Trist om inte troja får sin stjärnback. Det är vad hockeyn behöver oavsett om det är vi eller troja som lyckas knyta till oss spelare som ger klang i AS.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Stor, tung och med bra ålder som blandning till Trojas många unga spelare. Verkar inte göra så mycket poäng med väger säkert upp det genom att hålla rent framför eget mål.
Helt omöjligt för mig att bilda mig en uppfattning om dessa AHL, ECHL, WHL, UHL-spelare. Kan kalla de bokstavs barn kanske *L*
Känns som det vara lite vad som hellst när det gäller kvaliten.
Men som sagt, bra ålder, bra fysik och han ska tydligen ha ett bra skott och vara en bra tvåvägsspelare.
Vi får vänta och se helt enkelt.. frågan är bara om detta är våran 1-back eller om det kan komma mera!!? Pratades om en förstaback eller 2 spelare av allsvensk kapacitet.
Ryan Glenn ser bra ut på pappret faktiskt. Inte mycket utvisad med tanke på storleken. Tyder på att han inte är stillastående på rören. Dessutom rightare, vilket jag alltid gillar. Kanske skulle revidera min tippade 13:e plats för Troja...
Han är inte rightare även om elitprospects.com envisas med det.
Enligt diverse forum så är han en riktig matchvinnare som är bra i powerplay
och enligt vissa borde fått chansen i NHL.
Många goda ord från hans fans over there.
Gick 2 fighter förra säsongen, en mot Jamie Tardif samt en mot Greg Stewart som är känd som en ren slagskämpe.
Bra i PP har jag lite svårare att se med tanke på att hans tränare inte tyckt det (baserat på hans tidigare poängskörd). Troja bör vara försiktiga med att hoppas för mycket på honom i en ny roll. VLH har dragit den nitlotten tidigare (Paukkunen). Spelarna skall värvas till den roll de faktiskt har haft som seniorer. Självklart finns utrymme för försiktig utveckling, men inte helt nya roller från ena dagen till den andra. Brukar floppa med några undantag.
Det jag gillar med värvningen av Harikkala är att TAIF värvar honom till den roll han haft under sin karriär. Oddsen för att han ska bidra positivt ökar därmed markant. Klokt.
Backen Eric Werner, en gång tilltänkt att ingå i Lakersarmén, fick inte kontrakt med LA Kings utan är skickad till farmarklubben Manchester Monarchs. Werner blev varken succé i SM-liiga eller i tyska DEL, kanske lika bra att han aldrig kom hit