Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

johannes_24 wrote:åh vad jag önskar att du får stå med skägget i brevlådan när denna säsongen är slut och våra nya finnar har topp presterat och krossat er.
Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag absolut inte har något emot att era nya finnar, Lili & Sussie, lyckas. Kenig-varning är dock utfärdad - kom ihåg var du läste det först :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

johannes_24 wrote:för att ni började sprida gallan på vårat forum jag ger bara igen.
men då sänker du ju dig till samma låga nivå som de som var inne på ert forum och var riktigt elaka och kallade sig lakejer,eller? 8)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
johannes_24
Forumentusiast

Post by johannes_24 »

Jag känner ett sting av ironi så det får jag väll ta. Men jag vill minnas att Primman även sade Kenig varning om Eetu innan denna sässen så det är bara att hoppas att han har fel igen :) Ber om ursäkt för mitt bryska uttalande men just hemkommen och utan mat i magen och om man sen vart i luven på chefen under dagen är man inte på bästa humös och sedan det första man ser är gallan på vårt forum så illnsknade jag till så jag får krypa och be om ursäkt då. Men som sagt Primman två uttalanden på raken, hoppas på motbevisning :P
IK Oskarshamn, för allas bästa!
viktoriko
Forumamatör

Post by viktoriko »

Primeau wrote:Dag Larsson och IKO drog en av förra säsongens vinstlotter då man plockade hit Eetu Quist, inget snack om den saken. Återstår att se om han kan prestera lika bra denna säsongen också, både Busstvättarn och Åhsberg har ju lämnat.

Gick det då så kanske det går en gång till. Nej förresten, TVÅ gånger till: först kom Ville-Valle Valium och idag blev också Hakka-Pelle Perkele klar. Båda med ungefär samma stats....dvs 2 poäng i SM-liiga på 50 matcher. Imponerar inte å mig i alla fall - hoppas jag har fel för det är alltid kul med profiler på de allsvenska isarna.

Varför kom jag huxflux att tänka på dessa båda lirare? 8O
Vill bara påpeka att det var Eetu som gjorde Åhsberg och Jimmie bra och inte tvärtom. Så nu vet även du det!
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
fjompe
Forumamatör

Post by fjompe »

jasså du viktoriko det var så det var? Så i princip kan ni ju sätta vem som helst jämte eetu då så blir det bra? :wink:
viktoriko
Forumamatör

Post by viktoriko »

nej men i jämförelse med att det skulle vara Åhsberg och Jimmie som gjorde Eetu bra så är det så i alla fall.

Åhsberg hade det svårt när Eetu var skadad, kanske var en slump eller kanske inte..
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
canadiens
Forumamatör

Post by canadiens »

Har alltid gillat detta forum för att det har gått att föra en diskussion utan att håna...tyvärr dog det idag...tack för det Primeau!

Angående IK:s nya finnar, så håller jag med om att statistiken inte imponerar. Dock så är jag inte det minsta orolig, då "Daggens" känsla för finska spelare borde vara vida omtalad. "Everts" är väl inte direkt lika omtalad.....

Som jag skrivit i en annan tråd, så hoppas jag för er del att Åhsberg får någon som serverar honom...annars händer det dessvärre inte mycket där.
Last edited by canadiens on 11 April 2008, 20:02, edited 1 time in total.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Hoppsan hoppsan!
Jag drar mig tillbaka och skäms en stund - men hävdar fortfarande att jag faktiskt skrev att jag vill att IKO:s finnar lyckas. Sedan att jag inte TROR det är en annan sak :wink:

Jag citerar mig själv:
Imponerar inte å mig i alla fall - hoppas jag har fel för det är alltid kul med profiler på de allsvenska isarna.
canadiens
Forumamatör

Post by canadiens »

Om vi då fortsätter att citera dig..så kommer vi ju till följande uttalanden:

"Gick det då så kanske det går en gång till. Nej förresten, TVÅ gånger till: först kom Ville-Valle Valium och idag blev också Hakka-Pelle Perkele klar. Båda med ungefär samma stats....dvs 2 poäng i SM-liiga på 50 matcher."

Men vem vet...du kanske har en vettig förklaring till dessa oxå? Skönt att du har vett nog att skämmas iaf...och utgår ifrån att vi fortsättningsvis kan hålla diskussionen på en nivå som anstår vår personliga mognad.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Du kan säga dessa herrars riktiga namn 100000 ggr till mig, jag kommer ändå aldrig någonsin komma ihåg dom - alla finnar heter i mina öron ungefär likadant bl a Taif hade en JukkaPelle i vintras. Tror jag.

2 poäng på 50 matcher i SM-liiga var att ta i?
Finne nr 1 ("Ville-Valle") har 17p141 matcher
Finne nr 2 ("Hakka-Pelle") har 4p 67 matcher

Men jag får väl be om ursäkt för mitt nesliga tilltag då.
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Johan Andersson gjorde 3 poäng på 49 matcher i Frölunda denna säsongen. Vi vet ändå vad han går för. Det räcker inte att titta på poängen för att bedöma en spelare. I fallet med Johan Andersson beror det på nästan obefintlig speltid. Det kanske är likadant med Oskarshamns nya finnar, eller så beror det på något annat. Kanske är dom värdelösa, men det är i alla fall ingen slutsats jag vågar ta om spelare jag inte vet nånting om förutom poängen.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Rögle har värvat Mario Kempe (St. Johns Fog Devils) och Sebastian Karlsson (Brynäs). Båda helt i Rögles filosofi - utvecklingsbara talanger.
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Enligt Enestubbe är 2 lirare på väg till Troja :ok:
piffare
Forumamatör

Post by piffare »

Persson och Skoog på väg till Troja enligt dagens SMP.

