snyftbo wrote:Krismöte i kväll stop fattas ännu slantar stop många som inte skickat in tiggarpengarna stop på torsdag är det slut stop då stängs repiratorn av
Insiderinfo ala aschberg
det stämmer inte alls kan jag garantera er
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
LasseMaja wrote:Helt riktigt Niles, Lakers har inte åkt dit för att ha betalt svarta löner. Men fuskat har man ju lik förbannat gjort.
Har man verkligen det? Vad bygger du din tvärsäkra dom på? Vår kris har blottat mycket trista sidor hos somliga. Det är sällan jag träffat på så många klara uppfattningar om saker man haft så lite kunskap om.
Kan det vara så enkelt att man genom fullständigt legitima periodiseringar flyttat problemen framför sig? Nu tar VLH tag i dem och då anklagas man för fusk. Jag tror det finns fler klubbar som med största intresse följer VLH:s sanering av sina problem, för man vet att det arbetet återstår hos den egna föreningen.
Om man bortser från tingsrydssupporterns svammel..
Du har nog rätt i mycket där Varanen. Pratade med en leverantör idag..tillika supporter till en av VLH`s kombatanter. Han bekräftade "sitt" lags kamp för överlevnad som pågått ett tag och fortfarande pågår. Han var mäkta imponerad över insatsen som gjorts runt Lakers.
Precis. LasseMajja, vad är det VLH har fuskat med enligt dig??? Precis som Varanen påpekar så är det ganska lätt att legitimt föra ekonomiska problem in i kommande budgettår utan att fuska det minsta. Alla föreningar i Allsvenskan och Elitserien har svenska hockeyförbundets stora pekfinger över sig att ha sin ekonomi i balans utan underskott när bokslut skall göras. Det finns många legitima knep att fösa problemen framför sig, men dom kommer i kapp en vacker dag. Vill du ha exempel på sådana legitima knep så bara säg till. Kom inte och anklaga någon för fusk när du i själva verket inte vet vad det handlar om. Allt detta bara för att en avundsjuk TAIF:are TROR att bara för att VLH uppvisar ett underskott som byggts upp under en längre tid, har man fuskat och därför skall dom anmälas. Att läsa personens anmälan är ganska skrattretande. Hans anmälan är bara en TAIF:ares desperata försök att få bort det han av någon outgrundlig anledning hatar så till den milde grad. Jag tror faktiskt att denna person hellre ser att Lakers försvinner från kartan än att TAIF själva går upp i HA! Fy f**n vad jobbig Ryggsäck att gå och bära på...!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Jamen, kom igen! Vad är fusk? Vad är inte fusk? Jag säger inte att Lakers har fuskat (vet för lite), men något skumt har ju skett i klubben. Tala då om PutteA varför man inte ska kalla Lakers ekonomiska kris (med de personer som varit ansvariga) för fusk? Vad ska man kalla det för då?
Last edited by Komodoödlan on 26 May 2008, 22:02, edited 2 times in total.
PutteA wrote:Precis. LasseMajja, vad är det VLH har fuskat med enligt dig??? Precis som Varanen påpekar så är det ganska lätt att legitimt föra ekonomiska problem in i kommande budgettår utan att fuska det minsta. Alla föreningar i Allsvenskan och Elitserien har svenska hockeyförbundets stora pekfinger över sig att ha sin ekonomi i balans utan underskott när bokslut skall göras. Det finns många legitima knep att fösa problemen framför sig, men dom kommer i kapp en vacker dag. Vill du ha exempel på sådana legitima knep så bara säg till. Kom inte och anklaga någon för fusk när du i själva verket inte vet vad det handlar om. Allt detta bara för att en avundsjuk TAIF:are TROR att bara för att VLH uppvisar ett underskott som byggts upp under en längre tid, har man fuskat och därför skall dom anmälas. Att läsa personens anmälan är ganska skrattretande. Hans anmälan är bara en TAIF:ares desperata försök att få bort det han av någon outgrundlig anledning hatar så till den milde grad. Jag tror faktiskt att denna person hellre ser att Lakers försvinner från kartan än att TAIF själva går upp i HA! Fy f**n vad jobbig Ryggsäck att gå och bära på...!!
ursäkta eventuella blåmärken efter ryggdunkningen men det där var det absolut bästa jag läst på länge!
