Ekonomi

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Alfaxar på bucken.
Som just nu t.ex. efter en underbar seger i Sundsvall plus att Oskes och Bofors förlorade. :D :D
Vem kan önska mer?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Svar Buck

Visa var pengarna som klubben tar in i sponsring tar vägen.
Vi vet ungefär hur stor omsättning klubben har men inte hur pengarna fördelas i de olika områdena.
Vore kul att se hur stor del av omsättningen som går till spelare, juniorverksamhet, anställda inom föreningen, hyror och andra utgifter föreningen har.
Det är lätt att gapa efter mer pengar, men destå svårare att visa var de tar vägen.
Tror även sponsorerna vill veta, man vill ju inte gärna stoppa pengarna i ett svart hål.
Som vissa antytt tidigare tror ju jag att Lakers har för höga kostnader på den administrativa sidan, inte minst är väl ett bevis på det att vi inte har råd att ha en klubbchef. Den senaste vi hade var ju bra att vi slapp, han gjorde mer skada än nytta. Sen kan man ju fråga sig behöver man ha tre gubbar i båset?
Det finns många frågor som måste besvaras innan Lakers ens kan fundera på elitserien, samt ha en proffensionellare ledning som styr skutan.
Nu är förhoppningsvis Öhman lösningen.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

-> Blixten, du kan börja med att gå på årsmötet, så får du årsredovisningen. Dessutom är det ju ett medlemsmöte ganska snart, där kan du ställa dina frågor, för jag tror inte du får svar på forumet.
Men du kanske inte är medlem? Då kan du inte gå på dessa möten, utan får fortsätta leva i ovisshet.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Att anklaga någon för att gjort mer skada än nytta ,är en allvarlig anklagelse.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Nä jag är inte medlem, men Lakers kanske lägga ut årsredovisningen på hemsidan? Kan inte du framföra det åt mig piggelin? Snälla!
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Eller så blir du medlem och slutar gnälla på forumet? 8)
Goddamnit!!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

En årsredovisning är till för medlemmar ,andra har inte skit med den att göra.
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

[quote="alfax"]Att anklaga någon för att gjort mer skada än nytta ,är en allvarlig anklagelse.[/quote]

Alfax lille!
Om inte jag minns fel var det en viss person som offentligt fick be om ursäkt på forumet för det han hade skrivit om en viss fd sportchef i föreningen. Enligt denna person ville han för allt i världen inte ha till baka honom i föreningen. Skulle vilja säja att denna persons betyg av fd sportchefen var minst lika allvarlig.
Säger bara städa framför din egna dörr innan du anklagar någon annan!

VEM KAN DETTA HA VARIT, KAN DU HJÄLPA MIG :lol:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Stämmer precis, jag kontaktade också Åkesson och bad om personlig ursäkt och den accepterade han ,det råder ingen osämja mellan han och mej idag.
.Hoppas Nu Du gör det mot Ländell.
Last edited by alfax on 1 February 2008, 22:14, edited 1 time in total.
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Nä jag tycker inte han förtjänar det och sen är jag inte lika duktig som du.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Om jag är duktig eller inte har inte med detta att göra .Men du har kommit med en allvarlig anklagelse.
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

[quote="alfax"]Trodde faktiskt att denna tråd skulle vara seriös ,men med tröga skåningar som ska blanda sig i och tror de vet bäst går det inte att ha en seriös tråd. Vet hut!!!!![/quote]

Tycker denna anklagelse är allvarligare, du idiotförklarar ett helt landskap med deras invånare. Tydligen legitimt för dig att anklaga andra eller? Sen stöder jag dig i sakfrågan, men det hör inte hit :lol:
Sluta nu reta dig på mig och ta dig en konjak istället :D
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag vänder mig mot de tröga skåningar som blandar in sig i en seriös tråd var får det ifrån att jag blandar in alla skåningar.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Blixten wrote:Nä jag är inte medlem, men Lakers kanske lägga ut årsredovisningen på hemsidan?
För mej är det helt okej att föreningen lägger locket på för icke-medlemmar. Att man redovisar siffror för större sponsorer tar jag för givet, du verkar inte tillhöra dessa.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Fel av mig, men du har inga belägg för de är tröga för det. De måste ju få vädra sina åsikter utan att bli kallade tröga.
Nu avslutar jag detta och tömmer flaskan och jag hoppas du gör detsamma. Skål på dig :D
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

