Lakers ekonomi
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lakers ekonomi
jaha,då läser man i dagens smp att vi ligger en halv miljon back..
istället för att göra det vanliga och fokusera på vem som varit inkompetent tänkte jag att borde det inte kunna finnas ett konto/en fond där vi supportrar kan samla ihop en anselig summa att användas vid framtida akuta behov?i dagsläget verkar det ju inte vara akut och siffrorona kommer rätta till sig som det verkar men jag tycker att här har vi iaf nu en chans att börja bygga upp något,erok jag antar att du tycker som mig?=)
det kanske finns befintliga konton/fonder där man kan sätta in valfritt belopp redan nu?
jag sätter lätt in 300 pix som en början..
eller tänker jag helt fel?
istället för att göra det vanliga och fokusera på vem som varit inkompetent tänkte jag att borde det inte kunna finnas ett konto/en fond där vi supportrar kan samla ihop en anselig summa att användas vid framtida akuta behov?i dagsläget verkar det ju inte vara akut och siffrorona kommer rätta till sig som det verkar men jag tycker att här har vi iaf nu en chans att börja bygga upp något,erok jag antar att du tycker som mig?=)
det kanske finns befintliga konton/fonder där man kan sätta in valfritt belopp redan nu?
jag sätter lätt in 300 pix som en början..
eller tänker jag helt fel?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- Inaktiverad användare
Nå!, här tittar Man in på Forumet och VAR finns ALLA med FULLT FÖRTROENDE, Hallå!!!!!

Starkt av Korpe att tala klarspråk, OM det nu var det
Ni vet Feddoblasky, Han som bara sprider skit, hade fel igen, ajajaj.
Det blir allt mer tydligt att Föreningen Lakers lider av Binnekemask vilken suger näringen ur Klubben, namnet på Masken avslöjas sannolikt den naturliga vägen
Tills dess, Länge leve Trumman och de FULLA Förtroendemännen!!!

Starkt av Korpe att tala klarspråk, OM det nu var det

Ni vet Feddoblasky, Han som bara sprider skit, hade fel igen, ajajaj.
Det blir allt mer tydligt att Föreningen Lakers lider av Binnekemask vilken suger näringen ur Klubben, namnet på Masken avslöjas sannolikt den naturliga vägen

Tills dess, Länge leve Trumman och de FULLA Förtroendemännen!!!
In Hinkum Veritas
Här är en. Vad vill du egentligen? Utmärkt att klubben agerar. Det finns föreningar med långt värre problem än de vi har redovisat, och som ändå kör på som om det regnar. Jag tror inte att de som är engagerade i VLH har bildat en djävelusisk konspiration i syfte att krossa klubben och motarbeta hockeyn. Där är den stora skillnaden. Har VLH begått misstag? Säkert. Men bara en person med enormt jesus-komplex tror sig kunna göra allt felfritt. Förhoppningsvis får de personerna aldrig inflytande i klubben.
LasseMaja, satsar inte Taif mot Allsvenskan? var det inte förra säsongen som dom var tvungna att gå ut till sponsorerna för att få in pengar? Hur kan man då satsa uppåt?
Dom flesta lagen har ansträngd ekonomi.
Jag blev lugn när Korpe berättade hur det jobbas för att råda bot på detta. Jag har förtroende för styrelsen i VLH.
Jag tycker synd om folk som lider av megalomani, .... personen som dessutom inte har lärt sig vad symbolen
betyder.
Varför inte namnge dig så att Landslaget kan ringa in dig, eller varför inte NHL. Du frälsare.
Dom flesta lagen har ansträngd ekonomi.
Jag blev lugn när Korpe berättade hur det jobbas för att råda bot på detta. Jag har förtroende för styrelsen i VLH.
Jag tycker synd om folk som lider av megalomani, .... personen som dessutom inte har lärt sig vad symbolen

