Kval till allsvenskan-tråden

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

En rimligare liknelse tycker jag är att hela Kanadas friidrottslandslag stängs av för all framtid för att Ben Johnson och några till dopat sig. Och det tycker jag är lika orimligt som att Tingsryd inte ska få spela vidare.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja vi har ju alla olika tankar helt klart!

många verkar tycka att det var ett fåtal ledare som gjorde fel,jag tycker hela laget gjorde fel så in i helvete!spelare som tar emot svarta pengar är inga änglar..

fast detta är ju klart en personlig åsikt som jag helt klart står för,ingen åsikt som är generel för lakejer är bäst att tillägga så det inte blir forumhysteri,chockuttalande eller panikinlägg.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Om jag inte har fel för mig straffades föreningen och inblandade privatpersoner enligt gällande regler och lagar. Att sedan TAIF lyckades reda upp ekonomin och betala skatteskulderna och därmed undvika konkurs sticker naurligtvis i ögonen på vissa.

Men vad hade det gjort för skillnad om TAIF hade gått i kk och startat om som THC eller TIK eller något annat. Det hade kanske dröjt ytterligare något år att komma dit dom är idag möjligen. Eller Malul du menar kanske att Tingsryd som ort skulle bannlysas från hockey i all framtid.

Vi lägger din ståndpunkt på minnet, Malu. Den kan kanske lyftas fram i något sammanhang framöver. Den som är snar fördöma andra kan få äta upp det fortare än man anar.
Last edited by InmeDes on 31 March 2007, 16:57, edited 1 time in total.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja bara förlöjliga du,jag tycker straffet var alldeles för lindrigt!
tingsryd skulle ha gjort en VIK Ungdom...

jag förväntar mig inte ett enda sunt inlägg från grönvita utan vill mer höra vad andra lakejer tycker.jag kan ju vara helt ensam o tycka såhär,det är ju inte helt omöjligt.
:lol:

Växjö Lakersissä!!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Du är ju helt klart ett stort skämt Malul. Ditt hat mot Taif och Tingsryd är helt klart osundt. Vad är du så rädd för??? :?
Tingsryds AIF
since 1923
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Ja, Malul, du menar typ Volvons inlägg. Honom vet vi ju definitivt var vi har.

Om inte TAIF går upp så blir det väl antagligen Väsby om jag förstår det hela rätt. Där kan ni ju se fram emot verkligt attraktiva publikmatcher.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Sitter och funderar på vad Malul får ut av att ständigt komma tillbaks till Taifs klantiga hantering av löner och annat för en 6 år sedan men kommer inte fram till nåt. På vilket sätt ser du Taif som ett hot mot lakers?? För nåt sånt måste det vara som driver dig till att skriva så mycket skit. OM Taif nu skulle klara av att gå upp så är det väl bara bra även för Lakers som jag ser det, eller har jag helt fel??? :?
Tingsryds AIF
since 1923
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

LasseMaja wrote:Du är ju helt klart ett stort skämt Malul. Ditt hat mot Taif och Tingsryd är helt klart osundt. Vad är du så rädd för??? :?

Malul är inget skämt. Sånna som han finns det inga ord för. :) Så det du menar är att Malmö, Frölunda, m fl. skulle blibit tvingade till konkurs och börja om. De lagen fick ju inte ens något straff, det var personerna som låg bakom det som blev uthängda för de svarta lönerna. Bara för att Tingsryd inte är så attraktivt för några personer som bestämde i frågan blev man nerflyttade. Det straffet var alldeles för hårt.

Och du Malul som säger att det var för milt. Varför ska inte alla lag behandlas lika eller är det olika från fall till fall? som mellan Taif och Frölunda ?
Stolthet, hjärta, tradition
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

självklart skall alla behandlas likadant,bara beklagligt att vissa kommer undan..

Växjö Lakersissä!!
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Nää LasseMaja, jag tror inte att dom vill ha upp TAIF för dom inser att det finns en skrälldus med TAIF-supportrar i expansiva Växjö City. Detta stör dom något oerhört. Jag tror faktisk det bor en liten stråhatt i princip i varannan Växjöbo.
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Malul wrote:självklart skall alla behandlas likadant,bara beklagligt att vissa kommer undan..

