Kempe???

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag orkar inte läsa allt vad som är skrivet här heller, men det har inget som helst med kempe ocj Custemo att göra, allt är noga genomgånget inför matchen igår, varje spelare vet vad han ska göra och så vidare. men vad händer, det låser sig efter 7 minuter och krampen består, ingen spelare förutom Markusson och Romö har förmågan att hitta sitt uppgjorda spel och då vet vi alla att det faller ihop. Så enkelt är det faktiskt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Har skrivit Full fart mot 7:e plats från Seriens början, tycker det motsvarar lagets kapacitet och kvalitet.

Att man/vi sen kommenterar Lagets/tränarnas insatser löpande under säsongen är väl helt naturligt och vad ett Forum bla. annat är till för, ELLER? :?

Att ett Lag som Lakers som saknar riktiga klasspelare väljer den enklaste vägen till poängskörd, dvs. FÖLJA GRUNDSPELET SLAVISKT visar dessvärre att spelarna av sin tränare anses ha för dålig klass att själva påverka sakenas tillstånd, att Kempemo själva sätter sig i en svår sits genom att så benhårt hålla fast vid ETT grundspel, detta är knappast spelarnas fel att de tvingas underkasta sig en spelmodell som visar sig fungera sämre efter ett tag, när övriga Lags tränare som inte är födda igår hittat motmedicin.

Nu är detta med att lag har bättre och sämre perioder inget nytt som Lakers uppfunnut, dock återstår att se om Laget har den kvalitet som krävs för att ÄNDRA sitt spel när så KRÄVS.

Någon skrev tidigare att spelare inte följer Gameplan, Är det någon här som VET exakt vad Kempemo vill att varje position skall utföra?

Det jag går på är vad jag ser på matcherna, och det säger mig att spelarna TÄNKER ishockey och i min värld går det för sakta, hockey ska spelas med instinktsbetende, samtidigt som man använder hjärnan till att anpassa spelagerande efter behov.

Full fart mot 7:e plats :wink:
In Hinkum Veritas
kobe71
Forumamatör

Post by kobe71 »

Säger bara, tappar lakers poäng mot hammarby är det dags för tränarbyte. Hela laget kan inte falla ihop för att 2 spelare är skadade. Kempe lyckas helt enkelt inte plocka fram det bästa hos spelarna.
Vi kan ju inte plocka mindre poäng än vad vi gör nu utan tränare eller?
Han har fått väldigt många chanserna att vinna matcher nu utan att lyckas, och det är ju inga sk topplag vi har mött på sistone.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ingen större mening att byta tränare nu mitt i säsongen. Ska vi ta över då? Det lär inte finnas något bättre, är det kört så är det. Analysera och försöka hitta en lösning, eller kommer det fler säsonger.
kobe71
Forumamatör

Post by kobe71 »

Tror faktiskt att Varanen skulle sköta uppgiften minst lika bra som Kempe, sen skulle han säkert få fart på de finska lejonen :D
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det är möjligt att han skulle :wink:

Tror i och för sig att det är dags för krismöte, det brukar man ha i företag där resultaten går åt helvete.
wille
Forumamatör

Post by wille »

hej wille här igen var i nybro idag tyvärr fick jag mina farhågor besannade kempe måste ersättas med varför inte evertsson i båset han har faktiskt anställt både kempe å spelarna? för nu går de ut för fort nu måste något göras inan det är aldeles försent!!! Wille
vår tid kommer
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Beträffande Kempe så tror jag NADA kommer att hända, då Peter Ländell & styrelsen uttryckligen sagt att man har fullt förtroende för Kempe.
Man kommer ge honom hela denna säsongen minst på att försöka skapa något. Och publiken vet man att den kommer ändå, även om det blir ett litet bortfall, det skiter man i. Det tar man igen någon annan stans.
De jobbar med varandra varje dag, de är kompisar, man sviker inte en kompis i första taget. Sedan verkar Evertsson & Kempe ha en oerhört god relation, vilket också är viktigt mellan en sportchef och en coach, men det kan också leda till nackdelar rent sportsligt då coachen kan jobba lite mer avslappnat utan behöva känna stress och krav över sportsliga framgångar för man vet ändå var man har varandra. Man ger således extra tid till misslyckanden.

