

Post by puff »

Jag förstår inte meningen med ert klankande på Lundbom. Han är en del i ett vinnande lag. en kugge i hjulet. Idag under AIK matchen kollade jag in honom lite extra. Jag tycker inte alls att han är så dålig som ni vill göra gällande. Lakers ligger på andra plats med Lundbohm som en spelare i laget och jag kan inte förstå hur ni tror att han förbättras ytterligare med ert klankande. Jag tror snarare att det kanske skulle lossna om han fick lite stöd och därmed ökat självförtroende.
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Jag Puffar för Puffs inlägg!
Lundbohm var bra idag.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Jag känner också som puff ibland. Men jag förstår också frustrationen hos en del. Han är värvad som första center och har säkert betalt för det. Det är det folk hänger upp sig på. Men väl talat puff.

För mig är det nog så att jag har svårt för att klanka ner på en spelare i lakerströja överhuvudtaget :idea: :roll:
Last edited by Lalin on 10 November 2008, 22:53, edited 2 times in total.
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Bra och bra, killen gör ju inga mål det är det som är problemet.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Han gör en helt OK match, Laget vinner, Han tar dock en hel del dåliga beslut i sitt passningspel som vid ett flertal tillfällen höll på att bli så kallade Indianare, spelar med ruggigt små marginaler utan att ha Gandalfs klass. Totalt är det dock Ok och på rätt väg.
In Hinkum Veritas
puff
Forumdemon

Post by puff »

Problemet är väl att de flesta (liksom jag) skruvade upp förväntningarna alldeles för högt då vi trodde att det var en målgörare av rang som värvades. Ni skall se att det lossnar snart, idag var han nära vid flera tillfällen. Han jobbar och sliter men jag kan inte tänka mej att allt det negativa som skrivs om honom och detta ständiga ifrågasättande om han skall få vara kvar gör att han börjar producera mål snabbare. som tur är kan han väl inte läsa det som skrivs om honom. gott att läsa att det är fler som håller med mej
Post Reply