Regel???

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
teddy
c/o LL´s Forum

Regel???

Post by teddy »

Hörde att en ny regel ska införas i elitserien. Undrar nu om samma regel kommer att gälla i allsvenskan kommande säsong.

När ett pressat lag slår icing efter att anfallande lag legat på får inte försvarande lag åka och byta. Stämmer detta? Om ja, kommer den som sagt att också införas i allsvenskan?
I always tell the truth, even when i lie
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Om det var så vet jag inte men en modifierad icing-regel skall väl testas i ett antal träningsmatcher i Hockeyallsvenskan och Elitserien om jag inte är helt fel på det. Kommer inte ihåg var jag sett det eller hur det var utformat.
Drogen
Forumamatör

Post by Drogen »

En ny icingregel kommer att användas i elitseriematcher, SM-slutspel och träningsmatcher mellan två elitserielag. Alltså inte i Allsvenskan denna säsongen. Mer på http://www.swehockey.se/t2.asp?p=76932%20&x=1&a=921120
Hockeyn är min drog...
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Nu kom jag på var jag läste om detta..i slutet av artikeln.
http://hd.se/sport/2007/07/11/aengelhol ... aasta-paa/
Supporter
Inaktiverad användare

Re: Regel???

Post by Supporter »

teddy wrote:Hörde att en ny regel ska införas i elitserien. Undrar nu om samma regel kommer att gälla i allsvenskan kommande säsong.

När ett pressat lag slår icing efter att anfallande lag legat på får inte försvarande lag åka och byta. Stämmer detta? Om ja, kommer den som sagt att också införas i allsvenskan?
Bra regel att testa, tycker jag. Samtidigt som att det blir lite svårare att få ut pucken ur zon på ett icke-icingliknande sätt är det ändå ett försök att få bort ännu ett spelförstörande moment.
Post Reply