Ni är välkomna, fyll gärna hallen! Det är årets hockeyhöjdpunkt när ni fyller Victoriahallen och skapar en oförglömlig stämning! Tror dock att det kan bli en jämn match och en god stämning på läktaren!
Mitt tips
4-3
Hola, Algulin, Ericson, Strid
Ström, Fimpen 2
Kolla på Nybros hemsida eller häng med hockeybussen.
Oroande att Markusson menar att det saknas karaktär och hjärta i laget. Serien är för bra för att vi ska kunna finlira oss genom den med hedern i behåll. Sundsvall har två gånger om gett oss en läxa. Frågan är om vi lärt oss något av det? På fredag möter vi ett Nybro som inget hellre vill än att ge oss smisk på rumpan. Det blir svårt att undvika närkamper hur mycket vi än försöker gömma oss, hur tekniskt vackert vi än åker undan, hur lite vi än försöker hjälpa varandra. Frågan är bara hur vi ska TACKLA problemet?
Jag föreslår med att visa karaktär och hjärta. Ytterligare förslag?
Funderat på om det inte är lika bra för mig att lägga av med försnacket inför varje match när man aldrig riktigt kan lita på Lakers spel. Finns ingen naturlig målskytt i laget. Finns ingen härförare i laget sedan Bois var här. Laget känns inte ens säkert mot "blåbärslagen" i HA. Vi slår ju inte ens IKO och Sundsvall hemma. Lakers kommer aldrig att nå ES om man inte skaffar sig spelare som gör "pusslet" komplett. Jag tror inte på det Karlsson gör, dvs att ändra om i kedjorna i "varje" match.
Förra säsongen spelade vi oavgjort mot Huddinge hemma som kom sist i serien och förlorade hemma mot Arboga som kom näst sist. Att Växjö förlorar mot alla lag tycker jag har varit Växjö kännetecken de senaste säsongerna och inget som är unikt för i år.
Håller med dig. Jämför med ett inte ett alltför mycket bättre lag som Rögle, som säsong efter säsong alltid vinner de där "måste"-matcherna mot de sämre medelsvåra lagen.
förutom mot almtuna då vi ensamma hade ett litet speluppehåll...ehm... eller nåt liknande..men visst liknelsen stämmer ju att vi verkligen alltid är med där uppe, sedan tar det stopp men lik förbannat hoppas man varje kvalserie/PO osv...
Dom flesta förbereder sig nog för resan till Nybro.
Själv får man tyvärr titta på en djävla datorskärm, vilket är tio gånger värre än att vara på plats.
KÖR HÅRT LAKERS OCH LAKEJER.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Jag gav för något år sen Växjö Lakers 5 ytterligare år som hockeyklubb med intresse för växjöborna. I dag inför ett derby en fredag, har det skrivits fyra(4!) inlägg om matchen på Lakers forum.
Med beaktande att Växjö ligger på en PO-plats. Sist mot Sundsvall var det 1900 pers., värdelöst för att vara i Växjö.
Intressant att se vad som händer med intresset ett par "Nybroplaceringar" några säsonger i rad.
Lex Hammers?
Ja, jag är övertygad. Du kan aldrig köpa dig kultur och därför håller det aldrig i längden.
Lalin wrote:Jag gav för något år sen Växjö Lakers 5 ytterligare år som hockeyklubb med intresse för växjöborna. I dag inför ett derby en fredag, har det skrivits fyra(4!) inlägg om matchen på Lakers forum.
Med beaktande att Växjö ligger på en PO-plats. Sist mot Sundsvall var det 1900 pers., värdelöst för att vara i Växjö.
Intressant att se vad som händer med intresset ett par "Nybroplaceringar" några säsonger i rad.
Lex Hammers?
Ja, jag är övertygad. Du kan aldrig köpa dig kultur och därför håller det aldrig i längden.
Så låter det från en fjolla från Nybro
Skrivet av Nybros fjolle nummer ett, troligen mungot som stod och skrek okvädningsord i en halvtimme på en match för några år sen. Inte mycket att bry sig om. Till de kulturfattigas försvar får tillskrivas att både juniorlag och A-lag lirar på lite högre nivå än Nybros. Vi får ta med oss Rögle och Västerås när vi går i graven. Där var det drygt 1900 och drygt 1500 på deras senaste hemmamatcher. Sen är det förstås dåligt att vi bara har Nybros årsförbrukning av forumsinlägg per vecka här, skäms på oss.
Bara för att det kommer under 2000 på en match i lakerdoome så är det värdelöst för en Nybrosupporter.
För tusan lakerslirare.....se till att ge lilla Nybro smisk idag.
Sköter lakejerna sitt så tror jag absolut dom får åka hem med 3 pinnar ikväll.
Krossa Nybro!!!
Last edited by Fredrik R on 7 December 2007, 18:50, edited 3 times in total.