"vissa" alla utom Taif kommer undan :evil: ändå tycker du Taif ska konka. Vilken rädd liten sak du är, Du som är insatt i Lakers. Hur kan man spotta upp så mkt pengar som 80 lök i månaden till Karjalainen. Svarta pengar ?
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

skulle Lakers varit idiotiskt puckade och försöka med svarta pengar skulle klubben vara död.vi skulle inte efteråt låtsas som det regnar o bara fortsätta=)

Växjö Lakersissä!!
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Malul wrote:skulle Lakers varit idiotiskt puckade och försöka med svarta pengar skulle klubben vara död.vi skulle inte efteråt låtsas som det regnar o bara fortsätta=)

Det tror jag, bara det sköts snyggt kommer ingen få reda på det. :)
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Sköna_Gröna wrote:
Malul wrote:självklart skall alla behandlas likadant,bara beklagligt att vissa kommer undan..

"vissa" alla utom Taif kommer undan :evil: ändå tycker du Taif ska konka. Vilken rädd liten sak du är, Du som är insatt i Lakers. Hur kan man spotta upp så mkt pengar som 80 lök i månaden till Karjalainen. Svarta pengar ?

så om alla fuskar skall taif få fortsätta att fuska oxå,tolkar jag dig rätt?

Växjö Lakersissä!!
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Men imon cirkus klockan 18.23 vet vi om Taif spelar i AS nästa säsong.

Jag tror på Tigrarna , SEGER 4-2 . Målskyttar: Persson, Einarsson, Andersson, Stark
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Malul wrote:
Sköna_Gröna wrote:

så om alla fuskar skall taif få fortsätta att fuska oxå,tolkar jag dig rätt?

Nej jag menar att alla ska behandlas likadant även om man heter Tingsryd eller Malmlö. Sen är ju du och svävar någon annanstans och tror att Taif är det enda laget i Sverige. Tryck håll på din bubbla och kom ut i verkligheten.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

oki eftersom det börjar övergå till nåt annat än dialog o saklighet föreslår att vi lämnar ämnet o fokuserar på tråden istället..

Växjö Lakersissä!!
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Om det redan är så här på forumet mellan oss och Taif hur blir det inte då på Söndag kväll och framåt! :? :eeeh:
Jag ser fram imot det........100 inlägg i timmen typ och bara massa påhopp 8) :wink:
Det kommer bli de skönaste vinsterna på länge :P
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Malul wrote:oki eftersom det börjar övergå till nåt annat än dialog o saklighet föreslår att vi lämnar ämnet o fokuserar på tråden istället..

AA det tycker jag med för du har verkligen inget att komma med. En lakej med andra ord. :)
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Håller med dig, Malul. Åter till tråden.

I morgon gäller det. En särskild match blir det under allla förhållanden. Larry och Åkesson slutar. Ingen är ju oersättlig, men fan vet i det fallet, i varje fall när det gäller klubbkänsla.

Må bästa lag vinna. Jag hoppas för både TAIFs och Lakers skull att det inte blir Väsby.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

tror nog Borås sitter o hoppas på oavgjort dessutom.

Växjö Lakersissä!!
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Det gör dom säkert och det är ju inget orimigt resultat, men det vore ju en antiklimax efter denna avslutning på säsongen. Volvon snackar om att TAIF har haft tur, men som det heter, tur förtjänar man.
Il Postino
Forumamatör

Post by Il Postino »

Malul wrote:ja bara förlöjliga du,jag tycker straffet var alldeles för lindrigt!
tingsryd skulle ha gjort en VIK Ungdom...

Vad menar du?? Bättre att konka och efterlämna skulder till massa leverantörer osv än att försöka reda upp det och göra rätt för sig?
Men tydligen stör det dig nåt oerhört att Taif lyckades klara sig ur krisen och överleva, tror inte många klubbar hade gjort det i det läget man var.
Sen har jag för övrigt alltid varit av åsikten att klubben fick ett rimligt straff efter det som hände.

Sorry att jag återvände till detta sidospår i tråden, inte haft tillgång till nätet då jag befunnit mig på resande fot idag :wink:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Il Postino gamle vän,kul o se dig här igen!
Det hästjobb som lagts ner efter degraderingen har jag full respekt för och klart imponerad.
Straffet borde nog varit hårdare tycker jag,en division i hockey är inte speciellt mycket.Och som du säger,konkurs är ingen bra lösning.

Sen är ju frågan vad som är värst,svarta löner eller dra på sig miljonskulder?

