Östers IF
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jag skulle (oxå) tro att Öster måste göra sig av med alla, oavsett position i föreningen, som är smittad med nederlagsviruset. Alla som har nedflyttningssjukan måste bort. Det vilar en förbannelse med dom kvar i föreningen. Kalla in Anticimex... Distriktsveterinärerna... Dr Jekyll... Exorcisten... utrota, avgifta och bygg nytt.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
och namnet "Öster" har ju inte förknippats med nåt gott på snart 30 år...
skrota det också och byt namn till Värends BK eller nåt...
Ni kan få låna vår popcornmaskin om ni vill!
skrota det också och byt namn till Värends BK eller nåt...

Ni kan få låna vår popcornmaskin om ni vill!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Ajuste, det hade jag fullständigt glömt bort att boxningsklubben hette så! 
iofs, om de går i hop med dom skulle nog fotbollen blir bra mkt mer intressant!

iofs, om de går i hop med dom skulle nog fotbollen blir bra mkt mer intressant!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
hedervärt och stort av den personen.
men bara för att måla fan på väggen:
jag tror nog att Öster sabbar detta åxå då det knappast är pengarna som saknats utan en rejäl plan och strategi.
en polerad skitkorv är likväl en skitkorv.
jag tror nog att Öster sabbar detta åxå då det knappast är pengarna som saknats utan en rejäl plan och strategi.
-
- c/o LL´s Forum
Buck värendsvallens matta brukar vara en av sveriges bästa på sommaren ( om inte sveriges bästa ). Arenan däremot är ju katastrofbuck wrote:hedervärt och stort av den personen.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Sommaren ja men premiären brukar vara en katastrof . Nu tror jag inte buck menar planen att spela på utan plan å strategi hur Ledningen för öster skall skötas. Ja väl man inte är fotbollsälskare.
Hade jag haft pengar skulle jag gort samma sak för Lakers. Fast fan då inte anonymt
Hade jag haft pengar skulle jag gort samma sak för Lakers. Fast fan då inte anonymt

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
Hoppas verkligen inte det är några här inne som har komenterat dessa dumhheter i smp. Fan här får en idrottförening + barncanserfonden pengar av en frivillig skänkare. Ändå har folk mage att klaga. Ja jag är ingen Öster eller fotbollsfantast men kan ändå glädjas åt att det finns folk som älskar sitt lag så pass mycket att dom skänker miljoner. Ja några miljoner skänker jag inte utan nöjer mig med det jag kan.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Öster premiär om en dryg vecka då ( 21 April ). i år anser jag man är mycket mer mogen för att ta klivet upp. Folk som förra året sa att öster suger de gick inte upp , men vadå då?. man gjorde en nysatsning och många unga har getts chansen och i år tror jag man är mycket mer redo att ta klivet upp och mycket mer redo att ta på sig favoritkostymen.
Man har en mycket intressant trupp med många unga spelare och har gjort en del imponerande träningsmatcher.
Jag tror öster går upp i år vad tror ni ?
Man har en mycket intressant trupp med många unga spelare och har gjort en del imponerande träningsmatcher.
Jag tror öster går upp i år vad tror ni ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Hur är det i div. Går ettan upp direkt eller är det kval även här??
Last edited by erok on 12 April 2009, 12:18, edited 1 time in total.
-
- c/o LL´s Forum
Ja det var ästan 3000 , 2800 har jag för mig , mot Trollhättan var det nästan 4000 har jag för mig.
Känns som öster har fler trogna än Lakers inte så konstigt eftersom klubben funnits mer än Lakers.
Öster lär ha en publiksiffra uppemot 3000 i denna premiären också. Jag går premiären som vanligt sen får vi se..
Känns som öster har fler trogna än Lakers inte så konstigt eftersom klubben funnits mer än Lakers.
Öster lär ha en publiksiffra uppemot 3000 i denna premiären också. Jag går premiären som vanligt sen får vi se..
Lantisar håller på Öster, för det finns inget annat. När det kommer till hockey så väljer de att hålla på orter som Ljungby och Tingsryd. På landet känner de sig mer hemma.
Heja Öster! Jag är där på premiären. Trots vad vissa tokstollar till eastfrontare tror, så går det alldeles utmärkt att hålla på både VLH och Öster!
Heja Öster! Jag är där på premiären. Trots vad vissa tokstollar till eastfrontare tror, så går det alldeles utmärkt att hålla på både VLH och Öster!
Blueshirts United
Växjö fotbollspublik är mycket för nyhetens behag. Premiären 3000 javisst, sen under 1500 utom när det blir toppmöten. Så har det alltid varit, även när dom låg i Allsvenskan. Dock tror jag att samma sak gäller för fotbollen som med hockeyn. En mer inbjudande arena kommer höja publiksnittet markant!! Växjöpubliken är svårflirtad.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- c/o LL´s Forum
Ja du serra skulle ju vara kul å sälja några tusen också till de som absolut inte ska gå på premiären men ser en möjlighet att kunna vinna en bra slant för det å tänka att jaja jag stödjer ju även hockeyn. Men bara då om vi dela lika mellan Öster å Lakers 
Annars skiter jag fullständigt i hur många lotter Öster säljer

Annars skiter jag fullständigt i hur många lotter Öster säljer

-
- c/o LL´s Forum
tycker inte öster har något att skämmas över sitt publiksnitt. Öster har fler supportrar än lakers har det ska erkännas , inte så konstigt när klubben är äldre än lakers.
men visst fan är publiken svårflörtad när vi har de arenor vi har
men visst fan är publiken svårflörtad när vi har de arenor vi har
-
- c/o LL´s Forum
2032 är betydligt sämmre än föregående premiär för östers del. Fast smp å radio kronoberg har marknatsfört machen i veckor nu. Å bara 1-1 måste väl kännas som en förlust skulle jag tro då dom på radion sa att allt annat än vinst finns inte. Bunkeflo räknas som ett givet bottenlag i år enligt experterna.