chockhöjning
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
chockhöjning
från 2000 till 4500 ska det i framtiden kosta juniorerna att spela. Frågan smp ställer sig. Är det rätt att juniorerna ska betala eller ska pengarna komma från annat håll. Själv hoppas jag på att pengarna kommer från annat håll för inte ska väl idrotten bli en klassfråga. Sen fundera jag på vad annat håll betyder.
Men vi räknar lite på det. 2000 kostar dem idag. ca 650 st tränar 2000 gånger 650 kr = 1.3 miljoner. Nu har jag räknat jämt skägg på alla lag under A-laget vilket troligen är helt fel men låt mig komma till punkt.
Höjningen skulle upp till 4500 kr gångar det med 650 kommer vi upp i summan 2.925 miljoner.
Som det är idag så betalar vi en 100 för att komma in. 2500 i snitt å 16 hemmamatcher ger 4.000.000 kr. men om Lakers skulle höja snittet med 1000 pers å inträdet till 120 kr så skulle siffrorna se helt annorlunda ut= 6.720.000. kr Här har Lakers betydligt mer å jobba på än att chockhöja för juniorerna. Tyvärr tror jag inte folk vet om hur jävla viktigt det är att just de går igenom entredörren när det är hemmamatch. Vi var 4000 vissa matcher när vi låg i ettan. Med rätt jobb å rätt marknadsföring är jag helt övertygad att vi kan komma dit igen.
Men vi räknar lite på det. 2000 kostar dem idag. ca 650 st tränar 2000 gånger 650 kr = 1.3 miljoner. Nu har jag räknat jämt skägg på alla lag under A-laget vilket troligen är helt fel men låt mig komma till punkt.
Höjningen skulle upp till 4500 kr gångar det med 650 kommer vi upp i summan 2.925 miljoner.
Som det är idag så betalar vi en 100 för att komma in. 2500 i snitt å 16 hemmamatcher ger 4.000.000 kr. men om Lakers skulle höja snittet med 1000 pers å inträdet till 120 kr så skulle siffrorna se helt annorlunda ut= 6.720.000. kr Här har Lakers betydligt mer å jobba på än att chockhöja för juniorerna. Tyvärr tror jag inte folk vet om hur jävla viktigt det är att just de går igenom entredörren när det är hemmamatch. Vi var 4000 vissa matcher när vi låg i ettan. Med rätt jobb å rätt marknadsföring är jag helt övertygad att vi kan komma dit igen.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Re: chockhöjning
Det tror och hoppas verkligen jag också!erok wrote:... Vi var 4000 vissa matcher när vi låg i ettan. Med rätt jobb å rätt marknadsföring är jag helt övertygad att vi kan komma dit igen.

(Sorry, kunde bara inte hålla mig!)
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Erok Växjö Lakers har inte 650 Juniorer.
Det är endast Juniorerna, J18 & J20 som ska betala 4500:- enligt förslaget. Dvs snarare kring 30-40 spelare.
Detta för att bära sina egna kostnader.
Tänk om det är så att det varit påtok för billigt att spela hockey som junior i VLH tidigare, vad kostar det i övriga föreningar?
Det är endast Juniorerna, J18 & J20 som ska betala 4500:- enligt förslaget. Dvs snarare kring 30-40 spelare.
Detta för att bära sina egna kostnader.
Tänk om det är så att det varit påtok för billigt att spela hockey som junior i VLH tidigare, vad kostar det i övriga föreningar?
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Jag blir så jävla förbannad på SMP och deras sensationsreportage. Att visa en bild på ungdomsspelare runt 10år och i artikeln berätta om den föreslagna höjningen för spelare i J-lagen är inget annat än bedrövligt. Undomsspelarna fick väl en höjning på en hundralapp eller nåt liknande på årsbasis. Riktigt bedrövlig sensationsjournalistik och en evig tur att man inte bidrar till den tidningens överlevnad. Gaaah..
Är själv "hockeyförälder" åt en kille i de lägre åldrarna och jag fick intrycket av artikeln att höjningen gällde över hela linjen. Dvs även de yngre lagen.
Det är anmärkningsvärt att man får läsa sådant här i blaskan innan det finns info om det på hemsidan. Nu stod det visserligen att förslaget var ute på remiss men ändå...
Jag tycker inte Lakers ska uttala sig till tidningar om de inte har tagit beslut i ärendet, och tidningen bör presentera HELA förslaget och inte bara en liten del av det.
Det var nog många hockeyföräldrar som satte morgonkaffet i halsen. Bättring Lakers och SMP!
Det är anmärkningsvärt att man får läsa sådant här i blaskan innan det finns info om det på hemsidan. Nu stod det visserligen att förslaget var ute på remiss men ändå...
Jag tycker inte Lakers ska uttala sig till tidningar om de inte har tagit beslut i ärendet, och tidningen bör presentera HELA förslaget och inte bara en liten del av det.
Det var nog många hockeyföräldrar som satte morgonkaffet i halsen. Bättring Lakers och SMP!

