Informations möte i ishallen [Operation rekonstruktion]
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Att Öman skulle stå på ett officiellt möte och ge folk skulden tror inte jag han har lust att göra inte heller mandat för han sitter inte i styrelsen ÄN. Han har ändå gett antydningar vart pengarna har gått utan att för den delen halshugga någon/några.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Med en tillräckligt karismatisk ledare så sluter massorna i upp täta led bakom denne. Missuppfatta mig rätt nu och jmf inte med hur det var i slutet av 30-talet. Jmf inte heller Öman med Steve Balmers tokdansande på scen när han eldade på dom Småmjuka. Jag hade inte möjlighet att gå på Recovery-mötet utan gör mina reflektioner utifrån skriva rapporter och hörsägen.
Vad jag vill säga är att JAG tycker att man ska tänka både en och två ggr innan man pyntar in dom efterfrågade slantarna. Visst är Lakers i stort behov av pengar och tiden är knapp (varför är den ALLTID det?) och vädjan om stöd görs med darr på rösten.
Så fort det sinar i kassan ska man som supporter pynta in en ny slant. 1 miljon kom in under "1 krona kampanjen" och det sas att det skulle vara tillräckligt!? Jag kan inte riktigt sätta fingret på det och förklara varför jag resonerar som jag gör, men personligen känner jag INTE för att osynat betala in en enda krona till innan rapporten från årsmötet offentliggjorts.
Trots nyordningen med allt vad det innebär i form av personer och transparens (innebär detta även en nysatsning på webbsidan?). Vad finns det för garantier för att alla dolda konton nu kommit i dager? Självklart vill jag att Lakers överlever tro inget annat.
Samtidigt känner jag en avsky för dom inkompetenta jävla småhandlarna som kallar sig företagsledare (hur står det till hos många företag i stan egentligen?) och som drivit klubben dit den nu är. Jag skulle tro att Öman känner likadant, fast starkare. Om jag förstår det rätt så hamnade Korpe(n) i ett riktigt Örnnäste och kan inte beskyllas för delatighet i härvan. Men jag kan ha hört fel? Skulden ligger med största sannolikhet hos andra... samvetslösa individer.
Jag har letat på webbsidan om datum för årsmötet utan att hitta något. Om det nu är så jävla bråttom varför inte tidigarelägga detta?
Vad jag vill säga är att JAG tycker att man ska tänka både en och två ggr innan man pyntar in dom efterfrågade slantarna. Visst är Lakers i stort behov av pengar och tiden är knapp (varför är den ALLTID det?) och vädjan om stöd görs med darr på rösten.
Så fort det sinar i kassan ska man som supporter pynta in en ny slant. 1 miljon kom in under "1 krona kampanjen" och det sas att det skulle vara tillräckligt!? Jag kan inte riktigt sätta fingret på det och förklara varför jag resonerar som jag gör, men personligen känner jag INTE för att osynat betala in en enda krona till innan rapporten från årsmötet offentliggjorts.
Trots nyordningen med allt vad det innebär i form av personer och transparens (innebär detta även en nysatsning på webbsidan?). Vad finns det för garantier för att alla dolda konton nu kommit i dager? Självklart vill jag att Lakers överlever tro inget annat.
