Rädda Lakers

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Rädda Lakers

Inlägg av Putte#24 »

Vill ha en tråd med en tydlig rubrik! (onödigt eller?)

Vad tror ni?
Är ni med?
Hur går snacket?
Ställer företagen upp eller behövs det mycket bidrag från privatpersoner?

Jag tror stenhårt på nya styrelsen. Har också skickat mitt bidrag.

Visst borde det väl komma lite info från nått håll om varför det blivit såhär men det är inget som ska behöva komma från Öman. Det bästa är väl om de som känner sig mest skyldiga uttalar sig och då kanske årsmötet är ett lämpligt tillfälle. Men att som Neddo tjura och inte bidra känns helt främmande för mig i detta läget...

Löser sig allt som det ska röstar jag på en lite efterfest efter årsmötet :)
Torsdag 29/5 var det va?
serra
c/o LL´s Forum

Inlägg av serra »

Håller med dig Putte.
Nu gälller det att rädda Lakers. Vem som har bränt vad när det gäller pengar får blir en senare fråga.
Tänk er själva en hel vinter utan att åka buss.... Ingen hockey...ingen spiderman..ingen öl...ingen "nybro if det är vårat lag"...

Vill ni ha det så? Kan bara svara för mig själv...NEJ!!!!!!!!!!!!
Snart nära dig...en ny hall
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Putte#24 »

Nä, fram med stålarna folk med Öman i speten komer de INTE att gå förlorade. Tänk så kul vi haft o hur kul vi ska ha. Tänk hur mkt tid o pengar vi lagt på allt hittills. Några 1000-lappar är piss i havet jämfört med allt vi upplevt och allt kan gå miste om. Ny arena på ingång o allt.

Ni som har pengar, tveka inte nu!!! :headbang:
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inlägg av Klonis »

Ja kom igen nu vad fan ska man göra melllan aug-mars annars :roll:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Putte#24 »

oroväckande dött på forumet angående den ekonomiska krisen, hoppas det är vädrets fel... :roll:

(inte för att jag själv varit så aktiv här på sista tiden...)
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

jag har en liten tanke bara.... om det nu skulle saknas 10 papp då ? ska allt betalas tillbaka då oxå istället för att försöka få in 10 lök till ?

JAG VILL SE EN VÄXANDA STAPEL PÅ HEMSIDAN!!!!!!!!!! KOM IGEN NU LAKERS FÖR FAN , SKA VI SUPPORTAR FÖRSÖKA FIXA DET HÄR SÅ BÖR VI ÅTMINSTONE FÅ SE HUR HÖGEN VÄXER SÅ VI KAN JAGA ÄNNU MER!!!!
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per_växjö »

Ja tror inte dom gör något annat än att jaga pengar nu Anders... Själv önskar jag att jag hade massa pengar som jag skulle kunna skänka.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

JA, kom igen nu alla lakersvänner .
på mötet lovades det att vi ska få någon slags veckorapport om hur mycket pengar som kommer in .Var på kansliet idag och lämnade min lapp och där rådde optimist.
DETTA SKA VI KLARA!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
dolitle
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av dolitle »

Öman sa på mötet att dom skulle redovisa veckovis hur mkt som kommit in.

Jag kan inte tänka mig en höst/vinter utan hockeyn.
Det finns bara inte.

Hoppas att alla tar detta på allvar och bidrar med det dom känner att dom kan. Om folk lutar sig tillbaka och tror att "dom andra" fixar detta är det stor risk att vi står här utan ett lag om en månad!
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

dolitle skrev:
Hoppas att alla tar detta på allvar och bidrar med det dom känner att dom kan. Om folk lutar sig tillbaka och tror att "dom andra" fixar detta är det stor risk att vi står här utan ett lag om en månad!

