Ett förslag med tanke på ansträngd ekonomi

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Power Play wrote:Magnus på kansliet kan säkert hjälpa er till rätta med betalningar till supporterspelaren!

Jo men om den finns är det väl lämpligt att man ska kunna hitta info om den på hemsidan eller i ishallen...

Den måste ju hållas vid liv hela tiden, uppdateringar på hemsidan mm
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

sant 24an men VLH har aldrig varit duktiga på detta fast supporterspelaren är inne på sitt tredje år nu.Vem minns inte Lakerspucken :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

erok wrote:sant 24an men VLH har aldrig varit duktiga på detta fast supporterspelaren är inne på sitt tredje år nu.Vem minns inte Lakerspucken :lol:

Det vet väl jag också, var själv med o delade ut lappar om Lakerspucken på Karl-Oskardagaran för typ 3,5 år sen. Men NU är det kanske dags att göra det på allvar!

Nu trivs du va Erok när det behövs pengar :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jo faktiskt putte så trivs jag.Inte för att vi ska rädda krisen men att vi visar den grönröda röran som lirar i de lägre div att de kan glömma att gå upp i AS för att lakers skulle kursa.Nää ska de gå om oss i den ekonomiska svängen så jävla ska de behöva både kamprads å microsofts hjälp :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Lite komiskt att fans till Stora Starka Lakers måste ge sig ut och panta flaskor. :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Think BIG, Taifarn: se det inte bara som att vi gör detta för VLH utan mer som en återvinningsinsats för kommande generationer på vårat jordklot :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
vadå
Forumamatör

Post by vadå »

Sanna supportrar som pantar flaskor odyl. Kanske kunde de välbetalda spelarna i truppen avstå en slant i månaden. Har man hjärta för klubben borde det gå.... Finns det några sådana???...
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Skulle du kunna tänka dig att avstå en slant i månaden från din lön från din arbetsplats???
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

JAAAAA.Men jag är redan med i supporterspelaren. Det dras pengar från mitt konto så detta fungera.Så kommer själv enbart att skänka en slant när jag får tillfälle att komma till halen nästa gång.Om det inte öppnas ett konto typ Dreamplayer.Då hade det varit lätt att trycka in en 500ing
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

erok: det per frågade var om din arbetsgivare kom o sa till dej "fan erok, det går lite knackigt nu. vi tänkte sänka din lön med 2000:-/månad, det är okej va?", hur hade du reagerat då?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

om valet var att gå ner 200 eller mista mitt jobb så hade valet var ganska lätt :!:
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Nu var det 2000:- buck sa i sitt exempel inte 200:-....

Jag hade ställt som krav att alla chefer och ev aktieägare sänker sina löner och arvoden med samma procent som jag skulle tvingas sänka.

När dom kommer 3 månader senare igen Erok och vill att du sänker 2000:- till eller blir av med jobbet, vad säger du då?
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja ska man gå ner 50 % av sin 14 dars lön så kanske det är dax att byta arbetsgivare
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

OK, vi vänder på frågan.

Varför ska spelarna går ner i lön eller skänka en slant av sin lön till klubben?
Oavsett om man har hjärta för sin arbetsplats så är det för mig helt åt skogen! Det hade jag aldrig gjort till min arbetsgivare.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tycker inte häller att spelarna ska gå ner i lön.Men var det inte hammarbyspelarna som gorde detta????Men det beror väl på hur stora skulder företaget /klubben har.
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

[quote="LasseMaja"]Lite komiskt att fans till Stora Starka Lakers måste ge sig ut och panta flaskor. :lol:[/quote]

Du din gamle stråhatt skall bara knipa igen!
Det är bättre att samla flaskor och burkar än att börja skattefuska som vissa andra föreningar inklusive din egen gjort.
Så kryp du in i ditt egna forum och var skadeglad din gröna tomte. :twisted:
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

LasseMaja wrote:Lite komiskt att fans till Stora Starka Lakers måste ge sig ut och panta flaskor. :lol:

Tja det är väl bra att kunna dra sitt strå till stacken....
Bättre med det än att styrelsen skall behöva gå i personlig borgen på lån som en viss klubb förra året tvingades till.
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Lite komiskt lasse maja är du är helt pantad du me...
Snart nära dig...en ny hall
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

hahahaha!
Goddamnit!!!
smalanningen
Forumamatör

Nu jävlar...

Post by smalanningen »

ska vi gör allt för vårt älskade VLH.