Samtidigt känner jag en avsky för dom inkompetenta jävla småhandlarna som kallar sig företagsledare (hur står det till hos många företag i stan egentligen?) och som drivit klubben dit den nu är. Jag skulle tro att Öman känner likadant, fast starkare. Om jag förstår det rätt så hamnade Korpe(n) i ett riktigt Örnnäste och kan inte beskyllas för delatighet i härvan. Men jag kan ha hört fel? Skulden ligger med största sannolikhet hos andra... samvetslösa individer.
Jag har letat på webbsidan om datum för årsmötet utan att hitta något. Om det nu är så jävla bråttom varför inte tidigarelägga detta?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Jag vet INTE svaret på din fråga Challe,men tror personligen att finns inte pengarna den 26/5 ,så ställer inte de föreslagna till styrelsen upp.Charlamov wrote:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
måste bara fråga en sak?
gillar du rysk roulette charlamov?
att ens tanken finns att vänta tills årsmötet och där få reda på att Lakers läggs ner för att alla väntade på vad som där sägs är ju så dumt att jag myntar om att smålänningar är inte bara snålast,de är dummast oxå.
att ens tanken finns att vänta tills årsmötet och där få reda på att Lakers läggs ner för att alla väntade på vad som där sägs är ju så dumt att jag myntar om att smålänningar är inte bara snålast,de är dummast oxå.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Detta borde även finnas på VLH:s sida för den som inte är så bevandrad med Lakers forum. Man vill inte missa ett tillskott i onödan.Medgångssupportern wrote:Nyhet utlagd på LL.com
http://www.lakerslakejer.com/p1247/p124 ... rticle=107
Insamlingen kan börja
Blueshirts United
-
- Inaktiverad användare
Den krassa Analysen delar Jag med kedjekamrat Charlamov, är inte det minsta bitter över att Yngwe skolkade, snarare Glad att Basse och Sjöberg får CHANSEN som Jag förespråkat.
Att Lakers kursar är högst osannolikt med tanke på vilka herrar som NU håller i ratten, Jag tänker dock inte pytsa in EN enda spänn utöver Ryggsäckspengarna tills det Haverikomissionen avger Rapport.
Ingen som tänkt tanken att det förhållandevis meningslösa Mötet i ishallen var tänkt som ett rop på Vargen för att sedan se en liten Chiuaua komma lunkande
Öhman Boys fixar detta själva utan oss Läktarmänniskor, eftersom De som sitter i Styrelsen annar blir ekonomiskt ansvariga för de skulder som finns, skulle tippa att det pytsas in det som krävs av somliga för att slippa detta elände, kanske även av Kompisar. De som kommer att få en Jobbig kommande säsong är ALLA föräldrar till U och J spelare (många timmar blir det), men sånt är Hockeylivet.
Jag sparar Mina slantar till NÄSTA insamling
och ser fram emot Härliga bataljer i Lakerdooome till Hösten.
Att Lakers kursar är högst osannolikt med tanke på vilka herrar som NU håller i ratten, Jag tänker dock inte pytsa in EN enda spänn utöver Ryggsäckspengarna tills det Haverikomissionen avger Rapport.
Ingen som tänkt tanken att det förhållandevis meningslösa Mötet i ishallen var tänkt som ett rop på Vargen för att sedan se en liten Chiuaua komma lunkande