Varför inte namnge dig så att Landslaget kan ringa in dig, eller varför inte NHL. Du frälsare.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Vill minnas att Rubriken var i stil med " vi måste få in x Kr inom 30 dagar" kan iofs minnas fel. Men du kanske har rätt, man lurar bara sponsorerna för att få inte lite xtra sköna slantar. Be Nedomansky granska er klubb han kan nog hitta felet varför det blev så....
VLH siktar mot Elitserien, men inte iår. Först 2011 är målet satt till. Ekonomin måste vara i balans först innan man kan göra en ordentlig sattsning uppåt. Och en arena som är lite mer publikvänlig.
VLH siktar mot Elitserien, men inte iår. Först 2011 är målet satt till. Ekonomin måste vara i balans först innan man kan göra en ordentlig sattsning uppåt. Och en arena som är lite mer publikvänlig.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Jag känner förtroende till styrelsen, klart att man måste slimma kostnadskostymen, det ska alla föreningar göra. Det är genom att få ner kostnaderna som man oftast får pengar över och då menar jag kostnader som man kan undvara, genom andra lösningar.
Det är svårt att jaga sponsorer, som kan lägga in stora belopp, för de kräver att Lakers levererar mycket tillbaka.
Tycker att det är bättre att satsa tryggt och långsiktigt, bättre att göra ES-satsningen 2015, iställer för att ta sig vatten över huvudet i sin iver att hålla satta mål och på så vis kraschlanda som ett dashplan.
Det är svårt att jaga sponsorer, som kan lägga in stora belopp, för de kräver att Lakers levererar mycket tillbaka.
Tycker att det är bättre att satsa tryggt och långsiktigt, bättre att göra ES-satsningen 2015, iställer för att ta sig vatten över huvudet i sin iver att hålla satta mål och på så vis kraschlanda som ett dashplan.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Det här med målsättningar har diskuterats tidigare. Vissa anser att en förening alltid måste uppnå sina sportsliga mål, annars är det ett stort fiasko. Man ser det helt enkelt som ett angivet löfte. Vi har exempel på klubbar i vårt närområde som tydligen aldrig misslyckats med att uppnå sina mål. I mitt tycke skall ett mål vara svårt att uppnå och jag tycker VLH spänt bågen för lite om vi varje år klarar av det. 100% måluppfyllelse är inget jag tycker vi ska sträva efter. Sedan skall man skilja på kortsiktiga och långsiktiga mål. Det kortsiktiga skall vid varje tillfälle man fastslår det vara uppnåeligt med de fakta man har, det långsiktiga anger snarare inriktning och måste korrigeras efter hand.
1. Kvalserien2008. Ett tufft och ambitiöst mål, men full realistiskt att uppnå.
2. ES 2011. Stenhårt är bara förnamnet, men anger föreningens inriktning (ES). Tidsplanen måste kanske korrigeras på grund av ekonomiska realiteter.
Den stora fördelen med att ha ett långsiktigt mål är att förståelsen för olika beslut ökar. Alla vet vad som gäller och varför vissa steg måste tas.
1. Kvalserien2008. Ett tufft och ambitiöst mål, men full realistiskt att uppnå.
2. ES 2011. Stenhårt är bara förnamnet, men anger föreningens inriktning (ES). Tidsplanen måste kanske korrigeras på grund av ekonomiska realiteter.
Den stora fördelen med att ha ett långsiktigt mål är att förståelsen för olika beslut ökar. Alla vet vad som gäller och varför vissa steg måste tas.
-
- Inaktiverad användare
Att ha rimliga mål är en förutsättning att lyckas, dock krävs rätt beslut för att så ska bli fallet, då infaller sig frågan, har det varit så i Lakers sen Öhman/Åkesson/Lindgren försvann?
Det har varit en aning turbulent på en del betydelsefulla poster i Lakers, där detta just nu toppas av att Ordföranden ger detta endast ett år att fixa till, att bygga långsiktig hockeyutveckling tar längre tid än så är jag rädd.
Självklart förstår Jag Korpes bryderier, för lyckas Han inte få ekonomin i balans så står Han själv som ekonomiskt ansvarig.
Jesus räddar sägs det, men SAVIANO slår in returen som bekant.
Även om alltför många säger sig vara lugna i vad som sker, så är det ganska uppenbart att utvecklingen de senaste Två åren INTE blivit riktigt det som de flesta Lakeranhängare önskat, då menar Jag inte i första hand det sportsliga för A-Laget som i stort är OK, enligt Mig en aning för kaxig faktiskt. Jag tillhör dem som är nöjd med att se Allsvensk Hockey i Lakerdoome och vet hur snabbt det går att göra en Hammers.
Än finns det tid sannolikt, använd den väl ni som styr och stöder de som gör det.
Annar blir det kanske några mil till när Man vill se bra Hockey
Vad det snackas om är ett minus på 500.000kr, Jag säger två st Forwards mindre på lönelista samt en Målvakt, dessutom är tre Tränare i båset TVÅ för mycket, sen behövs det ingen Sportchef det kan en Engagerad och kunnig styrelse sköta. och vips så har ett minus blivit ett plus
Det har varit en aning turbulent på en del betydelsefulla poster i Lakers, där detta just nu toppas av att Ordföranden ger detta endast ett år att fixa till, att bygga långsiktig hockeyutveckling tar längre tid än så är jag rädd.
Självklart förstår Jag Korpes bryderier, för lyckas Han inte få ekonomin i balans så står Han själv som ekonomiskt ansvarig.
Jesus räddar sägs det, men SAVIANO slår in returen som bekant.

