Rädda Lakers

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Stoffe
Forumdemon

Re: Hur fan kan man vara så korkad

Post by Stoffe »

Sverre69 wrote:Hur fan kan man vara så korkad att man lånar pengar till att stötta klubben. Konkar klubben får man inga pengar tillbaka, men banken glömmer inte att du har lånat pengar.
Du behöver inte låna om du inte vill! Hur fan kan man vara så korkad så man ser laget i sitt hjärta gå under? Svara på det i stället?
Once a laker, always a laker!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Hur fan kan man vara så korkad så man håller på Huddinge?

Sköt du om din div 1 klubb och sälj lite bingolotter isället.

"ni" brukar ju gnälla på att vi inte har något hjärta och kultur...ni ska ni fan få se på hjärta och kultur!!!
Snart nära dig...en ny hall
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

serra wrote:Hur fan kan man vara så korkad så man håller på Huddinge?

"ni" brukar ju gnälla på att vi inte har något hjärta och kultur...ni ska ni fan få se på hjärta och kultur!!!
Bara på honom, Serra! Bit honom i hälsenan! :lol:
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Sverre69
Forumamatör

Bingolotter

Post by Sverre69 »

Som ekonomin ser ut för Lakers så blir det nog du som får sälja bingolotter i höst. Jag vill bara i all välmening varna för att låna pengar.
Hammarby försökte sälja aktier i vintras, när det sedan inte blev någon bolagsbildning så förlorade alla sina pengar dom satsat. Jag trodde smålänningar var smartare än så !

dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Det är snällt av dig Sverre69 att du är mån om dina medmänniskor.

För att lugna dig så kan jag berätta att ifall vi inte får ihop tillräckligt med pengar, dvs allt som allt 2,5 millle , så kommer inte lånen att lösas in utan rivs bara.

Tack för ditt engagemang.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
bävern
Forumamatör

Post by bävern »

Det här verkar ju absurt desperationen är tydligen fullständig när man går ner på supporternivå med dessa trix när man inte får med sig företagen , som har ekonomer som antagligen sparkat bakut för det senaste förslaget. Nä som Huddingefanset säger ni får nada tillbaka.
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

bävern wrote:Det här verkar ju absurt desperationen är tydligen fullständig när man går ner på supporternivå med dessa trix när man inte får med sig företagen , som har ekonomer som antagligen sparkat bakut för det senaste förslaget. Nä som Huddingefanset säger ni får nada tillbaka.
Men hallå?! Detta är inte Lakers idé. Det är Lakers Lakejers idé!
Har ni inget vettigt att komma med, ge då fan i att skriva! Jag kan förstå eran avensjuka på att vi kan göra en sådan här insamling! Jävlar mig i att inte många klubbar som kan göra!
VI ÄLSKAR LAKERS!!!!
Once a laker, always a laker!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Stämmer som Stoffe skriver.
Detta har inget med Lakers att göra utan detta är ett samarbete mellan Lakejerna och Swedbank!
Pepparkaka
Forumamatör

Post by Pepparkaka »

dolitle wrote:För att lugna dig så kan jag berätta att ifall vi inte får ihop tillräckligt med pengar, dvs allt som allt 2,5 millle , så kommer inte lånen att lösas in utan rivs bara.
Visst, med det förutsätter att föreningen kommer på fötter igen. Om Lakers går i KK under andra halvan av 2008, eller för all del 2009, skulle jag bli ytterst förvånad om någon får tillbaka ett öre av lånet. Kvar finns en personlig skuld till banken på 10 000.
bävern
Forumamatör

Post by bävern »

Swebank samarbete dom vill bara tjäna pengar fattar ni inte att ni knappast får tillbaka edra pengar . Hur många har fåt tillbaka det dom lånade ut till Malmö för några år sedan?.
Nä som en kollega sa till mig döp om klubben till Växjö Läckers.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Och då kommer ju nästa intressanta fråga...är det du som ska betala det eller?
Att ni orka bry er så mycket. Det är vuxna människor som vet vad som gäller.

