Riksserien (damer): Växjö - Linköping (2-6)
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Fotograf
Riksserien (damer): Växjö - Linköping (2-6)
Hej,
Här kommer ett bildgalleri från dagens premiär för rikssettan, då Växjö Lakers Ladies tog emot gästande Linköping HC.
http://www.henrikj.se/foto/20080116-vax ... -linkoping
MVH
// Henrik J
Här kommer ett bildgalleri från dagens premiär för rikssettan, då Växjö Lakers Ladies tog emot gästande Linköping HC.
http://www.henrikj.se/foto/20080116-vax ... -linkoping
MVH
// Henrik J
- challe_berglund
- Forumproffs
- challe_berglund
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
Överlever en lika länge som Taif så kommer detta nog bli bra.Men vist är som med mycket annat allt kostar pengar. Får klubbarna ekonomiska problem är det nog så att ungdomslagen å damlagen får foten i första hand tyvärr.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakes ladies har en snittålder på 15 år, tycker det känns lite fel att kalla dom damer.
Vad har Taif med detta ämnet att göra??
Ska flickhockeyn finnas kvar så måste dom fixa det på egen hand. Men hur ska dom kunna locka folk till sina matcher när produkten dom försöker sälja inte är bättre??
Tycker det är fjantigt när vissa företrädare för flicklag går ut i media och lipar över att det inte satsas på dom, klart att det inte satsas när ingen vill se dom spela.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Vad har Taif med detta ämnet att göra??
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Tycker det är fjantigt när vissa företrädare för flicklag går ut i media och lipar över att det inte satsas på dom, klart att det inte satsas när ingen vill se dom spela.
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
Är det inte så LasseMaja att Damhockeyn är inne i den fas som damfotbollen också var i på mitten av 70-talet när den började etablera sig på allvar i Sverige. Herregud vad många "experter" då skrattade och menade att den skulle var utdöd inom några år, men där har det ju visat sig att den bara växer.
Samma sak när det gäller ekonomin där får nog damhockeyn likväl som damfotbollen försöka sno åt sig en egen marknad gällande sponsorer för att få ihop ekonomin.
Sedan håller jag med dig om, snälla försök hålla åtminstånde en tråd ren från detta evig tjat om TAIF eller andra lag så fort någon med annan avart råkar svara i en tråd, för vad har det nu med ämnet att göra?
Samma sak när det gäller ekonomin där får nog damhockeyn likväl som damfotbollen försöka sno åt sig en egen marknad gällande sponsorer för att få ihop ekonomin.
Sedan håller jag med dig om, snälla försök hålla åtminstånde en tråd ren från detta evig tjat om TAIF eller andra lag så fort någon med annan avart råkar svara i en tråd, för vad har det nu med ämnet att göra?
- Jimi Hendrix
- Forumamatör
Hej Challe!challe_berglund wrote:Jag var helt ovetandes om att Ladies spelade igår. Hade jag vetat hade jag och sambon gått och tittat. Nu får det bli hemmamatchen mot Brynäs på lördag istället.
Lite bättre annonsering från klubbens sida ang. damernas matcher också kanske vore på sin plats???
Tyvärr är det så att vi eg.får fixa det mesta alldeles själv och ibland
så räcker inte tiden och personalstyrkan till. Men vi lyckades fixa ett bra reportage i Smålandsnytt resp. TV4. Men det som glädjer oss mest är att vi ÄR självfinansierade. Tack vare det så har vi kunnat trada en till amerikansk målvakt. Sen, nästa helg åker vi till Skellefteå och Ö-vik.
Det kostar inte Lokal-taxa direkt.
Kritiker är som eunucker i ett harem.
Dom vet hur det går till, dom ser det varje dag,
Men dom kan inte själva.
Men dom kan inte själva.
- Jimi Hendrix
- Forumamatör
Om man inte använder galler!! Då behövs det inte.dolitle wrote:Man använder tandskydd för att dämpa smällen som blir i munnen när tänderna slår ihop. Alla födda -84 eller senare måste använda tandskydd.challe_berglund wrote:förresten, är det bara jag som reagerar på bild 24 i bildserien? Tandskydd OCH galler??
Men dom kan inte själva.
Men dom kan inte själva.
varför i helvete måste det uttalas hela tiden att ingen vill se tjejer spela hockey ingen vill se tjejer spela fotboll det är ju sån satans diskrimingering på hög nivå skärpning på den sidan tycker ja, de har all rätt att utöva sina sporter precis som herrarna gör å ja tycker tjejerna gör det med BRAVUR de kämpar å sliter som satan. satt å kollade de flesta matcher damerna spelade i hocheyn när de tog silvert för nåt år sen vilket inte ens herrarna klarade av , å det kan ja med glädje säga att det var minst lika spännande å sen om tjejerna i lakers ladies inte är mer än snitt 15-16 bast så tycker ja de faan ska få sin chans att visa vad de går för innan folk börjar kasta skit på dem, får de bara utvecklas å träna riktigt så tror ja de kan gå hur långt som helst. kom igen tjejer visa vad ni går för!!!!!!!!!