Öhman Boys fixar detta själva utan oss Läktarmänniskor, eftersom De som sitter i Styrelsen annar blir ekonomiskt ansvariga för de skulder som finns, skulle tippa att det pytsas in det som krävs av somliga för att slippa detta elände, kanske även av Kompisar. De som kommer att få en Jobbig kommande säsong är ALLA föräldrar till U och J spelare (många timmar blir det), men sånt är Hockeylivet.
Jag sparar Mina slantar till NÄSTA insamling

In Hinkum Veritas
Som någon skrev innan, lägg upp lakejernas insamling på fler ställen så alla kan hitta den. Och då även en förklaring att där är alla bidrag välkommna små som stora.
Morsan ringde idag och frågade om det inte gick hjälpa med mindre än
10 000:- Sånt är ju riktigt dumt, är ju långt ifrån alla som går in och lusläser lakejernas hemsida.
Med detta vill jag ha sagt att många vill nog dra sitt strå till stacken, men ska man bara lita på de som kan pynta in över 10 000:- så är det väldigt dumt!!
Morsan ringde idag och frågade om det inte gick hjälpa med mindre än
10 000:- Sånt är ju riktigt dumt, är ju långt ifrån alla som går in och lusläser lakejernas hemsida.
Med detta vill jag ha sagt att många vill nog dra sitt strå till stacken, men ska man bara lita på de som kan pynta in över 10 000:- så är det väldigt dumt!!
Nu ökar vi !!
Detta är fösta gången Öman ber om pengar, från om med nu har vi en ledare som vi kan lita på! Tyvärr gick det utför direkt när Öman lämnade senast men det kan vi inte göra något åt nu...Charlamov wrote: Vad jag vill säga är att JAG tycker att man ska tänka både en och två ggr innan man pyntar in dom efterfrågade slantarna. Visst är Lakers i stort behov av pengar och tiden är knapp (varför är den ALLTID det?) och vädjan om stöd görs med darr på rösten.
Så fort det sinar i kassan ska man som supporter pynta in en ny slant. 1 miljon kom in under "1 krona kampanjen" och det sas att det skulle vara tillräckligt!?
Jamen pengarna ska ju in innan årsmötet...Charlamov wrote:Jag har letat på webbsidan om datum för årsmötet utan att hitta något. Om det nu är så jävla bråttom varför inte tidigarelägga detta?
29:e är mötet och visst är det hög tid att informera om det!
Rysk roulette gillar jag inte. Livet är mig alldeles för kärt. Men tack för att du frågar. Du verkar vara en sympatisk kille. NOT!!!Malul wrote:måste bara fråga en sak?
Dum? Moi? För att jag ifrågasätter relevansen i att osynat pynta i pengar? Iofs trodde jag att anklagelsen skulle uttryckas men inte av dig. Omvärdering gjord. Jag är glad att du inte levde under en epok då ledarskapet och syftet handlade om andra saker än att samla in pengar till en hockeyförening i ekonomisk kris.
Jag sätter mig på bänken bredvid NEDOMANSKY och känner dom brännande blickarna och avskyn från "dom invigda". Pengar ska in men från andra konton än mitt. När kusten är klar betalar jag gärna in och ställer upp. Alternativt köper jag laget på Blocket eller byter in det mot typ... en husbil

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Se där, ja! Har ni letat fram er "kvinnliga" sida i er nu?
Trodde det här var ett maskulint machoforum där man ska tävla om att vara så mycket "KUNG på forumet" som möjligt, förlöjliga de som ni inte förstår er på, som ni har förutfattade meningar om, somliga tolkar vissa inlägg helt åt helvete...ja det var bara en del..
Ni vet väl om att killar skiljer sig från tjejer och har ett behov av att tävla, mäta sig och visa sin styrka med andra. Då är man "någon", en "hjälte" ...precis som härinne...så lite mer "Dun" framöver, tack! SKÄRPNING!

Ni vet väl om att killar skiljer sig från tjejer och har ett behov av att tävla, mäta sig och visa sin styrka med andra. Då är man "någon", en "hjälte" ...precis som härinne...så lite mer "Dun" framöver, tack! SKÄRPNING!
Last edited by Komodoödlan on 9 May 2008, 22:44, edited 4 times in total.
-
- Inaktiverad användare
Som Historiskt intresserad så låter man den förvirrade Pöbelns glåpord rinna av likt dropparna på en nyvaxad Motorhuv
Min kedjekamrat med CCCP på bröstet vet att även Churchill blev bespottad innan och under inledningen av WW2, MEN Vem var det som fick leda styrkorna när det blåste som mest, Jo den gamle sure Winston.
Forum-Femman håller på Lakers, men Vi rakar oss ofta och läser mer tidsskrifter än Lakers programblad.
ps. Nu minns Jag även De TVÅ muntra Farbröderna på Läktaren i "The Muppet Show", tänk vad åren går

Min kedjekamrat med CCCP på bröstet vet att även Churchill blev bespottad innan och under inledningen av WW2, MEN Vem var det som fick leda styrkorna när det blåste som mest, Jo den gamle sure Winston.
Forum-Femman håller på Lakers, men Vi rakar oss ofta och läser mer tidsskrifter än Lakers programblad.

ps. Nu minns Jag även De TVÅ muntra Farbröderna på Läktaren i "The Muppet Show", tänk vad åren går