Kryp ner under den sten ni kom upp och låt oss vara.
Vill inte har er här.
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Ni som inte vill/kan bidra med någon summa varför måste ni kommentera andra som gör det varför måste man hela tiden slänga iväg ett inlägg som inte betyder nått låt istället dom som vill hjälpa lakers ha dessa trådar ifred och diskutera situationen utan behöva läsa en massa flams o trams

Vi ska fixa detta jag vill åka Sverige runt med VLH och se på allsvensk hockey i höst/vinter!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Walle
Forumproffs

Post by Walle »

Andra gången i hela mitt liv jag lånar pengar,förra gången var det till hojjen ,å nu till hockey,mina två stora intressen .Jag vet att jag inte kommer få tillbaka det jag la på hojjen ,kanske inte dessa heller ,men det behöver ingen annan bry sig om,varken bävrar eller andra.Låt mig satsa mina pengar på det jag tycker är skoj.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/bowlol.gif[/img] Bany Lagg
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Walle wrote:Andra gången i hela mitt liv jag lånar pengar,förra gången var det till hojjen ,å nu till hockey,mina två stora intressen .Jag vet att jag inte kommer få tillbaka det jag la på hojjen ,kanske inte dessa heller ,men det behöver ingen annan bry sig om,varken bävrar eller andra.Låt mig satsa mina pengar på det jag tycker är skoj.
:clap: :headbang:
Lembit25
Forumproffs

Post by Lembit25 »

bävern wrote:Swebank samarbete dom vill bara tjäna pengar fattar ni inte att ni knappast får tillbaka edra pengar . Hur många har fåt tillbaka det dom lånade ut till Malmö för några år sedan?.
Anti lakers kampanjer och fyndiga kollegor på börjes kan jag vara utan! För mig är det självklart att bidra, en vacker dag kanske pengarna trillar tillbaka på kontot igen. Undra om Kollegan är lika fyndig då!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

bävern wrote:Swebank samarbete dom vill bara tjäna pengar fattar ni inte att ni knappast får tillbaka edra pengar . Hur många har fåt tillbaka det dom lånade ut till Malmö för några år sedan?.

ta ut kompassriktning österut och spring så långt du kan tills du når vattnet, ta sedan och vira in dig själv i kättingar och hoppa på gotlandsfärjan för att sedan hoppa av vid lämplig plats tex 45 meters djup

:asshole:
KalleB
Forumdemon

Re: Hur fan kan man vara så korkad

Post by KalleB »

Stoffe wrote:
Sverre69 wrote:Hur fan kan man vara så korkad att man lånar pengar till att stötta klubben. Konkar klubben får man inga pengar tillbaka, men banken glömmer inte att du har lånat pengar.
Du behöver inte låna om du inte vill! Hur fan kan man vara så korkad så man ser laget i sitt hjärta gå under? Svara på det i stället?
Okej, korkad hit o korkad dit. Men det är ju ingen som svarat på frågan än om man får tillbaka några pengar vid en eventuell konkurs :? Det kanske står i avtalet om hur saker och ting går till, kan nån berätta för oss som inte läst det!? För man är ju rätt sugen på att bidra med en slant faktiskt......
Växjö: Europas Orangeaste Stad
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Nu läste jag på hemsidan om hur det går till, kollade visst inte så noga innan :lol:
Men om man skriver ett avtal idag och klubben inte får ihop pengarna tills slutet av maj, vad händer då?
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Lånet är mellan dig och banken. Lånet är låntagarens oavsett vad som händer med Lakers i framtiden.
Vad det gäller de pengar som ska in nu så gäller det att det finns 2.5 milj på kontot den 26 maj annars aktiveras inte lånen överhuvudtaget och de som satt in kontanter får sina tillbaka för då finns det ju liksom troligen ingen klubb att låna ut pengarna till.

