Allsvenskt kvalsnack (2 lag till HA)

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Komodoödlan

Allsvenskt kvalsnack (2 lag till HA)

Post by Komodoödlan »

En poäng av Troja borta mot Mariestad är guld värd. Alla bortapoäng i denna tuffa serie måste ses som bonuspoäng.

Starkt av Väsby. Huddinge kanske är mätta på detta "jojjande". Krävs resurser för att kunna etablera sig i HA.

Ska ni till Ljungby imon?
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Kolla på hockey i Ljungby utan att Lakers spelar där? Hur menar du?
Goddamnit!!!
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Precis, så menar jag. Ljungby ligger ju bara runt "hörnet" om man vill kika på kvalhockley. För det betyder det inte att ett troget Lakers hjärta stöttar Troja i ur och skur. Jag vill att Troja går upp i HA, av olika skäl.
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Ja imorgon åker man till Sunnebohov och kollar in blivade motståndare till Lakers
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Yunix66
Forumamatör

Post by Yunix66 »

Skönt att höra att ni är optimistiska.
Själv så är man riktigt nervös inför fortsättningen.
Första rundan visar hur jämt det är, jag hoppades att Huddinge skulle ta full pott men nu verkar det bli ett getingbo om de två platserna.

Asplöven är högt tippade men tror att de kan få det jobbigt med alla långa resor. När dom äntrar isen i vårt kokande tempel imorgon måste dom spela riktigt bra för att ta poäng.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Asplövarna lär "smälta" bort i er kokande gryta redan under uppvärmningen :wink: Jag sticker ut, och tror att ni vinner på w.o hehe
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Kom igen nu Troja..............

Ser redan nu fram emot nästa års publikmatcher....
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Jag har inte direkt hoppats på Troja pga av mycket skitsnack om VLH.

Men en del av er har kanske rätt i att det kan bli rätt roligt om Troja tar steget. 8O 8)
Blueshirts United
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

HATKÄRLEK från mig till troja. Jag vill helst av allt att de ska upp till Allsvenskan sen när vi möts så kommer man nog bua som aldrig för när de entrar isen.
Ni som inte vill ha upp troja , vill ni hellre ha en bortamatch i stockholm mot t ex hammarby / Huddinge än ett derby på 5 mil till troja tillsammans med minst 500 andra lakejer ??.Det andra alternativet är givet.
KÖR SÅ DET RYKER SÅ SES VI NÄSTA SÄSONG!!!!!!!!!
vi bara skoja vi håller på troja :wink:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Klart Troja ska upp. Vore skitkul. Som sagts, hat-kärlek. Det hör till så länge det är med glimten i ögat. Vissa har varken glimten eller ögat för det där men troja-fansen (dom som skriver här iaf) verkar ha det imo. Sen saknar man ju faktiskt ett RIKTIGT HETT derby. Kämpa på Troja!
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Komodoödlan wrote:Asplövarna lär "smälta" bort i er kokande gryta redan under uppvärmningen :wink: Jag sticker ut, och tror att ni vinner på w.o hehe
Ha inte för stora förhoppningar på ett "kokande tempel", Ljungbyborna är svåra att få med på hockey en fredag :( , fast 2000 bör det bli.
Kul med lite Växjöfolk, ni har väl en gammal lakerslirare i Asplöven...

