Roliga supportrar dom har Troja... buar när målgöraren annonseras .
Anledningen till att de buade var den nye speakern..När troja gör mål säger ´speakern förnamnet och publiken skriker efternamnet, något som speakern verka har missat.....
Vet Bremer om det, tror ni?? Själv skulle jag nog börja undra varför klacken buar åt mig när mitt namn läses upp från speakern Tror ni gör bäst att inte bua när Trojas målskyttar gör mål, om ni vill bli långvariga i HA.
Dessutom tycker jag att ni skämde ut er inför AIK när ni några gånger under matchen skrek "Jävla Solna-tattare!!!". Pinsamt, inför tränare Melin och lagledare! Lade också märke till att någon ur AIK-staben knappt trodde sina ögon när han länge sneglade upp mot Troja-klacken.
Man får väl välja ramsor med omsorg, för det där tycker jag bara var elakt, som taget från ett ras-gatu-upplopp mellan vita och svarta i USA!
Då är ju "Domarjävel" ingenting.
Last edited by Bruno on 12 October 2008, 22:46, edited 1 time in total.
Får man fråga om det är någon som vet varför just solnaborna kallas för solnatattare??? Jag har svaret men vill inte bli allt för djup men det härstammar från många genrationer bakåt i tiden.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Slavik wrote:Inte visste jag att det finns Solna-tattare i "ras-gatu-upplopp mellan vita och svarta i USA!" Skaffa hörselkåpor till på onsdag
Vad jag menar är att det lät precis som om ni diskiminerade en hel stad (population)
Bara för att man är omogna så behöver man ju inte ta till det allra "värsta". Jag kanske är mesig, men jag tyckte att det lät jävligt fult!
erok wrote:Blir man utbuad som målskytt av sin egen klacken så hade jag nog funderat på att byta klubb Mygel
Om man är lite gulli-gull spelare. Själv hade jag nog varit så inne i matchen och glad över målet, så jag inte hade brytt mig om de buade eller fjantade till det med att skrika efternamnet.
tche wrote:"Jag säger alltid färgad, så får det inte så "neg"ativ klang".
Med mera!! I en jävligt otrevlig tråd. Och du klagar på att vi skrek "Solnatattare" som resten av Sverige också gör när de har AIK på besök.
Skaffa öronproppar tills på Onsdag och tack för pengarna idag!
Enligt mig är det lika illa att säga Solnatattare till en som till "alla".
Men vad vet jag, det kanske är en ny norm som införlivats hos svenska folket att man ska skrika "Solnatattare" så fort AIK kommer på besök.?
Sedan när jag ska beställa en negerboll på konditoriet så säger jag alltid färgad chokladboll också
Menar du att ni ska skrika "Solnatattare" till Lakers också då eftersom du vill att jag ska skaffa öronproppar till på onsdag?
Last edited by Bruno on 14 October 2008, 11:28, edited 1 time in total.
Bruno wrote:Tror ni gör bäst att inte bua när Trojas målskyttar gör mål, om ni vill bli långvariga i HA.
På vilket sätt påverkar detta Trojas status i allsvenskan?
Sen trodde jag att det vedertagna uttrycket var 'Ljungbytattare'??
Det kommer säkerligen att påverka Trojas spelare till den grad att det får både dålig självkänsla och dåligt självförtroende om de ständigt blir utbuade av sin egen klack så fort de gör mål.
Tror inte de blir starkare mentalt av det, därför är det nog troligt att Troja kommer att rasa i tabellen.
Bruno wrote: Det kommer säkerligen att påverka Trojas spelare till den grad att det får både dålig självkänsla och dåligt självförtroende om de ständigt blir utbuade av sin egen klack så fort de gör mål. Tror inte de blir starkare mentalt av det, därför är det nog troligt att Troja kommer att rasa i tabellen.
Det är en väääääldigt långtgående logik. Återstår och se hur mentalt stabila Trojanerna är.
Haha, ge dig Bruno. Det är ju inte direkt så att Trojafans har som tradition att alltid bua åt sina egna spelare när dom gör mål, det var en engångsföreteelse, och hade vad jag förstår inte ens med spelaren i fråga att göra.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
Tack Flanders. Nu slapp ju jag nästan att bemöta eländet.
Snacka om att göra en höna av en tusendels fjäder! Bremers lagkamrater berättade för honom omedelbart varför det buades, vilket han iofs redan räknat ut själv (han har ju spelat ett gäng matcjer i Troja och vet att efternamnet brukar ropas ut av publiken)! Bremer var för övrigt riktigt bra hela matchen och jag tror inte att han kommer få några bestående men.....
Följ gärna trådens ämne... nu handlar det ganska lite om hockey! /buck
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Ja, den segern satt skönt! Första gången på evigheter som AIK har en utsåld match, och första gången se'n 2001 vi vann mot Leksand! Kul som bara den, men detta ska man väl inte dra allt för stora växlar på, som härdad AIK supporter vet man ju att det kommer gå åt helvete ändå förr eller senare
Last edited by Manticore on 22 October 2008, 19:03, edited 1 time in total.