Kempe???

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Slutnoteringen på Forumaktien är ännu okänd, men just nu är ligger Camelen bra till, så ärliga måste vi vara.
In Hinkum Veritas
puff
Forumdemon

Post by puff »

Jag hade nog valt att uttrycka mig i "jagform". gillar inte att man skriver så ärliga måste vi vara. Byt ut vi till jag så är det OK. Det är alltid lättare att att uttrycka sig i vi form för då är man ju inte ensam ifall man nu skulle ha fel. Jag anser dessutom att det altid utan uppmaning är bäst att vara ärlig
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Camel wrote:...att vi alla realister bara skrattar åt er. Hockeysverige skrattar just nu åt henrick evertssons byggda växjö lakers och våra upphausade nyförvärv. Jag väntar med glädje och stort leende på era svar och bortförklaringar.
Gott nytt år…….ni som förjänar det…….!!!!!!!!!!!
Talesman Camel uttalar sig å realisternas och Hockeysveriges räkning. Att beskriva verkligheten så kategoriskt i svart som du gör ökar inte direkt realisternas och hockeysveriges trovärdighet.

Det jag funderar på är hur dessa dåligt researchade och värdelösa spelare lyckades så bra tidigare. Det var i och för sig innan du trädde fram med din kunskap och förklarade hur kassa de i verkligheten är. För just nu har vi ett lag utan självförtroende. Var fanns kritiken då laget vann? Varför kommer ni realister och hockeysveriges skrattande representanter alltid fram först när det finns ett facit att jämföra med? Mycket märkligt.

Jag hade grymt fel på 2 värvningar. Den ene var bättre än jag trodde: Weinstock och den andra mycket sämre än vad jag väntade mig: Karjalainen (övertygad om att vi värvat en topp3-målis). Jag vet inte om TK var klubbens förstaval, men jag hade värvat honom 100 ggr av 100 då det begav sig. Hur många kan (eftersom vi nu skall vara ärliga) säga att man trodde att han skulle ligga på 14:e plats i början av 2007?

Jag vill att följande skall ske:

1. Tuomo Karjalainen får Kempemos förtroende att stå från och med nu.
2. Ingen sparkas och ingen kaptensbindel byts. Det förstnämnda har jag funderat på ett tag eftersom Kempe säger att han har svårt att få spelarna och följa överenskommet spel. Men jag har kommit till slutsatsen att jag vill fortsätta med Coach Kempe. Rebellerna måste ta sig en funderare. Fortsätta med myteriet eller ta sig i kragen. Klubben skall här vara övertydlig om man går på min linje. Det ger alla en tydlig signal om vad som gäller. Tränaren bestämmer alltid i VLH.
3. Spelet i numerärt underläge måste till varje pris bli bättre. Använd Rosén mer. Träna rollfördelning med backarna. En av de skall alltid bevaka framför egen kasse. Fortsätt tillåta skott från back trots att målvakterna inte övertygat. Just nu är det ängsligt och passivt.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

JAG tycker att VI sammanfattas av OSS som skriver på Forumet, och där en viss Camel fått en del skit( en del berättigat med sågningar av osedda spelare), men just NU fladdrar Hans flagga bäst. 8O

Så ärlig är JAG, det svider men sånt är livet. 8)

Hoppas Väckarklockan har ringt rejält hos de som ansvarar för Lagets prestationer, annars så finns det En av oss som klarar sig bäst i den ÖKEN som slutet av säsongen innebär. :oops:
In Hinkum Veritas
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Så var den gallskrikande camelen back in buisness, föga oväntat. Går inte in i nån djupare diskussion med folk som i brist på annat väljer att skrika och kasta dynga omkring sig med varenda ord man lyckas prestera i varenda inlägg man lyckas prestera. Dagens garv?..absolut.
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Tycker Varanen har ett klockrent inlägg ovan!!
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Coffe #800 wrote:asså.. seriöst... ååå nej lakers förlorar en match... dom är inne i en svacka ... sluta skylla på kempe !!!
han sejjer nog va han vill INNAN dom kommer ut på isen... 10 sekunders Time Out är väll fan ingenting... då är det bättre att ta allt i omklädningsrummet innan periodens början !!! KEMPE ÄR EN BRA TRÄNARE så är det !!! Lager isej är inne i en svacka... det kommer en vändning!!! SNARLIGEN !
Men varför får då ett hockeylag en svacka för..en lång sådan??? Det har ingen undrat? Ska det egentligen behöva hända, att lagets spelidé, tempot, skridskoåkningen, tacklingarna, det jävla anamma, och viljan att vinna till 100%..bara havererar?
En annan sak också..Evertsson var väldigt tydlig med att han skulle ersätta Saviano med en spelare med hans "skridskor"..en spelare som liknar Savianos spel, "annars får det vara", lät det. Då kom Hirvonen.???
Då hade jag, om jag var Evertsson, gjort allt för att få hit Määnniköö istället!
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Miikka är inte intresserad av att spela i en lägre division för närvarande. Han spelar för JYP i Finska förstaligan ( i och för sig ett av lagen i den undre halvan ) men han är trots allt en av lagets bättre spelare och var så sent som förra året med o spelade för det finska landslaget.

