Kval till allsvenskan-tråden

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
hockeybockey
Forumamatör

Post by hockeybockey »

Loseddos wrote:Korrekt.. Ja det skulle ju betyda att vi kanske måste stå ut med Taif nästa säsong... hehe
heheheheheehehehehhehe
Lillebror Lakers, visst passar det bra?
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Men samtidigt kan man spara massvis med pengar genom att värva smart. Då menar jag att man har en bra scouting som kan göra att man hittar bra spelare som inte kostar onödigt med pengar. Varför måste exempelvis en finländare vara bättre än en lirare från ettan. Man måste också ha tur att spelarna kommer in bra i miljön osv, ni vet ju själva hur det är. Men här tror allafall jag man kan spara mkt pengar. Om Taif går upp krävs det bra och smarta värvningar om vi ska stana kvar. Men men vägen är låååång till allsvenskan ännu. Hoppas på 3 pinnar imorgon.
Stolthet, hjärta, tradition
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Tror det blir tufft för taif i HA men inget är ju omöjligt. Larry Pilut lägger av likaså Anders Åkesson. Peter Andersson, Tomas Lundström anser jag inte hålla för allsvenskt spel. Oskar Fransson håller inte som andra målvakt heller. Så det blir väldigt mycket värvande och det kostar på frågan är vilken spelarebudget Tingsryd kan åstadkomma.

Skall OM TAIF GÅR UPP bli roligt med derbyn och det blir nog fler lakejer på plats i Tingsryd än Piteå, Väsby eller Borås. Troligen fler tingsrydare på derbyn mot Växjö i Växjö än något av de andra alternativen.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det lär bli mer än spännande om andraplatsen, Väsby knep en poäng mot Huddinge och har TAIF och Piteå kvar att möta.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Som vanligt så förstår somliga inte lagom Ironiska inlägg där det besvaras kommentarer typ, TAIF har inga Spelare av Allsvensk klass, Mitt inlägg var menat som ett hjälpmedel för somliga med taskig analysförmåga att begripa att i Dagens TAIF finns ett antal Spelare som håller i Allsvenskan, övriga det vill säga INTE somliga förstår att Jag inte menade att TAIF är lika bra som Lakers :wink:
In Hinkum Veritas
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag tror Piteå dänger till Taif med 3-1 ikväll (34-20 i skott).
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag har övergått till en fanatiskt förhoppning om att TAIF går upp och sen konkar!!!Heja heja TAJF!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Hoppas taif går upp.Detta kanske får komunen i Växjö att börja tänka på allvar att bygga om hallen.Lätt att vi skulle kunna bli 6000 på hemmamatch mot ett heltaggat taif.Hela kronoberg skulle börja snacka hockey.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Toyspeed
Forumamatör

Post by Toyspeed »

Malul wrote:jag har övergått till en fanatiskt förhoppning om att TAIF går upp och sen konkar!!!Heja heja TAJF!!
STOOOOR komik :lol:
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Malul wrote:jag har övergått till en fanatiskt förhoppning om att TAIF går upp och sen konkar!!!Heja heja TAJF!!
Jag har en stor förhoppning om att poplaget i Växjö konkar när publiken sviker för att den inser att det aldrig blir någon elitserie. Kolla på Boro och Hammers.
Stolthet, hjärta, tradition
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jo därför måste ni upp för att intresset ska hålla :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja upp i allsvenskan med TAIF!!!!!
:lol:

Växjö Lakersissä!!
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

ja upp med dem, så vi kan slå ut dem igen :twisted: :wink: :lol:
When we are good they never remember When we are bad they never forget
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Taif leder just nu med 1-0
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

fint
When we are good they never remember When we are bad they never forget
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

helt ny info om varför taif går upp iår.Snackade precis med en som håller på taif.Fick reda på att hatet mot Växjö är så starkt i Taif att de bara måste upp för att kunna piska oss på hemmaplan :lol:
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

hahaha :roflol: :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

grattis Taif. 3-0 över piteå.Ja ni är värda att gå upp nu
The London Observer
Forumamatör

Post by The London Observer »

Bara att gratulera Tingsryd till segern. Strongt
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
Toyspeed
Forumamatör

Post by Toyspeed »

Sjukt skönt... Helt otroligt starkt att nolla Piteå på deras is i en måste match för pite gänget..

Inget lag denna säsong har hållit nollan i pite...
Yunix66
Forumamatör

Post by Yunix66 »

Enormt starkt gjort.... Enormt imponerad av TAIF, nu ska det bara gå hela vägen.. även om vägen fortfarande är lång..
challe_berglund
Forumproffs

Post by challe_berglund »

Starkt jobbat av TAIF... välkomna upp!
Åk skridskor luajävel!
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Nja, ropa inte hej än, det avgörs på söndag. Vinner Tingsryd mot Väsby så är de klara för allsvenskan.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Yunix66
Forumamatör

Post by Yunix66 »

Visst är det så Per och skönt är väl det.
Det bästa laget går vidare.
Tycker det är skönt när sista matchen avgörs av 2 berörda lag och inte som det tyvärr kan bli när något lag inte har något att spela om.

