Träningsmatcher 08/09

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

callahan. här är du välkommen sen vad gäller vissa utalanden här inne så är det inte genomtänkt ibland. hoppas verkligen att kalskrona kommer upp istället för Taif.
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Hehe...nu känner jag igen mig igen...trodde väl att Talismanen var ett undantag... :wink:

Enstaka sådana typer finns överallt...alltid några som inte KAN bry sig det minsta om annat än mammas gata...
:roll:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Köpta PopCorn är Kulturens Värsta Fiende :P

Välkomna till HA !
In Hinkum Veritas
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Ojoj här får man passa sig vad man skriver om KHK. Skulle väl lagt till en smiley kanske, va inte 100% allvarlig utan det va med en liten smula skoj. Tycker det är jätteskoj att det går bra för er och hoppas att ni tar er till HA. Men det är väl ändå inte prinsessan på ärten vi har att göra med, eller har jag missat nått? Du kan inte räkna med callahan att bara få bejublade svar på dina poster. Lite mothugg får man tåla. Om du kikar på mina tidigare inlägg om er så ser du rätt snart att jag inte hyser några agg mot er.

Anyway så rullar jag väl kanske inte ut röda mattan så fort ni skriver nått här. Sen om jag är en barnunge för att jag högg lite lätt i ert ena popcornben det får stå för er andra. Så lätt dras jag inte med även om jag hoppas ni piskar till taif rejält. Vi kan ju trots allt komma att stå på varsin sida av rinken snart. Men ni får säkert med er några lakersfans som beundrar er djupt att hålla i handen och mumsa popcorn ihop med. :wink:

(la nu in en smiley för lugnets skull)
Den som inte sjunger är taifare!!!
Mr wee
Forumamatör

Post by Mr wee »

Nyköping - Mariestad 5-2
Nixon
Forumamatör

Post by Nixon »

nu har mariestad fått stryk av två div 1 lag hemma. ser dystert ut för dem
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Den 28:e kommer jag se TPS-Jokerit i Åbo. Tyvärr utan gamla Lakers-spelare. Men kan vara en intressant match ändå. Chief Evertsson verkar ju ha vissa kontakter, med folk som verkar ha vissa kontakter, med spelare som spelar i TPS. :lol:

TPS transatalant kommande säsong är backen Kyle Klubertanz som gått, den av Evertsson uppskattade, universitetsspåret (andra spåret är gnetande i de 2 triljoner olika ligor som finns i Nordamerika). Kanske en lirare för oss nästa säsong? :wink:
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Linköping-Färjestad 3-2, 1 mål Bazze Lauritzen. Kanske han kan få sitt riktiga genombrott i Cluben i år
Once a laker, always a laker!
johannes_24
Forumentusiast

Post by johannes_24 »

Härligt att Engstrand fick stå en vinstmatch för clubben med :)
IK Oskarshamn, för allas bästa!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Målsnåla matcher från gårdagen.

Borås - Bofors 2-1
AIK - Västerås 2-2
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Per Carlsson wrote:Borås - Bofors 2-1
Enligt BIK-tränaren Arvedsson var Peter Messa en av dom bättre laget. I matchen innan dess vann Bofors över norska Comet med 5-1. Målskytt för norrbaggarna var självaste Martin Arup.

Av detta kan vi lära följande: oavsett om ett lag vinner eller förlorar, så är Växjö Lakers ständigt närvarande! :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Man börjar ju dessutom inse att norska ligan är riktig skit.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Ja, en i laget därifrån var illa nog. Tur vi inte har ett par tvillingar :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Nybro-Troja ikväll. I Nybro är tydligen Trojas tränare Martin Karlsson som f.ö är svåger till Hardy Nilsson lite av en ikon! http://www.barometern.se/blogg/henric_gustavsson/
Meatrocker

Post by Meatrocker »

Martin Karlsson är den tränare som fick in "elittänk" när det gäller träning och kost i Nybro. Det var han som la grunden som Lenny byggde vidare på så att Nybro kunde gå upp i allsvenskan 2002.

Det finns en del sköna grejer Martin sa under sin tid. B.la så skällde han ut en egen produkt som precis avgjort ett derby med två minuter kvar mot Kalmar HC.
Anledningen var att Martin hade tagit timeout och sa att "ingen back åker över offensiv blå!" då det räckte med oavgjort för att gå vidare till allettan. Vad som hände var en en back tog pucken åkte bakom Kalmars mål passade in mellan tekningszonerna där hans backkamrat dök upp och avgjorde. När matchhjälten återvänder till båset frågar Martin "Vad är du så jävla glad för?"
"- Jag har ju precis avgjort ett derby" svarar spelaren
"- Du följde inte mina direktiv och avgöra ett derby är väl inte så jäkla märkvärdigt!...och du spelar inte mer denna match och kommer till ishallen tidigare imorgon så ska du och jag köra ett extra pass...."

