"Grus" i Malmö

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Komodoödlan

"Grus" i Malmö

Post by Komodoödlan »

Lite kul är det allt att läsa om Malmö IF:s motgångar. Man undrar ju varför det inte går bättre när normalt sätt alla deras spelare utan problem skulle gå in i Lakers förstafemma?
Är alla dessa "miljonspelare" som Malmö förfogar över bara överskattade och inte alls värda sitt pris?

Jag tänker på bl.a. Alvarez, Wahlberg, Steén, Eloranta, Nieminen, Lundh, Svensson, Eriksson, Wallgren.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/mi ... ?id=139426
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Det är inget fel på spelarna...det är LAGET. Läs det som står under mitt inlägg så "hajar" du.
De spelarna SKA spela skjortan av de flesta i HA.....men men!
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Det kanske beror på orsaker som pågår utanför isen också.?
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det blir inte lätt för Malmö i Lakerdome. Knäcka Bobo och få skåningen på fall :lol: :clap:
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Ja Percy lägger väl sig i det mesta, med all rätt han betalar ju hela karusellen.
Du såg väl såpan med Mif Redhawks som gick på 4:an tror jag det va :oops: :oops: :oops: herre gud säger jag bara.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Tyvärr..missade det.
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Kolla om du kan ladda ner det någonstans....sevärt helt klart.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Percys Pågar eller? :D
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Just det,så hette den. :lol:
Kungen
Forumamatör

Post by Kungen »

Jag ser det så att det är inte nu de skall spela skiten ur oss motståndare utan i kvalserien, för dit kommer de.....
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Känns som om jag skulle lagt lite slantar på mina tips inför säsongen som finns spridda lite varstans här inne och på AIAs forum. Rögle bättre än vad många trodde, MÖFF överskattade, Leksand i topp, Västerås gör bottennapp men ligger ändock där uppe, Växjö inte så bra som vissa utmålade det (direkt kvalificering eller plats 4). Kanske hade kunnat bli rik?

BTW, Percy Pitt stänger pungen
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Och precis som förra året är det inte i oktober som det gäller att vara bäst. Eller sämst för den delen.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Fortsätter det så här för Malmö så köper dom in en ny femma, lika dyr eller dyrare än övriga lags hela spelartruppen (Förutom Leksands).
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Primeau wrote:Och precis som förra året är det inte i oktober som det gäller att vara bäst. Eller sämst för den delen.
Och precis som förra året så är det indikation varthän det barkar efter 1/4 av serien spelad. Vad för sorts kvalitet besitter lagen? Värvningar under säsong förändrar allt som oftast inte den stora trenden, utan kan hjälpa till att föra några skutt uppe eller ner i tabellen. Så visst är det intressant att se vad lagen har presterat så långt.

Tror visserligen att Bobo kommer att få gå (då han är verkligheten en kass tränare) vilket kan vända trenden för MÖFF.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Mygel wrote:Växjö inte så bra som vissa utmålade det (direkt kvalificering eller plats 4).[/url]
Okej.... Växjö ligger 1 (EN) poäng från tredjeplatsen.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Vad jag förstår så är det redan väldig turbulens i Mif med tanke på deras resultat den senaste tiden. Vad vet vi vad som kommer att hända om kräftgången fortsätter? Tränarna kan sparkas, spelare slängs ut och nya spelare in. Det kan också bli sämre med en sådan lösning. Lakers har iofs varit med om samma sak. Men hur var läget i Mif:s trupp innan första omgången? Gräl, skiljaktigheter mm? Vi vet nog ganska lite om vad som pågår i Mif.
Men som någon sa tidigare, det är inte spelarna som är dåliga, utan som LAG. Är det då inte tränarna som ska bort och spelarna som ska stanna?
För hur kan man i så fall värva så tokigt gång på gång? Alla dessa miljoner som Percy spottar ut på elitspelare borde väl till slut bära frukt, tänker jag.

Rögle vet vi dominerade 06/07, och vann i stor sätt varje match tills kvalserien startade där man sedan inte hade en chans! Så varför skulle Mif vara bättre i en kvalserie när man inte ens slår Bofors, IKO i grundserien?
Jag är inte så säker på att Mif går till en kvalserie.
Kom ihåg, att Västerås, Lakers, Rögle, kanske Björklöven vill också ha ett ord sagt om en plats i en kvalerie. Mif kan inte känna sig säkra med tanke på se senaste resultaten!
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Dessutom med samma tränare som körde slut på toppspelarna i Rögle och därmed grävde gropen för misslyckandet i Kvalserien.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Det som ändå roar, men förvånar, mest är att Peter Andersson sitter lika säker på sin plats som en kniv i en finsk bastu.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Det var tydligen en riktig skandalmatch på hovet ikväll. Speakern hotade avbryta matchen!!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Ja.. hoppsan! 8O I det stora hela så är det mest synd om Hammarbyfansen, om ni förstår vad jag menar.
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Komodoödlan wrote:Ja.. hoppsan! 8O I det stora hela så är det mest synd om Hammarbyfansen, om ni förstår vad jag menar.
Nä! Varför är det synd om dem?
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Huliganer är väl personer som har t.ex. på ett eller många sätt, mer eller mindre, blivit försummade av sina föräldrar, personer som söker sin identitet, personer som i brist på annat söker "kickar", personer med mycket ilska inom sig, tar droger för att känna sig stark och oövervinnerlig och för att kompensera sin dåliga självkänsla. Personer som avvikare från mängden vill ingen umgås med, de blir ensamma men som blir accepterade av gäng med liknande problem. Det är bättre att vara kriminell, visa vad man kan, än att inte vara något alls. För dessa ungdomar är dessa gäng en perfekt miljö att vistas i för att kunna projicera sitt inre hat på andra människor. "Normala" ungdomar behöver inte bete sig så.