Definierar du en ekonomisk kris som fusk? Det gör inte jag, men ok VLH har en ekonomisk kris och vissa kallar det tydligen för fusk. Fel av mig. Jag fuskar alltid precis innan lön...
Har man inte fuskat/fifflat med pengarna, menar du? Eller dök den ekonomiska krisen upp som en "blixt från klar himmel"? Men du kanske tycker att vi ska bjuda den gamla styrelsen på en brakmiddag; Förrätt: Champagneindränkt Toast med ryskkvaiar och jätteräkor. Varmrätt: Gåslever med strimmlad potatis. Alt.: Inbakad fasan på röd bädd av Rioja sås. Dessert: Chokladdoppade katrinplommon med kokosglass!??
Last edited by Komodoödlan on 26 May 2008, 22:13, edited 3 times in total.
Komodoödlan: Fusk och fiffel är olagligt, och bara misstanken att nån fuskat eller fifflat brukar innebära polisutredningar m.m. Att fuska med bokföring, bokslut m.m brukar i brottsbalken gå under benämningen ekonomisk brottslighet. Har du över huvud taget någonstans läst om att VLH är polisanmält för ovan nämnda brott??? I så fall, skicka mig länken!! Att ha ekonomiska problem betyder inte automatiskt att man brutit mot lagen. I så fall ligger man pyrt till vissa månader när inte lönen täcker upp. Snart får man väl göra en vända bakom galler då.....
Lassemaja: Att skjuta problem på framtiden är nog snarare naivt,dumt och korkat. De flesta föreningar med kultur har gjort dumma ekonomiska saker i tron att det ordnar sig nästa säsong.
Fusk är nog ett ord som vi medlemmar i vlh kan använda om att vi förts bakom ljuset tidigare.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
LasseMaja wrote:Är det inte fusk att visa upp siffror som inte stämmer bara för att det ska se bra ut??
Jo det är det, men inte att periodisera intäkter och kostnader. Borde VLH iakttagit en större försiktighet? Absolut. Hade man en naiv syn på vilka utlovade intäkter man faktiskt skulle kunna få in? Absolut. Den som aldrig gjort något fel borde starta en egen religion. Resten av oss försöker lära oss av de misstag vi begått så att de inte upprepas igen.
För mig är "fusk" i Lakers situation när man misshandlar klubbens ekonomi till "botten" som man uppenbarligen har gjort bara från en säsong till en annan. Vi supportrar förväntar ju oss att klubbens styrelse ska vårda ekonomin, men nånstans har det gått snett. Man har inte följt reglerna! Vart har pengarna tagit vägen? Har det redovisats?
Komodoödlan wrote:För mig är "fusk" i Lakers situation när man misshandlar klubbens ekonomi till "botten" som man uppenbarligen har gjort bara från en säsong till en annan. Vart har pengarna tagit vägen? Har det redovisats?
Men käre tid, hänger du med över huvud taget. Jag tycker det har framgått med ganska önskvärd tydlighet att detta byggt upp under ett antal år. Snälla backa bandet lite nu ödlan innan du skickar fler kommentarer.....
Alla har rätt till sin uppfattning om vad som innefattas i begreppet fusk och fiffel. Du har din och jag har min. Bra att det blev klargjort att vi inte menar samma sak.
Vilka vi menar du friberg?? Mina eventuella bekymmer har du inte med att göra.
Från dina tidigare inlägg att döma Putte har jag tyckt att du verkar vara en trevlig prick. Men att som du nu gjorde bara hitta på att det skulle vara en Taifare som lämnat in en anmälan var korkat.
Rätta mig om jag har fel men var det inte lakejer som anklagade andra lag t ex Bajen för fusk och utropade att man inte hade i serien att göra.
Verkar som om det är lite andra tongångar när det egna laget drabbas??
LasseMaja wrote:Vilka vi menar du friberg?? Mina eventuella bekymmer har du inte med att göra.
