Revisorer missnöjda med Växjö Lakers avgående styrelse.

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Användarvisningsbild
nalle48
Forumamatör

Revisorer missnöjda med Växjö Lakers avgående styrelse.

Inlägg av nalle48 »

Det valdes en ny styrelse i Växjö Lakers igår. Den gamla som avgick fick mötets beslut om ansvarsfrihet. Detta trotts att klubbens revisorer hade en del att tycka om deras mindre goda sätt att sköta klubbens ekonomi. Kan tänka mig att det här är ingen sida man vill visa upp utåt. Allra minst nu när elitlicensen kan komma ifrågasättas. "styrelsen inte fullgjort sina skyldigheter enligt gällande lagstiftning" Hette det. För kan klubbens revisorer har vissa anmärkningar lär nog de som skall avgöra klubbens vara eller icke vara i Allsvenskan ha det också?

Jag är absolut ingen Lakers hatare som vi sett i både Troja fans och Tajf fans stå för. Men rätt skall vara rätt. Har man fuskat då hoppas jag konsekvenserna är lika för alla. Oavsett om man heter Tingsryd, Växjö Lakers eller något annat.

Min önskedröm för ishockeyn i regionen är att vi har tre stabila och bra klubbar. Det handlar då om Växjö, Oskarshamn och Karlskrona. Men det är främst i Växjö och Karlskrona som förutsättningarna finns och är som bäst. Trillar nu Lakers dit på den här affären är det lite illa för oss som verkligen gillar bra ishockey. De gamla klubbarna som Tingsryd och Nybro tror jag på sikt kommer att halka efter ordentligt. För den utveckling som vi ser är att klubbar från mindre orter kommer att få det svårare i konkurrensen mot de med mycket folk och betydligt bättre och fler välbetalande sponsorer. I alla fall är det den utvecklingen som vi ser. För vem hade velat gå in med en miljon i samma läge som i Växjö Lakers i till exempel TAIF?

Tajf fansen hade aldrig klarat av den aktion som Lakers Lakejer nu klarat av. Tajf fansen är mer gröna av sin avund mot andra lag än de är färgade av sitt eget favoritlag TAIF. Det är väl också det som är deras akilleshäl. De hatar andra mer än de älskar den här sporten och sitt eget lag.

När det gäller turerna runt omkring Växjö Lakers den senaste tiden är nog inte sista ordet sagt ännu.

Finsk landslags forward på G till KHK
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Re: Revisorer missnöjda med Växjö Lakers avgående styrelse.

Inlägg av Primeau »

nalle48 skrev:Finsk landslags forward på G till KHK

Jag är inte ett dugg förvånad, KHK verkar ju verkligen toksatsa.

PutteA skrev:Du diskuterar som en TAIF:are, men kunde vara en belackare från Ljungby också, men det är inte lika sannolikt. Är ganska säker på att du är en TAIF:are trots allt!!! :twisted:

Putte, jag instämmer :lol:

Vi får väl helt enkelt vänta och se vad licensnämnden säger i ärendet. Att spela i division1 kan ju ha sin charm det också :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Talismanen »

Totale ignore hade vi ju sagt! :o
InmeDes
Forumentusiast

Inlägg av InmeDes »

Står det verkligen i revisionsberättelsen att inte styrelsen har fullgjort sina skyldigheter enligt gällande lagstiftning? Kan någon belräfta detta och vad är det då man har underlåtit att göra? Någon som vet?

Eller är det som vanligt här? Ingen, med något undantag, verkar vilja veta något. På med skygglapparna och kör igen!

Det kan ju vara bra inför framtiden att veta hur saker och ting har kunnat ske. Det gäller inte bara potentiella styrelsemedlemmar utan också supporters. Detta för att på ett sunt sätt och på ett tidigt stadium kunna ifrågasätta styrelsens och andra funktionärers arbete.

Har ännu inte tagit ordet fuskare i min mun och hoppas att jag slipper göra det. Ärligt!
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inlägg av A-sta »

En styrelse har skyldighet att upprätta en kontrollbalansräkning när mer än halva aktiekapitalet är förbrukat, vilket inte har gjorts!
Därför var styrelsen personligt ansvariga för hela underskottet.
Ah, du haja :roll:
InmeDes
Forumentusiast

Inlägg av InmeDes »

OK, tack för svaret A-sta! Då ska du få chans att himla med ögonen en gång till.

Om nu kontrollbalansräkningen, som skulle ha upprättats, hade visat att Lakers var på obestånd, hade man då i något läge varit skyldiga att träda i likvidation eller hade styrelsen kunnat driva verksamheten vidare under personligt ansvar?
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lalin »

Det är bara att vända andra kinden till i sann Lakejanda. Alla är välkomna. :whistle: :lol:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inlägg av A-sta »

Man kan driva vidare under personligt ansvar. :idea:
InmeDes
Forumentusiast

Inlägg av InmeDes »

Tack än en gång A-sta! Då är jag nöjd och jag slapp hälsa er välkommen bland fuskarna.
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Nalle: Var har du läst detta, källa???
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Matito
Växjö Lakers Hockey

Inlägg av Matito »

Nalle...
I sak har du rätt att tycka, skriva och agera hur du vill. Växjö Lakers har alla papper i ordning enligt Hockeyallsvenskan, Licensnämd och har enligt deras ordning inget att frukta. Av den anledningen tycker jag att det här med rykten hit och rykten dit får vara bra nu.

Om Lakers skulle ha varit skyldig till fusk skulle detta uppdagats i tidigare bokslut. Fram till någon kan bevisa detta skulle jag rekommendera dig till att vara försiktig med den typen av uttalande. Den enda källa du har till denna typ av anklagelse är vad du läser och dina egna slutsatser.

Jag uppskattar att du engagerar dig i hockey i allmänhet och vem vet, kanske möts vi på isen i framtiden. Det är ju trots allt där slaget borde vara, eller hur?
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

Nallen har hittat inlägget på GOE´s SupporterBlogg som skrivit texten.

FORZA LAKERS osv...
In Hinkum Veritas
Skriv svar