-> Blixten, jag förstår inte hur du kan skriva i "vi"-form när du inte är medlem i Lakers.
Du tillhör ju inte klubben på något vis, vilket naturligtvis innebär att du inte skall ha tillgång till några siffror över huvud taget.
VI medlemmar har inte dina problem.
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Bli medlem blixten så kan du framföra dina åsikter där de kanske gör nytta på ett medlemsmöte eller årmöte för den delen, de som sker nu är bara tramsigt....
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Klart vi som inte är medlemmar också ska få reda på vad som sker , vi går också på matcherna och betalar spelarnas löner. Kan förstå om ni har förtur på svaren men alla måste väl ändå få reda på vad som sker ?. Eller är de andra mindre värda ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
out4speed
Forumentusiast

Post by out4speed »

Ja annars är ju bara ryggsäcks spannarna till för medlemmar också, eller passar vi som inte är medlemmar endast in i planen att skänka pengar?
Nu ökar vi !!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ska väl inte säga att jag håller med fullt ut att icke medlemmar ska ha tillgång till årsredovisningen. Men om den visas på hemsidan så kanske icke medlemmar förstår hur viktigt det är att klubben har ett starkt medlemsantal. Så själv är jag lite klyven i just detta. Men att visa antalet medlemmar i Lakers hade kanske inte varit fel på VLHs hemsida.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Vissa här inne är bara för roliga. Det går bra att plocka oss som inte är medlemmar på våra entrépengar men vi skall absolut inte få ta del av några räkneskaper. Vad är nästa steg? Vill du piggelin att man måste visa medlemskort för att gå på matcherna också?
Får man inte ta del av siffrorna som du tycker, borde man inte få ta del av matcherna heller?, enligt ditt resonemang.

Bra inlägg av Lakers 03 förresten, en kille/tjej med något innanför pannbenet.
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Är det en ofentlig handling? i så fall borde det inte vara så svårt att få tag på uppgifterna för den som promt vill. möjligen ett upplysande om den stora boven i dramat är för att slippa spekulationsteorier som i förlängningen kan skada klubben.

För tillfället har jag hört följande : Att finansieringen av Podein sista vändan inte hade täckning och detta är stor del av ryggsäcken. Att när ungdoms lagledare inte fick ihop föräldrar att köra till matcher hyrdes buss och räkningen skickas till Lakers. Att A-laget är för dyrt. Att kanslipersonal och sportchefer har för hög lön.

Vilket skäl det än må vara till ryggsäcken är det väl så att det man vill veta är att hålet täppts igen och att de aktioner som nu görs inte rinner iväg så sponsorerna som ställer upp står där med byxorna nere sen.

Att inte så detaljerat tala om vad som gått snett tycker jag vore rakryggat och skulle säkert generera i någon extra krona. Sen ska givetvis de som är medlemmar få ytterligare information om läget.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Jag känner att jag måste bara klargöra för en del av skribenterna här.
Detta är ett forum för Lakers supporterklubb Lakers Lakejer, alltså inte för Växjö Lakers.
Vad jag vet, så har jag inte sett någon årsredovisning på något annat supporterforum, och jag har varit inne på en hel del!
Att vi samlar in pengar till Växjö Lakers är ju en självklarhet i den uppkomna situationen, eftersom vi är supportrar.
Att sedan vissa personer systematiskt smutskastar personer i Lakers är ju bedrövligt, men det går ju bra när man kan göra det anonymt.
Dom som är intresserade av uppgifter om klubbens ekonomi eller vill veta mer, tycker jag skall vända sig till Växjö Lakers styrelse.
Adresser finns på hemsidan.
Men som jag sagt tidigare, bli medlemmar om ni är så intresserade.