Växjö Lakers, vinner mot alla!
-
- Forumdemon
Skärpning gott folk! Jag tycker att vi allihop måste börja ifrågasätta Smp's sätt att skriva sina artiklar. Vi måste faktiskt sluta att helt okritiserat bara svälja det de skriver.
Återigen så är rubriksättningen viktigare än att hålla sig saklig. Återigen vinklar man en artikel å det grövsta med en rubrik och bild som visar UNGDOMAR medan avgiftshöjningen som artikeln behandlar rör JUNIORERNA. Hur många icke hockeyinsatta vet skillnaden? Och återigen får man läsarna att nappa på betet... Jag blir så trött...
Vad är egentligen avsikten med att vinkla en artikel? Ställ er den frågan istället. Det har jag gjort - och min prenumeration på Smp är nu ett minne blott!
Återigen så är rubriksättningen viktigare än att hålla sig saklig. Återigen vinklar man en artikel å det grövsta med en rubrik och bild som visar UNGDOMAR medan avgiftshöjningen som artikeln behandlar rör JUNIORERNA. Hur många icke hockeyinsatta vet skillnaden? Och återigen får man läsarna att nappa på betet... Jag blir så trött...
Vad är egentligen avsikten med att vinkla en artikel? Ställ er den frågan istället. Det har jag gjort - och min prenumeration på Smp är nu ett minne blott!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Tja, det är så det funkar på tidningar, så inget ont om DS^HE. Rubrik och ingress skrivs av en annan person än journalisten, en person som har som ansvar att mjölka ut varenda droppe sensation ur artikeln. Jag antar att det på samma sätt måste finnas en bildansvarig också.
Däremot borde väl journalisten ha intresse av att kontrollera så helheten blir rätt, men det kanske inte finns tid eller möjlighet för detta alla gånger.
Däremot borde väl journalisten ha intresse av att kontrollera så helheten blir rätt, men det kanske inte finns tid eller möjlighet för detta alla gånger.
Jävla sensationsjournalistik för lösnummerköpare.
Jag börjar bli lite smått irriterad över att SMP ideligen försöker att ställa Växjö Lakers i dålig dager. Nästa gång Enestubbe eller någon annan av raketforskarna på SMP's redaktion ringer upp VLH - dra då igen foderluckan och glappa inte så förbannat. Om nu Enestubbe frånsäger sig allt ansvar beträffande rubrik och bild så borde det väl för i helvete ligga i hans intresse att kontrollera artiklen innan den trycks. Det är ju trots allt Enestubbe själv som skrivit 'under' artiklen.
Återigen så måste jag ge cred till VLH - vilken reklam dom gör för Enkronamatchen mot Leksand i morgon. Wow, och ALLA företagen som skall sponsra. Inte dåligt...
/T5!!
Jag börjar bli lite smått irriterad över att SMP ideligen försöker att ställa Växjö Lakers i dålig dager. Nästa gång Enestubbe eller någon annan av raketforskarna på SMP's redaktion ringer upp VLH - dra då igen foderluckan och glappa inte så förbannat. Om nu Enestubbe frånsäger sig allt ansvar beträffande rubrik och bild så borde det väl för i helvete ligga i hans intresse att kontrollera artiklen innan den trycks. Det är ju trots allt Enestubbe själv som skrivit 'under' artiklen.
Återigen så måste jag ge cred till VLH - vilken reklam dom gör för Enkronamatchen mot Leksand i morgon. Wow, och ALLA företagen som skall sponsra. Inte dåligt...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Oj då, en liten ursäkt från den ovetande på tidningen. I morgon kanske det blir en basketspelares bild tillsammans med Lakersnyheterna och en rubrik som handlar om nåt företag som kursat. De skrivande på tidningen har ju uppenbarligen ingen vetskap eller intresse av hur deras artiklar framställs. Den krystade ursäkten tar jag med en nypa salt.
-
- Inaktiverad användare
Ni MÅSTE begripa att SMP`s uppgift är att granska(ibland bättre, ibland sämre), i Lakers fall är en undran berättigad var som ligger bakom ökade kostnader för U-J Spelare och VAD i Ryggsäcken består
SMP är en del i det som skall ganska och ifråagasätta och på detta kunna betala ut Lön. Detta är SMP`s Jobb, Lakers Jobb är att göra Mål på Motståndarna, Blanda ALDRIG ihop detta.
Sovjet var Duktiga på Hockey, Men deras press höll LÅG Kvalitet, Somliga undrar säkert fortfarande VARFÖR
Hockey slutade någon gång på 60-talet att vara en sport för ALLA att utöva, tyvärr. Idag är verkligheten sådan att det kostar skjortan att spela Hockey från Björnligan till J-20, OAVSETT Klubb och egen förmåga.
Att börja gnöla och tycka synd om J18-20 spelare som flyttar runt Sverige för att De hoppas bli proffs, och att deras Föräldrar i Sina SUVAR blir luggade på ett par tusen extra om året upprör inte Mig det minsta.
Det viktiga är att göra det möjligt för så många som möjligt att spela Hockey i unga år(vilket Lakers lyckas ypperligt med), tids nog så finns det alltid Föräldrars som är beredda att satsa pengar på Sina Söners(Deras egna
) proffdrömmar oavsett prislapp.
ps. Hur många ensamstående InvandrarMammor som bor i Lägenhet har någon Son i Lakers J-Lag