Nån här från Växjö som var på dom klassiska långfredagsmatcherna mot Hammarby 92/93, Brynäs 95/96 och Södertälje 96/97?
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Ja Daniel Johansson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=991 helt ok lirare för div 1. Men va inte något vidare i AS om vi ska vara snälla.
Snälla Troja ta inte med er Treriksrösets HC med er upp, det är ju för fan 200 mil dit 8O 8O .
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Skit samma vilka det blir som går upp, bara det inte blir Asplöven. Arena Polarica :ajaj:
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Då är det ju inte skit i samma :wink:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Lakers00 wrote:Ja Daniel Johansson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=991 helt ok lirare för div 1. Men va inte något vidare i AS om vi ska vara snälla.
Snälla Troja ta inte med er Treriksrösets HC med er upp, det är ju för fan 200 mil dit 8O 8O .
Dalle är i mitt tycke en "Hedershäst", som alltid "gör sitt" på travspråk. Är rapp och teknisk, jobbar kopiöst, men fick tyvärr inte ut så mycket av det i Lakers. Snurrade mest i hörnerna, och kom för sällan in på mål.
Jag tror att han är litegrann av en medgångsspelare, som är beroende av ett bra självförtroende, som det var lite upp-och-ner med under hans tid i Lakers. Tror att Dalle passar som bäst i div1, där han kan känna att han är lite bättre än alla andra.
Kul att han får bära lagkaptensbindeln och att han är en av frontfiguerna i Asplöven!
Poliwag
Forumamatör

Post by Poliwag »

Lakers00 wrote:Ja Daniel Johansson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=991 helt ok lirare för div 1. Men va inte något vidare i AS om vi ska vara snälla.
Växjö - Haparanda = 148 mil om man ska va petig dvs inte mycket mer än ett normalt lappkast.

Skulle vara intressant att se asplövens resebudget om de går upp, bör motsvara ungefär BNP hos en normalstor centralafrikansk stat.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

faan det kommer att svida i plånboken oavsett vilket lag som får möta dem på deras hemmais men mest svider väl det i deras egna plånbok varje bortamatch de ska iväg på.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jamen det är ju bara att flytta på stan! Det gör ju Kiruna :lol: De kan ju flytta varje gång innan de är bortamatch så har de inte så långt att åka med buss samma matchdag. Eller hur tänkte jag här.? 8O
Last edited by Komodoödlan on 21 March 2008, 11:34, edited 2 times in total.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Klonis wrote:Ja imorgon åker man till Sunnebohov och kollar in blivade motståndare till Lakers
Jaja men!Ska bli kul att se vad dom går för....Heja Troja!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

Komodoödlan wrote:Jamen det är ju bara att flytta på stan! Det gör ju Kiruna :lol: De kan ju flytta varje gång innan de är bortamatch så har de inte så långt att åka med buss samma matchdag. Eller hur tänkte jag här.? 8O
toktänkeri ödlan :P :P
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Åryd Lakej wrote:
Klonis wrote:Ja imorgon åker man till Sunnebohov och kollar in blivade motståndare till Lakers
Ska Du inte se Leksand _Brynäs på TV?? :wink:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Bespara era pengar och skänk dem inte till Troja. Inte en spänn från min plånbok. :ajabaja:
Blueshirts United
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Ska du titta och heja på Leksand, Alfax? :oops:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ja jag ska gulla riktigt framför TV :lol:
Men det får bli när Brynäs gör mål!!
Men först är Skåne-derbyt ,kan bli en het tillställning.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

alfax wrote:
Åryd Lakej wrote:
Ska Du inte se Leksand _Brynäs på TV?? :wink:
Har ju för f.n inte den kanalen Boxer :( :( :( Kollar i telefonen....
Såg att den började 18,15...å eftersom dottern ska med till Ljungby så får jag väl stanna där å titta :D
Yunix66
Forumamatör

Post by Yunix66 »

Kul att se några Lakers halsdukar i hovet idag.. Alltid härligt med suppotrar med stort hockeyintresse. Man måste också berömma de 9 personer som tagit sig 150 mil söderut...
Det är hjärta det.. eller idioti, vad vet jag :wink:

3-pinnar närmare HA iallafall, gött
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Grattis, Troja!

Viktigt att visa tidigt var "skåpet" ska stå!