Kämpa Taif, in med pucken hej hej...... :hbang:
Xoogman
Forumentusiast

Post by Xoogman »

Tingsryds AIF har verkligen ett fint slag läge för att kliva över tröskeln till finrummet.

Känns faktiskt helt okey om det skulle bli TAIF för det bekräftar det jag sagt tidigare om Skövde IK:s förkval grupp.
Nämligen att den kändes som en sorts "Dödens grupp" med Troja och TAIF som kombatanter.

//Xoog
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

hahahaha!!

härligt,nu blir det KK!!
:lol:

Växjö Lakersissä!!
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Kan bli besparingar för Lakers detta, Arboga-bortaresa mot cykelavstånd (nästan) resa till Tingsryd. SSK bytes mot Malmö ca 20 mil mindre.

Sen hemmamatcherna, ett dussintal från arboga eller derbystämning mot tengsryd samt att malmöfolket är fler än de från ssk.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Det börjar allt mer likna Popcorn vs Kultur igen :P

Respect TAIF :ok:
In Hinkum Veritas
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Tycker synd om dig Malul. :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

"Härligt nu blir det KK" . Men för vem blir det KK, Malul?

Verkar som att somliga börjar få kalla fötter för att TAIF har chans att gå upp, eller hur ska man tolka det? Det faktum att TAIF har ett stort stöd i de breda folklagren och i en större geografi än Lakers känns kanske hotande?

Under alla förhållande, känn flåset i nacken!! I alla fall tills söndag em. Den matchen ska ju spelas också.
Last edited by InmeDes on 31 March 2007, 11:02, edited 1 time in total.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Som sagt tidigare JAG känner flåset i nacken. MEN jag är stor nog att kunna stå för att det är RESPEKT av Taif. Ser fram emot publikmatcher av sällan skådat slag i kronoberg.
Såhär långt grattis alla Taifare.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Äsch, stolpe in, en skopa tur, domare i grönvit mundering, liperier i media OCH gärsgårdslag - vinner man inte då så är det ju för bedrövligt.

Skulle nu, mot all förmodan, de aktiva Sommarjobbarna med Vita blodkroppar avancera upp ett snäpp i seriesystemet så drabbar detta INTE Växjö Lakers överhuvudtaget rent ekonomiskt. Upptagningsområdet gällande sponsring är stort och expanderar ideligen. Nackdelen är väl att Växjö Lakers inte har samma raggningspotential gentemot de lite bättre spelarna i Taif. Nu spelar dom kanske i allsvenskan kommande säsong - liksom vi. En flygresa är ju att jämställa med en jorden-runt resa för lillasyster. Välkomna till hockeyallsvenskan. Kalla fötter - Växjö Lakers? Släng dig i ladugårdsväggen. Respekt? Knappast.

Jag som supporter hade ju hellre följt mitt lag i toppen av division 1 än i botten av allsvenskan. Omsättningen skall också (nästintill) dubblas för Nelson's HC. Det skall också värvas respektabla hockeyallsvenska spelare till laget. Pilut och Åkesson hade inte haft något nämnvärt att bidra till i kommande hockeyallsvenskan. Jag såg att Taif jämförde sig med Huddinge, vilket skämt. Upptagningsområdet i huvudstaden talar sitt tydliga språk. Där finns det inga Skogshuggar-Harry, Gödsel-Jonni, Gummi-Stövel eller Traktor-Krille.

Flåset i nacken? Nja, snarare någon stråhatts-beklädd herre som dragit av en mökare av rang som man känner i luften...

(Vila Western Väsby - ladda bössorna)

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Som det så vacker heter: "Högmod går före fall"

Själv har jag full respekt för det Lakers har åstadkommit. Målmedvetet och skickligt. Bara det inte går åt pepparn p g o otåliga supporters som vill ha snabbt avancemang till elitserien. JAG hoppas verkligen inte Lakers konkar.

Om vi mot förmodan skulle gå upp. Måste vi parkera traktorn i Bramstorp när vi ska till er? Får vi gå in med stövlarna på i eran hall?
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Ännu ett sansat inlägg från Volvon, riktigt kul prick det där!!! :lol: Så rädd och nervös att han nästan skiter i byxan. :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag tycker taif skall bort från kartan,det fusk dom kom undan med skulle betytt KK redan då det hände.att dom fick fortsätta är i mina ögon samma sak som att låta Ben Johnson fortsätta springa efter avslöjningen.

nu hoppas jag verkligheten kommer ikapp och poetisk rättvisa uppstår och att klubben konkar efter en säsong,troja går upp och dom derbyna håller jag mycket högre!

:twisted:

Växjö Lakersissä!!
Post Reply