I dagens Smålandsposten finns en artikel om att de nya arenorna i Växjö, som byggs inom ramen för Arenastaden, ev ska få sponsorsnamn.
"Jönköping har sin Kinnarpshall och Örnsköldsvik sin Swedbank Arena. Nu öppnar även Växjö kommun upp för resursstarka sponsorer, villiga att satsa miljonbelopp i Arenastadens anläggningar. Det ger sponsorn rätten att döpa anläggningen." (http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/vaxjos-arenor-och-hallar-kan-fa-sponsornamn(352557).gm)
Bra eller dåligt?
Vilka sponsornamn skulle passa på den nya ishallen exempelvis?
Jag skulle kunna tänka mig att ex. IKEA går in och köper namnet.
Tänk er: IKEA Arena Växjö !
(Nu är ju detta en utopi - men man får drömma...)
helt rätt att namge arenan.är ju ändå hockey det spelas i den.Vad arenan ska heta vet jag inte å skiter i det med.bara det blir en modern arena med möe folk
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Har inga problem med att företag namnger arenan, det är så vanligt numera. Dessutom har Lakers säkert inget emot om hyran blir något lägre. Maxi Arena låter väl ok, ett välkänt företag i Växjö som varit Lakers trogna länge.
Hur som haver, så är det pengar som blir det som avgör, vad som likt Media Markts neonskyltar, ska belysa den nya Arenan, sedan kan somliga tycka popcorn eller clowner hit eller dit.
Kommer vi bara en hårsmån nära Swedbank Arena så är jag nöjd. Den arenan är grymt fin, både fasaden och innanmätet. MAXI Arena eller ICA Arena tycker ja också låter bra!! Ekonomiskt sett är det nog tvunget att få ett företag att betala för sitt namn på Arenan, annars tror jag inte planerna är möjliga. Det rör sig om så grymt stora summor pengar. Ishallen kommer gå på ca 150 miljoner kronor, sen ska den drivas oxå!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Nu när corporate express (gamla tg skrivab) troligtvis kommer att lägga ner sin avdelning i borås och satsa fullt ut på växjö. Vilket innebär att företaget kommer att ha en omsättning på ca 3 miljarder/år, som nog är ett av de största i växjö. Så kanske den nya arenan kommer att heta corporate express arena . Eftersom IKEA inte sysslar med sponsring.
JA för ett arenanamn och kanske att Torsten Jansson skulle kunna gå in och finasierar det hela med namnet "New Wave Arena", han är ju ute efter nya projekt hela tiden!
Och hur kommer det gå med detta enorma bygge, nu när Öster har ramlat ur Superettan? Jag har inte hört något mer sedan jag hörde att en "arenastad" skulle byggas i Växjö..
Ja, detta kommer att bli av, det råder det inga tvivel om. Och det kommer att locka en bred publik, då det kommer att en massa evenemang förutom idrott. Det är en extremt viktigt anläggning för Växjös vidare utveckling.