Sovjet var Duktiga på Hockey, Men deras press höll LÅG Kvalitet, Somliga undrar säkert fortfarande VARFÖR

Hockey slutade någon gång på 60-talet att vara en sport för ALLA att utöva, tyvärr. Idag är verkligheten sådan att det kostar skjortan att spela Hockey från Björnligan till J-20, OAVSETT Klubb och egen förmåga.
Att börja gnöla och tycka synd om J18-20 spelare som flyttar runt Sverige för att De hoppas bli proffs, och att deras Föräldrar i Sina SUVAR blir luggade på ett par tusen extra om året upprör inte Mig det minsta.
Det viktiga är att göra det möjligt för så många som möjligt att spela Hockey i unga år(vilket Lakers lyckas ypperligt med), tids nog så finns det alltid Föräldrars som är beredda att satsa pengar på Sina Söners(Deras egna

ps. Hur många ensamstående InvandrarMammor som bor i Lägenhet har någon Son i Lakers J-Lag

In Hinkum Veritas
SMP's journalister är välkomna att lösa medlemsskap. på så sett kommer de in på MEDLEMSMÖTET! 

Last edited by buck on 19 February 2008, 20:04, edited 1 time in total.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- c/o LL´s Forum
smp har skapat mycket spekulationer bland supportrarna i växjö då de vridit på intervjuerna med t ex evertsson m.m så det var helt rätt att låta dom gå.LasseMaja wrote:Lakers ledning kanske skulle fundera på om det är så himla begåvat att stänga ute Smp när det vankas möte. Kanske skulle slippa lite spekulationer om dom fick vara med.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Ja där har du en poäng lassemja eller kan de ju smp vänta att spekulera tills de får fakta. Men fakta säljer inga lösnummer
Men oavsett så måste väl Lakers ihop med styrelsen för Lakejerna komma på ett bra sätt hur vi fyller hallen i framtiden, hur medlemsantalet ska öka för bägge klubbarna,hur medlemsvården ska se ut för medlemarna osv. Det är vårans alla uppgift oavsett man är lakej eller inte att stötta den förening man älskar. Behöver inte vara med rena pengar, kan vara med så mycket mer. Näää fler medlemsmöten å bestämda punkter så man kan diskutera en sak i taget å få så bra rullning på just den punkten som möjligt.