Det är just detta som är det farliga att man tänker så som Du skriver dolitle.In med varenda krona Ni kan undvara ,varje krona är lika viktig!!
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Jo jag har ju sagt det här förut hahahahaha.förlåt kunde inte låta bli. Vi är några stycken som ska träffas på sports på lördag. Tyvärr kom detta betydligt fortare än vad jag räknat med. trodde åtminstonde att man hade ett år på sig. Vet inte riktigt vad vi kan göra såhär snabbt men har för mig att det finns typ rödakorsenbössor i LLs ägor. Finns dessa så är jag berädd att gå runt på stan å berätta läget för folk å förhoppningsvis skänker de några tior de man pratar med. Kan man sen få dem att lösa ett medlemskort ja då är mycket vunnit
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Daniel
Forumterrorist

Inlägg av Daniel »

det käns rätt mpotigt just nu men va fan detta måste gå

när kommer uppdateringen på LLs sida ??

kan ske kan bli en tröst i tilvaron
norje
Forumproffs

Inlägg av norje »

Sports är tyvärr inget bra ställe att sitta på lördag.
Tipskväll....
Skulle tro att det är full knökat med gräsätar wannebees
dolitle
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av dolitle »

Vår kassör är på resande fot i tjänsten.
Uppdatering kommer ikväll.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Komodoödlan

Inlägg av Komodoödlan »

Klonis skrev:Ja kom igen nu vad fan ska man göra melllan aug-mars annars :roll:
Ta LSD :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Rädda lakers rädda arenestaden rädda växjö från att mista kärleken till idrotten. Om nu det skulle vara så att vi fixar detta å att det kommer in pengar så att lakers kan leva vidare. Hade det inte varit på sin plats då för styrelsen för lakejerna att på allvar börja fundera på hur LL och east front på något vis skulle kunna sammarbeta. Tror det hade varit bra för Växjöidrotten i långa loppet.
Menar inte nu att vi ska stå hand i hand på läktaren men kanske ett gemensamt lotteri där man delar gämt skägg klubbarna imellan. Finns ju reselotter som ger 50.000 tillbaka om alla säljs.
Detta för att visa att supportrarna till de två klubbarna vill ha en arenestad och klubbarna så högt upp som möjligt i serierna
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

Låter som något mycket vettigt erok , dags att supporterklubbarna lär sig att sammarbeta det tjänar vi båda på. Finns många som t ex jag själv som kollar på båda.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lalin »

Mmm, men man läser en hel del skit om Lakers från Östersupporters. Kan inte förstå det alls faktiskt. Speciellt inte om man är från Växjö med omnejd. Håller givetvis själv på båda lagen.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Det finns nu uppdaterat på hemsidan!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
serra
c/o LL´s Forum

Inlägg av serra »

6450 kr..
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

ALLA kan vara Lugna, Ni kan ta det LIKA LUNGT som Jag , saken är Biff utan smulor från Västra stå :whistle:

ps. Låt Slipsarna fladdra när Skutan Länspumpas :P

ps. 2 Tror Ni på fullt allvar att Evert så kyligt skulle kommentera Lakers situation som i Dagens Info. Jag citerar " Dock skall sägas att det finns nog ingen i Hockeysverige som inte tror att vi löser det här" slut citat. :P :whistle:

ps. 3 Och då skall Han amortera av Lånen på Huset med Lakerslön :ajaj:
In Hinkum Veritas
Kentha
Forumamatör

Inlägg av Kentha »

Hej.
6450 på en dag,detta skulle ge mellan 100 och 120 tusen innan den 26 maj. Ställ upp nu alla som älskar hockey. Det är nu vi lägger grundplåten till elitserien.
Det kan vara tufft att skänka från privarekonomin, men tänk , vad kan jag undvara??? Vad kostar en kväll på krogen, hur mycket köper jag varje vecka som jag kan vara utan? Varje krona är ett steg närmare nedsläpp i LAKERDOME till hösten. Det är nu vi ska visa hockey- Sverige vad en riktig supporter är.
Vi ses i LAKERDOME. Kenth "Hjälm"
Komodoödlan

Inlägg av Komodoödlan »

Kentha skrev:Hej.
6450 på en dag,detta skulle ge mellan 100 och 120 tusen innan den 26 maj.
Tror du 100-120 tusen räcker? Vi behöver inte 120 000 utan 1 250 000 (!) Det är en avsevärd skillnad.
serra
c/o LL´s Forum

Inlägg av serra »

Ödlan..Tror du inte Kentha syftar det som LL får in???? 8O
Komodoödlan

Inlägg av Komodoödlan »

Ja, nu! :wink:
Malul
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Malul »

jag vill att de som står utanför och tittar,bland annat Jerrys Troja som trots hjälp från oss nu önskar oss i graven med all tydlighet,skall kunna se att vi inte är ett nytt MIF där en Percy fixar allt åt oss!Vi borde stolt kunna visa att nu behövs och nu kan vi supportrar leverera!

