Daniel Johansson är en riktigt bra värvning med mängder av rutin från elitserien, bara några år sedan han hade mest speltid i brynäs förutom Tommy Sjödin, men det hade du uppenbarligen ingen koll på alls..
Dessutom blev även Johannes Salmonsson ratad av Brynäs och han var ju "hyfsad" om man säger så... Däremot ser det riktigt illa ut i övrigt, det kan jag absolut hålla med om.
Ni kommer återigen få bege Er upp till Skaraborg nästkommande säsong.
Dock bara för att passera Skövde, staden vid det gråmulna berget, (om ni nu inte stannar till och plockar upp en Xoog) för att fortsätta mot Vänerns Pärla, Mariestad, Katrinhallen.
Vad har ni i dessa tider att säga om den nykomling från Skaraborg som skall ta sig an storheter som Leksand, Björklöven, Malmö, VLH etc. i hockeyns finrum.
Det ska bli mycket trevligt att få tvåla till Mariestad igen. Ett lag och en ort som jag förövrigt uppskattar. Men vi får väl först och sta ta oss till nedsläpp.
Johan Ryno verkar vara en riktigt lyxsökare!
rätta mig om jag har fel, men har inte han spelat i en j*vla massa klubbar 3 senaste säsongerna? OIK-Frölunda-AIK-Frölunda-Timrå-Djurgården-AIK. PLUS ett AHL-lag om jag inte minns fel Ja den grabben har klubbkänsla!!!!
Stoffe wrote:Johan Ryno verkar vara en riktigt lyxsökare!
rätta mig om jag har fel, men har inte han spelat i en j*vla massa klubbar 3 senaste säsongerna? OIK-Frölunda-AIK-Frölunda-Timrå-Djurgården-AIK. PLUS ett AHL-lag om jag inte minns fel Ja den grabben har klubbkänsla!!!!
Vari ligger hans bristande klubbkänsla? Han trivdes bra i AIK senast och valde att få bli utlånad av Detroit till AIK den här säsongen. Senast han spelade i AIK så blev han utlånad av Frölunda. Av Detroit blev han utlånad till DIF förra säsongen och i år lånar Detroit ut honom till oss. Att han spelat i AHL är fullkomligt normalt med tanke på att AHL består av farmarlag till NHL-lagen. Jag fattar inte var den bristande klubbkänslan skulle framgå i Ryno´s fall.
Klokt av Ryno att ta steget tillbaka till allsvenskan. Liksom Fredrik Johansson i vik har det inte gått så bra det senaste och båda behöver mer istid för att utvecklas och få självförtroende för att få en uppsving i karriären igen. Smart värvning av den allmänna idrottsklubben som för övrigt ser mycket vassa ut inför nästa säsong.
För min del hoppas jag att Detroit vinner Stanley Cup och att vi då får se Kung Lidas i allsvenskan nästa säsong. Önsketänkande, men inte omöjligt:)
Klubbkänsla blir mer och mer ovanligt. Jag hade gärna sett Ryno i Lakers, om så bara för 1 säsong.
AIK ser riktigt giftiga ut den här säsongen - nu får ni snart ta och lugna ner er
[quote="Komodoödlan"]Någon som känner till någon bra websida där man kan få den bästa och snabbaste uppdateringen för Silly season för HA:s lag inför 08/09?