Rädda Lakers

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

öööööööö jo vist.Många som fundera på om det är lönt. För ingen vet ju hur mycket som exakt fattas så länge inte Lakers redovisar siffran på hur mycket som kommit in.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Erok..fan vad du tjatar om det!!! Ring Lakers o kolla med dom om varför dom inte lägger ut det!!
Snart nära dig...en ny hall
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Förstår Erok´s oro över detta !! känns INTE bra just nu :cry: en granskning kanske sker och något oväntat dyker upp?

Hoppas innerligt att sponsorerna reagerar på detta och smäller in deniros innan den 26:e !!

FAN KLART VI SKA HA HOCKEY I STAN NU GOTT FOLK KOM IGEN !!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

men lilla serra. Börjar bloi brottom nu. Å varför fundera inte du på hur mycket som kommit in?? Är inte detta en viktig info från Lakers sida?
Hur många är anmälda på supporterlånet? Kommer det att gå det här?
Många frågor som snurrar i folks hjärnor just nu å då är det viktig att visa resultaten.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Men Erok hur menar du med "om det är lönt" ?

Om du har skrivit upp dig för lånet men VI inte får in tillräckligt med pengar innan den 26/5 så rivs ju lånet, då blir det aldrig något lån.

och om du har satt in pengar på kontot i Swedbank eller LL:s bankgiro så får du dem tillbaka pronto.

Du säger att många funderar på om det är lönt, hur många som kan tänka sig vara villiga att vara med på detta är det som sagt så.

Ge dom då dessa uppgifter så förstår dom att dom kan göra skillnaden på Växjö Lakers vara eller icke vara.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Du kan läsa svenska?
Ring o kolla med Lakers! Det är väl ingen här som kan lägga ut vad som kommit in????
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

serra vad tror du jag har gort sista veckan??
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

vad tror du jag har gort i veckan?

Känns som de inte lyssnar på den lilla människan. Skulle nog behövas komma från LL i detta fall.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

vem har du pratat med då?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Dolite. Med lönt menar jag att siffran som visas på LLs hemsida just nu måste det kännas totalt meningslöst för den icke inbitne supportern att skänka en slant. lite över 20.000 har kommit in å det är den enda siffran man just nu kan lita på.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

ja han som svarade. Välkommen till lakers kansli. komer inte på namnet. var ganska upprörd men fick svaret. Jag vet inte riktigt hur mycket som kommit in.Å det verkade inte han som blev intervjuvad i smp häller veta exakt. Bara det att det känns bättre nu än för några dar sen.
Sverre69
Forumamatör

Post by Sverre69 »

Att betala 50 kr/mån innebär en avbetalningsplan på ca 20 år om du lånar 10.000kr. Med andra ord kommer det att kosta betydligt mer än 50kr/mån.

Det finns ett konto där det dras en 50 lapp varge månad från mitt konto.
Men fan att jag kommer öka min insättning.
Kräver bättre redovisning från VLHs sida
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

min 50 lapp är till supporterspelaren. vilket jag skänkt i snart 5 år till
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Om jag förstått det rätt så kommer de 10 000 man lånar av Swedbank aldrig att betalas tillbaka med dom pengarna som dras från ens konto varje månad. Pengarna man är skyldig banken kommer alltid att vara 10 000 kr hur många år det än går. Det är meningen att man ska betala tillbaka dessa pengar när man får tillbaka sina 10 000 kr av Växjö Lakers, när nu det blir.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel. Jag har aldrig lånat pengar själv och vet inte vad "amorteringsfritt lån" innebär. Det kan nog vara fler som inte till fullo förstår hur lånet fungerar.
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

du har uppfattat det helt rätt!!
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Amotering är när man betalar av på lånet. När man amoterar så sjunker alltså beloppet som man har lånat.

Ränta är det som lånet kostar att ha.

Precis, när VLH börjar betala tillbaka så är det tänkt att man ska använda de pengarna till att amotera med. Men det avgör du själv.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

och om pengarna är betalda till banken får man de 10.000 av lakers istället så kursar dem inte får man hoppas att de går + om några år.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Förstår faktiskt inte alls var du försöker säga Erok.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

om jag betalar av till lånet på banken så måste väl Lakers betala till mig istället.
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Det var som fan vad ni komplicerar detta då. Att jag ska behöva gå in och förklara 8O . Erok, du lånar ut 10 000 kronor till Lakers som Lakers betalar tillbaka till dig när dom känner för det och när dom anser sig ha råd. Var du har fått dina 10 000 ifrån skiter Lakers fullständigt i. Lånar du pengar av banken så är det en sak mellan dig och banken. Amorteringsfrihet innebär att du bara betalar ränta och slipper betala av lånet och detta är väl då ett sätt för banken att bidra lite till Lakers överlevnad.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

