Anders Öman & Michael Marchall

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Anders Öman & Michael Marchall

Post by Lakersfan_03 »

Hur ska vi hylla dessa två herrar ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Med en tub Treo *psssschhhhhhhh* :lol:
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Anders83 wrote:Med en tub Treo *psssschhhhhhhh* :lol:
Dem lär nog behöva det.
Bara för att insamlingen gick bra så betyder inte det att allt är som det ska. Krävs nog en hel del arbete att få er förening på fötter.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Ja det kommer inte bli något utan hårt jobb men det är Öman medveten om garanterat , Lakers är hans skötebarn så jag tror stenhårt på Lakers 2.0
Yunix66
Forumamatör

Post by Yunix66 »

Tycker att soppan luktar mer illa för varje dag som går.. Inte ens denna "frälsare" Öman verkar ha rent mjöl i påsen.

Att i sista sekunden "råka :roll: " hitta skulder på ytterliggare 1 miljon och då tvärvända från sin tidigare stenhårda inställning och helt plötsligt vill gå in med 2 miljoner ihop med någon polare och tillsammans äga halva Lakers. Vilken tillfällighet!!!

Så Lakers är alltså värderat till 4 miljoner.

Suppotrarna som tar personliga lån kanske får tillbaka sina pengar någon gång, men någon aktieutdelning kan man glömma och frågar ni om % i bolaget kan jag garantera ett gapflabb tillbaka.

Fy f*n säger jag.. lider med er Äkta suppotrar som bara vill föreningen väl utan en massa baktankar osv.

Skönt med derbyn till hösten iallafall.
Flest mål vinner

Post by Flest mål vinner »

Bara att gratulera till en bra affär!

49% av Lakers för 2 millar, det låter billigt!

Skulle värdet av Lakers bara vara 4 millar? Om jag har förstått upplägget så ska all verksamhet flyttas över till Växjö Lakers Idrott AB inkl rätten till varumärket.

Hoppas verkligen inte att de nya ägarförhållandena skapar nya problem.

Jag har alltid sett mig som en del av Växjö lakers som en förening, funderar som bäst på hur det blir med ett aktiebolag som till hälften ägs av 2 privatpersoner. Är man fortfarande en del av det.......
(och vad säger alla som skänkt eller lånat ut privata pengar utan att få aktier..)

Hoppas på bra hockey till hösten och att man kommer att stå på ståplats och skrika som vanligt......
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Synd att man inte kan skriva allt man vet, men jag kan väl skriva som så..Öhman har 100% rent mjöl i påsen.

Tycker alla som gillar Lakers bara ska ignorera alla Taifare och övrigt löst folk som tror sig veta allt.

NU KÖR VI!!
Snart nära dig...en ny hall
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag litar på Anders öhman med 100% och det gör alla andra ''riktiga'' och ''vanliga'' supportrar också. MR LAKERS räddade oss.
Kör så det ryker öhman
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Vet inte vad andra tycker men jag är ganska nöjd med att Öman ändrade principen och feträddade Lakers 8O

Tycker vi hyllar gänget med en Skaplig hejaramsa 1:a matchen!! (o lite banderoller)
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

roligt att alla utanför Lakers blir upprörda :lol:

jag brukar känna detsamma när snus-jerry skriver ett stavfel,jag blir så arg att jag måste ventilera detta omedelbart till alla trojafans! :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag vet att Anders Öhman vill Lakers bästa och det är nog för mig. :D
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

serra wrote:Synd att man inte kan skriva allt man vet, men jag kan väl skriva som så..Öhman har 100% rent mjöl i påsen.

Tycker alla som gillar Lakers bara ska ignorera alla Taifare och övrigt löst folk som tror sig veta allt.

NU KÖR VI!!
Säga vad man vill, men nog tycker de flesta att Öhman är en hyfvens kille, men trots att han kanske vetat om (?) att det ytterligare behövdes få in en miljon och inte sagt "allt" för oss supportrar, så hade vi kanske inte haft den motivation och tron på att alla pengarna skulle ha kunnat samlas in. Who Knows? På det viset tycker jag att Öhman bara ville väl med detta. Ibland kanske det är bäst att inte säga hela sanningen..Öhman har trots allt räddat "Skutan".
Däremot tycker jag att de ansvariga för ekonomikrisen ska ställas till svars!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Personligen tycker jag att de som ställt till detta, ska sättas på en flotte i Göteborg när det blåser sydvästlig vind, så att de så småningom når nordligare breddgrader, där isbjörnarna söker sin mat.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Så mycket pengar och engagemang som Anders Öman gett Växjö som stad och hockeyn i form av Växjö lakers.

Vet nog ingen som brinner så för sin sak som Anders.

Har haft förmånen att arbeta i Lakers med Anders och en sak är säker, han kör 100% när han väl bestämt sig.
Ambassador | 19:57 ! ! !
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Räven wrote:Personligen tycker jag att de som ställt till detta, ska sättas på en flotte i Göteborg när det blåser sydvästlig vind, så att de så småningom når nordligare breddgrader, där isbjörnarna söker sin mat.
Det är för snällt :wink:
mongo
Forumamatör

Post by mongo »

Visst är man tacksam för att Öman & Co gick in med de sista slantarna.

Dock är jag lite förbryllad av de senaste händelserna.
  • Ytterligare skulder hittade. - Var de mörkade sedan innnan?
  • Öman köper halva Lakers.

- Ingår all verksamhet där eller bara A-laget? Souvenir försäljning o.s.v

Då a-laget är i princip enda chansen för att dra in ordentligt med pengar om man bortser från souvenirer, kiosker o.s.v så funderar jag iallafall på om hur Öman tänker...