In Hinkum Veritas
Challe och Neddo, problemet är väl följande: Om inte den ekonomiska situationen är löst enligt de krav den föreslagna styrelsen har satt upp innan årsmötet så ställer inte de föreslagna upp, och då finns det alltså ingen styrelse att välja in. Det finns alltså ingen ledning i klubben, och då dör den. Därav finns det ju ingen möjlighet att invänta en rapport om vi inte löser den ekonomiska situationen innan årsmötet. Jag förstår er inställning, och jag känner också personligen en stor ilska mot dom som mörkat och vilselett oss alla, och att framför allt lura oss till en insamling som vi lyckas med, ..... tror vi. Så jag håller med er i sak, men samtidigt är jag mer intresserad av att ha min kära klubb kvar än att sitta och vänta på en rapport som kommer efter Lakers gått i graven, totalt ointressant. Samtidigt är det upp till var och en att betala in pengar.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- Inaktiverad användare
Du har delvis rätt Putte, Jag anser dock att det är ett felbeslut att underskatta oss Lakersfans genom att ställa oss inför ett Ultimatum och därigenom påskina att det hänger på oss, Jag köper inte den verklighetsbeskrivningen. Om Öhman och Company låter Lakers framtid avgöras av Småsmulor från Västra Stå så är Han inte av det "Rätta Virket" dessvärre.
Öhman har funnits med i bilden långt innan Mötet i Ishallen, nu återstår att se om sittande Styrelse får ställa in Semesterresan, Mitt tips är att ALLA åker på Semester Lakersvänner.
Öhman har funnits med i bilden långt innan Mötet i Ishallen, nu återstår att se om sittande Styrelse får ställa in Semesterresan, Mitt tips är att ALLA åker på Semester Lakersvänner.
In Hinkum Veritas
-
- Forumdemon
PRECIS så!PutteA wrote:Challe och Neddo, problemet är väl följande: Om inte den ekonomiska situationen är löst enligt de krav den föreslagna styrelsen har satt upp innan årsmötet så ställer inte de föreslagna upp, och då finns det alltså ingen styrelse att välja in. Det finns alltså ingen ledning i klubben, och då dör den. Därav finns det ju ingen möjlighet att invänta en rapport om vi inte löser den ekonomiska situationen innan årsmötet. Jag förstår er inställning, och jag känner också personligen en stor ilska mot dom som mörkat och vilselett oss alla, och att framför allt lura oss till en insamling som vi lyckas med, ..... tror vi. Så jag håller med er i sak, men samtidigt är jag mer intresserad av att ha min kära klubb kvar än att sitta och vänta på en rapport som kommer efter Lakers gått i graven, totalt ointressant. Samtidigt är det upp till var och en att betala in pengar.

Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Vad är viktigast:
1. Till varje pris sätta x antal personer i stupstocken även om det så skickar föreningen i KK
2. Rädda föreningen och se till att samma misstag inte upprepas.
För mig är valet jävligt enkelt. Tydligen inte för vissa.
Vissa lever tydligen efter devisen att allt måste vara Ying/Yang. Måste se till att det finns tillräckligt mycket negativt så att det positiva inte tar överhand.
Det är tydligt att vi nu mera har 3 av denna sorten på vårt forum.
Måste dra allt till ytterligheten, måste dra massa konstiga metaforer för att framhäva sin sak, måste verka mer viktig än andra, måste hela tiden hävda sig.
Synd.
1. Till varje pris sätta x antal personer i stupstocken även om det så skickar föreningen i KK
2. Rädda föreningen och se till att samma misstag inte upprepas.
För mig är valet jävligt enkelt. Tydligen inte för vissa.
Vissa lever tydligen efter devisen att allt måste vara Ying/Yang. Måste se till att det finns tillräckligt mycket negativt så att det positiva inte tar överhand.
Det är tydligt att vi nu mera har 3 av denna sorten på vårt forum.
Måste dra allt till ytterligheten, måste dra massa konstiga metaforer för att framhäva sin sak, måste verka mer viktig än andra, måste hela tiden hävda sig.
Synd.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Hej på Er alla Lakejer som jag känner sedan gammalt och även ni andra som jag inte har hunnit lära känna.
Mycket tråkigt att läsa om alla de svårigheter som VLH tycks ha hamnat i den senare tiden från xx-datum till dagens dito.
Utan att skriva mer om den saken så finns det bara ett en sak jag önskar Er alla.
Lycka till!
Med vänlig hälsning
//Xoogman
Mycket tråkigt att läsa om alla de svårigheter som VLH tycks ha hamnat i den senare tiden från xx-datum till dagens dito.
Utan att skriva mer om den saken så finns det bara ett en sak jag önskar Er alla.
Lycka till!
Med vänlig hälsning
//Xoogman
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
In Hoc Signo Vinces
Kör hårt Neddo och Charlamov! Kritiskt tänkande är roten till allt djupare lärande....
Att blir halvt påhoppad för att man vill ha fler svar innan man som supporter slänger in 10.000 tung förvärvade slantar kan omöjligt vara skäl för bespottning.
Jag är har full respekt till de lakejer som skjutsar in slantar. På samma sätt har jag förståelse för dem av er som inte väljer att göra det.
Jag behöver väl knappast tillägga att jag inte satte in några pengar i Troja när man gick ut till supportrar och sponsorer under det mest kritiska året. Besvikelsen för hur saker sköts av de ansvariga var för stor för det.
Att blir halvt påhoppad för att man vill ha fler svar innan man som supporter slänger in 10.000 tung förvärvade slantar kan omöjligt vara skäl för bespottning.
Jag är har full respekt till de lakejer som skjutsar in slantar. På samma sätt har jag förståelse för dem av er som inte väljer att göra det.
Jag behöver väl knappast tillägga att jag inte satte in några pengar i Troja när man gick ut till supportrar och sponsorer under det mest kritiska året. Besvikelsen för hur saker sköts av de ansvariga var för stor för det.
Troja - laget i hjärtat
jag förstår också den misstänksamhet och besvikelse som finns men det kommer ju komma fram,förhoppningsvis,klarhet i vad som har hänt.Men det är ju som jag ser det två olika saker vi pratar;hur kan det ha kunnat ske? samt Rädda Lakers!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Som utomstående betraktare till alla slashings och checking from behind måste jag ändå uttrycka min respekt för "trojkan" som håller stadig kurs i både med och motvind. De flesta lakejer verkar svärma som flugor kring en sockerbit som kastas än hit än dit och alla följer efter. Öman slängde ur sig ett belopp som måste in för att han ska ta befälet på skutan och genast är alla där. Har någon synat karl´n? Har något papper presenterats där det klart kan utläsas hur läget är? Det kanske är fullt möjligt att fixa forsatt överlevnad med betydligt lägre belopp. Men det är klart att Öman inte hoppar på utan att det är både hängslen och livrem, så är det ju. Han vill säkert inte stå vid rodret om det är risk för konkurs.
Till sist vill jag uttrycka min uppskattning för Nedomanskys, Charlamovs, Primeaus och Volvons (han har inte skällt på mig på länge nu) verbala konst. De bidrar starkt till forumets läsvärdhet.
Till sist vill jag uttrycka min uppskattning för Nedomanskys, Charlamovs, Primeaus och Volvons (han har inte skällt på mig på länge nu) verbala konst. De bidrar starkt till forumets läsvärdhet.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
-
- Inaktiverad användare

Dolittle Du väljer en alltför primitiv väg i Dina TVÅ alternativ, Är Öhman sänd av Gud att avgöra VAD gränsen går eller finns det möjligtvis fler scenarion än Dina 1. och 2.

Likt en Hockeymatch så är Lakers Majmånad 08 en period som kan avgöras av DE som kan hålla huvudet kallt och inte låta känslorna styra vilket lätt leder till Hjärnsläpp och 5 min och Matcstraff

ps. Var käkar Evert sin Sopp-Lunch

In Hinkum Veritas
NEDOMANSKY wrote:Här får HELA Forumfemmans 1:a Line beröm från Våra kära Hockeybröder i Kultur-Lagen, man bugar
![]()
Dolittle Du väljer en alltför primitiv väg i Dina TVÅ alternativ, Är Öhman sänd av Gud att avgöra VAD gränsen går eller finns det möjligtvis fler scenarion än Dina 1. och 2.![]()
Likt en Hockeymatch så är Lakers Majmånad 08 en period som kan avgöras av DE som kan hålla huvudet kallt och inte låta känslorna styra vilket lätt leder till Hjärnsläpp och 5 min och Matcstraff![]()
ps. Var käkar Evert sin Sopp-Lunch

Här Neddo får du några smilies. Om dina skulle ta slut menar jag

VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...