Även om alltför många säger sig vara lugna i vad som sker, så är det ganska uppenbart att utvecklingen de senaste Två åren INTE blivit riktigt det som de flesta Lakeranhängare önskat, då menar Jag inte i första hand det sportsliga för A-Laget som i stort är OK, enligt Mig en aning för kaxig faktiskt. Jag tillhör dem som är nöjd med att se Allsvensk Hockey i Lakerdoome och vet hur snabbt det går att göra en Hammers.
Än finns det tid sannolikt, använd den väl ni som styr och stöder de som gör det.
Annar blir det kanske några mil till när Man vill se bra Hockey

Vad det snackas om är ett minus på 500.000kr, Jag säger två st Forwards mindre på lönelista samt en Målvakt, dessutom är tre Tränare i båset TVÅ för mycket, sen behövs det ingen Sportchef det kan en Engagerad och kunnig styrelse sköta. och vips så har ett minus blivit ett plus

In Hinkum Veritas
Jag gillar starkt tanken på en sportchef som sitter på dubbla stolar, som den överbryggande länken mellan all form av sportslig utövning i klubben, allt från A-lag till knattehockey. Denne person ska driva föreningens långsiktiga mål, och vara den som sköter mycket av det du efterfrågar Nedomansky, se till så att ungdoms- och juniorverksamheten sköts på ett sätt som skapar möjligheter att socialt fostra Växjöungdomar OCH leverera blivande a-lagsspelare.
Denne person kan eventuellt också få tid över till att agera hjälptränare, för som du säger 2½ tränare (som vi har idag) låter mycket för en så liten klubb som Lakers ändå är.
Spara in pengar på exempelvis två forwards kan jag hålla med om, finns inte pengarna så är egna juniorer ett alternativ, eventuellt med resultat att landa på en niondeplats istället för en sjätteplats.
En målvakt (+en junior) skulle i vårt fall förmodligen inneburit Tuomo och ingen Viktor Fasth, för att lägga hela ansvaret på Viktor hade inför denna säsongen varit en för stor chansning känner jag.
Denne person kan eventuellt också få tid över till att agera hjälptränare, för som du säger 2½ tränare (som vi har idag) låter mycket för en så liten klubb som Lakers ändå är.
Spara in pengar på exempelvis två forwards kan jag hålla med om, finns inte pengarna så är egna juniorer ett alternativ, eventuellt med resultat att landa på en niondeplats istället för en sjätteplats.
En målvakt (+en junior) skulle i vårt fall förmodligen inneburit Tuomo och ingen Viktor Fasth, för att lägga hela ansvaret på Viktor hade inför denna säsongen varit en för stor chansning känner jag.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Att göra sig av med sportchefen är väl bara en halvfjollig besserwisser som skulle kunna föreslå. Av med tiolitersspannen och kom in i matchen. Att ha en kombinerad sportchef och assisterande tränare är sannolikt en av de smidigaste lösningar man kan hitta. Den tredje länken är jag något mer tveksam till. Inte namnet utan just tränare nummer 3.
En klubb på denna nivå behöver en Sportchef, annars blir det flopp.