Så visst är Martin en ikon i Nybro....
carl
Forumdemon

Post by carl »

Det är ju inte utan att jag blir lite orolig när jag läser meatrockers berättelse :? . Ett sånt tränar-agerande kan ju för f*n få vilken talang som helst att komma ur en positiv utvecklingskurva.
Troja - laget i hjärtat
Trojan i Växjö
Forumamatör

Post by Trojan i Växjö »

Nu förstår jag inte Carl? Om en spelare får ett direktiv i en avgörande match och bryter mot det, tycker du då det är ok? Spelaren har säkert haft 59 minuter på sig att frodas och bejaka sin positiva utvecklingskurva. En spelare som inte följer direktiv i avgörande moment är ingen lagspelare och kommer få det väldigt svårt att utvecklas i lagsporten ishockey!
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Håller fullständigt med ovanstående. Stort att se ödmjukheten från vissa lakejer och sk " black buggs (?!) " angående taif. Hade det inte varit för taif hade inget av popcornlagen varit där de är idag....härligt talismanen att du visar din konservativa sida inget att skämmas för.
Kronoberg tillhör oss
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Troy wrote: Hade det inte varit för taif hade inget av popcornlagen varit där de är idag....
Utveckla detta lite är du snäll
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Åh nej trodde vi skulle slippa det :wink:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Fattar inte varför folk är avundsjuka på andras lycka.
Både KHK och Lakers har gjort något makalöst , att klättra så fort.
jag har stor respekt för KHK
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
carl
Forumdemon

Post by carl »

Nybban - Troja 1-4

Trojan i Växjö m.fl: Direktiv i all ära. De är naturligtvis nödvändiga för att få stabilitet och trygghet. Men att kunna tänka utanför ramarna i RÄTT LÄGE är det som skiljer bra hockeyspelare från ännu bättre.

Den unga talangen gjorde en bedömning - bedömningen var bevisligen rätt och MED RÄTT TIMING - som "belöning" får han en utskällning och ett straffpass.

Följden blir strypt kreativitet och vikande självförtroende. Spelaren slutar att våga lita på sina bedömningar. Samma bedömningar som gjort honom till den talang han är.........Den som vågar vinner!

Vi behöver mer kreativitet i svensk hockey - inte mindre!
Troja - laget i hjärtat
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Vem vet hur mycket och vad som är sant i den historien överhuvudtaget. Bara löjligt att diskutera.
I vilket fall som helst så har man hört mer negativt om Esko än om Martin.
Med Esko som tränare så hade inte "Trucken" varit den spelare han är idag!
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Den specifika historien är inte så intressant att diskutera, men själva frågan/problematiken i densamma, det vill säga att en spelare bryter mot direkta sista minuten-direktiv och lyckas göra mål.

Jag tycker inte det är riktigt så enkelt som Carl säger, givetvis ska man vara försiktig med att förstöra en ung spelares kreativitet och instinkt genom utskällningar, men gränsen är så hårfin mellan "rätt timing" och "rent flax", så jag skulle nog ändå förorda att tränare förklarar för spelaren VARFÖR det är så viktigt att alla jobbar på samma sätt.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Lite fler resultat från gårdagen.

Björklöven - Skellefteå 3-2
Huddinge - Valbo 4-2
Leksand - Luleå 4-1
Mora - KalPa 1-4

Stark av Björklöven och Leksand.
Trojan i Växjö
Forumamatör

Post by Trojan i Växjö »

Carl du har pm
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Carl har rätt !!!

Tänk om IBRA/Maradona/Messi/Foppa/Sudden osv ALLTID följt TränarPajasars Direktiv, GODE GUD vad häligt Genomtråkigt Sport skulle vara, Lydiga gossar marscherar i Läderstövlar och vajar otäcka flaggor

Forza Carl :ok:
In Hinkum Veritas
Trojan i Växjö
Forumamatör

Post by Trojan i Växjö »

Att lyda för att hålla ett resultat är inte samma sak som att våga avgöra när det krävs ett mål för att avgöra. Ni klarar ju uppenbarligen inte hålla isär begreppen. En kille som riskerar något som en klubb eller ett lag strävat efter under ett års tid är ingen lagspelare utan kan börja med golf eller tennis, eller rätta in sig i ledet. Han är för fan ingen vinnare utan ett stort ego. OM däremot ett mål krävs, killen hoppar in och drar en gubbe på egen blå, tunnlar två killar, väggspelar sig förbi sista killen via sargen, lägger upp pucken på bladet och kastar in den från rödlinjen så är det en helt annan sak... Han ska hyllas, han är framtiden, Zlatan maradona osv.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Ni??????????
Trojan i Växjö
Forumamatör

Post by Trojan i Växjö »

Jag fightas ju mot två personer, Talismanen.
Nedomansky + Carl = 2 personer = plural alltså ni :idea:

Hoppas och tror herr Karlsson har en sund inställning till utvecklandet av unga talanger. Han har ju onekligen släppt fram ett stort antal och låtit dem spela i avgörande lägen.

Släpper detta nu, åter till ämnet
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Trojan i Växjö wrote:Jag fightas ju mot två personer, Talismanen.

Hoppas och tror herr Karlsson har en sund inställning till utvecklandet av unga talanger. Han har ju onekligen släppt fram ett stort antal och låtit dem spela i avgörande lägen.

Du har säkert en bättre disskution i trojas forum?
Blueshirts United
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Lalin wrote:
Trojan i Växjö wrote:Jag fightas ju mot två personer, Talismanen.

Du har säkert en bättre disskution i trojas forum?
Ja eller diskussion :D
Troja-Aalborg ikväll kl 17!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Who gives a shit?
Blueshirts United
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Din svenskalärare kanske.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Har du inget annat att säga än att anmärka på stavnig så är det faktiskt lika bra att knipa.
Post Reply