Kvalitetsskäl.

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Kvalitetsskäl.

Post by NEDOMANSKY »

Är det verkligen kvalitetsskäl som gör att Hirvonen/Cabana får spela?, istället för Rosen/Hjalmarsson, risken finns att Evertsson är på väg att göra en Yngwe IGEN :oops:
In Hinkum Veritas
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Kan ju ha med rutin och göra oxå samt att Rosén o många lägen väger lite lätt... Rosén skulle behöva lägga på sig några kilo till för att komma helt och fullt till rätta. Nyköping är ett väldigt stort och tungt lag så då spelar vikten rätt stor roll, för i vissa situationer igår tycker jag Rosén bara blev bortplockad som en liten vante i vissa närkamper.
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

NH spelarna är ju grymt stora!! 8O Deras lagkapten var ju minst dubbelt så lång som Stig ;) Perfekta som rundningsmärken :lol: :lol:
91:an Hjalmarsson
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Ja åka skridskor kunde han inte, nåt han däremot kunde var att "göra en Wernblom", dvs klaga på vart enda domslut som inte gick Nyköpings väg...
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
buck
c/o LL´s Forum

Re: Kvalitetsskäl.

Post by buck »

NEDOMANSKY wrote:risken finns att Evertsson är på väg att göra en Yngwe IGEN :oops:
Vafan har Evertsson med det att göra?
Sist jag kollade var det Kempe och Custe som stod i båset.

Dessutom, du svarar ju på din egen fråga i en annan tråd.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Att Rosén inte får så mkt speltid just nu är inte konstigt. Han har ju varit helt under isen de senaste 10-15 matcherna. När han hade spelat 30 matcher snittade han en poäng per match. Men vad hände sen?
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

ruppo wrote:Ja åka skridskor kunde han inte, nåt han däremot kunde var att "göra en Wernblom", dvs klaga på vart enda domslut som inte gick Nyköpings väg...
Läpparna på #14 i NH fladdrade som lärkvingar HELA matchen 8O
Tror aldrig jag sett en värre gnällröv faktiskt :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Är inte Hirvonen och Cabana Evertssons Värvningar?, dessutom så lär ju Evertsson vara en del i den framtidssatsning som står för dörren, då är det ju perfekt att satsa på de lovande talangerna Hirvonen/Cabana istället för en 86:a och en 87:a som troligtvis gjort sitt i Lakers :oops: :wink:

Politik kallas det, när Stigs kompis vid sidan av isen INTE får BÄNKAS, kan ju bli sociala bekymmer som med Nolan :wink:

Finns några Finnar i Laget vars form pekar uppåt, utom EN.

Vad som hände Yngwe vet Vi.
In Hinkum Veritas
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Det kan tänkas att Evertsson/Kempe/Custemo helt enkelt inte tycker att de spelarna inte varit tillräckligt bra för tillfället. De som ser spelarna mest måste ju ändå vara de som är bäst kvalificerade att göra den bedömmningen. Kempemo lät Markku spela 7:e back ett tag när de inte var nöjda med vad han presterade. Visst vore det roligt att fler juniorer från de egna leden platsade men att göra bedömmningen om vem som är bättre än vilken tror jag ledaretrion klarar bäst. Jag hoppas att spelare och ledare för en dialog med varandra annars borde stämmningen i truppen vara riktigt dålig. Har Cabana varit sämmre än någon annan? Hur bra var då Yngvesson i början av serien?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

NEDOMANSKY wrote:Är inte Hirvonen och Cabana Evertssons Värvningar?,
Jo, men det är även Rosen, Stig, Andersson, Hjalmarsson, mfl, mfl... ;)

Det jag menar är, att killarna inte matchas just nu, det åligger ju tränaren...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Jag tycker att Cabana har kommit bra in i spelet nu. Kämpar i varje byte.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
puff
Forumdemon

Post by puff »

I matchen mot Nyköping var Cabana bra. Enligt mitt tycke var det hans bästa match hitintills i lakerströjan.
Jag kan inte heller se att det bara räcker att vara född 86 eller 87 för att gå in i hetluften och göra bra ifrån sig. Steget till seniorhockey år ganska stort och det är nog bra att matchas in i lagom takt.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Åldern har den betydelsen att det sannolikt finns fler år i spel att glädjas åt för vissa.