Jag gjorde det i alla fall igår innan matchen mot reaktorn. Så här gick det till: Jag hade sedan tidigare i veckan lovat min farmor att jag skulle hjälpa henne med pannan. Den hade puffat innan och hon var rädd att den skulle göra det igen. Sagt och gjort, jag åkte dit och som vanligt bjöd hon mig på kaffe (alltid Skånerost då hon nästan bott sitt hela liv i Ystad). Under tiden som hon dukade fram så smög jag ut i hallen och visste att hon brukade förvara sin från Swedbank uttagna pension i byrån som telefonen står på. Vips hade 500 kr seglat ner i min jeansficka.

Vi fikade och jag fick lyssna på några gamla historier från förr som jag hört sådär en 75 gånger. Tack och kram och in på matchen och pengarna i spannen i Lakerdome...

Nu uppmanar jag er alla sk. sanna Lakersfans att göra allt för att rädda laget och ta bort lilla ryggsäcken som just min farmor nu försökt jobba bort!!! Men ni får inte stjäla!!!

Oj vad jag pratar....kan detta vara sant? :-)
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Hahahaha!!! :lol: :lol:
Anfall
Forumproffs

Post by Anfall »

Varför kan man inte ta en 10:a eller 20-lapp i parkeringsavgift i samband med matcherna? Det gör väldigt många andra lag både i ES och HA. Sätter kommunen sin käpp i hjulet för det? denna aktivitet borde kunna ge ett betydande tillskott till ungdomsverksamheten och på så sätt frigöra pengar till A-verksamheten.

Alla som ska till andra lokaler i närheten av Lakerdome i samband med matchen kan väl också stödja VLH, kanske t.o.m. med glädje de gör det. Eller kanske de ska cykla till sin träning och på så sätt få extra träning. 8O

Fast det finns ju friidrottare som faktiskt anser sig vara undantag, måste dra denna sanna historia. :lol:

P Kristiansson/Kluft måste åka golfbil när han spelar golf, han kan inte gå hela rundan för då "förvandlas" hans explosiva muskler till långsamma muskler. Och då kan han inte skutta stav, som han gjorde förut, så bra. Man undrar hur han gör när han hämtar tidningen på morgonen, eller när han är och handlar på MAXI? Antingen åker han i kundvagnen eller så går det undan av h-te mellan hyllorna. Golfhistorien är faktiskt sann, trót om ni vill.
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Spann eller infodisk. Jag är inte känd för att vara snål. Så VLH kan räkna med mig vid varje match! :P

Kanske skulle ställa ut en spann där jag sitter :lol: Skämt och sido. Jag lägger pengar vid infodisken. Personerna bakom litar jag på! :wink:
Blueshirts United
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Men jag är helt inne på Serras linje om en "termometer"! Det sporrar extra :wink:
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Parkeringsavgift har jag med varit inne på. Å de är ju en liten satsning på miljötänkande.Inte alla som tar bilen till matcherna då
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

erok! Bara inte snålheten tar över så att färre tar sig till matcherna :?
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Rögle har tagit en 20a så länge jag kan komma ihåg i parkavgift.Folk vänjer sig kolla på snuset.49 kr för en dosa.När jag började kostade den 8
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

erok wrote:Parkeringsavgift har jag med varit inne på. Å de är ju en liten satsning på miljötänkande.Inte alla som tar bilen till matcherna då
Är det inte tillräckligt dyrt för ex barnfamiljer att gå på hockey, utan att de dessutom ska betala 20:- för parkeringsavgift? Även om det är miljövänligt, så är jag osäker på att det funkar. De kanske håller sig hemma istället.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jo kanske.Bättre att de köper en godispåse å halvapottenlott då :wink: .Ut med försäljarna långt på parkeringsplattserna
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

*asg*
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nu hännger jag inte med varför du garvar lalin?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Visst låt supporters betala allt som styrelsen inte lyckats ha koll på, det är som vanligt, allmogen ska betala.
Nä, jag gillar inte detta, föreningen ska skötas bättre och det kommer Anders Ö att se till, vissa kommer att få det hett om öronen och det med all rätt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Yunix66
Forumamatör

Post by Yunix66 »

Om vi går upp och ni är kvar!!!!!!!!!!!
Lovar att ge er en påse med tomflaskor... *asg*
500 000 eller fattades det en etta? Var det 1 500 000??
oj... jobbigt..... Eller inte???

Köp en semla och var glad... glöm inte panten bara.. Ta gärna en runda mellan Tingsryd och Ljungby, kan tipsa om en bra rastplats..
norje
Forumproffs

Post by norje »

Har ni pant på semlor i ljungby :eeeh:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

En och annan segeröl har tydligen slunkit ner? Semlor ger inte pant *asg*...eller vänta... :cry:

ps. Om ni går upp och vi är kvar!!!!!!!!!!!!!

edit: Fan norje sno inte mitt svar. :lol:
Post Reply