Växjö Lakersissä!!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Nu börjar man bli riktigt nervös, om en 10 timmar eller nåt så vet man i vilken serie Taif spelar nästa säsong!!! :D Kan gå precis hur som helst idag, Väsby är bra på bortaplan. Hoppas att det blir vinst så att Larry och Anders får det slut på karriären som dom så väl förtjänar!!!!
Tingsryds AIF
since 1923
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hehe det kan man förstå. Men jag tror och hoppas ni grejar det så ses vi till nästa säsong
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Pålle
Forumamatör

Post by Pålle »

Vill bara klargöra. OM TAIF inte tar tre poäng ikväll är inget klart. Vi kan fortfarande komma tvåa om övriga resultat går vår väg. Till exempel om Piteå eller Huddinge slår Borås eller och Piteå slår Väsby i sista rundan. Inte jättetroligt kanske, men inte heller omöjligt.

3 poäng och det klart.
2 poäng och bara Borås kan gå förbi med full pott i två sista.
1 poäng och Väsby eller Borås måste i princip ta full pott för att någon av dem ska gå förbi.
0 poäng, vi kan bara be för att Borås tappar minst tre poäng på två sista och Väsby får smisk med några mål av Piteå i sista rundan.
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Nu ska vi väl inte älta detta mer, men jag måste säga att det var ju en jädra "kovändning" du gjorde nu, Malul, för att tala ett språk som vi stråhattar behärskar.

Men det var klädsamt av dig att komma med det erkännandet. Det uppskattar jag. Sedan om straffen för dessa förseelser är tillräckligt höga kan ju diskuteras. Det kan mycket väl vara så att de är för låga. Du får väl jobba konstruktivt för en förändring av reglerna istället för att hata lag som faktiskt har dömts enligt gällande regelverk.

Det var mitt sista ord i detta, hoppas jag. Nu ser jag fram emot matchen.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Heja taif.Fan att inte Troja tog chansen de med.Vilken hockeyhöst det skulle bli :cry:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Lakers00 wrote:Om det redan är så här på forumet mellan oss och Taif hur blir det inte då på Söndag kväll och framåt! :? :eeeh:
Jag ser fram imot det........100 inlägg i timmen typ och bara massa påhopp 8) :wink: :P

Ser det mest likt en migränattack i så fall. Gröna grodor, KM i burkkastning och hugade kombatanter från två håll i ett gigantiskt sandlådeforum. Tur att det är sommar.
moffe
Forumamatör

Post by moffe »

malul Lakers kmr hamna där Växjö HC hamnade, KK . Alla era medvinds supporta kmr ge vika med tiden när dom inser växjö lakers aldrig kmr att nå ES. Bättre ni slänger in satsningen på Öster.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

jag instämmer med moffe.

Vi lägger ner nu och satsar allt på fotbollen.

Men kommer medvinds suppotrarna att inse att vi aldrig kommer att nå ES?,

Är det inte så att dom hockey okuniga puckade Växjöborna inte fattar det?

Härligt att en profet upplyser oss då och då, TACK moffe!
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Efter ett par dagars överläggande med mig själv så hoppas jag att Vilda 'Western' Väsby har laddat klubborna ordentligt med gödselkulor. Låt Växjö Lakers farmarlag fortsatt husera i gärsgårdsserien med de andra Tomtarna.

Heja Väsby!

/T5!! :headbang:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Nja, Jag tycker nog att det skulle vara roligt med lite Derby´n framöver, så jag säger: Go for it TAIF.
Re Animator
Forumamatör

Post by Re Animator »

Sköna_Gröna wrote:
LasseMaja wrote:Du är ju helt klart ett stort skämt Malul. Ditt hat mot Taif och Tingsryd är helt klart osundt. Vad är du så rädd för??? :?

Malul är inget skämt. Sånna som han finns det inga ord för. :) Så det du menar är att Malmö, Frölunda, m fl. skulle blibit tvingade till konkurs och börja om. De lagen fick ju inte ens något straff, det var personerna som låg bakom det som blev uthängda för de svarta lönerna. Bara för att Tingsryd inte är så attraktivt för några personer som bestämde i frågan blev man nerflyttade. Det straffet var alldeles för hårt.

Och du Malul som säger att det var för milt. Varför ska inte alla lag behandlas lika eller är det olika från fall till fall? som mellan Taif och Frölunda ?

Som jag minns det ungefär, så betalade Malmö, Frölunda m fl. ut löner via utländska bolag. Vilket ännu inte var riktigt olagligt. Sen ändrades lagen. Taif däremot hade en svart pärm och en vit. Spelarna fick pengarna direkt ner i fickan. Inte riktigt samma sak tycker jag.
Ta stark senap på hockeyvurren de e tufft!
Post Reply