Andra matcher
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Det kan man förstå , men alla lag gör ju plattmatcher . ni har vunnit mot oss båda matcherna. ni har gett Malmö 2 stentuffa matcher. Malmö ligger 3a och vi ligger 6a. Man kommer alltid göra ett par plattmatcher och tabellen ljuger sällan. Det är inte något lag som riktigt har tagit grepp om den 7e Playoffplatsen än.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Måste säga Lennys skadeskjutna gäng gör det med bravur, där blev Wajnis redan extremt sköna mål från igår kväll ännu lite skönare för oss som håller på VLH: vi går till ledighet med 7 pinnar upp på IKO och har dessutom en match mindre spelad.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Gütt att Råttorna daskade dit Gurkorna ikväll med 4-2. Nu börjar det verkligen dra ihop sig under kvalstrecket och jakten på fjärdeplatsen.
Nästa spelomgång blir oerhört jäkla viktig.
Gurkorna - Danmark 2
Lakerskrigarna - Lappland 1
Om ovanstående resultat skulle slå in i nästa omgång så ligger Lakersarmén endast fjuttiga tre pinnar från en fjärde plats i tabellen. Och detta med en match mindre spelad.
KRIGA!!!
/T5!!
Nästa spelomgång blir oerhört jäkla viktig.
Gurkorna - Danmark 2
Lakerskrigarna - Lappland 1
Om ovanstående resultat skulle slå in i nästa omgång så ligger Lakersarmén endast fjuttiga tre pinnar från en fjärde plats i tabellen. Och detta med en match mindre spelad.
KRIGA!!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
My fault - fyra pinnar ska det vara.
Nu är ju Lakersarmén verkligen med uppe i toppen och krigar. Hoppas sannerligen att Lakerskrigarna är på hugget efter uppehållet och förvaltar detta läge. Det vill nog fan till att det har blivit en (eller iaf lika många) julsnaps i varje ben - så dom skrinnar rakt och stabilt när allvaret drar igång.
Kikar man på laguppställningen så räds jag inget lag kring topp-strecket. Men det gäller att det klaffar för den Växjöitiska Lakersarmén också. Detta mina Kamrater är ett fall för Coach Sockervadd att julpyssla med. Och jag är inte det minsta orolig.
/T5!!
Nu är ju Lakersarmén verkligen med uppe i toppen och krigar. Hoppas sannerligen att Lakerskrigarna är på hugget efter uppehållet och förvaltar detta läge. Det vill nog fan till att det har blivit en (eller iaf lika många) julsnaps i varje ben - så dom skrinnar rakt och stabilt när allvaret drar igång.
Kikar man på laguppställningen så räds jag inget lag kring topp-strecket. Men det gäller att det klaffar för den Växjöitiska Lakersarmén också. Detta mina Kamrater är ett fall för Coach Sockervadd att julpyssla med. Och jag är inte det minsta orolig.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- Sköna_Gröna
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
- Sköna_Gröna
- Forumamatör
Om du resonerar utifrån enskilja matcher kan man ju kalla Allsvenskan lingonserie. Lakers-Leksand 0-5 , Rögle-Lakers 1-5.AS är inget skitserie men underliga resultat inträffar. Alla har toppar och dalar. Spelar ingen roll vilken serie det handlar om. Kolla på Brynäs i ES!Lakersfan_03 wrote:det bevisar bara vilken lingonserie det är sköna gröna.
8-3 till Troja mot er sen vinner ni 7-0 mot Örebro
Stolthet, hjärta, tradition
Tror snacket om lingonserie mest har sina rötter i de påhopp vi lakerssupportar ständigt fick från sydligare nejder när det begav sej.
nu är det ombytta roller, men tydligen inte lika kul att höra det!
nu är det ombytta roller, men tydligen inte lika kul att höra det!

Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
- johannes_24
- Forumentusiast
johannes! Det är inget annat än en känsla jag har. Jag hoppas IKO fixar det. Men matcher emot lag som Huddinge är svårare ju mer det gäller. Men en sak är säker, varken IKO, Lakers eller de flesta andra lag kan vara säker på en vinst i matcher mot Huddinge och Hammarby
Det är små marginaler ibland som avgör.
Minns själv senaste hemmamatchen emot Hammarby. Den stod och vägde innan VLH fixade det i 3:dje. Snart kommer de på besök igen. En match vi borde vinna på pappret. Sådant gör mig orolig.

Last edited by Lalin on 8 January 2008, 20:54, edited 1 time in total.
Blueshirts United
hoppas AIK aldrig går upp i eliten eller ens kommer nära en chans till det!
iko känns som en överraskning denna säsong med den unga trupp de har,kul för småland!hoppas hammarby o huddinge får sällskap av AIK i div om två säsonger och Väsby tar över:D
iko känns som en överraskning denna säsong med den unga trupp de har,kul för småland!hoppas hammarby o huddinge får sällskap av AIK i div om två säsonger och Väsby tar över:D
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
- johannes_24
- Forumentusiast
Nej det är det jag menar och så fortfarande med premiären i åtanke med. Var själv på plats och bevittnade matchen, en del träningsmatcher innan hade IK fått upp flåset trodde vi den matchen men ack så fel vi hade, det är det att vissa matcher så ser man ingen riktig tändning i grabbarna. Det är i princip alltid så det varigt dom två senaste säsongerna iallafall att i dom viktigaste matcherna så viker dom ner sig medans dom kan skrälla mot topp lagen. Men som sagt alla lag har svackor det är bara att hoppas och lycka till mot Mamö nu är det 32 minuter till nedsläpp.
Mvh Johannes..P.S. Jag är sedan en tid tillbaks 24 fyllda men det går inte att ändra användarnamn va?
Mvh Johannes..P.S. Jag är sedan en tid tillbaks 24 fyllda men det går inte att ändra användarnamn va?
IK Oskarshamn, för allas bästa!
- johannes_24
- Forumentusiast
nej för nu är jag beredd på att kasta säsongen i sjön å hitta nått annat att heja på för så dåligt som det är nu finns det inte ord för..Man kanske skulle börja titta på nån ny sport som är mer underhållande. Tips? Har förövrigt tippat på storstryk för IK imorgon. 0-6 i baken blir det.
- johannes_24
- Forumentusiast
Haha där gav du mig en tankeställare men njae, har följt IK så länge jag kan minnas och själv spelat i klubben så det skulle ta emot att gå över till värsta rivalen (säger så då jag inte ser Nybro som nått större hot tabell mässigt även om förlusterna svider) Men mot er har vi bättre statistik så jag kommer vara på plats i eran lada med och sjunga IK till seger mot er igen förhoppningsvis men play-off platsen är snart förlorad om IK inte vänder den här negativa trenden snarast. men tack för erbjudandet iallafall 

- johannes_24
- Forumentusiast
- johannes_24
- Forumentusiast
Såg HV mot Södertälje igår. Lite segt i början men sen körde HV över motståndet. Den stor skillnaden, jämfört med allsvenskan är att passningarna sitter på bladet och att det går "lite" fortare
Matchens behållning, Mattias Tedenby ( HV ), 17 år, ganska liten men totalt orädd. Vilken lirare. Helt klart en blivande stjärna.

Matchens behållning, Mattias Tedenby ( HV ), 17 år, ganska liten men totalt orädd. Vilken lirare. Helt klart en blivande stjärna.