Riksserien (damer): Växjö - AIK (2-7)

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
henrikj.se
Fotograf

Riksserien (damer): Växjö - AIK (2-7)

Post by henrikj.se »

Hej,

Här kommer bilder från dagens match.

http://www.henrikj.se/foto/20080206-vax ... ladies-aik

All heder till de mycket väl spelande och hårt krigande Ladies.

MVH
// Henrik J
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Väl spelande och ändå få stryk med 2-7. Måste varit otur då va? :wink:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

De genomförde matchen på ett mycket bra sätt, det var motståndet som av naturliga själ var totalt övermäktigt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

http://www.smp.se/sport/

Tycker det är jättetråkigt om det läggs ner. Dom är ju i många avseenden heroiska i mina ögon.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
henrikj.se
Fotograf

Post by henrikj.se »

Hej,

Att se Växjö Lakers Ladies spela med ett sånt hjärta, och en sådan uppoffring, mot spelare som både för två eller sex år sedan spelade i OS är inget annat än fantastiskt.

Visst, att förlora med 2-7 visar tydligt på att AIK i detta fall var bättre, absolut, men mycket av skillnaderna hänger mycket på tyngd, skott, närkampsspel och fart - saker som till viss del kommer med ålder och kroppsstyrka.

Ni som spelat någon form av lagidrott minns kanske hur det var att spela mot de äldre juniorerna på någon träning eller träningsmatch. Man stod sig ganska kort. Lakers Ladies möter varje gång ett lag med 4-5 års äldre spelare. De är större, de är starkare, de skjuter hårdare, de har större erfarenhet. Men ändå blir inte resultatskillnaden större på 60 minuter.

Mot lag som t ex Leksand, som har seriens näst lägsta medelålder (strax ovanför Växjös, om jag är korrekt underrättad) spelar man riktigt jämt och det blev där en uddamålsförlust, 3-4.

Hoppas innerligen att Växjö Lakers som förening väljer att prioritera damhockeyn som en del i deras satsning även framöver. Om damerna i Växjö Lakers får bli några år äldre, upp till samma åldrar som de andra lagen är idag (från 15-16 till 20-21), och att man under tiden fortsätter att kriga på samma sätt - då tror jag att Växjö utan tvekan blir ett lag att räkna med i toppen av den aktuella riksserien.

MVH
// Henrik J
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vad ska man säga? De här satans pengarna. Hoppas hoppas hoppas att allt löser sig till slut. Jag vill bli miljonär :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Post Reply