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
"ps. Hur många ensamstående InvandrarMammor som bor i Lägenhet har någon Son i Lakers J-Lag"
När man inte har ett jobb och kanske inte är två, då blir det svårt. Detta gäller även svensson! Känner själv en man som kämpar med klubbköp resor och annat runt i kring. Behöver jag påpeka att han jobbar "rätt mycket".
När man inte har ett jobb och kanske inte är två, då blir det svårt. Detta gäller även svensson! Känner själv en man som kämpar med klubbköp resor och annat runt i kring. Behöver jag påpeka att han jobbar "rätt mycket".
Blueshirts United
-
- c/o LL´s Forum
Precis detta jag säger lalin. Det gäller att hitta lösningar på allt. För den ensamma invandramamman kanske kan hjälpa till med något enkelt liten sak i hallen eller utanför för att just hennes son ska kunna träna.Klubbkänslan måste infinna sig. Är det halvapotten som måste öka, ha ett möte om just detta då en kväll. Ut med info om vad som sakt,målättning hur många som är med å vilka ställen försälningen är på. Samarkand. På stan i hallen. Ut med en anmälningslista veckan innan för att få så många angarerade som möjligt. Sprid reklamen att på onsdag är det match å att vinstsumman ligger på just x antal kr. Är det andra frågor så är de lika viktiga. Gäller både lakejer som VLHanhängare men förhoppningsvis är man bägge
-
- c/o LL´s Forum
Lakers historia hade fan varit intresant att läsa om i en bok. Ja jag hade köpt den .U pprepning från min sida men fan vet. Hoppas jag slipper det i framtiden. samma tjat år ut år in men idag börjar det iallfall hända lite saker innom Lakers . Synd bara att det ska vara sådant huch huch om det. Vi vet alla idag att vi ligger en miljon back i ryggsäcken å vi vet aven att många jobbar för att den ska försvinna. Men vad händer sen??????? Ska vi sluta jobba å förlita oss på att nu har vi fixat detta så nu lutar vi oss tillbaka å slår oss fr bröstet å sägar fan va duktiga vi var eller ska vi fortsäta jobba stenhårt så att målet för en framtid med juniorer, damlag herrlag publik sponsorer är så skyhögt så alla vill till hallen för att följa sveriges bästa hockylag
Helt ok att ni som enskilda tidningsläsare/mediakonsumenter reagerar på det som framförs i media, men för VLH är den lokala median bara en av alla de intressenter de har att förhålla sig till. Vi kan inte vara fientligt inställda mot kommunen, SMP, skatteverket, Radio Kronoberg, Hockeyförbundet, Aftonbladet, Färjestads BK osv. De har sina uppgifter att sköta, vi vår. Självklart önskar vi positivt gensvar från alla i vår omvärld, men det får vi inte alltid. Vi tjänar garanterat INTE på att avbryta relationen. Långsiktighet krävs. Precis som i vilken relation som helst.
-
- c/o LL´s Forum
Förstår inte varför alla spyr galla på erok han försöker ju komma med bra ideér hela tiden. Där har vi en hängiven som försöker komma med ekonomiska ideér och råd. Ibland är dom bra och ibland orealistiska men det behövs fler sådana med positiv vilja.
Erok är nog klarare i huvet utan alkohol ( en som kommer ihåg dig på finlandsfärjan ) =)
Erok är nog klarare i huvet utan alkohol ( en som kommer ihåg dig på finlandsfärjan ) =)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jag förstår faktiskt inte er ilska mot Smp i detta fallet. Smp har ju bara skrivit som det är.
Sen är det så att ni tycker Smp är orättvisa mot er, många Taifare tycker att det skrivs för lite om Taif och Trojanerna tycker det skrivs för lite om dom. Smp är rättvisa. Lakers får med rätta störst utrymme och Taif ska ha mer än Troja.
Sen är det så att ni tycker Smp är orättvisa mot er, många Taifare tycker att det skrivs för lite om Taif och Trojanerna tycker det skrivs för lite om dom. Smp är rättvisa. Lakers får med rätta störst utrymme och Taif ska ha mer än Troja.

Tingsryds AIF
since 1923
since 1923