Unnar er verkligen en HA-plats.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Yunix66 wrote:Kul att se några Lakers halsdukar i hovet idag.. Alltid härligt med suppotrar med stort hockeyintresse. Man måste också berömma de 9 personer som tagit sig 150 mil söderut...
Det är hjärta det.. eller idioti, vad vet jag :wink:

3-pinnar närmare HA iallafall, gött
Ja dom höll igång hela matchen...gav alldrig upp.Dalle inte lika pigg i skäret som man kom ihåg ifrån Lakers.Annars var det ingen höjdar match!Men grattis till vinsten.
PS:Hann se en del av Brynäs osså!!!!3points :D
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Gott Troja, längtar till derbyn mot er i doooooomen och hooovet :lol: .
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Härligt troja. Nu fick jag in min femling. Var Trojamatchen jag var mest orolig för så grattis än en gång :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Jäklar vilket gulli-gull mellan Lakéjer och hästar. Nästa år kanske ni ska festa innan matcherna i vänskapens tecken. Ni är ju som en enda stor familj. Man märker att ni är mycket mer rädda för Taif än troja alla fall. Förra årets liknande situation var det inte precis samma "kompisanda" här inne. Då var det inget snack om roliga publikmatcher utan bara snack om konkursförhoppningar åt Taif. Verkar som att ni tror att Troja gillar VLH, mer än oss. Hatet till Lakers är minst lika stort om inte större i Tomteland. Tror ni ska vara lite scary om Troja skulle gå upp. Dem kan mycket väl gå om er, och som ni vet har ju supportrar bytt lag förut. Varför inte göra det igen?

Jag citerar ett ordspråk som har brett ut sig både i Tingsryd och Ljungby.
"Det finns en sak som förenar Troja och Taif. Hatet mot Växjö Lakers"
Stolthet, hjärta, tradition
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Jo, det är precis det jag sedan länge har förstått. Men Lakers lakejer står och hejar på Troja i deras egen hall iklädda lakershalsdukar :oops:

Vad ska man säga? Köpte de lite korv och kaffe med? Tog en tur i souvenirbutiken?

Jag instämmer således helt med Sköna Thaif :lol: När man ändå är där så kan man ju passa på att köpa lotter med :lol: :golfclap: :ajaj:
Blueshirts United
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Sköna_Gröna wrote:Jäklar vilket gulli-gull mellan Lakéjer och hästar. Nästa år kanske ni ska festa innan matcherna i vänskapens tecken. Ni är ju som en enda stor familj. Man märker att ni är mycket mer rädda för Taif än troja alla fall. Förra årets liknande situation var det inte precis samma "kompisanda" här inne. Då var det inget snack om roliga publikmatcher utan bara snack om konkursförhoppningar åt Taif. Verkar som att ni tror att Troja gillar VLH, mer än oss. Hatet till Lakers är minst lika stort om inte större i Tomteland. Tror ni ska vara lite scary om Troja skulle gå upp. Dem kan mycket väl gå om er, och som ni vet har ju supportrar bytt lag förut. Varför inte göra det igen?

Jag citerar ett ordspråk som har brett ut sig både i Tingsryd och Ljungby.
"Det finns en sak som förenar Troja och Taif. Hatet mot Växjö Lakers"
Tittar du på slavik, carl och yunix66 mfl. så ser det inte ut som om dom har något större hat mot Växjö Lakers sköna gröna.
Det är snarare du + alla andra insydda Taifare som är avundsjuk/orolig (välj vad du vill) på att publikmatcherna i nästa års div.1 F kommer att utebli för TAIF om inte Troja finns med i serien. Detta ser jag fram emot! 8)
Last edited by Fredrik R on 22 March 2008, 12:29, edited 2 times in total.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Jag får tillägga att trojanerna som Fredrik nämner har överraskat mig. Men de får nog anses som en minoritet. :shocked:
Blueshirts United
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

[quote="Lalin"]Jo, det är precis det jag sedan länge har förstått. Men Lakers lakejer står och hejar på Troja i deras egen hall iklädda lakershalsdukar :oops:

Va du där eftersom du påpekar detta!!!Tycker att vissa personer som har sådant hat mot andra föreningar etc ska ta en yxa å gå ut i skogen....där kan ni banka ut eran ilska å hat.Om man tycker hockey är kul,så varför i helvete kan man inte gå å titta på andra lag,oavsett vad de heter.Å du Lalin......du tittar väl inte ens på hockey när det visas på tv....förutom när Lakers spelar!
Post Reply