Ur en annan synvinkel kan man ju se det så här också:
Är man en högt uppsatt chef på ett företag så har du lite högre krav på dig, likaså krävs det kanske lite mer utav att träna Lakers i allsvenskan jämfört med Skövde IK i div1.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Hur många ville kicka kempe när vi spelade seriefinal mot rögle?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nej Kempe ska vara kvar, det finns inga bättre alternativ. Själv börjar jag se säsongen som mer eller mindre avslutat, trots att det finns många poäng att spela om, så det kan givetvis se helt anorlunda ut om en månad. Men visst är idrott härligt, ibland upp och man njuter, för att sedan falla pladask som ett korthus. Vi är inte bättrte än så här, inse det bara!
kobe71
Forumamatör

Post by kobe71 »

Man kan inte leva på gamla meriter i all världens evighet. Kempe har nu fått ett antal matcher att vända trenden och inte lyckats. Vi har två gubbar borta sen den matchen (tror jag)och man kan knappt vinna en match numera. Lyckas man inte motivera sitt manskap till segrar får man helt enkelt lämna sin plats till förfogande eller bli sparkad.
kobe71
Forumamatör

Post by kobe71 »

Nu är du bra negativ räven, vi har faktiskt 7:e platsen inom räckhåll. Det som krävs är ett jävla anamma av både ledning, laget och framför allt lagkaptenen. Tycker att den argaste och tjurigaste i laget skall utses till lagkapten, han kan vända trenden. Vet själv inte vem det kan vara.
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Kan bara hålla med Räven, vår spelartrupp håller inte högre klass än så här.

He he, vilket hyckleri, inför denna säsongen skrevs laget upp som ett topplag i allsvenskan. Nu får vi vara glada om vi hamnar i mitten någon stans för att slippa negativt kval.

Verkar som att vår sportchef blivit bedragen på konfekten, lagt stora pengar på spelare som inte alls håller måttet.
Vilket svindlande nederlag för klubbens ekonomi i så fall.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nu hoppas jag och tror också för den delen att hjärntrusten redan ikväll sitter ner och skissar på olika alternativa lösningar, för inte fan går det att sitta med armarna i kors och vänta.
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Kobe, Kempe kommer aldrig att säga upp sig, en så envis person
som inte ens vill ändra i sin spelstrategi, tror du verkligen att han skulle säga upp sig?, knappast. Han kommer fullfölja sitt kontrakt oavsett hur det går sportsligt, han står med cement i båset.

Om nu Lakers skulle välja att avbryta kontraktet, (kan de förresten de,
Kempe kanske förhandlande till sig genom en klausul i kontraktet att 2 år gäller oavsett sportsliga framgångar, det kanske var ett krav han hade innan han skrev på?) Hur som helst får ändå Lakers betala ut kosing till honom även om han skulle kickas.
kobe71
Forumamatör

Post by kobe71 »

Tror inte heller han kommer säga upp sig, ibland måste man köpa ut folk för att få skutan på rätt köl. Frågan är om inte detta är ett sånt läge. Publiken kommer att svika om inte resultaten vänder inom kort och det kostar, se bara slutet på förra säsongen. Det bästa är nog att ge honom kicken och hoppas på ett uppsving, det kan som sagt inte gå sämre än vad det gör nu. Frölunda lyckades med tränarbyte, kanske vi också får fart på laget med nytt blod.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Frölunda har nog lite mer pengar....
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

OM Lakers blir 7:a så är det mycket BRA, man jan inte ge upp NU som en del antyder.

Besvikelsen är givetvis stor, MEN jag och en del andra har ibland skrivit att Lakers Lag inte tillhör Seriens topplag, somliga svävade iväg i början.

