Sundsvall - Växjö Lakers 10/10 19:00
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Sundsvall - Växjö Lakers 10/10 19:00
Match mot sundsvall på onsdag , en match vi måste ta 3 poäng men me tanke på att sundsvall alltid är starka hemma så kommer det bli tufft. nåja vi reder ut det ändå.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Razzel skrev:Romö avstängd nästa match!
USCH! Vad Du skrämde mej ..
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Äsch! Det var ju bara en skallning. Vad ska de annars ha hjälm till? Men det e klart, det här är ju detsamma som gatuvåld eller misshandel, så jag undrar jag vad M. Romö är kapabel till att göra mer? En farlig typ det där..Hustrumisshandlare också?
Senast redigerad av 5 Komodoödlan, redigerad totalt 0 gång.
Per_växjö skrev:TVmatcher lakers grej? Vinster 7 Förluster: 5 Får jag det till.
Um, har man vunnit 7 matcher av 12 så får jag det till att det är ens grej. Eller?
Kom att tänka på en sak när jag läste tidningen idag, den där 08:an Gerdin verkar vara en tuff typ.
Två citat från dagens blaska:
*"i vår hall äger vi"
och:
*"Jag vet inte så mycket om Växjö bara att Janne K är tränare, jag ska titta på nån video med dem men å andra sidan spelar det ingen för dom får ändå rättar sig efter oss i år hall"
Nästa så man skiter på sig, hugaligen!
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Om vi hade tänkt och vara med i toppen så finns det inget annat än 3 poäng ikväll. jag skiter fullständigt i om deras tränare säger att de ska nå topp7 eller ej , vi är helt enkelt bättre och det ska vi visa.
3 poäng 2-4 sista målet i tom bur det räcker
3 poäng 2-4 sista målet i tom bur det räcker
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Sundsvall har ett bra lag med flera poängglada forwards och till skillnad från Lakers har dom en i princip intakt trupp från föregående säsong. Lakers tycker jag offensivt känns något svagare än förra året, defensiven som skulle väga upp att vi inte behövde göra riktigt lika många mål framåt tycker jag har....sett rätt sunkig ut. Mot MIF var dom strålande men sedan har det sett ut ungefär som förr om åren dvs bitvis hönsgård. Hade inte finnen i målet storspelat hade vi haft betydligt färre poäng. Nu låter jag gnällig o kritisk, måste ju oxå nämna att motståndarna jag hittills sett har haft ungefär samma sjuka som VLH, och vi har faktiskt stänkt dit fler puckar än vad jag räknat med. Kanske det fixar sej ikväll också, vi är ju trots allt ännu obesegrade på bortaplan.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- c/o LL´s Forum
Är inte Sundsvall på tårna åker dom på storstryk.
Vi har gjort näst mest mål i hela serien så jag vet inte hur höga förväntningar du har på det offensiva spelet. Håller vi bara någorlunda tätt baktill (vilket vi haft grymt svårt med hittils) och gör vad vi ska framåt så kommer vi stå som segrare ikväll.
Hoppas Karjalainen kan ge fan i att släppa så många farliga returer oxå!
Vi har gjort näst mest mål i hela serien så jag vet inte hur höga förväntningar du har på det offensiva spelet. Håller vi bara någorlunda tätt baktill (vilket vi haft grymt svårt med hittils) och gör vad vi ska framåt så kommer vi stå som segrare ikväll.
Hoppas Karjalainen kan ge fan i att släppa så många farliga returer oxå!
-
- c/o LL´s Forum
Håller med perra. man kan ju inte räkna med fler mål än vad vi har gjort. nästan flest i serien. Det är dom där förbannade returena vi måste ta hand om , om inte karjalainen kan hålla dem får vi sopa rent framför.
3 poäng ikväll är ett måste
3 poäng ikväll är ett måste
Instämmer helt med Primeau..
Gradin MÅSTE ju tro på sitt lag, vilket kan smitta av sig på sina spelare på ett positivt sätt, och inte på förhand göra sken av att man är är chanslösa och bara kommer att lägga sig på försvar.
Personligen tror jag att 7:e platsen kan i stort sätt samtliga lag, som räknas att hamna på undre halvan kriga om, sånär som på Hammarby och till viss del Huddinge eftersom man i de flesta fall på förhand räknar med att de kommer att få kriga om jumboplatserna.
Själv har jag tippat och chansat Sundsvall som 7-8 efter säsongen. Eftersom jag anser att ex IKO:s, Almtunas, AIK:s, Hammarby, Bofors, Huddinge´s och några fler lags trupper inte ser starkare ut i år än föregående år samtidigt som Sundsvall behållt stommen i laget och värvat ett par vassa poänggörare från div1 så skulle det inte förvåna mig om de överraskar, inte minst med Gradin i rodret.
Hade dessutom hemvändaren Daniel Olsson stannat hela säsongen så hade chanserna om en kvalplats ökat betydligt.
Huddinge har även sagt att de inte kommer att bli ett typiskt "stryklag" i år, därför kommer det troligtvis att sno fler poäng av dessa lag än förra säsongen, vilket även kommer att gynna Sundsvall.
Gradin MÅSTE ju tro på sitt lag, vilket kan smitta av sig på sina spelare på ett positivt sätt, och inte på förhand göra sken av att man är är chanslösa och bara kommer att lägga sig på försvar.
Personligen tror jag att 7:e platsen kan i stort sätt samtliga lag, som räknas att hamna på undre halvan kriga om, sånär som på Hammarby och till viss del Huddinge eftersom man i de flesta fall på förhand räknar med att de kommer att få kriga om jumboplatserna.
Själv har jag tippat och chansat Sundsvall som 7-8 efter säsongen. Eftersom jag anser att ex IKO:s, Almtunas, AIK:s, Hammarby, Bofors, Huddinge´s och några fler lags trupper inte ser starkare ut i år än föregående år samtidigt som Sundsvall behållt stommen i laget och värvat ett par vassa poänggörare från div1 så skulle det inte förvåna mig om de överraskar, inte minst med Gradin i rodret.
Hade dessutom hemvändaren Daniel Olsson stannat hela säsongen så hade chanserna om en kvalplats ökat betydligt.
Huddinge har även sagt att de inte kommer att bli ett typiskt "stryklag" i år, därför kommer det troligtvis att sno fler poäng av dessa lag än förra säsongen, vilket även kommer att gynna Sundsvall.
-
- c/o LL´s Forum
Komodoödlan skrev:Huddinge har även sagt att de inte kommer att bli ett typiskt "stryklag" i år, därför kommer det troligtvis att sno fler poäng av dessa lag än förra säsongen, vilket även kommer att gynna Sundsvall.
Ha Ha, det verkar ju iofs vara lite tunt. Det förutsätter ju att dom lyckas snuva alla utom just Sundsvall på poäng om det ska få någon verkan. Rätt tunn livlina att hoppas på. Men kul var det