Tellqvist big time... tycker Salo varit värre än McDonald...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Snoken wrote:Visst...såhär säger ni bara för att Salo gjorde en sämre match och Tellan en bra...medgångssupportrar!!!
Såg att vissa skrev skit om Jönsson också i början av matchen
Jag tycker fortfarande Jönsson gjorde mer skada än nytta!
o dessutom. Salo - 5 mål i röven, Tellan - 0!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
tror dock det har att göra med antalet matcher de spelat under säsongen
kollade på lite nhl stats
RK PLAYER TEAM GP W L T GAA PIM SV SV PCT SO GA SA G
73 TOMMY SALO EDM 65 29 27 8 2.71 4 1536 0.899 4 172 1708 0
79 TELLQVIST TOR 3 1 1 0 2.79 0 34 0.895 0 4 38 0
Tellan ska stå, Salo har avtått några matcher för att han varit skadad och hans form visar nedåt. Tellan har i detta VM varit bättre än Salo och ska därför stå.
Finns det någon i Tre Kronor som kan kallas nyckelspelare så är det ju Salo, han om någon kommer att avgöra matchen ikväll om han nu får stå. Vad jag menar med detta får ni lista ut själva men jag säger bara OS..........
Tobbe wrote:Finns det någon i Tre Kronor som kan kallas nyckelspelare så är det ju Salo, han om någon kommer att avgöra matchen ikväll om han nu får stå. Vad jag menar med detta får ni lista ut själva men jag säger bara OS..........
I Lillehammer var han bra...Salt Lake,där kan vi diskutera hans insats.
Tobbe wrote:Finns det någon i Tre Kronor som kan kallas nyckelspelare så är det ju Salo, han om någon kommer att avgöra matchen ikväll om han nu får stå. Vad jag menar med detta får ni lista ut själva men jag säger bara OS..........
Tobbe >>
Gamla meriter kommer du inte så långt med... Göran Högosta kanske står ikväll...
Att han var bra i Lillehammer är ju en sak men det är ju typ 100 år sen så det hjälper ju föga nu, Salo är tyvärr en målvakt som i alla fall jag inte känner något som helst förtroende för längre. Hoppas han får chansen att bevisa att han är den toppmålvakt som han en gång varit. Han kan ju inte vara slut redan, målvakter skall ju bara bli bättre med åren.
Tobbe wrote:Hoppas han får chansen att bevisa att han är den toppmålvakt som han en gång varit.
Visst... jag lider med honom, men jag hoppas verkligen INTE att han får chansen att visa vad han en gång var just ikväll... PUH! Ser ju gärna att Sverige tar sig till final utan onödigt risktagande. Salo är tyvärr slut i landslaget.