Det är därför som jag tycker synd om dem.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Malmö kommer säkerligen att ta sig till Kvalserien, med VILKA Tränare däremot är osäkert, med en spelarbudget på 35 mille så vore det väl F-n att inte klara det, att Percy dessvärre har tappa känslan för personkemi riskerar att innebära Sveriges ödsligaste Arena värre än Globen.

Bobbo Krull och Tårgny har ju själva valt flertalet av spelarna i årets trupp :?

Behöver Man säga LYCKA TILL!
In Hinkum Veritas
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

Komodoödlan wrote:Huliganer är väl personer som har t.ex. på ett eller många sätt, mer eller mindre, blivit försummade av sina föräldrar, personer som söker sin identitet, personer som i brist på annat söker "kickar", personer med mycket ilska inom sig, tar droger för att känna sig stark och oövervinnerlig och för att kompensera sin dåliga självkänsla. Personer som avvikare från mängden vill ingen umgås med, de blir ensamma men som blir accepterade av gäng med liknande problem. Det är bättre att vara kriminell, visa vad man kan, än att inte vara något alls. För dessa ungdomar är dessa gäng en perfekt miljö att vistas i för att kunna projicera sitt inre hat på andra människor. "Normala" ungdomar behöver inte bete sig så.

Kollat på Insider blaskan eller ?
Angel Islet Army
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Inte synd om huligarnarna.Oavsett bakgrund är det vett å etikett som ska gälla på en idrottsarena.Därimot synd om klubbarna om de får böta för att vissa inte kan sköta sig.Hursomhälst så ser jag häldre malmö spelar kvar i Allsvenskan än att hammarby gör det.De är just nu ett div 1 lag i hög klass med sina 4 poäng
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

antonius wrote:
Komodoödlan wrote:Huliganer är väl personer som har t.ex. på ett eller många sätt, mer eller mindre, blivit försummade av sina föräldrar, personer som söker sin identitet, personer som i brist på annat söker "kickar", personer med mycket ilska inom sig, tar droger för att känna sig stark och oövervinnerlig och för att kompensera sin dåliga självkänsla. Personer som avvikare från mängden vill ingen umgås med, de blir ensamma men som blir accepterade av gäng med liknande problem. Det är bättre att vara kriminell, visa vad man kan, än att inte vara något alls. För dessa ungdomar är dessa gäng en perfekt miljö att vistas i för att kunna projicera sitt inre hat på andra människor. "Normala" ungdomar behöver inte bete sig så.

Kollat på Insider blaskan eller ?
Huliganer som huliganer?? :roll:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

erok wrote:Inte synd om huligarnarna.Oavsett bakgrund är det vett å etikett som ska gälla på en idrottsarena.Därimot synd om klubbarna om de får böta för att vissa inte kan sköta sig.Hursomhälst så ser jag häldre malmö spelar kvar i Allsvenskan än att hammarby gör det.De är just nu ett div 1 lag i hög klass med sina 4 poäng
Det är synd om huliganerna också. Att de uppträder så här har sina förklaringar. Däremot är det synd för säkerheten; vakter, polis, klubbar m.fl. inte kan upprätthålla ordning inne på sina arenor.
Last edited by Komodoödlan on 28 October 2007, 08:03, edited 1 time in total.
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

haha upprätthålla säkerheten ? Jovisst dem älskar ju att vifta med sina små teleskopbaonger och spruta med pepparspray t.ex Saik-Luleå förra säsongen det är ju redig säkerhet vi snackar där :roll:
When we are good they never remember When we are bad they never forget
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Pepparspray är olagligt. Kvinnor får t.ex. inte använda sådant vid självförsvar. Det finns något som heter kroppsvisitering. Jag blir uppriktigt förbannad när man fortfarande får se att supportar kan ta med sig bengaliska eldar mm in på fotbollsarenorna!
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Pepparspray är väl olagligt för privatpersoner att använda... däremot för polisen använda det väl?
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
perry2
Forumamatör

Post by perry2 »

Älskar grus i Malmoe.
Älskar deras snack om nya spelare.
Älskar att Percy finns.
Älskar HOKKY 8)
Kämpa på RBK
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Har Du blivit kär perry 2. :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
perry2
Forumamatör

Post by perry2 »

alfax wrote:Har Du blivit kär perry 2. :lol:
Ja i mina fiender därför att jag inser att jag behöver motstånd för att förändra / förbättra mitt tänkande.
Snart kommer vi upp o sjunger o vi skall inte slåss.
Kämpa på RBK
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

ruppo wrote:Pepparspray är väl olagligt för privatpersoner att använda... däremot för polisen använda det väl?
Du har nog rätt. Privatpersoner får inte använda det. Däremot tror jag att Polisen använder lite rejälare saker än ett "mesigt" pepparspray.
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

Komodoödlan wrote:Jag blir uppriktigt förbannad när man fortfarande får se att supportar kan ta med sig bengaliska eldar mm in på fotbollsarenorna!
Ja jorden går ju under, varför är det så farligt att en del tar in bengaler på en fotbolls arena då?? Använder man det på rätt sätt är det snyggt som fan enligt mig
When we are good they never remember When we are bad they never forget
Post Reply