Lakers tilltänkta styrelse har gjort en otroligt trovärdig och realistisk budget. Hade det inte varit för att det ser väldigt bra ut inför framtiden om vi bara tar oss igenom det här och sanerar eknomin så hade aldrig Lakers Lakejer gått in i detta samarbete med banken som möjliggör dessa lån.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Det är väldigt viktigt det Linda säger i sitt sista stycke.

Lakers Lakejer hade ALDRIG tagit fram denna möjligheten ifall vi inte trodde på den nya styrelsen.

Och som Linda skriver, är inte alla 2,5 milj inne på till den 26/5 så aktiveras inte lånen och dom som har betalat in pengar får dem tillbaka.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Alla behöver förstå att kommer inte stålarna in blir det ingen hockey i Växjö, de som harv frågor skall fråga p. knutsson tycker jag.
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Hjärta, ja möjligtvis men kultur får man fan i mig inte ihop på 10 år !!

Lycka till alla lakejer, håller tummarna för er !
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Linda wrote:Lånet är mellan dig och banken. Lånet är låntagarens oavsett vad som händer med Lakers i framtiden.
Vad det gäller de pengar som ska in nu så gäller det att det finns 2.5 milj på kontot den 26 maj annars aktiveras inte lånen överhuvudtaget och de som satt in kontanter får sina tillbaka för då finns det ju liksom troligen ingen klubb att låna ut pengarna till.

Lakers tilltänkta styrelse har gjort en otroligt trovärdig och realistisk budget. Hade det inte varit för att det ser väldigt bra ut inför framtiden om vi bara tar oss igenom det här och sanerar eknomin så hade aldrig Lakers Lakejer gått in i detta samarbete med banken som möjliggör dessa lån.
Var det inte 1.25 mille som ska in nu?
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

röd-vit: Kultur får man inte längre i hockeysverige över huvudtaget. Nykomlingar och uppstickare accepteras inte, och kommer aldrig att göra. Men du har rätt, RIKTIG hockeykultur får man inte på 10 år, det tar lite längre tid än så att skapa den typen av kultur. Men dom som brukar vara här och spy över att vi inte har nått hjärta och ingen kultur, de är belackare som använder uttrycken utan att veta vad dom innebär.

Men hjärta, det ska vi jävla visa att vi har!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Pepparkaka
Forumamatör

Post by Pepparkaka »

Linda wrote: Lakers tilltänkta styrelse har gjort en otroligt trovärdig och realistisk budget. Hade det inte varit för att det ser väldigt bra ut inför framtiden om vi bara tar oss igenom det här och sanerar eknomin så hade aldrig Lakers Lakejer gått in i detta samarbete med banken som möjliggör dessa lån.
Hoppas att du har rätt. Men personligen har jag problem att bedömma en budget som lagts av en förening eller företag som har fuskat de senaste åren.
Lakej11
Forumproffs

Post by Lakej11 »

Pepparkaka wrote:
Linda wrote: Lakers tilltänkta styrelse har gjort en otroligt trovärdig och realistisk budget. Hade det inte varit för att det ser väldigt bra ut inför framtiden om vi bara tar oss igenom det här och sanerar eknomin så hade aldrig Lakers Lakejer gått in i detta samarbete med banken som möjliggör dessa lån.
Hoppas att du har rätt. Men personligen har jag problem att bedömma en budget som lagts av en förening eller företag som har fuskat de senaste åren.
När det gäller den framtida syrelsen så är det så att det är lika vatten tätt sä en Öman i en liten våtdräkt. A Öman går inte in i något som han inte tro på.
Last edited by Lakej11 on 15 May 2008, 07:42, edited 1 time in total.
Alltid Glad
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Förklara fusket. Slarv o dumhet kallar jag det, sparkat fram problemet...
Är rätt säker på att de flesta AS-klubbarna vid flera tillfällen "sparkat fram" problemen. Då skulle ju typ större delen av klubbarna mista sin elitlicens...