att tro att Öman går in och fixar allt åt oss är att lägga sin Lakerssjäl åt sidan och ge upp sin egna unika möjlighet att påverka!Växjö Lakers dör inte 2008 utan återföds genom fansen,om vi inte kan visa detta är vi sämre än MIF och förjänar därefter..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Sarrre
Forumentusiast

Inlägg av Sarrre »

Klonis skrev:Ja kom igen nu vad fan ska man göra melllan aug-mars annars :roll:

Kolla på div.3-hockey ;)
Tänk vilka derbyn mot Diö, Åseda, Lenhovda, Rydaholm, Eagles!
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
Komodoödlan

Inlägg av Komodoödlan »

Jag tror att ju mer Öhman och styrelsen lägger märke till hur aktiva vi själva är, ex. LL, att samla in pengar och kontinuerligt ser hur mycket summan stiger och stiger ju mer övertygade tror jag Öhmans styrelse blir att vi verkligen vill ha ett hockeylag i Växjö. Därför menar jag att Öhman själv eller hans stab i slutändan är villiga att satsa det som blir kvar för att vi ska nå upp till 1.25 mille.
Därför är det viktigt att vi visar engagemang.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Linda »

Det verkar inte som att alla förstår allvaret i det som händer nu. Har inte Lakers alla 2,5milj på det torra senast den 26 maj så har vi inget Lakers mer. Till er som tror att Öman och co kommer att lägga in allt till slut ändå och därmed inte hjälper till nu så vill jag bara säga NEJ, de har lagt tillräckligt. De kommer inte att lägga mer, ställer inte alla upp så blir det inget mer Lakers i Växjö längre.

Snälla..vänta inte med att betala in pengar, de måste in nu!

I någon tråd läste jag att man trodde att det skulle lösa problemet om man tidagare lagde årsmötet. Pengarna måste vara innan innan årsmötet är tänkt annars finns det ingen föreslagen styrelse att välja coh då har vi ingen förening. Årsmötet ligger så sent som möjligt för att vi ska kunna ha en chans att räta upp denna skuta.

Chansen har vi OM ALLA sluter upp och verkligen visar att man är kapabel att lägga det gamla bakom sig och se framåt och därmed tro på att en ny styrelse kan få det här på fötter igen.
Fixar vi detta nu så har vi alla förutsättningar att gå en lysande och otroligt rolig framtid tillmötes.

Jag kan inte se en höst utan hockey, det finns bara inte! Så kom igen nu och betala in vad din kan, håll koll på hemsidorna om det finns mer du kan göra. Tillsammans ska vi fixa detta!
Komodoödlan

Inlägg av Komodoödlan »

1.25 mille återstår.

Hur mycket har ni LL fått in idag då?

Tror nog att alla gör så gott de kan med att se över sin ekonomi och hur mycket de kan undvara. Som tidigare nämnts krävs dock de rikas och de större företagens medverkan om vi ska klara det.
Själv är jag bara fattig student, men har först nu blivit medlem.
Komodoödlan

Inlägg av Komodoödlan »

Primeau skrev:
Komodoödlan skrev:Själv är jag bara fattig student

Komodoödlan skrev:Kanske kan jag hjälpa dig med dina problem.? Jag är behandlingspedagog..PÅ RIKTIGT!

Hur fan ska du ha det? :lol:
Jag är behandlingspedagog, men befinner mig för tillfället mellan två jobb. Under tiden kompletterar jag med att gå en annan kurs. Fattar ni?
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Talismanen »

Klart som korvspad precis som alltid ödlan! Inga konstigheter där. Fast ibland kanske det krävs att man tänker till lite och då faller tyvärr många bort :lol:
Komodoödlan

Inlägg av Komodoödlan »

Vad pratar du för goja Talisman? Är du så begriplig själv?? :roll:
Senast redigerad av 2 Komodoödlan, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Putte#24 »

tche skrev:Seriös "Rädda Lakers"-tråd....

Verkligen...

En jävla massa tramsinlägg i varenda tråd nuförtiden!

Fatta allvaret!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

tche skrev:Seriös "Rädda Lakers"-tråd....

Håller fullstädigt med Dej ,här är en klistrad tråd ,med överrubrik viktigt meddelande ,då hoppas man att en sån tråd ska respekteras och inte spåra ut med en massa fjant.
Skriv svar