PINSAMT AV RADIO KRONOBERG!!!

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

serra
c/o LL´s Forum

PINSAMT AV RADIO KRONOBERG!!!

Post by serra »

Tycker fan det är pinsamt dåligt av en radio rep att uttrycka sig som han gör!!!
Lyssna på plantan!!!

http://www.sr.se/cgi-bin/kronoberg/prog ... ogramID=64
8.00-8.30

Lyssna mellan min 14-16....

Snacka om att göra bort sig..
Last edited by serra on 11 January 2007, 21:07, edited 2 times in total.
Snart nära dig...en ny hall
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

:oops: Skärpning!
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Pinsamt att höra. :roll:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Radio KLANTEBERG i ett nötskal :evil:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
milkman
Forumamatör

Post by milkman »

oj oj vad ett litet sms kan göra pinsamt radio kronoberg pinsamt :notOK:
Lakej#4
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Har mailat till deras program...
uppe@sr.se
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

haha vilken jävla super weekend då HAHAHAHAHAHAHA :lol: HELA SVERIGE SKRATTAR ! :lol: :lol: :lol:
When we are good they never remember When we are bad they never forget
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Har också mailat
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Per 'Rasken' Brolleus kände ju sig förnärmad å det grövsta när han fick sms:et som handlade om kronobergs stolthet, det bästa laget, storebror, Växjö Lakers. Haha, jag tycker det var ganska så kul att lyssna på faktiskt. Man riktigt hör ju hur han börjar tugga på stråhatten och slira på läppen när han nämner Växjö Lakers. Kontentan av detta är att Växjö Lakers INTE behöver skänka bort några biljetter till sina matcher. Tydligen så är det värre för våra småsystrar i korpserien. Dom verkar uppenbarligen behöva all (massmedial)hjälp som dom kan få. Hjälplig hockeybroder som jag är så kan jag tänka mig att skänka mina gamla gummistövlar, ett packe prima tuggtobak, en dynggaffel, en stråhatt (inköpt på Erikshjälpen), två fingervantar (röda) och en påse fågelfrö. Utlottning sker i andra periodpaus i systerderbyt, all lycka!

/T5!! :D
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Vad är det som är så pinsamt med den sändningen? Att han säger "F-A-N" eller?
Pebben
Forumamatör

Post by Pebben »

Kan hålla med om att han snackade lite goja herr Broleus i morse och det kanske var onödigt, men pinsamt ?? Det enda jag kan se som är så jäkla pinsamt i det hela här att så fort det nämns nåt om VLH som inte passar er så ska ni maila ner varenda jäkla tidning/radio o gråta ut, det är så synd om er hela tiden....
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Hade han sagt samma sak, om vilket lag som helst, så hade jag fortfarande tyckt det var pinsamt dåligt.
Som reporter så uttrycker man sig inte så.
"gå vart fan du vill"
Vad är det för snack i radio till någon som lyssnar på dom??????????
Medgångssupportern
Site Admin

Post by Medgångssupportern »

Men som journalist och programledare så är det ok/ska han säga vad han tycker, han bryter inte mot någon lag genom att säga det han säger. Jag hade inte utryckt mig så men så jädra farligt var det väl inte.
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Pebben wrote:Kan hålla med om att han snackade lite goja herr Broleus i morse och det kanske var onödigt, men pinsamt ?? Det enda jag kan se som är så jäkla pinsamt i det hela här att så fort det nämns nåt om VLH som inte passar er så ska ni maila ner varenda jäkla tidning/radio o gråta ut, det är så synd om er hela tiden....
Tyvärr är det inte första gången den grabben babblar i radion.
För ett par månader sedan så var det en ful bil med ett fult klistermärke på sidan som störde hans utsikt i direktsändning...
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Usch och tvi alltså. Jag känner faktiskt en gammal gumma som blev så arg så att hon tappade sitt broderi när hon hörde detta fasansfulla i radion.
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Det är ganska uppenbart att det där sms:et hade ett enda syfte. Syftet blev verklighet.

Jag gillar att höra/läsa om när supportrar/sympatisörer till andra lag skriker ut sin bitterhet och sitt hat gentemot Lakers. Alla taifares insändare i smålandsposten samt herr Brolleus uttalanden i radio. Klipper ut varje insändare, lägger bookmarks på radiosändningarna. Njuter av varje sekund för att tala klarspråk.

