Nyköping

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

dolitle
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av dolitle »

Håller inte med, det behövs idoler i närheten till ungdomarna.
Klart att dom har "större" idoler typ Lidas, Foppa, Sudden, Ovechkin mm mm

Att säga att det inte har någon betydelse alls är ju rent bullshit.

Det hade aldrig varit så många barn/ungdomar i VLH om inte A-laget varit där dom är idag.

Möjligt att det inte påverkar dom lite äldre som redan är med i klubben, men man får tänka lite längre än så. Det ska locka mer än dom som redan är i organisationen. Det ska lockas dit nya barn med, finns det inget A-lag finns det heller inget drag kring sporten.
Då söker sig barnen till andra sporter.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av Mygel »

Det är väl därför några av de större ungdomsorganisationerna finns där det finns sämre A-lag.

Kvaliteten och utbudet på ungdomssidan har ingen direkt korrelation. Finns massvis med mycket bra och stora plantskolor som har sämre eller inga A-lag alls.

Som sagt, idolerna finns i elitserien eller NHL primärt, medan det lokala laget är sekundärt.
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Jag fattar inte den här diskussionen alls. VLH kan uppvisa ett eget kapital som ligger plus, förra säsongens förlust blev drygt 700k. Säsongen innan plus. Även om licensnämnden skulle följa sina egna regler minutiöst kan inte VLH:s licens vara i fara.

Jag tror det hela handlar om en djup besvikelse över att VLH kunde dra in 4,5 miljon på 20 dagar. In your face som man säger over there! :D
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inlägg av A-sta »

Helt rätt Varanen!
De är sura sa räven om rönnbären :twisted:
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

ja hur många klubbar lyckas med den bedriften? och framför allt hur många supporterföreningar har den slagkraften LL har?
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inlägg av carl »

Mygel skrev:Det är väl därför några av de större ungdomsorganisationerna finns där det finns sämre A-lag.

Kvaliteten och utbudet på ungdomssidan har ingen direkt korrelation. Finns massvis med mycket bra och stora plantskolor som har sämre eller inga A-lag alls.

Som sagt, idolerna finns i elitserien eller NHL primärt, medan det lokala laget är sekundärt.

Helt sant.

Ett a-lag i en lägre division skapar fler istider och således större utvecklingsmöjligheter för ungdomsspelarna. Troja har väl aldrig haft större framgångar på ungdoms- och juniorsidan än under de åren de spelade i division 1. Man kan med fördel även jämföra med fotbollens Brommapojkarna.

Att säga att det har betydelse med ett framgångsrikt a-lag för att kunna skapa en framgångsrik ungdomssida är ren bullshit.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

carl skrev:Ett a-lag i en lägre division skapar fler istider och således större utvecklingsmöjligheter för ungdomsspelarna.

Så flummigt kan man ju inte uttrycka sig. Generaliserat uttalande utan stöd som kan vara sant i vissa klubbar och lika tokigt i andra.
Senast redigerad av 1 Niles, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inlägg av carl »

Man kan. Jag gjorde.

Låt mig ta ansvar för mina egna inlägg.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Klart du får ta det ansvaret, jag tänker inte. Men du får ta kritik när du seglar ut, du är ju inte sen att ge det själv. Bullshit var det va?
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inlägg av carl »

Kritik? Vem har kritiserat vad? Har jag fått kritik?

Det finns ingen kritik i att ha olika åsikter.

Åsikter är härligt!
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Suveränt bra med åsikter i alla former, ännu bättre om man kan backa upp dom. Kan man inte det kan man få ett mothugg.
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inlägg av carl »

Att det finns olika åsikter ser jag som berikande. Mothugg är en del av debatten. Utan olika åsikter stannar den.

Fortsätt med mothugg. Det tänker jag göra.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Tänker jag också fortsätta med, ge och ta. Här kommer ju inlägg titt som tätt där man har gissningar och spekulationer som enda lärokälla. Kul dock med ett levande forum och besökare utifrån, inte bara egna fans. Därmed inte sagt att alla är kul.
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inlägg av carl »

Att tro att min enda "lärokälla" är spekulationer är att missta sig. Lite substans finns det.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Oj då, var det dig jag syftade på?
Klart det finns substans, lika mycket som åt andra hållet i just det ämnet jag kommenterat.
Senast redigerad av 1 Niles, redigerad totalt 0 gånger.
Sarrre
Forumentusiast

Inlägg av Sarrre »

Niles skrev:
carl skrev:Ett a-lag i en lägre division skapar fler istider och således större utvecklingsmöjligheter för ungdomsspelarna.

Så flummigt kan man ju inte uttrycka sig. Generaliserat uttalande utan stöd som kan vara sant i vissa klubbar och lika tokigt i andra.

I VLH är det dock sant. Ungdomarna får ju åka och träna i Rydaholm och Lenhovda vad jag hört, även matcher.
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Det beror ju i vårt situation mer på att vi har en av sydsveriges större konståkningsklubbar i stan som skall ha sina istider.

