LasseMaja wrote:Mitt lag ska ha nya tröjor med det gamla klubbmärket på vilket är skoj. Dock har jag hört att tröjorna inte ska vara nåt vidare snygga förövrigt.
Lassemaja, jag flyttade ditt inlägg från VLH-Bajjen hit.
ni (taif) får faktiskt ursäkta, men de VAR mer än lovligt osnygga...
Nästan så man kommer sakna "Hammarplast IK"-tröjorna...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Jag tycker att dom var riktigt snygga faktiskt. Och så med det gamla fina T:t på bröstet!!! Och att dom skulla vara en kopia på Rögles håller jag inte riktigt med om, samma färger är det iofs.
Gräsliga tröjor ute i busken
Men har man inget hockeylag behöver man inga riktiga tröjor. Tycker som vanligt att vi lägger ner taif och plockar upp nåt bättre från tvåan.
Jag måste säga att jag tycker det är snyggt när man plockar fram gamla goa klubbmärken och sätter på tröjorna och jag tycker inte heller att TAIF:s nya tröjor är så fula som andra tycker!
Har inget emot tröjorna men viss likhet med Rögles har den ju. Men om en taif suporer går in på LL:s forum och börjar härja får den nog räkna med lite mothugg. Jag önskar dock Tingsryd lycka till trots jag inte tror det kommer behövas. Serien lär börja först efter div.1 för Tingsryds del allta annat är ett stort misslyckande.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
ALFAX, du är patetisk i dina försök att smutskasta Tingsryd gång efter gång. Verkligheten kom ikapp dem...Du blev förmodligen intresserad av hockey när HC blev Lakers eller hur??? Historien går längre tillbaka än så, det vet alla vi som följde hockeyn i ljungby, Tingsryd och Växjö, när du förmodligen var scout eller något annat.
ehhrmm... vadå, du ska nog ta reda på lite vilka du hugger emot.
Alfax var lixom med på Hjalmar Branting och Kung Oscar II's tid, så där får du nog krypa till korset.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Jag brukar också säga som så, att det är dumt att uttala sig när man inte vet något om saken. Alfax var som jag med på tidigt 60-tal, fast jag knallade på hockey med en förälder de första åren.
o tidigt -60tal, då var Alfax nästan folkpensionär...
Du Räven, i Kalvsvik har man ett annat räknesätt
Men svaret till "vadå" blir, visst kommer vi ihåg tiden från förr t.ex att VÄXJÖ hade Smålands första lag i högsta serien (då var jag med och har följt Växjö och matcherna under alla år)och Smålandshockeyn bildades i VÄXJÖ 1944.enl. Svenska ishockeyförbundet.
Nu har det ingen betydelse idag för nu lever vi nuet.Men för såna som vill snacka traditioner kanske det är av intresse att veta
Oj då, man ska inte bråka med gamla mäniskor, gamla gubbar har en viss benägenhet att bli gnälliga. Men jag tycker ändå att du kastar sten i glashus. Vi ses på "hemmet".
Jag brukar också tycka att det är suveränt viktigt att ha historien klar, annars kan man faktiskt inte leva i nuet heller.
Konstigt att det ska vara så svårt att förstå vad som fanns i hockeyväg på 60-talet. Var man inte född då, så är det inga problem att skaffa sig den kunskapen.
Man kan se det som bevis på att även Bajen är whanabis till Rögle.
Men det var tredje gången som dom kom till Ängelholm med fel tröjor och denna gång ville inte Rögle byta till bortastället så dom fick allt snällt spela i våra bortatröjor.
Brajen sparka matrialaren han har rökat på en gång för mycket
Primeau wrote:En inte allt för vild gissning är att deras ekonomi inte tillåter två matchställ
Ganska så men nu är det gröna tröjor som är deras normala tröjor och dom hade med sig vita till Ängelholm. Vi spelar i vita tröjor hemma och har så gjort i ett antal år så det är inget nytt. Om man nu två år i rad anlänt till match i Ängelholm med fel färg på tröjorna borde man då inte veta vilken färg man skulle ha åtminstone tredje gången? Jag tror att dom medvetet gör så att dom försöker psyka hemmalagen med att dom måste rätta sig efter Bajens färger. Nu har dom dålig ekonomi förvisso men två olika ställ har dom bevisligen.