Johan Markusson säger upp sitt kontrakt ?. byter han kanske till löven eller rögle ?. Markusson är en spelare jag verkligen inte vill förlora till en annan klubb
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Fast han har väl igentligen inte "sagt upp" sitt kontrakt. Han skrev väl 1+1? Spelare brukar "bryta" dom för att kunna förhandla till sig bättre lön nästa år. Men jag kan ha fel i detta ämnet
Samtidigt kan man ju undra om Markusson verkligen trivs så ypperligt i Lakers, om hans val att stanna i så fall bara skulle hänga på Romö.?
Ska man resonera så? Jag hoppas att jag har fel! Hoppas att inte Romös val smittar av sig på Markusson. De är trots allt individer båda två.
Det finns alltid en pengarfaktor som ibland tycks glömmas bort. Bättre lag och mer pengar? Det kan vara väldigt lockande och skulle ha varit så även för mig.
Komodoödlan wrote:Samtidigt kan man ju undra om Markusson verkligen trivs så ypperligt i Lakers, om hans val att stanna i så fall bara skulle hänga på Romö.? Ska man resonera så? Jag hoppas att jag har fel! Hoppas att inte Romös val smittar av sig på Markusson. De är trots allt individer båda två.
Bra svar! Verkar som om alla andra tror att mackan och Romö sitter ihop!
Mycket märkligt resonemangn. De är nog andra faktorer som spelar in...men snälla Johan stanna
Markusson skall tydligen varit i kontakt med IKO nyligen och är sugen på att komma tillbaka, fortsättning följer ...... får se om det är ett rykte eller sanning?
MEL wrote:Markusson skall tydligen varit i kontakt med IKO nyligen och är sugen på att komma tillbaka, fortsättning följer ...... får se om det är ett rykte eller sanning?
Samma rykte har jag hört från en tillförlitlig källa ..han har setts i O-hamn.Tror i och för sig att min och din MEL är samma källa.
MEL wrote:Markusson skall tydligen varit i kontakt med IKO nyligen och är sugen på att komma tillbaka, fortsättning följer ...... får se om det är ett rykte eller sanning?
Samma rykte har jag hört från en tillförlitlig källa ..han har setts i O-hamn.Tror i och för sig att min och din MEL är samma källa.
Last edited by bb6 on 10 July 2008, 08:18, edited 1 time in total.
Håller nog med tjecken att förmodligen är #38 den enda som fullt frisk och max tränad, skulle ha en chans att ta sig in i en 4:de lina i ES av våra spelare i år.
Baker wrote:Håller nog med tjecken att förmodligen är #38 den enda som fullt frisk och max tränad, skulle ha en chans att ta sig in i en 4:de lina i ES av våra spelare i år.
Jag tror att han skulle kunna användas bäst i ES i enstaka situationer, som bök-och-stökare framför mål, tex i PP. Jag tror att han kommer att konkurreras ut ganska lätt av andra forwards med bättre skills mm.
Om man ska tycka och tro om Markussons chanser att platsa i ES så tycker jag att det i så fall finns massor med andra spelare i HA som skulle klara sig lika bra där, om än kanske till och med bättre.
Jämför med Bois med Markusson. Jag tycker nog att Bois har en bredare repertoar, bättre skills än vad Markusson har. Jag tror att Markusson måste visa lite mer av "allt" för att ES-lag ska få ett intresse av hans tjänster. Han är tung och jobbig att möta, men är inte så stor på längden. Tror det är en nackdel om man ska spela i ES. I så fall hade Saviano redan varit där.