Från dina tidigare inlägg att döma Putte har jag tyckt att du verkar vara en trevlig prick. Men att som du nu gjorde bara hitta på att det skulle vara en Taifare som lämnat in en anmälan var korkat.
Jag är en trevlig prick LasseMajja, men samtidigt har inte belackare från Tingsryd och Ljungby ensamrätt på att vara DUMMA och KORKADE. Det man läst under denna krisperiod från TAIF:are och Trojaner gör att man blir lite elakare och otrevligare. Jag satt härom kvällen och tänkte på den där träningsmatchen för ett antal år sen i Lakerdome när VLH skänkte hela publikintäkten till IF Troja Ljungby, för att hjälpa dom ur en ekonomisk kris. Då var jag verkligen stolt över att vara en Lakers-supporter, härligt att kunna hjälpa en länsbroder. Idag är det vi som är i kris, och då spottas de på oss......... nej, varför ska jag fortsätta vara trevlig......... om ja e bitter, NEJ FAAAN, stolt, för jag tror vi fixar detta!!
Det är givetvis aldrig trevligt att läsa när det skrivs skit om laget i ens hjärta. Men att det nu kommer lite elaka kommentarer får ni faktiskt ta, jag kommer ihåg hur det lät för några år sen från Lakershåll. Man kan ju faktiskt låta bli att läsa alla idiotiska kommentarer på smp.
Varanen wrote:Alla har rätt till sin uppfattning om vad som innefattas i begreppet fusk och fiffel. Du har din och jag har min. Bra att det blev klargjort att vi inte menar samma sak.
Hur var det du skrev högre upp i tråden: "Det är sällan jag träffat på så många klara uppfattningar om saker man haft så lite kunskap om."
Att påstå att lakers har fuskat är inte mer korkat än att påstå att de inte har fuskat. Låt nämnden fatta ett beslut innan ni sätter ner foten i skuldfrågan!
Samtliga här inne vet ju att alla sorters periodiserigar inte är ok. Att jämföra med att lönen tar slut några dagar innan nästa flyter in är ju en tramsig jämförelse. Om förbjudna periodiseringar gjorts eller inte vet varken Varanen eller någon annan supporter. Svaret på den frågan avgör nämnden och de meddelar svar före midsommar.
Nämndens tolkningar av regelverket verkar numera vara ganska generöst, vilket förmodligen är en direkt effekt av påtryckningar från förbundets sida, som absout inte vill skylta med fler nedflyttningar. Jag TROR att oddsen är ganska goda för lakers att klara sig.
Det är skillnad på skit och skit. Den skiten jag syftar på är den uppenbara desperationen LasseMajja. Men lugn, ja e snart trevlig igen, de går över fort vett du!!!
Ärligt talat Carl, tror du på fullaste allvar att nämnden kommer att ta upp gamla beslut för att granska igen?? Nämnden kommer att granska Lakers precis som andra klubbar inför kommande säsong. Lakers har meddelat ett underskott, och man har en klar plan för kommande budgettår för att komma till rätta med underskottet, annars är det bye bye nästa år.
Att vissa taifare och trojaner visar brist på empati till er nuvarande situation är inte svårt att förstå.
Tänkt tillbaka på hur det lät från många lakerssupporters för 3-5 år sedan så får du svaret. Tonläget var inte sällan påverkat av en ganska kaxig attityd och jag tror att många uppfattade en brist på respekt.
Stödmatchen till Troja sågs av många trojaner mer som en del av lakers marknadsföring än som en genuint menad aktion till ekonomisk hjälp.
Härmed inte sagt att jag ansluter mig till dessa grupper. Jag försöker bara förklara läget.
PutteA wrote:Ärligt talat Carl, tror du på fullaste allvar att nämnden kommer att ta upp gamla beslut för att granska igen?? Nämnden kommer att granska Lakers precis som andra klubbar inför kommande säsong. Lakers har meddelat ett underskott, och man har en klar plan för kommande budgettår för att komma till rätta med underskottet, annars är det bye bye nästa år.
Jag tror att det kommer finnas ett visst intresse för varför man inte har meddelat underskott tidigare år......