Kvalseriesnack (2 lag till ES)
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Ja vad tror du att det betyder för Kempe Alfax?? Själv tror jag att det betyder att han tränar ett allsvenskt LIF även nästa säsong.
Tycker synd om Rögle idag, man var värda segern. Domaren släpper en solklar utvisning när Persson rivs ner och i samma anfall gör MIF mål. SURT!!!!

Tycker synd om Rögle idag, man var värda segern. Domaren släpper en solklar utvisning när Persson rivs ner och i samma anfall gör MIF mål. SURT!!!!

Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
fy fan det var sannerligen svettigt i Malmö Isstadion ikväll!
sista perioden var ju hemsk både spänningsfullt och slarvigt spel från båda håll och förlängningen var ju en nagelbitare om något!
Ja det är ju inte varje år det blir så här jämt i kvalserien och det ska bli riktigt roligt att följa sista och avgörande omgången
Men jag står fast vid att Brynäs och Malmö tar sig upp MEN jag är berädd att få äta upp det oxå
sista perioden var ju hemsk både spänningsfullt och slarvigt spel från båda håll och förlängningen var ju en nagelbitare om något!
Ja det är ju inte varje år det blir så här jämt i kvalserien och det ska bli riktigt roligt att följa sista och avgörande omgången

Men jag står fast vid att Brynäs och Malmö tar sig upp MEN jag är berädd att få äta upp det oxå
LasseMaja wrote:Ja vad tror du att det betyder för Kempe Alfax?? Själv tror jag att det betyder att han tränar ett allsvenskt LIF även nästa säsong.![]()
Jo men och andra sidan var han ganska generös åt andra hållet med du! han skulle tagit betydligt fler utvisningar åt bägge håll , fegt anser jag! visst toleransnivån ökar i sådana här matcher men han var gränsfall idag
Sören fick hjälp med pengar till en ny bil. Kolla han byter nästa vecka.LasseMaja wrote:Ja vad tror du att det betyder för Kempe Alfax?? Själv tror jag att det betyder att han tränar ett allsvenskt LIF även nästa säsong.![]()
350 000 e mindre än 18 miljoner.
Hemmadomare kan man ta bara inte som han övgör i slutet.
Last edited by perry2 on 9 April 2008, 07:01, edited 1 time in total.
Kämpa på RBK
Tyckte också att domaren var väldigt hemmabetonad....första målet var en klar offside i målgården, och på sista släppte han en klar utvisning...
Att han missar utvisningar som inte betyder så mycket må ju vara hänt, men det här var ju matchavgörande händelser.
Malmö ska vara VÄLDIGT glada att dom fick en poäng idag.
Att han missar utvisningar som inte betyder så mycket må ju vara hänt, men det här var ju matchavgörande händelser.
Jag är Västerås fan....
Vem fan e du?
Vem fan e du?
Och andra sidan så är en utvisning väldigt betydelsefull för 2 lag som är duktiga i powerplay överhuvudtaget sen att rögle skulle haft sin på slutet var ju oturligt , tänk om Malmö fått med sig 2 utvisningar till då hade dom kanske sprungit ifrån med 2 mål? eller tvärt om kanske?Staren wrote:Tyckte också att domaren var väldigt hemmabetonad....första målet var en klar offside i målgården, och på sista släppte han en klar utvisning...
nä domarn förstörde för båda lagen anser jag faktiskt men över hela matchen så tycker jag nog Rögle hade förtjänat att vinna när dom kämpar såpass som dom gjorde, malmö gav inte 100% det syntes
Percy bjöd väl in domaren på Champagnefrukost samma matchdag..Staren wrote:Tyckte också att domaren var väldigt hemmabetonad....första målet var en klar offside i målgården, och på sista släppte han en klar utvisning...
-
- Inaktiverad användare
En fantastisk Hockeymatch
Ganska jämn Match, tycker nog att Rögle har en del flyt sett över De TVÅ matcherna mot Malmö, utan att förringa deras insats, Domarsnacket är på Gathnivå (Hon har mage att gnälla över knuffen vid Hennes mål efter avblåsning
)
Brynäs och Malmö till ES, förhoppningsvis!

Ganska jämn Match, tycker nog att Rögle har en del flyt sett över De TVÅ matcherna mot Malmö, utan att förringa deras insats, Domarsnacket är på Gathnivå (Hon har mage att gnälla över knuffen vid Hennes mål efter avblåsning

In Hinkum Veritas
Vi blir snart riktiga kompisar NeddoNEDOMANSKY wrote:En fantastisk Hockeymatch![]()
Ganska jämn Match, tycker nog att Rögle har en del flyt sett över De TVÅ matcherna mot Malmö, utan att förringa deras insats, Domarsnacket är på Gathnivå (Hon har mage att gnälla över knuffen vid Hennes mål efter avblåsning)

