Rädda Lakers

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

erok wrote:om vi inte blev tillräckligt många så skulle ju inte papprena fyllas i
Va?

Vad har du fått detta ifrån??
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Glädjerus, vanföreställning ? so what Lakers sitter brunt till just nu och jag är inte helt lugn förrän första matchen är spelad!
Mickeman
Forumamatör

Post by Mickeman »

Hur gammal är erok
Kentha
Forumamatör

Post by Kentha »

Erok, det är gott och bra att du försöker samla in pengar i Älmhult, men du måste tänka dig för innan du sätter dig vid datorn och sprider ut en massa osanna påståenden. Det jobbas fortfarande lika hårt för att 2,5 miljoner ska vara Lakers tillhanda den 26 maj. Lakers är inte i hamn förrän sista kronan är på deras konto och där är vi inte ännu.
Kenth.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Om du har skrivit upp dig för lånet men VI inte får in tillräckligt med pengar innan den 26/5 så rivs ju lånet, då blir det aldrig något lån.

Ajdå fattade som att det inte blev något påskrivet om det var för få intressenter. Därför jag var så angenägen av att veta hur många som var villiga att ta lånet.

Har ju själv fyllt i det som skulles fyllas i på nätet. Trodde att de ansvariga hade sett att vi är så passens många nu att det är klart för att fylla i bankpappret på riktigt å att pengarna var i hamn.

I älmhult är det fan inte lönt att samla pengar. Inte där hockeyklubben har sitt säte. Nää men är villig att köra 6 mil enkel resa för att få ut budskapet till så många växjöbor som möjligt att många bäckar små kan bli en stor å. TYvärrr har många här inne varit skitnegativa till insamlingar. Väl att det finns folk som ser det som ett måste nu för att överleva.

Låt oss ta detta som en varning å när detta har redats upp så satsa på en insamling där alla har råd att vara med utan att behöva ta lån. satsa på att så många som möjligt är med i denna satsningen. Ju fler som är med ju mer kan man satsa på. Varför inte hoppas att vi blir så många att det både kan satsat på supporterspelaren och ungdomsverksamheten från en å samma fond

Är 37 till den som undrade.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Hur mycket pengar har hittills samlats in på supporterlånet?
Senast jag såg något så var det 200 000:-
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Kom igen nu nu gör vi sista rycket !!!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Riktigt jobbigt just nu , den 26:e närmar sig med stormsteg! och inte vet man hur mycket kosing till det fattas :? hur stor diff får det vara för att Öman med resten skall driva Lakers åt rätt håll? 1000? 5000? 50 000?

jobbigt detta , man vill ha besked.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Om det inte är någon här som säger annat så ligger på sammanlagt 250 000:- inkl. supporterlån och LL insamling. Men det måste var grovt i underkant räknat med tanke på att summan supporterlånet 200 000:- samlades in för relativt längesen. Förhoppningsvis ligger vi på det dubbla nu. Mycket har samlats in, men det känns dock fortfarande som vi befinner oss i en rejäl uppförsbacke. Gissar att mycket kvarstår innan vi är i "hamn". Vi får väl se hur det "rasslar" till efter löningen..

Sedan har vi förstås sponsoerna, hur de har reagerat under tidens gång och i vilken omfattning som de är villiga att stötta Lakers.

Svaret på frågan har vi den 26:e.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Totalt har Lakers fått in 1.7 milljoner från klubben självt, privatpersoner, sponsorer och LL.

Hela 800 000:- saknas framtill på måndag. Då kan man fråga sig, finns det en rimlig chans att det ska gå vägen?

Spontant, hjärtat säger JA, men huvudet säger NEJ!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Vart får du dina siffror ifrån ödlan. Sitt inte och hitta på om du har VLH kärt.......
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
-machiavelli-
Forumamatör

Lakejerna har fått in 500 000 SEK!!

Post by -machiavelli- »

Borde inte saknas mer än max 400 000 nu..enligt mina beräkningar (efter att ha läst igenom allt tillgängligt material i pressen vill säga)..

Finns väl en rimlig chans att det lyckas :D

http://www.smp.se/sport/lakejerna-har-f ... 649175).gm
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

om det är så att det fattas 400lök te så är det ändå 400lök som måste fram, ganska mycket på 5 dar
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

enligt smp har lakejernas insamling gett en halv mille. men inte ett ord vad vlhs insamling har givigt. Är det två mille som saknas?????????
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Man blir bara så förbannad när man tänker på föregående styrelse! Helt ofattbart amatörmässigt skött. Jag lider med de människor som nu försöker få in pengar till Lakers. Kan tänka mig hur svaren låter i mellanåt. Det är bara att hoppas att det finns ett par med "Lakershjärta" i företagen runt om.
Blueshirts United
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

PutteA wrote:Vart får du dina siffror ifrån ödlan. Sitt inte och hitta på om du har VLH kärt.......
Jag hittar inte på, Putte! Däremot kan den mänskliga faktorn bidra till att matematikhjärnans omdöme kan svikta. Självklart är det 400 000:-

