heheheheheehehehehheheLoseddos wrote:Korrekt.. Ja det skulle ju betyda att vi kanske måste stå ut med Taif nästa säsong... hehe
Kval till allsvenskan-tråden
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumamatör
- Sköna_Gröna
- Forumamatör
Men samtidigt kan man spara massvis med pengar genom att värva smart. Då menar jag att man har en bra scouting som kan göra att man hittar bra spelare som inte kostar onödigt med pengar. Varför måste exempelvis en finländare vara bättre än en lirare från ettan. Man måste också ha tur att spelarna kommer in bra i miljön osv, ni vet ju själva hur det är. Men här tror allafall jag man kan spara mkt pengar. Om Taif går upp krävs det bra och smarta värvningar om vi ska stana kvar. Men men vägen är låååång till allsvenskan ännu. Hoppas på 3 pinnar imorgon.
Stolthet, hjärta, tradition
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Tror det blir tufft för taif i HA men inget är ju omöjligt. Larry Pilut lägger av likaså Anders Åkesson. Peter Andersson, Tomas Lundström anser jag inte hålla för allsvenskt spel. Oskar Fransson håller inte som andra målvakt heller. Så det blir väldigt mycket värvande och det kostar på frågan är vilken spelarebudget Tingsryd kan åstadkomma.
Skall OM TAIF GÅR UPP bli roligt med derbyn och det blir nog fler lakejer på plats i Tingsryd än Piteå, Väsby eller Borås. Troligen fler tingsrydare på derbyn mot Växjö i Växjö än något av de andra alternativen.
Skall OM TAIF GÅR UPP bli roligt med derbyn och det blir nog fler lakejer på plats i Tingsryd än Piteå, Väsby eller Borås. Troligen fler tingsrydare på derbyn mot Växjö i Växjö än något av de andra alternativen.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
-
- Inaktiverad användare
Som vanligt så förstår somliga inte lagom Ironiska inlägg där det besvaras kommentarer typ, TAIF har inga Spelare av Allsvensk klass, Mitt inlägg var menat som ett hjälpmedel för somliga med taskig analysförmåga att begripa att i Dagens TAIF finns ett antal Spelare som håller i Allsvenskan, övriga det vill säga INTE somliga förstår att Jag inte menade att TAIF är lika bra som Lakers ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
In Hinkum Veritas
- Sköna_Gröna
- Forumamatör
Jag har en stor förhoppning om att poplaget i Växjö konkar när publiken sviker för att den inser att det aldrig blir någon elitserie. Kolla på Boro och Hammers.Malul wrote:jag har övergått till en fanatiskt förhoppning om att TAIF går upp och sen konkar!!!Heja heja TAJF!!
Stolthet, hjärta, tradition
- The London Observer
- Forumamatör
- challe_berglund
- Forumproffs
Tingsryds AIF har verkligen ett fint slag läge för att kliva över tröskeln till finrummet.
Känns faktiskt helt okey om det skulle bli TAIF för det bekräftar det jag sagt tidigare om Skövde IK:s förkval grupp.
Nämligen att den kändes som en sorts "Dödens grupp" med Troja och TAIF som kombatanter.
//Xoog
Känns faktiskt helt okey om det skulle bli TAIF för det bekräftar det jag sagt tidigare om Skövde IK:s förkval grupp.
Nämligen att den kändes som en sorts "Dödens grupp" med Troja och TAIF som kombatanter.
//Xoog
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
In Hoc Signo Vinces
Kan bli besparingar för Lakers detta, Arboga-bortaresa mot cykelavstånd (nästan) resa till Tingsryd. SSK bytes mot Malmö ca 20 mil mindre.
Sen hemmamatcherna, ett dussintal från arboga eller derbystämning mot tengsryd samt att malmöfolket är fler än de från ssk.
Sen hemmamatcherna, ett dussintal från arboga eller derbystämning mot tengsryd samt att malmöfolket är fler än de från ssk.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
-
- Inaktiverad användare
"Härligt nu blir det KK" . Men för vem blir det KK, Malul?
Verkar som att somliga börjar få kalla fötter för att TAIF har chans att gå upp, eller hur ska man tolka det? Det faktum att TAIF har ett stort stöd i de breda folklagren och i en större geografi än Lakers känns kanske hotande?
Under alla förhållande, känn flåset i nacken!! I alla fall tills söndag em. Den matchen ska ju spelas också.
Verkar som att somliga börjar få kalla fötter för att TAIF har chans att gå upp, eller hur ska man tolka det? Det faktum att TAIF har ett stort stöd i de breda folklagren och i en större geografi än Lakers känns kanske hotande?
Under alla förhållande, känn flåset i nacken!! I alla fall tills söndag em. Den matchen ska ju spelas också.