Rosen 43 Matcher 31 poäng.(orutinerad 4-Line spelare)

Hjalmarsson 40 Matcher 7 poäng.(orutinerad 4-Line spelare)

Hirvonen 27 Matcher 13 poäng.(rutinerad 3-Line spelare)

Cabana 18 Matcher 6 poäng.(rutinerad 3-Line spelare)

Mitt val är enkelt, en billig budgetlösning med rutin har INTE imponerat.

Junisarna har gjort det!!!

KEMPEMOS bestämmer självklart, MEN det är ju inte därför vi skriver här :wink:
In Hinkum Veritas
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Lätt att leka "sportchef" med facit i hand....

Vad hade hänt om vi inte tagit in Cab/Hirv och spelat med Rosén och Hjal, och vi fått några fler skador på spelare???

Ska vi ta upp J 18 spelare i laget då?

Visst..billigt och bra..... :ajaj:
Snart nära dig...en ny hall
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Utan värvningar under säsongen hade formationerna kanske sett ut nåt sånt här...

CJ - Thorst - Bois
(allt fint så långt)

Saviano - Rosén - Weinstock
(unge Rosén får chansen med mycket istid, ihop med bra spelare)

Markusson - Romö - Hjalmarsson
(Hjalmarsson hade nog kunnat göra ett fint jobb i en mycket stabil checking-line)

Yngwe - ??? - Sebastian Magnusson
(hmmm, verkar som att vi hade gått på tre kedjor från november och framåt, och dessutom utan Saviano under ett par månaders tid)

...självklart, låt de unga få chansen, men sätt inte för stor press på dem för tidigt. Mest tveksam är väl värvningen av Ville (även om en fjärdecenter ändå hade behövts för att avlasta), där kan jag hålla med om att det kunde varit lämpligt att ge Rosén chansen. Men ärligt talat, Yngwe och Magnusson eller Thelin och Cabana, vilket väljer man helst som tränare? Jag vet vad jag föredrar sju dagar i veckan...
Last edited by Flanders on 20 February 2007, 15:10, edited 1 time in total.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

OCH, kanske viktigaste frågan, hade vi då varit i playoff?
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Gretzky, du får lägga in Thelin där. Han värvades som ersättare för Arvidsson innan serien dragit igång.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Men det var där diskussionen började, ge Yngwe eller Magnusson chansen istället för att värva en ålderman som inte kan åka skridskor. Återkommande under säsongen har det sen argumenterats för att Yngwe hade kunnat göra Thelins jobb minst lika bra.

Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

på 4 matcher i J20 i troja har yngwe förresten gjort 6+1
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Thelin började med att slita av kors- eller ledband eller vad det nu var. Jag tycker faktiskt han sett rätt tuff ut senaste tiden och att han gör sin roll rätt bra. Om Yngwe hade gjort detta arbete bättre lär vi aldrig få reda på, personligen hade jag gärna sett en ung egen spelare på Thelins plats. Man hade alltid kunnat värva senare ifall egna produkten (antagligen Yngwe) inte höll måttet.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Yngwe valde ju att spela i Troja, istället för att kämpa om en plats i Lakers. Anledning ? Många tror sig veta.
Hade han stannat och visat att han var bättre än någon av de andra, så tror jag inte Kempe hade hållt honom utanför laget.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Mmmmm....det hände ju redan på försäsongsträningen nåt skit med Yngwe. Han stack till Sweden Rock och fick köra egen träning som straff...allt det lät en smula skumt......
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Jag tycker att det har visat sig i år att "vi kan värva sen om det inte fungerar" inte är ett lämpligt sätt att bygga ett lag.