En ny kulttråd är född :lol:
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Inmdes har rätt.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

jag har inte krånglat till något bara du som inte förstod vad jag menade :wink:
vi menar samma sak fastutrycker oss olika :wink:
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

OK, Erok, det är väl jag som fattar lite trögt :roll: . Jag vill inte måla fan på väggen och störa er insamling. Men hade jag lånat ut pengar til en förening så hade det varit sådana pengar jag kan undvara och kallt räknat med att inte få tillbaka dom. För när anser sig en förening någonsin ha råd tror ni. Lakejlånen kommer nog jävligt långt ner på listan över det som ska betalas är jag rädd. Men var och en gör sin bedömning.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Men vilken tur att du inte ska ta lån då!
Once a laker, always a laker!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Ta reda på fakta först. Det kommer inte att göras någon skillnad när pengarna betalas tillbaka. Alla får dela på summan som betalas ut. Vare sig man är Lakej eller företag.
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Dom som känner att de inte skulle kunna amortera av 10000 om nu VLH skulle konka någon gång framöver ska givetvis inte låna.

Själv skulle jag om VLH konkar kunna amortera av skulden med kanske 2000/mån dvs under 5 månader. Det är väl kanske nått sånt man lägger på allt runt matcherna på en månad eller mer...
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Sen kom Inmedes, ytterligare en nisse som bara måste yttra sig utan att vara påläst i ämnet. Använder numera stegräknare för att hålla koll på alla som måste yttra sig.
Last edited by Niles on 15 May 2008, 18:05, edited 1 time in total.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Någon några som tänkt sig gå ihop och kanske få ihop 10 000 ? 1000 spänn var ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

I allra bästa fall så gör Lakers ett resultat bättre än budgeterat.
Utöver budget finns några aktiviteter som kommer att presenteras på Lakers årsmöte, dessa kommer att ge en hel del pengar.

Så om allt går enligt planen så skulle det faktiskt kunna vara möjligt att återbetala hälften om redan ett år. Vet dock inte hur det kommer att beslutas om återbetalningarna, kanske bestäms det på årsmötet?
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Lakersfan_03 wrote:Någon några som tänkt sig gå ihop och kanske få ihop 10 000 ? 1000 spänn var ?
Här går det att bidra med valfri summa
Från http://www.lakerslakejer.com/
Efter det öppna möte i ishallen med VLH 6/5 kom det fram lite ideér på hur vi kunde hjälpa till att samla in de ytterligare 1,25 miljonerna som måste vara inne innan 26/5-08.

VLH vädjar till alla, så väl företag som privatpersoner att "låna ut" pengar till dom. Dessa pengar kan komma att ges tillbaka när VLH har plus i kassan, men det finns ingen garanti för detta. Minimum var dock 10.000:-, antingen ensam eller tillsammans med kompisar.

För att hjälpa folk, både medlemmar och icke medlemmar, att göra det enklare att vara med att bidra så kommer LL att ge folk en möjlighet att betala in till vårt Bankgiro: 5509-7158, ett valfritt belopp. Man märker inbetalningen med "Rekonstruktion" samt Namn, personnummer, telefonnummer och ev medlemsnummer i LL.

Vi betalar sedan över alla dessa pengarna till det bankkonto som VLH har öppnat i Swedbank innan 26/5.

Om det inte skulle komma in tillräckligt med pengar till VLH senast 26/5 så kommer pengarna betalas tillbaka från VLH senast 9/6-08.

Ev återbetalning från VLH kommer att ske procentuellt till alla som är med. Men som sagt det finns ingen garanti på att pengarna kommer att betalas tillbaka. När det blir aktuellt ber vi Er att ta kontakt med LL.

Det är väldigt viktigt att Ni anger all info vi ber om.
Som sagt till betala in till Lakers Lakejers Bankgiro: 5509-7158
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

I Smp kunde man läsa att lakejerna samlat in så mycket som 200 000:- (!) ..men varför står det 33 250:- på lakejernas hemsida? Vad är vad?
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Komodoödlan wrote:I Smp kunde man läsa att lakejerna samlat in så mycket som 200 000:- (!) ..men varför står det 33 250:- på lakejernas hemsida? Vad är vad?
Därför att sammarbetet mellan LL och swedbank har gett 200 000
Och andra som inte vill ta lån har satt in 33 250 kr på LL kontot!
Once a laker, always a laker!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Primeau wrote:En ny kulttråd är född :lol:
Inte ofta man får anledning att citera sig själv...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Total insamlad summa: 233 000:-
Återstår ca 800 000:- (!) upp till miljonen..
Därefter är det ytterligare 250 000:- (!) kvar till målet! Kan bli tufft..

"..men det finns ju alltid..HOPP, HOPP, HOPP,..mot en ljuuuusare väääärld!" :headbang:
Last edited by Komodoödlan on 15 May 2008, 20:42, edited 6 times in total.
Post Reply