Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Kanonkalle
- Forumamatör
- johannes_24
- Forumentusiast
- Kanonkalle
- Forumamatör
- johannes_24
- Forumentusiast
Ja han var en riktigt bra spelare så då var det tur att IK hittade honom Vi hade ju hans bror Richie Moore i laget med, men han var mest ute efter att slåss å var riktigt kass på grillorna Men han vann utvisningsligan i stor stil i dåvarande division två den säsongen har lirade med samtidigt som Skeeter tog hem hela poängligan Sen förde han upp oss i division ett sen la dom om systemen så han fick göra om det engång till innan han flyttade hem
IK Oskarshamn, för allas bästa!
- Linkankopia
- Forumproffs
Herr Oberst wrote:Linkankopia wrote:Är det samme Skeeter Moore som spelade i Södertälje för en herrans massa år sedan månne?
Hur många Skeeter Moore kan det finnas med anknytning till svensk hockey? Namnet känns ju faktiskt inte riktigt lika vanligt som Johan Johansson eller liknande
Fast jag har ju inte hört talas om nån hockeyspelare som heter Johan Johansson så.....
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
-
- c/o LL´s Forum
- Linkankopia
- Forumproffs
Fredrik R wrote:Timrå värvar Challe Berglund som huvudtränare 07/08.
Stackars Timrå som får spela kvalserie nästa säsong då.....Challe är inte bra helt enkelt.
-
- Forumdemon
- johannes_24
- Forumentusiast
-
- c/o LL´s Forum
- johannes_24
- Forumentusiast
- Linkankopia
- Forumproffs
Föga förvånande så är flera elitserieklubbar ute efter våran Linus Videll....
Robert Kimby är en lirare med en stor skopa hockeypotential - han är ung och har framtiden för sig. Han var också en av de spelare i Nybro, frånsett storebror Erik Hjalmarsson, som jag la speciellt märke till vid våra bataljer. Konstaterandet är, enligt Nybros forum, att flopplaget Bofors lyckas knipa honom. Avundssjuk? Nej. Förvånad? Ja.
Jag skall med handen på hockeyhjärtat tillstå att jag håller både Erik Hjalmarsson och Robert Kimby högre än Christian Magnusson.
/T5!!
Jag skall med handen på hockeyhjärtat tillstå att jag håller både Erik Hjalmarsson och Robert Kimby högre än Christian Magnusson.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Man kan ju också se det så här och fundera ur Lakers värvningssynpunkt:
Christian Magnusson, född 1979. Vill rota sig - 45, 10+20 = 20 (3) <- BRONS
Robert Kimby, född 1984. Vill utvecklas - 39, 17+17 = 34 (1) <- GULD
Erik Hjalmarsson, född 1983. Vill utvecklas - 39, 11+15 = 26 (2) <- SILVER
Vad skall man värdera högst om man vill avancera upp i seriesystemet och däremot har en förbannat hög målsättning? Någon som vill rota sig och som är en raketforskare på ekonomi, eller hungriga spelare som är på uppåtgående? Man skall plocka guldkornen, det anser jag. Lokala förmågor förvisso, men vill man lyckas så är det djungelns lag som gäller. Men Målvaktstränare Evertsson vet bäst. Jag överlåter värvningsarbetet till honom. Mina synpunkter däremot kommer han aldrig, så länge jag lever och han är sportchef OCH assisterande tränare, att komma ifrån.
Jag vill återigen påpeka att jag inte på något sätt dissar Fimpen. Men han är ju definitivt mitt tredjehandsval bland de (3) giftigaste i Nybro (som jag anser det). Allihopa går säkerligen runt på samma krona i ersättning. Prestation-/krona är vad det handlar om. Ålder och ambition är också två oehört viktiga delar som spelar in. Blir det för bekvämt och serverat på silverfat så blir det anus.
/T5!!
Christian Magnusson, född 1979. Vill rota sig - 45, 10+20 = 20 (3) <- BRONS
Robert Kimby, född 1984. Vill utvecklas - 39, 17+17 = 34 (1) <- GULD
Erik Hjalmarsson, född 1983. Vill utvecklas - 39, 11+15 = 26 (2) <- SILVER
Vad skall man värdera högst om man vill avancera upp i seriesystemet och däremot har en förbannat hög målsättning? Någon som vill rota sig och som är en raketforskare på ekonomi, eller hungriga spelare som är på uppåtgående? Man skall plocka guldkornen, det anser jag. Lokala förmågor förvisso, men vill man lyckas så är det djungelns lag som gäller. Men Målvaktstränare Evertsson vet bäst. Jag överlåter värvningsarbetet till honom. Mina synpunkter däremot kommer han aldrig, så länge jag lever och han är sportchef OCH assisterande tränare, att komma ifrån.
Jag vill återigen påpeka att jag inte på något sätt dissar Fimpen. Men han är ju definitivt mitt tredjehandsval bland de (3) giftigaste i Nybro (som jag anser det). Allihopa går säkerligen runt på samma krona i ersättning. Prestation-/krona är vad det handlar om. Ålder och ambition är också två oehört viktiga delar som spelar in. Blir det för bekvämt och serverat på silverfat så blir det anus.
