Patrik Carlsson åter till Frölunda! -> Tillbaka till VLH!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Supporter
Inaktiverad användare

...

Post by Supporter »

Jag har ingen aning om vem Peter Ström är. Däremot visste jag att Saviano hade gjort över 70p på blott 40 matcher (!) och att han fått många utmärkelser som hockeyspelare. Evertsson värvade Saviano för att han skulle göra mål.
Mygel
Forumdemon

Re: ...

Post by Mygel »

Supporter wrote:Jag har ingen aning om vem Peter Ström är. Däremot visste jag att Saviano hade gjort över 70p på blott 40 matcher (!) och att han fått många utmärkelser som hockeyspelare. Evertsson värvade Saviano för att han skulle göra mål.
Var har du hållit hus de senaste 10 åren?

Saviano producerade dessa poäng i en liga som håller lägre kvalitet än allsvenskan. Hur kunde du veta att han skulle producera?
Supporter
Inaktiverad användare

..

Post by Supporter »

Har inte följt vartenda skridskoskär i Elitserien. Har du?

Å spekulera kan man väl få göra?
Jag hävdar fortfarande att Saviano dock värvades till att producera, även om han hade många andra kvaliteer förstås. Så bra kvaliteer att han även skulle kunna producera i Allsvenskan också. Tror Evertsson var inne på samma linje när han värvade honom.
Vad vet vi om vad Saviano hade uträttat resten av säsongen om han inte bröt foten? Kom ihåg, att här inne är det tillåtet att spekulera hejvilt.
Alla lag behöver snipers. Eller har du en annan teori?
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Man kan aldrig säkert veta vad man får av en spelare. I ett lag en säsong kan han spruta in poäng och nästa säsong i ett annat lag funkar det inte(ex se andré persson, mindre speltid och förmodat sämre självfötroende i ssk, en ganksa dålig säsong, medans i Lakers säsongen innan gick väldigt bra)

Ström och Thoresen är helt klart värvade för att göra poäng. Ström vet man(evertsson) så bra som man nu kan veta vad man får av, Thoresen är ju lite mer osäkert kort. Men som jag sagt innan, är han i närheten av sin brors kapacitet så kommer han att göra stor nytta i Lakers.

Jag har sett att många tror att det ända sättet för att lyckas och komma högt i tabellen är att göra många mål. Men om man får en stabilare defensiv = mindre insläppta mål, så måste man inte göra lika många mål framåt :idea:

Vi gjorde 4:e (delat med Vik) flest mål i grund serien, men släppte "bara" in 6:e minst mål (d mål mindre än Aik och 3 mål mindre än Oskarshamn, som bägge lagen hade - ruskigt sämre +- i insläppta mål än oss)

Det jag vill se kommande säsong är framför allt en stabilare defensiv.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

dolitle wrote:Det jag vill se kommande säsong är framför allt en stabilare defensiv.
Herr Ordförande, vi är en bra bit på väg. Markku Paukkunen ersätts med junioren Emil Rantatalo-Thomas. Grymt. Hockey-/krona som det så fint heter.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ett par saker är förtroendeingivande vad gäller Carlsson. För det första det jag såg med egna ögon i slutet på hans låneperioid hos oss. För det andra att han genomgått Frölundas genuina hockeyutbildning som även gett oss lyckade Persson. Sammantaget är han alltså inte en chansning på något sätt. Det man däremot måste ha i åtanke att han kommer göra sin första hela, sammanhängande, seniorsäsong. Det kommer säkert gå lite upp och ner. Intressant att Evertsson nämnde hans roll som stödjande till centern. Tanken som slog mig direkt var Rosén. Kan bli en intressant kombination. Om han nu skriver på vill säga.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

C70 -> håller med dig angående Beachhouse. Det vi såg i slutet av säsongen när han spelade såg lovande ut. Rätt likt spelet som Persson visade när han kom från Frölunda j-20.

Jag hoppas att han kan vara med och slås om en plats bland de 6 denna säsongen.

Varanen -> Jag känner likadant om Carlsson, hoppas att han blir vår till denna säsongen. Han såg mkt bra ut de sista matcherna.
Supporter
Inaktiverad användare

...

Post by Supporter »

Dolitle! Du nämnde att du ville se en stabilare defensiv. Jag håller med dig. Men marknaden verkar ser tunn ut vad gäller att värva rejäla och stabila backar. Jag hävdar att man måste börja med att bygga ett lag bakifrån för att succesivt förbättra offensiven. Så länge man inte släpper in fler mål än man gör, så är det ju för det mesta alltid okej. Det är ju segrarna som räknas. Men jag håller med dej, för jag upplever det på dej som att försvaret kan täppas igen ännu mer.

Det som beklämmer mig är var det fysiska spelet har tagit vägen i dagens ishockey.? Man verkar inte prioritera det hårda med justa sargspelaet med tuffa, hårda tacklingar, som vi vet gör motståndarna trötta till slut. I dagens ishockey står man mest och avvaktar utmed sargerna för att i första hand fokusera på pucken än på spelaren. Det är ju så enkelt, att en bestämmer sig för att ta spelaren och sin spelarkompis tar pucken. De spelet är nästan obefintligt idag. Det är ju ishockey jag pratar om.