Hoppas för Miikkas skull att han får en möjlighet att spela i Elitserien nästa säsong.
wille
Forumamatör

Post by wille »

3 pinnar ett måste annars är det kicken för kempe hoppas det inte är för sent
vår tid kommer
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

wille wrote:3 pinnar ett måste annars är det kicken för kempe hoppas det inte är för sent
Och vem har du tänkt ska ta över? Inte rätt väg att kicka tränaren det blir nästan aldrig bättre. Hänvisar till hockeykväll som har gjort någon undersökning a´la Wikegård
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Här är en tränare som får lämna efter säsongen och kanske skulle se Laker som en fet utmaning. Alla har ett pris för sina tjänster dock 8) .
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
wille
Forumamatör

Post by wille »

värva Esko eller Bendelin måste ha en rutinerad tränare med långtidskontrakt
vår tid kommer
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

wille wrote:3 pinnar ett måste annars är det kicken för kempe hoppas det inte är för sent
Ja men sluta!, Kempe kommer INTE få sparken hur det än går ikväll det är bara onödigt att diskutera.... :evil:
wille
Forumamatör

Post by wille »

Äntligen agerar kempe som en tränare i båset
vår tid kommer
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

wille wrote:Äntligen agerar kempe som en tränare i båset
Ja just de!Har han ju inte gjort innan?????
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag såg ingen skillnad på Kempes agerande i båset idag jämfört med tidigare matcher.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det var skillnad, Kempe stod framme vid sargkanten i stort sett hela tiden och inte som tidigare bakom spelarna.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Räven wrote:Jo, det var skillnad, Kempe stod framme vid sargkanten i stort sett hela tiden och inte som tidigare bakom spelarna.
Vad taskigt att stå ivägen så spelarna inte ser vad som händer :wink:
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

nej det var ju det som var grejen bakom segern,ingen av killarna visste att vi ledde utan gick ut för att kämpa järnet för segern! :)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Och inga armar i kors så mycket heller.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, så kan man se det Dragkampslakej :wink: . Men en förändring är det likväl, spelarna får väl flytta sig, så att de ser då :?
milkman
Forumamatör

Post by milkman »

Någon som vet träningstider i veckan ... ?
Lakej#4
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Primeau wrote:Jag såg ingen skillnad på Kempes agerande i båset idag jämfört med tidigare matcher.
Kan säga att han var betydligt mer aktiv i båset idag, satt nämligen på första parkett och såg en Kempe som röt till ibland och dirigerade trupperna när det behövdes.

Kul dessutom att Paukannen gör en bra match och fick istid.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Räven wrote:Jo, det var skillnad, Kempe stod framme vid sargkanten i stort sett hela tiden och inte som tidigare bakom spelarna.
Jaha du räven....Tror nog han stod där fram mot nybban med se du..
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Den matchen Åryd Lakej valde jag ju att vara hemma och förbereda Nyårsfirandet istället för att vara i Nybro. Men jag tyckte också att han var mer aktiv idag och det är ju bra i såfall.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Självklart är det det :D Västerås matchen som gick på tv var han väl inte så glad heller!!utan gick på å pratade me grabbarna...då också i främre ledet.Viktigast är ju att det funkar,men han kanske har svårt för att ryta i lite när det behövs,va vet jag.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

hoppas inte kempe läser allt vi skriver o gör såhär:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 75,00.html

:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Xoogman
Forumentusiast

Post by Xoogman »

Malul wrote:hoppas inte kempe läser allt vi skriver o gör såhär:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 75,00.html

:)
Att han skulle ta till sådna "kraftytryck" har jag svårt att tänka mig :nope:
Men så kanske han gör till slut :321: samtidigt han säger :asshole:
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Post Reply