Och vi har troligen inte mer istider än HV´s ungdomar för att ta en jämförelse av hundratals. Och får vi Arenastaden har vi mängder med mer istider än Alvesta. (Ytterligare ett exempel)
Dessutom tränar vårt A-lag på tider mestadels när skolorna håller på som bäst. Det gör nog inte de lägre divisionerna i samma utsträckning.
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Men Sarre, de va ett jäsikens tjat om att våra kids åker till R-holm och tränar m.m. :lol: . Nu är det ju faktiskt så att hockeyn är stor i Växjö (även om en del pr........slen inte VILL tro de), det innebär en helsikes massa kids som vill bli världsbäst i hockey. Vi har EN ishall och EN uterink. Med tanke på de vintrar vi berikas med just nu i de södra nejderna av vårt avlånga, så kunde dom även träna ryggsim på uterinken. Så de tro faan att vi måste låna halltider av andra tills projekt Arenastaden är verklighet!! Inget konstigt alls i min värld, vet inte hur din ser ut!!! :wink:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Mr wee
Forumamatör

Inlägg av Mr wee »

Niles>>

Känns som du sänkt nivån på denna forumdel på egen hand. Förutom att inte kunna sakligt bemöta "Vackraste klubbmärket" som framförde sina åsikter vettigt och sakligt så ger du dig in i en massa tjafs som då verkligen inte berör ämnet.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Sänkt nivån på denna forumdel? Tror jag inte. Tycker du inte som jag, fine. Det är inte så intressant.
calle73
Forumdemon

Inlägg av calle73 »

91:an Hjalmarsson
Herr Oberst
Forumdemon

Inlägg av Herr Oberst »

Växjö Lakers klarar, enligt de uppgifter vi fått, elitlicensen.

Ja usch. Riktigt trist
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Trist för Nyköping.
mace
Forumentusiast
Kontakt:

Inlägg av mace »

Nyköping spelar i Division 1.
KHK = Blekinges Stolthet!
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Lider med pekka å dom andra trevliga supportrarna från nyköping.Men visar bara att är inte ortsbefolkningen med å stöttar klubben så kan det gå snabbt utför när publiken sviktar. lakers har mycket att lära å jobba med framöver för även växjöpubliken har ju minskat radekalt om man gämför matcherna i div 1.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Malul
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Malul »

växjöpubliken väljer oftare och oftare att sitta hemma och titta på sin platt-tv än att gå på idrott...dock litet trendbrott här med Östers oerhört lyckade satsning med storbildstv på torget.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

LL och Lakers har fan ett hårt jobb framför sig att försöka vända trenden även i ishallen. Men några kända spelare fråm nhl eller elitserien skulle kanske få intresset att öka.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inlägg av Vackraste klubbmärket »

Ytterligare en klubb eller ett par klubbar har negativt eget kapital i redovisningen. Ska bli intressant att följa utvecklingen där.
Malul
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Malul »

fan vad tungt,lider med er nyköpingsfans!och ni verkar ha en liknande rörelse emot er som vi har i Växjö eller tillochmed värre inom nyköping:
http://www.sn.se/parser.php?sect1=131&sect2=373&fid=142774

hoppas ni tar er ur bekymren och återkommer starkare!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

Lider med er NH-supportrar :(

förbannat tråkigt att ni har belackare som gottar sig åt sådant här, dom har inte en aning om hur man som supporter känner när sådant här inträffar!

kom igen nu och kämpa er igenom Div1 så ses vi igen!!
snyftbo
Forumamatör

Inlägg av snyftbo »

Vadå insjölaget följer ju med ner
Sarrre
Forumentusiast

Inlägg av Sarrre »

Vackraste klubbmärket skrev:Ytterligare en klubb eller ett par klubbar har negativt eget kapital i redovisningen. Ska bli intressant att följa utvecklingen där.

Min känsla säger att det ena laget är Nybro. Kanske IKO också?
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
Användarvisningsbild
Kjelleman
Forumamatör

Inlägg av Kjelleman »

Almtuna ligger risigt till också
Inte lätt att vara ödmjuk mot någon som inte finns, därför är JAG bäst!!!!!
Lakers till div 3
Användarvisningsbild
Telge
Forumamatör

Inlägg av Telge »

Sarrre skrev:
Vackraste klubbmärket skrev:Ytterligare en klubb eller ett par klubbar har negativt eget kapital i redovisningen. Ska bli intressant att följa utvecklingen där.

Sarre jag hoppas att din känsla för hockey är bättre än din totalt meningslösa inlägg om andra klubbars ekonomi :twisted:

http://www.barometern.se/sporten/nybro-vikings-elitlicens-klar-(688024).gm
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

Sarrre skrev:

bara växjö som inte fått elitlicensen på papper men det skulle inte vara några problem utan bara något pappersarbete....
Skriv svar