Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Malmö sägs ha varit intresserade av Jere Karalahti. Den stenhårda backen som tyvärr också gjort sig känd som en festprisse och strulpelle. Hans lönekrav påstås ligga på 200k Euro (1,8 miljoner sek). Förhandlingarna med MIF avbröts förra veckan. Källa är den finska kvällstidningen Iltalehti.

Malmö har alltså fortfarande kvar stora resurser att värva för. Man kan lugnt konstatera att MIF:s ES-satsning har mer kraft bakom orden än Bofors dito förra säsongen. ;) :lol:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Snart nära dig...en ny hall
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Den länken finns redan bara 2 våningar upp :wink:
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

zorro
Forumentusiast

Post by zorro »

Borås fick idag sina första två spelare från frölunda.mv Robin Rahm.Forwarden Joakim Andersson..
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Rögle har två nya lirare (tränar med laget).

Antti Koponen

Linus Persson
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

LHC lånar ut Niklas Olausson till Nyköping i 10 dagar. Anar man ett mönster?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

Mönstret är enkelt, det är den ekonomiska orättvisa som Svenska hockeyförbundets sprattelgubbar glatt står bakom. Där man tydligt sitter i Elitserieföreningen knä och numera så ska elitserieklubbarna nu ska styra vilka Allsvenska klubbar som ska ingå i det näst finaste rummet. Där elitserieklubbarna genom att på eget bevåg bestämmer sig för om en allsvensk klubb ska vinna eller försvinna.
Tyvärr så kommer inte dom allsvenska klubbarna att kunna säga nej till dessa billiga bra nyförvärv som helt plötsligt om elitserieklubben så önska kallas hem och förändra slagstyrkan för det lag som man tidigare så förtroligt såg till att man fick speltid på sin ägodel.
Ett annat ord som kommer i mina tankar är farmarklubbar som är nästa självklara steg.

Tack Svenska hockeyförbundet att ni långsamt förstör svensk hockeys framtid till förmån för storkapitalet som ni så glatt sitter i knäet på.
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Primeau wrote:LHC lånar ut Niklas Olausson till Nyköping i 10 dagar. Anar man ett mönster?
Det är i alla fall inget konstigt att Olausson lånas ut till Nyköping. Ända sedan han kom till LHC har han till och från varit utlånad till klubben.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Belix: hear hear!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Bara se vad FBK gjort med bofors under åren, hjälpt dem till superallsvenskan för att sedan plocka över russinen precis innan transferfönstren stängs. Dock tycker jag Lakers gör rätt att plocka 1 spelare men fler är risken bara att lagbygget faller ihop ifall det går för bra.

Annars håller jag med dig Belix att ifall resurserna vore mer rättvist fördelade så skulle AS-lagen slippa dregla över smulorna som ES-lagen låter ligga kvar på bordet.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Stå någorlunda på egna ben är vad det handlar om. Skulle VLH någon gång i framtiden uttala ett riktigt organiserat samarbete med en elitserieklubb kommer jag nog att tacka för mig. Alla uttalanden som är gjorda från klubben tyder dock på att man har för avsikt att aldrig någonsin hamna i en dylik slavsituation. I Borås verkar man glada, själv skulle jag inte vara lika överlycklig.
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

I dag har många av ES klubbar så god ekonomi att dom värvar en mycket större trupp än dom någonsin behöver. Det dom därefter gör är att leka gud. Dom kan precis som du säger Lobo skicka över en femma till en allsvensk klubb en månad dom lag som då har oturen att spela mot detta förstärkta lag har helt plötsligt ett mycket bättre lag att möta än dom som hade turen att få möta laget före och efter förstärkningarna som ES laget skickade dit. På det viset kan dom alltför mycket påverka en annan serie än den dom spelar själva i. Vad ger dom rätten att gå in och styra AS bara för att dom varit så giriga när dom värvade allt dom ser.
Antingen att man lånar ut spelare för hela säsongen eller så måste antalet begränsas kanske till en spelare per säsong
Mr wee
Forumamatör

Post by Mr wee »

