Seriepremiär borta mot Malmö egentligen kan vi inte kräva några poäng här överhuvudtaget men ska bli väldigt intressant att se hur lakers kan stå emot MIffarna.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Viktigaste är att man kan styra av Mailmös offensiv, vi har backar som skall kunna hjälpa karja bättre än fiol när det rann iväg. spelar vi bra och släpper vi in få mål är det godkänt i mina ögon, poäng väl godkänt och vinst Mvg. Men i stundens hetta vill man bara ha vinst.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Större under har skett många gånger. Finns absolut möjligheter att skrälla, det är liksom bara att köra på utan press från nåt håll. Stooor fördel som jag ser det att möta Malmö redan nu. Se till att anmäla er nu så dom får den hjälp dom behöver från läktaren
Egentligen en tacksam uppgift, att börja med den svåraste bortamatchen med en gång. malmö ser ju oerhört starkt ut på pappret men även dom är människor och kanske få sk. franska nerver, så vem vet*ler*
Ingen normal person kan väl kräva poäng, bara för laget att gå in och göra en bra match, få premiären avstökad, å sen köra över hammarby i hemmapremiären.
Jag tror att det egentligen ligger enormt mycket press på årets upplaga av Malmö där Percy med nöd och näppe ändå beslöt sig för att lägga ett visst antal X miljoner på nya spelare igen i ett försök att ta sig till ES så snabbt som möjligt. Vi vet att Skellefteå har gått i fällan förr ett antal gånger och vikit ner sig när det verkligen gäller när man vill ta steget upp till "finrummet". Nu är man där, men det har säkert inte varit helt smärtfritt. Tänk även på att Malmö har haft en extrem spelaromsättning i år. När en ny arena står kvar nästa år och Malmö missar ES, ja då ger nog Percy upp!
Första matchen kommer förmodligen som vanligt att bestå av mest premiärnerver hos båda lagen. Man kommer att känna på varandra i en period ungefär..typ. Ett första mål åt det ena eller andra laget brukar kanske dock alltid väcka en premiärmatch till liv för att det ska bli lite kamp och för att alla nerver ska släppa.
Jag anser att Lakers kan hålla stången mot Malmö ett bra tag, men vågar inte gissa på seger. Karjalainen behöver förmodligen göra sitt livs match om det ska kunna gå hela vägen.
Senast redigerad av 3 Supporter, redigerad totalt 0 gång.
på grund av att jag ska jobba söndag kväll kommer jag att ta bilen å på så sätt kommer jag hem fortare.men hittar inte till hallen så jag hänger på någon av bussarna
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok skrev:på grund av att jag ska jobba söndag kväll kommer jag att ta bilen å på så sätt kommer jag hem fortare.men hittar inte till hallen så jag hänger på någon av bussarna
Beror naturligtsvis hur många som anmäler sig (eller hur Klonis) men får man fingrarna ur ***** i tid så tror jag att att det blir det antal bussar som behövs .
ANMÄL DEJ NU ,det är ju för *** premiär och kom ihåg hur det gick ifjol, då var vi också nederlagstippade.
MEN var härligt det var att vara med då.
jag hoppas på vinnst men det kommer bli tufft.... men som alla skriver här och på andra forum verkar det ju som om det är omöjligt att slå MIF, och då undrar jag hur någott lag från HA ska kunna ta sig upp till elitserien?? för eftersom MIF åkte ur förra året betyder det ju att dom andra lagen i elitserien är enu bättre så då är dom ju helt omöjliga att slå.
VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON, VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON?? FÖR VI HAR VIKTOR FASTH, JA VI HAR VIKTOR FASTH!
lakej nr 926, skillnaden mellan eliten och allsvenskan är så stor att endast någon enstaka spelare i dagens Lakers skulle ta en plats i fjärde linen i ett elitserie lag...där har du skillnaden..
Och Växjö vimlar av egna produkter eller???
Till och med Malmö klår Växjö på fingrarna vad gäller egna spelare, men det är väl inte så svårt, det gör alla lag i serien, tyvärr.
att ta poäng av dom räliga (som dom kallas i röglekretsar) blir nog riktitg svårt, detta ser jag mer som en match som man bara vill ha gjord och försöka hålla siffrorna något sådär nere.
En lektion i hockey lär det bli iallafall, dock ska vi inte ge upp på förhand.