I BLT står det däremot att Skoog redan är klar för en säsong till i Olofström.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Värvningskarusellen är i full gång:

http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... /19291.htm
Inte alls förvånande att Löven värvar denna typ av spelare.

http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... /19288.htm

http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... /19292.htm
Mkt bra värvning, med tanke på att marknaden inte väller av poängstarka backar på den här nivån.
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

piffare wrote:Persson och Skoog på väg till Troja enligt dagens SMP.

I BLT står det däremot att Skoog redan är klar för en säsong till i Olofström.
Han har kontrakt nästa säsong oxå, men det går nog lösa :)
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Daggen har humor... Utpräglad målskytt.... 2 mål på dom sista 27 matcherna han lirat... Jepp, en riktig sniper :)
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Sssch, IKO-folket blir så arga ifall man säger så...
johannes_24
Forumentusiast

Post by johannes_24 »

Arg blir man inte längre vi har gett upp eran tankeverksamhet för länge sen när ni bara fiskar efter att reta upp oss. Men vi säger så här. Hade Eetu gjort så många mer poäng än Ville-Vesa eller Ollipekka? Nej just det, tror och hoppas att våran nye finneline kommer att orska mycket problem för er under säsongen.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Det är ju bra om ni försöker sätta så bra lag på isen som möjligt :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
johannes_24
Forumentusiast

Post by johannes_24 »

jag ska svara på den frågan efter kommande säsong. Men som sagt så sa ni om Eetu med och hur gick det för honom och nej det var inte bara Åhsbergs fjantens förtjänst!

Våran finne line kommer köra över er!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Utan Åshberg och Jaensson är ni inget alls! Som en skit i rymden typ! :oops:
johannes_24
Forumentusiast

Post by johannes_24 »

Och utan pengar är ni som en piss i havet haha!
Hoppas fan att ni kursar snarast!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

johannes! Du har alltid varit lågmäld. Därför har jag inget provocerande sagt.

IKO kommer att krossas av Lakers krigare duktigt! :lol:
Blueshirts United
canadiens
Forumamatör

Post by canadiens »

Bör väl vara detsamma med er då när ni tappat Ström och Weinstock?

Förstår inte riktigt självinsikten i att klaga på IK:s finnar när ens eget lag har värvat en försteback, som den största delen av dom senaste åren spelat i tyska andraligan....

Känns som att det är bäst att se vad spelarna utför på isen innan man sågar dom....men ni som är så hockeykunniga har väl redan gjort det???
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Inte många hockeylag som vore nått utan pengar så det va ett jäkligt kasst argument. F.ö är det flesta argumenten här rätt kassa från alla håll och kanter. Så jag tror nog fan att jag tar en kall öl till och ger fan i denna tråden. Åtminstone ikväll. Men passar på att önska er IKO en trevlig säsong. Era finnar kommer säkert göra nytta för er. Hoppas våra nyförvärv gör detsamma. Ser fram emot mötena med er. Skål!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Talisman! Skål för Lakers blivande segrar! 8)
Blueshirts United
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

canadiens wrote:Bör väl vara detsamma med er då när ni tappat Ström och Weinstock?
Jo men så är det ju, vi kan inte hjälpa att spelare går till ett Bättre lag där dom får mer lön. Så det är bara för oss att leva med det, samma gäller för er :D
johannes_24
Forumentusiast

Post by johannes_24 »

Det där med bättre lag håller jag inte med om visserligen denna säsongen men nästa har inte börjat så det ska man nog inte uttala sig om än. dessutom 2 av tre matcher vann vi.
canadiens
Forumamatör

Post by canadiens »

Är väl ändå inget att skryta med att man betalar högre lön...när man ligger två mille back?

Resterande del av mitt inlägg då? Josh och våra finnar...vad har du att säga om dom? Hur mycket har du sett dom?
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Fler "bomber" kan slå ner i HA till nästa säsong:

http://www.crosschecking.se/articles/show/1639

Dessutom..Det snackas om att tränare Melin kanske kan locka över Ove Molin till sitt AIK.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Nä som vanligt hakas det upp på de negativa inläggen. Ingen som vill byta fil och snacka lite gladare och positivare. Men gnäll då inte över atmosfären i forumen när ni inte ens gör ett försök att piffa till det när tillfälle ges. Tja, jag försökte iaf!
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Allt behöver inte vara positivt, Talisman! Jag tror att det är bra med många olika "röster", som förhoppningsvis kan leda fram till gemensamma insikter om saker och ting eller åtminstone till förståelse för varandras tyck och tänk. Vi är många här som ser saker på olika sätt. Själv kommer jag inte alltid överens med andra om vissa diskussioner, men så är livet.
Kom ihåg, Sverige är fortfarande en demokrati :wink:
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Självklart ödlan. Men oftast spårar det ur i rent ut sagt fjantiga diskussioner. Därav den negativa luften. Men som du säger, vi ser ju olika på saker och ting. Så ser jag det. Utnyttjar bara demokratin :wink:
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Mattias Persson klar för Troja :hbang:
Hoppas Jerry kan få ordning på "filmaren" Persson :?
Last edited by Slavik on 13 April 2008, 21:45, edited 1 time in total.
Post Reply