Det jag menar med detta är att det för i stort sätt alla våra nyförvärv har tagit X antal omgångar att komma in i laget, Holmkvist var bedrövlig under försäsongen, men hittade relativt snabbt rätt, Thelin har kommit igång rejält sista tio matcherna, Cabana börjar se bättre ut, Patrik Carlsson klagade många på första matcherna men innan han åkte var det väl knappt någon som inte önskade att han återkommer nästa säsong, osv. Det tar tid att hitta rätt i en ny omgivning, även om det finns exempel på spelare som kommer rätt direkt.

Därför bör man inte sätta sig själv i tidsbrist när det gäller värvningar, att man förväntar sig att spelaren ska prestera redan i andra bytet. Rimligt är att vänta tio matcher innan man rättvist kan utvärdera ett nyförvärv, därför bör man aldrig förvänta sig att ett stort namn direkt blir en frälsare eller att en dussinspelare blir stabil när de värvas under pågående säsong.

NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Vad det handlar om enligt Mig är inte att Hirvonen/Cabana kom in i truppen utan att de i seriens sista 20 matcher helt enkelt inte har platsat mer än i 4:e kedjan, om kvaliten får råda.
De har verkligen INTE imponerat, MEN Ni som vill att DESSA ska tillhöra DE som ska Lyfta Lakers nästa år skriv det i denna tråden då!, personligen tycker Jag att den importspelare som ska ta en eventuell 2:a plats ska ha aningen mer att erbkuda än en trevlig Cabana, Om det hänger samman med att det på detta sätt få hit Stig nästa år också, Dumpa bägge, det är idrott INTE politik.

Under säsongen som gått så har/hade både Yngwe och Rantatalo platsat i storts sett hela tiden, den bedömningen tar Jag Mig friheten att göra.

Thelin/Hirvonen/Cabana kan Lakers vara utan till nästa år.

Jag vill ha ett slagkraftigt Lakers till rimlig kostnad, DÅ MÅSTE man utnyttja de egna som faktiskt håller måttet, och det anser Jag att dessa gör/gjorde.
In Hinkum Veritas
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Då går jag emot dig, Yngwe hade inte varit i närheten av de spelare Du nämner,tro att man är stjärna utan att vara i närheten av det är en sak ,däremot Emil tror jag blir en Lakers-spelare även i framtiden inga stjärnfantasier i hans hjärna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

I denna frågan håller jag med alfax till 100%, det finns just nu ingen Lakers junior som är i närheten av att peta Thelin, Hirvonen eller Cabana.
Det är ju precis som du säger NEDO inte poltik utan idrott på elitnivå vi sysslar med.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Rosen är bättre än Hirvonen.

Hjalmarsson bättre än Cabana.

Yngwe MINST lika bra som Thelin.

Jag hoppas att Jerry har skrattat för sista gången av den anledningen som sist var aktuell med Yngwe, Firma Hirvonen/Cabana/Thelin är inte aktuella för Troja ens i ETTAN, man undrar vad det kan bero på.

När man värvar spelare så bör man göra det med tanke på spelarens kompetens, samt införskaffa egenskaper men saknar, i Firma H/C/T så tillför de ingenting utom som 4:E Line spelare.

Vi får se när nästa säsong drar igång om dessa Herrar finns med.

Lakershjärtat bör nog undersökas om man inte tror en egen Junior som i Träningsmatcher skött en begränsad roll OK, skulle prestera likvärdigt med en MYCKET medelmåttig 4:E Line brunkare, att inte ge en egen spelare chansen i denna roll för att växa i 45 Allsvenska Matcher är faktiskt skrattretande och pinsamt.