Mera mera meeeeeeeeeeeeeeeera! :clappy:
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

det där kan du skänka bort till dina hockeybröder i LL styrelse då det finns mer än två som ej är från stan har för mig att jag har läst någonstans att självaste ordföranden är sk " bonnläpp " eller har jag fel?....kan slå vad om att hälften av lakers lakejer inte är från stan :lol:

per svor i radio herregud...ring snuten

tillägg: att ha c70t5 som nickname...very comsmopolish :lol:

ses nästa säsong
Kronoberg tillhör oss
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag tror nog växjös supportrar kommer från hela länet,men taif o trojas fans bor ju allihopa i växjö :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Ja jisses vilket ramaskri för det där lilla i radio!!! Förresten, lyssnar ni verkligen på P4?!!!!!!!!!!! :lol:

Du Volvon, dina inlägg där du beskriver oss som inte bor i STORstaden Växjö som bönder börjar bli en aning patetiska!!! :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Du Lakerdome, varför skriver du inget på Taifs forum längre???
Tingsryds AIF
since 1923
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tycker inte radio kronoberg gjorde bort sig mer än vanligt just här. Normaltillståndet för den kanalen är ju faktiskt redan på sjunkbombsnivå kvalitetsmässigt. Tjattrande pajaser i pyjamas, byt kanal så slipper ni skiten. På Söndag ska vi tampas med knäckebröden :twisted:
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

"Larry Pilut" går på vatten. Hörde (om det nu är sant) att Larry döpt ett av sina barn till.... Larry Pilut den tredje. Hybris var ordet sa Bull (om det nu är sant) men det kan väl Lasse Maja bekräfta eller förkasta.
Toby
Forumamatör

Post by Toby »

Ge er för fan!

P4 är ju det enda objektiva länsmediet häromkring.

Stackars er , är det inte svärande bortasupportrar så är det svärande programledare.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Varför måste Larry Pilut och hans son får skit för att Broleus är Taifare? Säger som Toby: ge er nu!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Nille wrote:"Larry Pilut" går på vatten. Hörde (om det nu är sant) att Larry döpt ett av sina barn till.... Larry Pilut den tredje. Hybris var ordet sa Bull (om det nu är sant) men det kan väl Lasse Maja bekräfta eller förkasta.
Det är väl i och för sig inget konstigt i det. :roll:
Det är vanligt "over there" att man döper sina barn efter fäderna.
I det här fallet hette väl förmodligen TAIF-Larry's farsa också likadant, kan man misstänka..
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Att välja mellan att gå på derbyt taif-troja eller Lakers - Leksand är som att välja mellan HIV(TAIF-TROJA) eller en förkylning(VLH-LIF).
Valet är ganska lätt.
Men det finns ju dom som gillar hiv(Taif o Troja) också kanske. Fast jag fortsätter nog vara en av dom som försöker bekämpa det.
I always tell the truth, even when i lie
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Låter som att bitterheten hos herr Brolleus sken igenom ganska kraftigt där.

Han brukar själv inte ha nåt emot att driva/skämta med folk, så därför förstår jag inte riktigt hans stingsliga kommentar på det sms'et.

Näe, det var ganska illa sagt, speciellt eftersom han dessutom arbetar med radiosporten och BÖR vara objektiv och neutral.
Tacka vet jag SMP.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Förstår inte heller vad Larry har med saken att göra?? :? Men om du tvunget vill veta så är det så att hans pojk heter Larry III, men hans tilltalsnamn är Lawrence tror jag.

Brolleus=Trojan
Peje= Taifare
:D
Tingsryds AIF
since 1923
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Att likna Taif och Troja vid en livsfarlig sjukdom var riktigt lågt och jag kan inte se humorn i det!!!!!!!!! :evil:
Tingsryds AIF
since 1923
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

LasseMaja wrote:Att likna Taif och Troja vid en livsfarlig sjukdom var riktigt lågt och jag kan inte se humorn i det!!!!!!!!! :evil:
Det är som jag alltid sagt. Man är riktigt sjuk om man håller på nått av de båda lagen, enligt mig
I always tell the truth, even when i lie
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Lasse Maja, Larry har inget med P4 att göra, såg bara din signatur och så började tankarna vandra.....

Det förekommer i USA att man gör så men det är inte vanligt. Nåja skit i det det var en parantes.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Bra Teddy, nu har du visat vad du är för en människa. :oops:

Det var en väldigt konstig sak att ta upp Nille. :?
Tingsryds AIF
since 1923
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Lassemaja du måste va smyglakej. Du har nog skrivit fler inlägg än 80% på detta forumet
Välkommen och ansök om medlemskap :roll:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Möjligen lite konstig men jag har nog sett märkligare saker både på detta och andra forum. Det handlade ialla fall om hockey :P
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Troy wrote:det där kan du skänka bort till dina hockeybröder i LL styrelse då det finns mer än två som ej är från stan har för mig att jag har läst någonstans att självaste ordföranden är sk " bonnläpp " eller har jag fel?....kan slå vad om att hälften av lakers lakejer inte är från stan :lol:
Ny Troy får du nog ta och förklara vad du menar med detta.

Om du vill kan du ta det via Pm.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Post Reply