Först fick jag upp ögonen för Lakers, sen gillade jag Lakers, sen gillade jag Lakers mer och mer, sen blev jag kär i Lakers, därefter blev jag förälskad i Lakers. Nu älskar jag Lakers!
Sedan den dagen har jag lovat att älska Lakers till döden skiljer oss åt.. :wink:
Last edited by Komodoödlan on 21 May 2008, 08:40, edited 1 time in total.
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

ödlan? Har du läst någonstans att det BARA är LL som gått in med pengar? Isf har jag missat den artiklen :oops: Men vi får se idag när Lakers redovisar hur det går!
Once a laker, always a laker!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Det är ingen hemlighet att LL jobbat in drygt en halv miljon kronor. Däremot finns det inga som helst summor från VLH, som idag ska göra en ekonomisk avstämmning. Så att det är 800, 600 eller 400.000 kvar att dra in är bara summor taget i luften. Däremot vet vi nog inom en snar framtid hur läget ser ut! Så vänta med summor.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Gerald Engström Grundare och största ägare i SystemAir i Skinnskatteberg slantar upp 10.000.000 till ortens Fotbollsklubb med 250 medlemmar och tio Ungdomslag och ett A-lag i Div.4.

- jag tänkte göra något för orten och de anställdas barn, egentligen är jag INTE intresserad av Fotboll.

Vem är Växjös Gerald Engström :?: :eeeh: :whistle:
In Hinkum Veritas
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

och du tror någon kommer göra detta för Lakers no way att det kommer att hända
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Nää, den företagsmentaliteten finns inte i Växjö, och har aldrig funnits. Det är ju bara att titta och se, hur det ser ut med elitidrott i Växjö........
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

NEDOMANSKY wrote:Gerald Engström Grundare och största ägare i SystemAir i Skinnskatteberg slantar upp 10.000.000 till ortens Fotbollsklubb med 250 medlemmar och tio Ungdomslag och ett A-lag i Div.4.

- jag tänkte göra något för orten och de anställdas barn, egentligen är jag INTE intresserad av Fotboll.

några gerald finns det i växjö men om dom har pengar ?

http://personer.eniro.se/query?what=wp& ... =v%E4xj%F6
Xoogman
Forumentusiast

Post by Xoogman »

Anders83 wrote:
NEDOMANSKY wrote:Gerald Engström Grundare och största ägare i SystemAir i Skinnskatteberg slantar upp 10.000.000 till ortens Fotbollsklubb med 250 medlemmar och tio Ungdomslag och ett A-lag i Div.4.

några gerald finns det i växjö men om dom har pengar ?

http://personer.eniro.se/query?what=wp& ... =v%E4xj%F6
Sök på Engström istället, de kan ju vara släkt med Gerald :eeeh:

Ähhh, sry...man kanske inte skall skoja till det i sådna här alvarsamma tider... :oops:
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jodå Xoogen, de man inte kan skämta om, kan man heller inte tala allvar om som man brukar säga. Hur är det med dig din gamle bov. Jag ska snart upp till Skövde å jobba. Ska vi ta en pilsner då?? :wink:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Någon mer som såg tv 4 sporten...?
Peter Ländell säger jag bara...vilket skämt...
Snart nära dig...en ny hall
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Nä, jag såg inget. Berätta vad du såg och hörde?
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Reportage om Lakers och Lakerjnas insamling...
+ liten intervju med Ländell för ett år sedan ca..
kanske finns på tv4.se?
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=580974

om ni kollar lite ner till vänster så står det om Lakers

Under "senaste klippen"

funkar den?
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Den funkar.
KHK = Blekinges Stolthet!
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jag hörde dåligt på slutet. Var intervjun med Ländell (klubbchef!) gammal, sen några år tillbaka? I så fall ser jag han som ett riktigt "Stolpskott" eller varför inte, bedragare!! Vågar han över huvud taget visa sig i Laker Dome igen??
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Va fan ska man säga? Alla till årsmötet och låt alla nötter svara på hur detta kunde hända.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Jaha, 240 000 kvar! Var fan ska dom komma ifrån nu då? Nu börjar det bränna hett om baken.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

24 till som täcknar sig å lånet å skutan är i hamn. Av alla dem som har suttigt på läktaren iår är det bara ett 50 tal pers som är villiga att stötta lakers till max. Bra eller dåligt?? Ja bestäm själva, jag har iallafall min åsikt klar framför mig.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Riktigt dåligt är det!
Blueshirts United
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Det är ju många som skänkt kontanter också. Det är inte dåligt alls. Alla kan inte ta lån, det kan man bara inte begära. Det är ju helt befängt. Men att alla skänker en lite slant allt från 1kr till 10 000, det är ett helt rimligt krav man kan ha på supportrar imo.
Post Reply