Huruvida det förekommer Stjärnfantasier hos Yngwe som antyds av vissa har Jag ingen aning om, MEN om det syftas på att han är besviken på att Han inte fått chansen att göra Thelins jobb så är det väl självklart då att han går till ett BÄTTRE J-20 Lag än Lakers för att utvecklas.

Vi får se hur länge Rantatalo stannar om Han inte är bland A-lagets 8 Backar nästa år, Har han Stjärnfantasier då också?
In Hinkum Veritas
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Ja, ja, ja... du ska få tio kr mer i veckopeng. Du är fan mer envis än en prepubertal tonåring. Tjat varje dag om att juniorerna skulle gjort det bättre än Hirvonen - Cabana - Thelin. En sak ska du ha fullkomligt klart för dig... juniorerna har INTE varit med, vilket nämnda trio har, alltså ren spekulation och därmed fullkomligt ointressant. Ingen vet, inte ens du Nedomansky. Så sluta tjata om "OM". Nästa säsong? Låt dom avsluta denna innan SS börjar.

Nu är dom i play off och har gjort det bra. Låt oss hoppas att det fortsätter så och att Hirvonen - Cabana - Thelin avgör kommande matcher.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

NEDOMANSKY wrote:Firma Hirvonen/Cabana/Thelin är inte aktuella för Troja ens i ETTAN, man undrar vad det kan bero på.
Antagligen för att Lakers hann först!
Jag börjar snart tro att någon är släkt med Troja-Jerry
:wink:
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

NEDOMANSKY wrote:Firma Hirvonen/Cabana/Thelin är inte aktuella för Troja ens i ETTAN, man undrar vad det kan bero på.
Vad grundar du detta påstående på? Jag är tämligen övertygad om att Jerry inte hade tackat nej till någon av ovan nämda spelare. Men det har aldrig varit aktuellt då de de spelar i Lakers.
Någon som Jerry däremot har sagt nej till att använda i Trojas A-lag är Yngve, det är därför han spelar J-20.

Förövrigt har jag inget absolut inget emot att använda juniorer i A-laget snarare tvärt om, det hade varit riktigt kul med fler egna produkter i laget. Men då ska de naturligtvis vara tillräckligt bra för att ta en plats på egna meriter.

Emil kommer säkert att ta en plats i laget till nästa säsong, han har talangen och kunskapen som krävs. Det som behövs är några kilo muskler till.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

-> NEDOMANSKY, varför har inte Troja provat Yngwe i A-laget i Div. 1, där man var fullständigt överlägsna,
när du påstår att han utan tvekan skulle platsa i Lakers i allsvenskan?
Gjorde han någon succe i Gislaved?
Däremot är jag övertygad att Emil är en av 8 backar nästa säsong.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Det man inte får glömma är att en spelare som Thelin är guld värd som komplement till yngre killar. När en lovande talang med god teknik, fint spelsinne, etcetera, inser att om jag inte krigar och kämpar som alla andra på träningarna, och gör mitt bästa i alla lägen, då bänkar de mig för "den här sopan, som inte ens kan stå på ett par skridskor". Jag tror att det är en oerhörd väckarklocka.

Utöver detta så tillför en spelare som Thelin oerhört mycket på det mentala planet med sitt slit och sin inställning, helt enkelt "on-ice-ledaregenskaper", något som väldigt få juniorer tillför till ett lag.

Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

NEDOMANSKY wrote: Jag hoppas att Jerry har skrattat för sista gången av den anledningen som sist var aktuell med Yngwe, Firma Hirvonen/Cabana/Thelin är inte aktuella för Troja ens i ETTAN, man undrar vad det kan bero på.
Det är ju bara svammel från din sida ibland, rita gissa spring ungefär.
Tyck vad du vill, inga problem. Men lite fakta och underbyggd information är fan inte fel att backa upp inläggen med. :ajaj:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Håller med Niles..
Vilket skitsnack NEDOMANSKY....
Snart nära dig...en ny hall
Neddo
Forumamatör

Post by Neddo »

Post Reply