Hur kan du få det till diskriminering när det handlar om folks intresse av en produkt?? Folk är inte intresserade av att se damfotboll eller damhockey i samma utsträckning som herrsidan av dessa sporter av flera olika anledningar. Om jag köper Ramlösa istället för Loka så diskriminerar inte jag Loka för det.friberg wrote:varför i helvete måste det uttalas hela tiden att ingen vill se tjejer spela hockey ingen vill se tjejer spela fotboll det är ju sån satans diskrimingering på hög nivå skärpning på den sidan tycker ja, de har all rätt att utöva sina sporter precis som herrarna gör å ja tycker tjejerna gör det med BRAVUR de kämpar å sliter som satan. satt å kollade de flesta matcher damerna spelade i hocheyn när de tog silvert för nåt år sen vilket inte ens herrarna klarade av , å det kan ja med glädje säga att det var minst lika spännande å sen om tjejerna i lakers ladies inte är mer än snitt 15-16 bast så tycker ja de faan ska få sin chans att visa vad de går för innan folk börjar kasta skit på dem, får de bara utvecklas å träna riktigt så tror ja de kan gå hur långt som helst. kom igen tjejer visa vad ni går för!!!!!!!!!
-
- Forumdemon
Inte bara diskriminerar du dem om man ska vara petig. Du nästan våldtar dem också...LasseMaja wrote:Diskriminering?!!! Du tycker alltså att bara för att jag inte går och kollar när flickor spelar hockey så diskriminerar jag dom.Då är vi väldigt många som gör oss skyldiga till det!!!
Fråga mig inte varför det är så, men så är det säkert. Ska man vara PK kan man lika gärna vara det fullt ut.
-
- Forumdemon
-
- Forumdemon
-
- Forumdemon
Okej då, kvinnor (småflickor) är precis lika bra som fullvuxna, elit-tränade manliga fullblodsproffs.
Tycker bara det är fel med en dam (flickserie). Vore bättre om man slängde ut skitlag som Luleå, Mora och Södertälje ur elitserien och slängde in några dam (flicklag) istället. Självklart ska de ha spela under samma villkor. Damer (flickor) kan lika bra som männen som sagt.
Och självklart ska man ta bort alla tacklingar från spelet. Kampmomentet tillför ju inte ett skit ändå.
Tycker bara det är fel med en dam (flickserie). Vore bättre om man slängde ut skitlag som Luleå, Mora och Södertälje ur elitserien och slängde in några dam (flicklag) istället. Självklart ska de ha spela under samma villkor. Damer (flickor) kan lika bra som männen som sagt.
Och självklart ska man ta bort alla tacklingar från spelet. Kampmomentet tillför ju inte ett skit ändå.
Så är det ju inte riktigt Primeau, dom spelarna som lirar i Khk och som varit i Taif tidigare har Taif slängt på tippen. Endast Larry och Åke man velat ha kvar.
Gick bra för Khk idag förresten, stryk mot Hässleholm.
All heder till dig Friberg och vem det nu mer var som gillade flickhockeyn. Blir skoj för Tjejerna att spela inför en fanatisk hemmapublik nästa gång det blir fest i Lakerdooom.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
All heder till dig Friberg och vem det nu mer var som gillade flickhockeyn. Blir skoj för Tjejerna att spela inför en fanatisk hemmapublik nästa gång det blir fest i Lakerdooom.
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
- Jimi Hendrix
- Forumamatör
Herr Oberst!Herr Oberst wrote:Okej då, kvinnor (småflickor) är precis lika bra som fullvuxna, elit-tränade manliga fullblodsproffs.
Vet inte om du är lite ironisk
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
tackling så åker han ut. Tjejerna får tacklas, om man nu gör det över armarna eller klubban. Men det förekommer även traditionella tacklingar
och då med utvisning som följd.
Våra tjejer tränar på is 3-5 ggr i veckan och kör styrka/hopp innan varje sådant. Så nog tränar de lika mycket som grabbarna.
Men dom kan inte själva.
Men dom kan inte själva.
-
- Forumdemon
Men det är ju de jag säger.
Tjejer kan tacklas.
Rent fysiskt är tjejer helt jämställda männen. De tränar ju ändå 3-5 ggr i veckan.
Och självklart är det lika kul att titta på flickhockey som herrhockey, det finns väl ingenting som tyder på annat?
Så därför ska ju självklart flicklagen spela tillsammans med herrarna i elitserien.
Tjejer kan tacklas.
Rent fysiskt är tjejer helt jämställda männen. De tränar ju ändå 3-5 ggr i veckan.
Och självklart är det lika kul att titta på flickhockey som herrhockey, det finns väl ingenting som tyder på annat?
Så därför ska ju självklart flicklagen spela tillsammans med herrarna i elitserien.
Jag fattar inte vad som är problemet? Varför engagerar sig Herr Oberst så KRAFTFULLT mot att det finns de som tittar på damidrott? Freaudiansk teori skulle kunna göra gällande att det finns en bakomliggande ovilja mot kvinnor. Så är det givetvis inte, men lite lustigt är det.
Vissa gillar hockey i allmänhet, några enbart männens seniorspel i NHL, andra både junior -och seniorhockey ner till tredje nivå osv. Se det inte som ett stort hot mot bandyn i Ängelholm, utan gläds istället åt att folk gillar hockey. Det gör jag.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vissa gillar hockey i allmänhet, några enbart männens seniorspel i NHL, andra både junior -och seniorhockey ner till tredje nivå osv. Se det inte som ett stort hot mot bandyn i Ängelholm, utan gläds istället åt att folk gillar hockey. Det gör jag.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)