/T5!!
Last edited by C70T5 on 23 March 2007, 21:36, edited 1 time in total.
Nygren och 89:an, dra ner på folk-/lättölen nu.
Jag har inte kissat Magnusson i ögat. Jag bara anser att Hjalmarsson och Kimby är giftigare än Magnusson i Nybro. Ja, när ni säger det, till och med giftigare än Evertsson i Växjö Lakers. Hårdsatsande Växjö Lakers.
/T5!!
Jag har inte kissat Magnusson i ögat. Jag bara anser att Hjalmarsson och Kimby är giftigare än Magnusson i Nybro. Ja, när ni säger det, till och med giftigare än Evertsson i Växjö Lakers. Hårdsatsande Växjö Lakers.
/T5!!
Intressant - vart kan man läsa-/lyssna till att Målvaktstränaren har raggat på Kimby OCH Hjalmarsson? Och dessa har enligt din utsago tackat nej. Tvärskumt. Måste jag har missat. Hörru, guida mig till den adressen. Eller bara filosoferar du? Det hoppas jag inte eftersom att du verkar ha gott på fötterna. Har det slagit dig? För mig har det inte slagit något alls. Jag bara filosoferar. Och det min kamrat är förbannat kul. Filosofera bör man annars dör man - filosoferar gör man, ändock dör man. Men så vitt jag har förstått det hela, eller kunnat läsa mig till, så har inte Målvaktstränaren raggat på vare sig Hjalle.SR eller Klimpan.
/T5!!
/T5!!
...oj, oj , oj. Det gör ont när knoppar brister!
Jag vet inte vem som har "slagit" dig.
Kännner du dig orättvist behandlad så ring kvinnojouren!
Här pratar vi hockey.
Om du inte accepterar MR Magnusson så är det din grej, för min del så är jag mycket nöjd om man knyter hans kompetens till laget.
VÄLKOMMEN FIMPEN!
Jag vet inte vem som har "slagit" dig.
Kännner du dig orättvist behandlad så ring kvinnojouren!
Här pratar vi hockey.
Om du inte accepterar MR Magnusson så är det din grej, för min del så är jag mycket nöjd om man knyter hans kompetens till laget.
VÄLKOMMEN FIMPEN!
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
Nygren:
Kan du förklara för mig varför jag inte skulle acceptera Fimpen i Växjö Lakers? Har jag öht påstått det? Jag är idel öra.
(egentligen så bryr jag mig inte, men när det tuggas alfabetdiarée så det rinner över tangenbordet så blir man ju konfunderad - och förstående...)
/T5!!
Kan du förklara för mig varför jag inte skulle acceptera Fimpen i Växjö Lakers? Har jag öht påstått det? Jag är idel öra.
(egentligen så bryr jag mig inte, men när det tuggas alfabetdiarée så det rinner över tangenbordet så blir man ju konfunderad - och förstående...)
/T5!!
Ordbajseri: "Intressant - vart kan man läsa-/lyssna till att Målvaktstränaren har raggat på Kimby OCH Hjalmarsson? Och dessa har enligt din utsago tackat nej. Tvärskumt. Måste jag har missat. Hörru, guida mig till den adressen. Eller bara filosoferar du? Det hoppas jag inte eftersom att du verkar ha gott på fötterna. Har det slagit dig? För mig har det inte slagit något alls. Jag bara filosoferar. Och det min kamrat är förbannat kul. Filosofera bör man annars dör man - filosoferar gör man, ändock dör man. Men så vitt jag har förstått det hela, eller kunnat läsa mig till, så har inte Målvaktstränaren raggat på vare sig Hjalle.SR eller Klimpan"
Påstår du att du att jag ordbajsar?
Läs ovanstående, det har DU skrivit!
Jag uttrycker min åsikt: Fimpen är Välkommen...
Tycker du något annat så är det OK med mig, jag är demokrat...
Påstår du att du att jag ordbajsar?
Läs ovanstående, det har DU skrivit!
Jag uttrycker min åsikt: Fimpen är Välkommen...
Tycker du något annat så är det OK med mig, jag är demokrat...
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
Übermaster-Nygren, jag vet mycket väl vad jag har skrivit. Men jag vill fortfarande att du spottar ur dig vartifrån, du anser att jag inte accepterar Magnusson som spelare i Växjö Lakers? Läs texten - sammanfatta den - slutsats. Lågstadienivå på det. Kåm ijen kåmpis. Jag ordbajsa? Kamrat, på detta forumet så gäller det att man har en ryggrad och inte en sena som håller upp (kurage)ryggraden.
Jag bjuder på sista myssmällen. Men du, dina argument äter man ju upp med en tvåeggad gaffel.
Idel öra - på återhårande Hockeykamrat.
/T5!!
Jag bjuder på sista myssmällen. Men du, dina argument äter man ju upp med en tvåeggad gaffel.
Idel öra - på återhårande Hockeykamrat.
/T5!!
Last edited by C70T5 on 24 March 2007, 00:11, edited 1 time in total.