Enestubbe gör en stor grej av det i dagens SMP som vanligt.
Han hade heller inte med någon kommentar från Lakers om det :wink:

Varför skulle AS-nämnden helt plötsligt bli så hårda? Elitlicensen har ju fan varit ett skämt i många år nu...
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

upp med antalet personer som är med i supporterlånet på förstasidan. Viktigt att synas nu när smp har skrivigt om det. inga namn eller så bara det exakta antalet.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

men viktigaste av alltärvälatt påpekaatt man inte behöver vara medlem i LL för att få låna. Känndes som det när man läste blaskan
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Pepparkaka
Forumamatör

Post by Pepparkaka »

Putte#24 wrote:Förklara fusket. Slarv o dumhet kallar jag det, sparkat fram problemet...
Är rätt säker på att de flesta AS-klubbarna vid flera tillfällen "sparkat fram" problemen. Då skulle ju typ större delen av klubbarna mista sin elitlicens...
Slarv skulle det kunna kallas om det hade hänt ett år. I Lakers fall har det dock pågått i flera år. Då kan det säkerligen kallas dumhet, men inte slarv eftersom det övergått i medvetet och planerat fusk.

Att sedan de flesta klubbarna arbetar på liknande sätt betvivlar jag inte, men det gör knappast Lakers problem mindre.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Snälla Putte, ingen ledare i en allsvensk förening är så dum. Slarvat har man helt klart gjort, men sen har man ju tydligen på något sätt ändå lyckats uppvisa positiva siffror. Klart att dom vetat vad man då gjort. Nu ska ju inte jag säga så mycket i ett ärende som handlar om fusk :oops: , men det ska inte ni heller göra längre.
Tingsryds AIF
since 1923
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Men hur svårt är det att tex dra iväg ett gäng fakturor innan bokslutet och räkna med de fodringarna för att klara elitlicensen? Men vet ni att inga andra AS-klubbar gjort så ok... Eller lagt undan ett par feta fakturor några veckor. Om ni nu vill kalla det fusk så gör det men jag tror inte att detta är något direkt okänt för AS-nämnden.

Jag skrev dumhet också... Sen har det som sagt varit en enorm omsättning av folk i VLH:s organisation och tyvärr har det väl inte kommit in tillräckligt kunnigt/ansvarfullt folk på de viktiga posterna på flera säsonger. Personligen tror jag inte den sittande styrelsen har ställt till det, de har ju ändå försökt att rätta till det men tyvärr kom det fram ännu mer "skit".

Helt klart har Lakers problem o som du säger gör det inte problemen mindre ifall andra lag gjort likadant. Jag menar bara att det är märkligt att det nu helt plötsligt ska fokuseras på detta mitt i alltihop med som sagt det är ju typiskt Enestubbe att hugga på en skrivelse som någon skickat in och smälla upp det lite lagom fint i SMP...
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

LasseMaja wrote:Snälla Putte, ingen ledare i en allsvensk förening är så dum. Slarvat har man helt klart gjort, men sen har man ju tydligen på något sätt ändå lyckats uppvisa positiva siffror. Klart att dom vetat vad man då gjort. Nu ska ju inte jag säga så mycket i ett ärende som handlar om fusk :oops: , men det ska inte ni heller göra längre.
Jämför inte oss med er är du jävligt bussig. Lakers har betalat in varenda spänn man ska i skatt och avgifter. Sent i vissa fall men betalat. Nu finns inga pengar, det är problemet.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

inga nya namn på listan som vill ta ett lån?? Ja jävla ser mörkt ut nu då??
Känns som det inte kommer 100 namn så nu kan vi säga att lakers finns inte mer eller??
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

lugna dig, Erok. Många vill fundera några dagar, både privat och
företagare.
Post Reply