Jag förringar inte Rögles insats den är värd allt beröm ,men komma med bortförklaringar efteråt är löjligt
Säger som du Brynäs och MIF till allsvenskan !!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- Forumproffs
Anders 83: Du har ju uppenbarligen inte koll på nånting, Malmö gav inte allt skriver du... Domaren kunde tagit utvisningar för båda lagen bla bla bla.. Ja det KUNDE han, men det GJORDE han inte..man får ju liksom gå efter FAKTA
FAKTA 1: Miffonas 1-0 mål är ett skolboksexempel på offside i målgården, att ens godkänna det är ett jätteskämt !!
Fakta 2: Det är helt okej om domaren släpper på bedömningarna lite i tredje perioden men att då ta för en sketen minihakning i offensiv zon när det är 3 minuter kvar är fan inte acceptabelt !!!
Fakta 3: Att sedan då INTE ta en utvisning på malmö när Persson görs ner är fan tjänstefel !!!
Fakta 4: Nihlstorp har inte gjort en enda bra match i kvalserien och ändå är vi med, vi kan efter säsongen eventuellt bittert konstatera att vi var 2.15 från eliten....
Så för att summera blev vi rånade på 3 poäng, och den som inte ser det är fan i mig blind oavsett klubbtillhörighet!
Trots allt detta är vi med och lever, en bragdsäsong oavsett slutscenario.
FAKTA 1: Miffonas 1-0 mål är ett skolboksexempel på offside i målgården, att ens godkänna det är ett jätteskämt !!
Fakta 2: Det är helt okej om domaren släpper på bedömningarna lite i tredje perioden men att då ta för en sketen minihakning i offensiv zon när det är 3 minuter kvar är fan inte acceptabelt !!!
Fakta 3: Att sedan då INTE ta en utvisning på malmö när Persson görs ner är fan tjänstefel !!!
Fakta 4: Nihlstorp har inte gjort en enda bra match i kvalserien och ändå är vi med, vi kan efter säsongen eventuellt bittert konstatera att vi var 2.15 från eliten....
Så för att summera blev vi rånade på 3 poäng, och den som inte ser det är fan i mig blind oavsett klubbtillhörighet!
-
- c/o LL´s Forum
Hatapopcorn: Jag tror att det många menar med er är att ni är inte ödmjuka för fem öre! Precis som att ni var bästa laget i matchen? Nej det var ni inte, Hurme läkte in två billiga mål ifrån Demen-Willaume (förövrigt mkt bra)... Så se inte allt ifrån ett håll helatiden. Skit bra kämpat av Rögle men Malmös trupp är dyrare, och de hör faktiskt hemma i Elitserien då det är Sveriges tredje största stad!
Tyvärr, men än är det inte över... Så ge järnet ikväll så kanske det går vägen!
Tyvärr, men än är det inte över... Så ge järnet ikväll så kanske det går vägen!
-
- Inaktiverad användare
Tänk vilka Lyxlirare det finns till Hockeyklubbar, ALLT har gått FEL senaste TIO åren, ÄNDÅ är De i Kvalserien
Nu är det Mrs. Gaths Klubb som Gnölar som bebisar om Domarens agerande sista minuterna, INSE att en Hockeymatchs ALLA 60 minuter är till bedömning, nog fan missade Sören P något som ej var korrekt enligt Regelboken i 1: och 2:a perioden som kunde givit upphov till Malmömål.
Sen att gnöla om Domarnas insats när hela Ängelholm älskar att sätta press på Domarna genom sin skönsång och övrig Kulturell veksamhet.
Grattis till prestationen Rögle men Dumpa Mrs.Gath snacket

Nu är det Mrs. Gaths Klubb som Gnölar som bebisar om Domarens agerande sista minuterna, INSE att en Hockeymatchs ALLA 60 minuter är till bedömning, nog fan missade Sören P något som ej var korrekt enligt Regelboken i 1: och 2:a perioden som kunde givit upphov till Malmömål.
Sen att gnöla om Domarnas insats när hela Ängelholm älskar att sätta press på Domarna genom sin skönsång och övrig Kulturell veksamhet.
Grattis till prestationen Rögle men Dumpa Mrs.Gath snacket

In Hinkum Veritas
Hatapopcornssupportrar wrote:Anders 83: Du har ju uppenbarligen inte koll på nånting, Malmö gav inte allt skriver du... Domaren kunde tagit utvisningar för båda lagen bla bla bla.. Ja det KUNDE han, men det GJORDE han inte..man får ju liksom gå efter FAKTA
--------------------------------------------------------------------------------------
Just det han GJORDE DET INTE vilket kunde ha bäddat för flera mål till malmö... Fröken Gath flyger in i en malmö spelare en sisådär 3 sek EFTER pipan gått... det var förstås inget att ta för... Men hade dom fått den kanske det hade kvittat offsiden i målgården?
----------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
möjligt men eftersom du inte stod på isen iklädd svart/vitt vet du inte hur domarn såg eller hur han skulle agera efter vad han själv hade sett ...
-------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
det brukar heta så när egna laget blir utvisade " ä va fan han rörde han inte"
--------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
om det var situationen när malmö stänkte in 4-4 målet så bäddade rögle själv för detta
----------------------------------------------------------------------------------------
nej ni var 1 mål ifrån eliten (FAKTA)
-----------------------------------------------------------------------------------
kommenterar inte ens "rånet"
-----------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
men ja ni har gjort en jättebra säsong än sålänge och har fortfarande chansen att gå upp !!!
Last edited by Anders83 on 9 April 2008, 19:55, edited 2 times in total.
Jag vill inte vara otrevlig men det är inte Växjös supporterklubb du ska vara bitter på. Men visst....jag undrade också vad fan den randige höll på med på slutet. Jag kan inte riktigt fatta att han släpper allt i 3:e för att helt plötsligt få för sig att plocka en utvisning med några minuter kvar av matchen. För att minuten senare släppa en lika solklar. Ibland får jag inte ihop det...Hatapopcornssupportrar wrote:Anders 83: Du har ju uppenbarligen inte koll på nånting, Malmö gav inte allt skriver du... Domaren kunde tagit utvisningar för båda lagen bla bla bla.. Ja det KUNDE han, men det GJORDE han inte..man får ju liksom gå efter FAKTA
I morgon gäller det.....o nervös är jag!!