"I dagsläget har LHC tretton friska forwards i truppen och dessutom Lauritzen & Olausson i Allsvenskan, plus Martin Laumann-Ylvén i LHC J20. Så kommer det antagligen också att se ut även framöver.
- Vi planerar inget hemtagande av Lauritzen och Olausson. I dagsläget ligger de kvar utanför LHC:s organisation säsongen ut, berättar LHC:s sportchef Johan Hemlin och tillägger:
- Det som kan förändra det är om det sker någon skada av grövre art under de sista matcherna före deadline."
Skönt med Lauritzen resten utav säsongen. EN sån spelare behöver vi verkligen när det närmar sig till playofftider.
Tycker han borde få en egen ramsa med tanke på att han gör rätt mycket mål nu
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lauritzen har verkligen lyft sig allt eftersom han har kommit in i laget, även om jag inte alltid varit så nöjd med honom. Han har tråcklat in puckar på de mest märkliga sätt, men de räknas också, som tur är!
Nu ser jag gärna att vi ger han en FET lön, och skriver kontrakt med han 08/09. Vill han honom kvar!
Men är det någon som tror att Lauritzen kommer att "släppa" ES nu för Lakers 08/09 när han har fått in en "fot" redan i LHC?
Dags och vakna ödlan. Artikeln är en månad gammal och ungefär då blev Lauritzen Lakers spelare för resten av innevarande säsong. Hur mycket Lakers erbjuder Lauritzen nästa år spelar ingen roll om LHC vill ha honom, han har kontrakt där nästa år också.
"Han har tråcklat in puckar på de mest märkliga sätt"
Jag såg när han mot Leksand var ytterst nära att från usel vinkel handledsskjuta eller om det var dragskott pucken i mål. Mannen har ett fantastiskt målsinne, bollsinne och speluppfattning