Växjö Lakers regerar, nu och i framtiden.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

AMEN :!: :!: :!:
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

[quote="Piggelin"]Jag känner att jag måste bara klargöra för en del av skribenterna här.
Detta är ett forum för Lakers supporterklubb Lakers Lakejer, alltså inte för Växjö Lakers.]

vet inte om du blandar in mig i de skribenterna men jag menade givetvis att kortfatta klargöra lite på VÄXJÖ LAKERS hemsida kan gynna klubben. Det blir mindre spekulationer så som de saker jag skrev ovanför. Det här gjordes fel men är nu tillrättat. Enkelt rakryggat!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Blixten wrote:Vissa här inne är bara för roliga. Det går bra att plocka oss som inte är medlemmar på våra entrépengar men vi skall absolut inte få ta del av några räkneskaper.
vänta lite.. betalar du inte för att få se en match, träffa likasinnade och framför allt, ha en trevlig stund? Eller menar du att det hela är 2,5 timmars helvete som du till råga på allt måste BETALA för att få genomlida?

komigen nu, skilj på äpplen och päron...
vill man se matchen och heja på laget går det utmärkt att betala entre... bra så.
Vill man däremot kunna påverka klubben och ta mer del i vad som händer löser man medlemsskap, så enkelt är det.

hoppas att vi kan lägga den här delen av diskussionen bakom oss nu och fokusera på att bli av med rüggsäcken!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Dragkampa´n, jag vet att du håller på Lakers, men det finns en hel del andra som hittar fel i allt. :wink:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Anledningen till Lakers Ekonomiska bekymmer är mycket Enkel,

Det kommer In X antal Kronor/år.

Det betalas ut mer X antal kronor/år.

Slutsats: Styrelsen har fram till det att Korpe lättade på trycket haft svårt för Årskurs 1`s Mattematiknivå.

Nu lär detta vara åtgärdat, och Pengarna kommer snart att samlas på Hög igen :wink:

Jag är Nöjd och kommer fortsätta att åderlåta Min Privata Ekonomi i Det Rätta Virkets Tecken.

ps. Om Jag är NÖJD borde ALLA vara nöjda :wink:
In Hinkum Veritas
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Härligt med possitiva vibbar från Nedomansky.
Se nu till att lägga pengarna i rätt spann bara, alltså inte den med hål i. :wink:

Tillsammans är vi starka.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Säger detsamma... detta blir positivt i framtiden!!
Läxan är lärd.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Medlemmarna gaddar ihop sig och håller ihop. Klart det ska gynnas att vara medlemm men vi gör minst lika mycket som de andra. vi har 2500 på matcherna hur många är medlemmar utav dom ?. Skulle tippa några få hundra. Vi som har skänkt pengar vill givetvis veta hur de nu kommer att användas och inom vilka områden.

Håller med blixten och outofspeed helt och hållet. Det är lätt att skänka pengar men sen behövs vi ju inte mer eftersom vi inte är medlemmar eller?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Gör som AIA i vissa matcher låt inte icke medlemmar åka med på bortaresor överhuvudtaget. Tillåt bara medlemmar lösa entré till matcherna, så kanske ni tom får tillträde till långsidan. Låt Lakers bli en sluten förening där medlemmarna bildar klubb för inbördes beundran.
Där kan ni i lugn och ro få klappa varandra på ryggen.
Det är säkert rätt väg att vandra.
Och Alfax du verkar hålla med Neddos inlägg, vem satt i styrelsen när de hade svårt för åk 1 nivå i matematik, innan Korpe lättade på trycket vad gäller ekonomin? Något var tydligen fel, då du skriver att läxan är lärd.
Jag bara undrar :roll:
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Varför inte använda de pengar ni skänker, till att lösa medlemsskap?
De går ju ändå till Lakers. Jag förstår faktiskt inte denna disskusionen.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Snackar vi om medlemskap i VLH eller LL?
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag skriver inte ut några namn,så förståndig har jag blivit ,och du det är tillåtet att ordna egna resor ,fixar Du det, så slipper Du medlemmarna
Post Reply