Jag drömmer om att få hit en tränare som vågar och tycker att det fysiska spelet med hårda tacklingar är en självklar del i spelet. "Det skall göra ont att möta oss!", är något som jag hoppas att en kommande tränare ska säga i Lakers.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag håller med i allt utom att marknaden skulle vara torrlagd. Ser man i ett globalt perspektiv finns det tusentals duktiga försvarare utan kontrakt. Det är samma gråtvals från sportcheferna varje år. Helt beroende på att de inte gjort grundarbetet under säsong. Det går inte att sova sig fram till hockey-vm och tro att spelarna där står på kö för att signa.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

För kunna Tackla måste man Ha bra balans vara en duktig skridskoåkare samt Tajming tex. BLOMMAN.

Patrik Karlsson har förutsättningar att fylla STIGs roll till ca.75%, mer när han blivit mer Rutinerad.

STIG är/var ingen Sniper på denna/högre nivå utan hans plus är skapandet av situationer för Laget och att fullständigt stressa ihjäl motståndarbackar ensam.

Lewenström ryktas vara på väg till Norge/Sparta, sätt FART NU Evert VÄRVA, pengar finns nu med STIGs frånfälle.
In Hinkum Veritas
Skacke
Forumamatör

...

Post by Skacke »

..vad jag förstår så är nu Patrik Carlsson klar för oss :lol: ....lär nog snart komma upp på sidan.....
"Once a laker, always a laker."
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Re: ...

Post by Lakersfan_03 »

Skacke wrote:..vad jag förstår så är nu Patrik Carlsson klar för oss :lol: ....lär nog snart komma upp på sidan.....
källa ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
challe_berglund
Forumproffs

Post by challe_berglund »

Åk skridskor luajävel!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

underbart välkommen tebaks PATRIK
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Välkommen tillbaka Patrik !
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

:golfclap: :golfclap: :golfclap:
valkommen till din trampolin till elitserien och tre kronor!!!kanns riktigt bra!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Välkommen tillbax!!! :D

Fortsätter han som han gjorde i slutet på sin sejour kommer han att bli riktigt bra!!! :D
91:an Hjalmarsson
markussonfan#1
Forumamatör

Post by markussonfan#1 »

ja det står i smålandsposten de vet ja, men det står inte på svenska fans dom bruka va rätt snabba och på eliteprospects ee de bara ett rykte??????????? :?:
Daniel Brieres sons fråga när briere kom med i allstar laget:kmr du få spela med sidney crosby XD
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

som det står i SMP så är inte kontraktet påskrivet, men Patric är muntligt klar.

Men som vi alla vet så är det inte 100% innan bläcket är på pappret.
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

GOTT!!!!!!!!! Äntligen är det klart på papperet också! :clap:
Once a laker, always a laker
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Välkommen igen Patrik!!!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Gott! Gottigottgott!! :hbang:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

valkommen!!!!!!!!!!!!!!! :D

Växjö Lakersissä!!
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Härligt!!!
Bra jobbat Evertsson!!! :clap:
91:an Hjalmarsson
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

fan vad skönt . vi har nu 3 mycket intressanta nyförvärv
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Härligt!

En värvning som jag tycker känns MYCKET bra och där vi dessutom vet vad han kan prestera! :D :ok:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig av Carlsson. Tekniken och speeden finns där, men han var ganska svag i närkampsspelet. Motståndarna kommer göra allt för att hindra honom komma med fart och med kontroll på pucken. Jag rekommenderar en dos av den patenterade piñata-träningen.

Ett stort plus i PP-spelet dock.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Känns bra, Patrik är en intressant spelare helt klart. Välkommen tillbaka!
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Gott mos. Jag önskade att Patric skulle värvas till denna säsongen. Vi vet vad han kan prestera, så ingen gris i säcken här.

Som du säger Varanen, lite svag i närkampsspelet. Men inget en bra sommarträning inte kan råda bot på.
Bra teknik och bra fart på rören.

Välkommen tillbaka Patric!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Härligt välkommen igen Patrik! :D
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Putte Carlsson har mycket hockey i sig och är ett välkommet tillskott. Lite skivstänger och hantlar inför seriepremiären så tror jag att detta kommer att bli mycket bra.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
tche
Forumamatör

Post by tche »

Varför värvades Saviano till Lakers?

De flesta insatta vet att Saviano lirade i samma liga som Baker.
Troja värvade Baker o Nistas, Lakers tittade på en som gjorde ännu fler poäng och värvade. Inte svårt att göra "klipp" då, för inte fan hade ni hittat Saviano utan Baker. Baker höll lätt för allsvenskan, om ni värvade en från samma liga som gjorde ännu mer poäng så borde han hålla iaf hög allsvensk klass.

Mvh: Troja..
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

bakom varje framgangsrikt lag star troja..

Växjö Lakersissä!!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

tche wrote:De flesta insatta vet att Saviano lirade i samma liga som Baker.
De flesta insatta vet att Saviano kom från ECHL som är en betydligt bättre liga än SPHL där ju Baker spelade.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Jag kanske är dum i huvvet men vafan snackar han om?

höll inte saviano hög allsvensk klass?

varför skulle vi inte hittat saviano utan baker? :roll:
Post Reply