Verkar som om olausson verkar vara inställd på att spela i NH i höst enligt SN.
Gamla poängkungen Roger Jönsson förhandlar också med klubben. Vore mumma att förstärka med dessa.
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Koponen klar för Rögle.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1064

Även Niklas Olausson är klar för Nyköping den här säsongen.
På HA-nivå kommer han göra massor av poäng!!!
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

O vart hittar du att Koponen är KLAR för Rögle? Vad jag kan läsa både på EP och RBK:s hemsida handlar det till en början om try-out. Men visst, mycket tyder på att han kommer spela där...
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Kalla det vad du vill, men enligt Eliteprocspects styr han kosan mot Rögle. Om det blir kort- eller långvarigt, det är en annan fråga.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Om man sneglar några inlägg upp så kan man see mitt inlägg om att Koponen och Linus Persson tränar med Rögle och är med på en pågående träningsturne.
Mr wee
Forumamatör

Post by Mr wee »

Samma sak med Lauritzen, han står som klar för lakers på EP.
Säger med andra ord inte så mycket.
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Örnen ser ut att vara på väg att landa i Leksand. Bara formaliteter återstår enligt expressen.

Ed Belfour i Lakerdome. Vem hade kunnat tro det för 7-8 år sedan. Denna målvaktsfantom från Chicago Blackhawks kungliga lag i mitten av 90-talet.

Hoppas bara att Kempe inte gör misstaget att låta Belfour vila någon match. Det brukar kunna bli lite liv då :lol:

Heja Leksand, nu är det bara Bernie Nicholls som fattas :D
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Någon som har en aning om när man blir för gammal eller tappar lite mer av reflexerna som målvakt? Är 42 år ingen ålder för en målvakt eller är han bara unik?
Manglaren
Forumamatör

Post by Manglaren »

Hasek är ju inte en dag yngre, kanske inte lika överlägesn som för ett antal år sedan men fortfarande en toppmålvakt..Gällande Belfour så fick han nytändning i Florida efter en blytung period i Toronto. Problemet med Belfour är väl annars att han börjar bli väldigt skadebenägen vilket inte är konstigt när man är 42 år
Manglaren
Forumamatör

Post by Manglaren »

Höll för övrigt på att bli lite smånervös när jag såg att Jurzinov skulle hjälpa AIK och ta med sig Kasparaitis ingen rolig gosse att möta lugnade mig dock snabbt igen när jag fick klart för mig att han hade kontrakt med Rangers
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vet inte om det är första april eller bara en fantastisk målvakt som ska till Leksand.Ed Belfoure.Förbannat kul om han kommer. Då får man se ännu en hockyprofil i Allsvenskan.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Någon som vet om Belfore har några svagheter? Eller har han inga alls.? :dontknow:
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Han tittar visst djupt ner i flaskan 8)
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Belfore? Problem med spriten? Eller är du ironisk?
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Hjälmtvång
Forumamatör

Post by Hjälmtvång »

IKO har drabbats av ett tungt avbräck.
Lägg in den högt
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Supporter wrote:Någon som vet om Belfore har några svagheter? Eller har han inga alls.? :dontknow:

Tja, han är inte direkt en yngling längre som kan hoppa ner i spagat...
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Poängmaskinen Roger Jönssons namnteckning jagades av nyköping men huddinge vann kampen. Huddinge som tidigare plockat Daniel Karlunden och Peter Danielsson från NH, varav Karlunden måste ha svidit för mången NH supporter.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Kan nog vara tillräckligt för att Huddinge ska klara nytt kontrakt och kanske tom slippa negativt kval.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Linus Persson klar för Rögle i 2 år.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

..

Post by Hatapopcornssupportrar »

Roger Jönsson var väldigt bra när han var i RBK, dock hade vi då en av världshistoriens sämsta tränare som behövde uppleva arga AIA-fans bankandes på omklädningsrummet för att han skulle förstå att han skulle försvinna!! R.Jönsson är en ruskigt bra värvning om han är lika bra som han var i RBK, riktigt bra på straffar för övrigt.
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

En liten goding i aktion i Tappara tröjan..

http://www.tappara.fi/joukkue/saviano.html
Post Reply