Tycker också att lösningen som finns i år känns bra. Och slutar säsongen på noll i pengar så är det godkännt. Samtidigt bör man ligga på dagens nivå för att i fortsättningen behålla och till och med öka sponsorintäkterna. Vid utebliva resultat/tabelläge, så är det svårt att förlänga med samma innehåll.
Tycker också att lösningen som finns i år känns bra. Och slutar säsongen på noll i pengar så är det godkännt. Samtidigt bör man ligga på dagens nivå för att i fortsättningen behålla och till och med öka sponsorintäkterna. Vid utebliva resultat/tabelläge, så är det svårt att förlänga med samma innehåll.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Jag diggar "krachlanda som ett dashplan" jämförelsenRäven wrote:Jag känner förtroende till styrelsen, klart att man måste slimma kostnadskostymen, det ska alla föreningar göra. Det är genom att få ner kostnaderna som man oftast får pengar över och då menar jag kostnader som man kan undvara, genom andra lösningar.

Växjö: Europas Orangeaste Stad
Ländäll var med och ökade omsättningen rejält.
dessutom, med tanke på hur mycket tid han lade ner på klubben tycker jag att det är lite beskt att ifrågasätta hit o dit.
ta reda på fakta innan du börjar beskylla.
dessutom, med tanke på hur mycket tid han lade ner på klubben tycker jag att det är lite beskt att ifrågasätta hit o dit.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Nä du men det är inget annat än resultat som räknas, och de kan man ju nu se vad de var.
Att öka omsättningen är inget svårt om man inte är ansvarig för resultaten. Det går nämligen att kraftigt prisreducera för att nå omsättning men det är vad som står på sista raden som du skall bli betygsatt på..
Att öka omsättningen är inget svårt om man inte är ansvarig för resultaten. Det går nämligen att kraftigt prisreducera för att nå omsättning men det är vad som står på sista raden som du skall bli betygsatt på..
Så länge ingen talar om vad dessa -500 000:- kommer ifrån så kan man väl ifrågasätta Ländell. Att ifrågasätta betyder ju inte att han faktiskt har misslyckats, men misstankar kan man ju ha för det.buck wrote:Ländäll var med och ökade omsättningen rejält.
Jag antar att han hade huvudansvaret för ekonomin.
Självklart har väl han, som de övriga anställda, styrelsen samt medlemmarna del i att det ligger lite minus nu.
Till saken hör det att Ländell har med 100% säkerhet dragit in MER pengar till Lakers än både du och jag.
Varför ska det så snabbt letas syndabockar? Fråga dej istället vad du själv kan göra för klubben.
Till saken hör det att Ländell har med 100% säkerhet dragit in MER pengar till Lakers än både du och jag.
Varför ska det så snabbt letas syndabockar? Fråga dej istället vad du själv kan göra för klubben.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- c/o LL´s Forum
Jo jag har väl försökt att föra denna diskutionen ett par år nils
Jag vet vad jag gör för Lakers nu å det är jag nöjd med.
Å jag hoppas lakers är det med.

Jag vet vad jag gör för Lakers nu å det är jag nöjd med.

Å jag hoppas lakers är det med.
Last edited by erok on 23 November 2007, 15:40, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- Inaktiverad användare
-
- Inaktiverad användare