Givetvis vill Öman & Co ha valuta för pengarna som de investerar. Då är ju frågan på hur de ska få tillbaka sin investering i Växjö Lakers. Innebär det att ett eventuellt överskött kommer delas mellan Växjö Lakers FÖRENING och Öman & Co enligt 51% till föreningen och 49% till Öman?

Vem är det egentligen som vi supportrar har lånat ut pengar till? Öman eller Lakers?

Hoppas att informationen om detta kommer på årsmötet i kväll, men det känns som på tok försent, men samtidigt hade det kanske inte gått och lösa innan med tanke på omständigheterna. Hoppas iallafall på ett ordentligt klargörande.
Alvesta har bara tur!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Öman och Marchall blir ägare av 49 % av det nya bolaget Växjö Lakers Idrott AB om jag förstått rätt, inte föreningen Växjö Lakers. Dock ingår bl.a A-laget i bolaget!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det börjar snart kännas som Smp kommentatorfunktion! Negg på negg :!:
Blueshirts United
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Tror också att man mörkade för att supportrarna inte skulle ''ge upp'' , varför gick man ut med detta efter att man ''värvade'' nästan hela truppen och inte direkt efter säsongen ?. Det finns en tanke med allt som skett här känns det som.
vi har klarat av det nu
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Miljonen mörkades inte
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Kanske är det inte så enkelt att "några papper" ska tittas igenom...

Många års jönseri sätter nog sina spår ordentligt :roll:

Om någon ska få äga Lakers så är det Öman, sen bryr jag mig inte mkt om det nu är billigt med 1 mille. Vem vill köpa ett kk-färdig AS-hockeylag egentligen?
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Jag tvivlar inte på att Öman verkligen vill Lakers bästa!! Däremot måste jag säga att jag stör mig på personer som låtsas veta saker men inte kan avslöja nåt. Skrattretande!!! :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Nu när Il Presidentos de Lakeristas Dunkat in 2 mille efter att de fått ett Kvitto på Hockeyintresset , så är det på sin plats att Ge Dessa ett antal Goa Sittplatser för sina när och kära på Italienskt vis ,och låta Dem Röka FETA Cigarrer under Matcher iklädda DYRA Kostymer och Ytterrockar :wink:

FORZA LAKER osv...
In Hinkum Veritas
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

LasseMaja wrote:Jag tvivlar inte på att Öman verkligen vill Lakers bästa!! Däremot måste jag säga att jag stör mig på personer som låtsas veta saker men inte kan avslöja nåt. Skrattretande!!! :lol:
Det kan jag hålla med dig om LasseMajja. Dock ska du ha klart för dig att en del här vet faktiskt en hel del om saker som pågår, men att man inte alltid kan prata ur skägget.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Lasse Maja, det kan ju faktiskt vara så att jag vet, men av olika anledningar inte kan skriva det här. Miljonen mörkades inte.

Gnägg på dig
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Jag kan tänka mig att hylla dem genom att intaga en stadig grogg :lol:
Blueshirts United
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Det är många som låtsas veta saker för att dom vill få respekt. Kan man inte skriva exakt vad man vet kan man lika gärna låta bli att skriva nåt alls. :)

Gnägg på dig me Serra, passa dig så du inte sätter fetan i halsen bara. :P
Tingsryds AIF
since 1923
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Just i detta fallet håller jag inte med dig.
Skriver inte för att vara "viktig". Blir bara fel när folk tror att det har mörkats med en mlijon när så inte är fallet. Sedan kan du o alla andra här inne antagligen tro mig eller inte.

Hälsa Legolas :)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vad har du med o göra om folk vet saker men inte berättar ?. man kanske har fått reda på någon insideinformation som man inte kan gå ut med innan smp/vlh gör det , därför är det väl bättre o säga '' snart kommer en positiv nyhet'' som lugnar ner supportrarna
Yunix66
Forumamatör

Post by Yunix66 »

PutteA wrote:
LasseMaja wrote:Jag tvivlar inte på att Öman verkligen vill Lakers bästa!! Däremot måste jag säga att jag stör mig på personer som låtsas veta saker men inte kan avslöja nåt. Skrattretande!!! :lol:
Det kan jag hålla med dig om LasseMajja. Dock ska du ha klart för dig att en del här vet faktiskt en hel del om saker som pågår, men att man inte alltid kan prata ur skägget.
Jag har hört från mycket tillförlitliga källor att så fort Öman får över 51% i bolaget så kommer han att flytta Lakers till Alvesta. Tro det eller ej...
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Yunix66 wrote:
PutteA wrote:
Jag har hört från mycket tillförlitliga källor att så fort Öman får över 51% i bolaget så kommer han att flytta Lakers till Alvesta. Tro det eller ej...

kan du passa på att fråga din "tillförlitliga källa" om varför han skulle få för sig att att flytta Lakers till alvesta?

är du bara korkad eller vad försöker du uppnå?
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Har du ingen humor Anders83?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Haha vad skulle han tjäna på att flytta klubben till alvesta ?. Snarare tvärtom. klubben skulle tappa mycket i intäkter o publik
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

NÄR skall blöjskribenterna på denna portal börja begripa-/syna riktigt strong och ironisk ordbajseri...

/T5!! :lol: :lol: :lol:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

När bajset torkat in så hårt att det växer ut läderartade arslen och mandomen är redo att bjudas ut till lägstbjudanden. Först då träder ironikerna in på forumscenen... först då är dom redo att prata pensionssparande 8)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Post Reply