Last edited by InmeDes on 31 March 2007, 11:02, edited 1 time in total.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Äsch, stolpe in, en skopa tur, domare i grönvit mundering, liperier i media OCH gärsgårdslag - vinner man inte då så är det ju för bedrövligt.
Skulle nu, mot all förmodan, de aktiva Sommarjobbarna med Vita blodkroppar avancera upp ett snäpp i seriesystemet så drabbar detta INTE Växjö Lakers överhuvudtaget rent ekonomiskt. Upptagningsområdet gällande sponsring är stort och expanderar ideligen. Nackdelen är väl att Växjö Lakers inte har samma raggningspotential gentemot de lite bättre spelarna i Taif. Nu spelar dom kanske i allsvenskan kommande säsong - liksom vi. En flygresa är ju att jämställa med en jorden-runt resa för lillasyster. Välkomna till hockeyallsvenskan. Kalla fötter - Växjö Lakers? Släng dig i ladugårdsväggen. Respekt? Knappast.
Jag som supporter hade ju hellre följt mitt lag i toppen av division 1 än i botten av allsvenskan. Omsättningen skall också (nästintill) dubblas för Nelson's HC. Det skall också värvas respektabla hockeyallsvenska spelare till laget. Pilut och Åkesson hade inte haft något nämnvärt att bidra till i kommande hockeyallsvenskan. Jag såg att Taif jämförde sig med Huddinge, vilket skämt. Upptagningsområdet i huvudstaden talar sitt tydliga språk. Där finns det inga Skogshuggar-Harry, Gödsel-Jonni, Gummi-Stövel eller Traktor-Krille.
Flåset i nacken? Nja, snarare någon stråhatts-beklädd herre som dragit av en mökare av rang som man känner i luften...
(Vila Western Väsby - ladda bössorna)
/T5!!
Skulle nu, mot all förmodan, de aktiva Sommarjobbarna med Vita blodkroppar avancera upp ett snäpp i seriesystemet så drabbar detta INTE Växjö Lakers överhuvudtaget rent ekonomiskt. Upptagningsområdet gällande sponsring är stort och expanderar ideligen. Nackdelen är väl att Växjö Lakers inte har samma raggningspotential gentemot de lite bättre spelarna i Taif. Nu spelar dom kanske i allsvenskan kommande säsong - liksom vi. En flygresa är ju att jämställa med en jorden-runt resa för lillasyster. Välkomna till hockeyallsvenskan. Kalla fötter - Växjö Lakers? Släng dig i ladugårdsväggen. Respekt? Knappast.
Jag som supporter hade ju hellre följt mitt lag i toppen av division 1 än i botten av allsvenskan. Omsättningen skall också (nästintill) dubblas för Nelson's HC. Det skall också värvas respektabla hockeyallsvenska spelare till laget. Pilut och Åkesson hade inte haft något nämnvärt att bidra till i kommande hockeyallsvenskan. Jag såg att Taif jämförde sig med Huddinge, vilket skämt. Upptagningsområdet i huvudstaden talar sitt tydliga språk. Där finns det inga Skogshuggar-Harry, Gödsel-Jonni, Gummi-Stövel eller Traktor-Krille.
Flåset i nacken? Nja, snarare någon stråhatts-beklädd herre som dragit av en mökare av rang som man känner i luften...
(Vila Western Väsby - ladda bössorna)
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Som det så vacker heter: "Högmod går före fall"
Själv har jag full respekt för det Lakers har åstadkommit. Målmedvetet och skickligt. Bara det inte går åt pepparn p g o otåliga supporters som vill ha snabbt avancemang till elitserien. JAG hoppas verkligen inte Lakers konkar.
Om vi mot förmodan skulle gå upp. Måste vi parkera traktorn i Bramstorp när vi ska till er? Får vi gå in med stövlarna på i eran hall?
Själv har jag full respekt för det Lakers har åstadkommit. Målmedvetet och skickligt. Bara det inte går åt pepparn p g o otåliga supporters som vill ha snabbt avancemang till elitserien. JAG hoppas verkligen inte Lakers konkar.
Om vi mot förmodan skulle gå upp. Måste vi parkera traktorn i Bramstorp när vi ska till er? Får vi gå in med stövlarna på i eran hall?
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
jag tycker taif skall bort från kartan,det fusk dom kom undan med skulle betytt KK redan då det hände.att dom fick fortsätta är i mina ögon samma sak som att låta Ben Johnson fortsätta springa efter avslöjningen.
nu hoppas jag verkligheten kommer ikapp och poetisk rättvisa uppstår och att klubben konkar efter en säsong,troja går upp och dom derbyna håller jag mycket högre!
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
nu hoppas jag verkligheten kommer ikapp och poetisk rättvisa uppstår och att klubben konkar efter en säsong,troja går upp och dom derbyna håller jag mycket högre!
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!