Ni måste lära Er att göra en RIMLIG analys både av Truppen och nuläget,
det är inte kört ännu, en Klubb bevisar vad den går för både i med/motgång samt PÅ isen samt UTANFÖR.

Läget just nu är en godkänd placering med ett för närvarande uselt spel, de åtgärder som nu görs avgör om säsongen slutar med en godkänd placering, det är DETTA som räknas inte illusionen om att det alltid går uppåt.

En säsong är en åktur i en berg och dalbana mellan slalomkäppar, det viktiga är att begripa när man ska svänga.

Full fart mot 7:e plats!
In Hinkum Veritas
kobe71
Forumamatör

Post by kobe71 »

Visst är det så att frölunda har mer pengar, Evertsson kan slänga in sig sjäv, så kostar det inget extra. Han verkar vara en tjurig person som behövs i detta läge. Kunde Widén i öster så kan Evertsson ta över tränarrollen.
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Ja, i alla fall kunde väl Evertsson tala om för Kempe att hockey
kan spelas på mer än ett sätt.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Evertsson borde väl rannsaka sig själv och komma till insikt med att allt som han rör vid inte blir till guld. En del intervjuer som gjorts med honom inför den här säsongen är ju så pinsamma att lyssna på - bedrövligt. Att han på senare tid har en mer sansad och normal framhållning vad det gäller guldkornen som han hittar det förstår jag - vem hade inte haft det? Skylla på spelare hit och dit är väl en sak, men vi har ju en avlönad heltidsanställd sportchef i organisationen som har tagit hit spelarna. Och sådan tid som det har tagit med vissa av värvningarna så börjar man ju undra vad karln sysslar med egentligen.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Men vi får trots allt inte glömma när allt var guld och gröna skogar, det var nämligen inte så länge sedan. Det här är ett styrelseproblem, som de får lösa tillsammans med inblandade, konstigare är det inte. Ta ansvar för den position man har, så blir det ok igen.
wille
Forumamatör

Post by wille »

Gör förändringar innan det är för sent med både tränare o målvakt Var är den fantastiska 1a måvakt vi värvat
vår tid kommer
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Ja, det kan man fråga sig, 8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan.

Då kanske man skulle kunnat anstränga sig lite mer.
Läktarexperten
Forumentusiast

Post by Läktarexperten »

Tack vare att det gick så bra i början av säsongen så har vi supporters fått för sig att vi har ett bra lag. Sanningen är att den är tunn och svag. Ironiskt nog så får Kempe kritik idag bara för att han lyckades lite för bra de första matcherna. Därför blir kritiken hård nu när sanningen kommer i fatt.

Jag tror helt enkelt inte att det är Kempe som kräftgången beror på.

Intressant att notera att allt gick bra ända tills Saviano blev skadad. Sen dess har det gått utför. Ibland är tydligen en spelare otroligt viktig i ett lag och lyfter resten. Saviano stod för fart, fantasi och spelvändningar på ett sätt som saknats i laget tidigare säsonger.

Så det är nog snarare bristen på Saviano än Kempes svagheter som är orsaken till kräftgången...
Motivation slår klass...
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Som någon sa i bussen,på väg hem,så var det väll samma sak med när han tränade Skövde.Det gick väll bra i början...och vad hände sen.?Jo,raka vägen ner i ettan!! Rätta mig om jag har fel..!
out4speed
Forumentusiast

Post by out4speed »

Just nu kan vi inte spela sämre UTAN tränare, för sämre spel med det materialet vi har är tamejfan en ren omöjlighet *Hoppas jag åtminstone*

Om sen lakers inte vågar göra nått och väljer att sitta med benen i kors och bara avakta istället för att göra nått drastiskt åt situationen lär det nog märkas nämnvärt i kassakistan.
Jag går mer än gärna på hockey, även förluster kan jag ta, men när det barkar rätt åt pipsvängen och inget görs,och vissa spelare bara glider runt , varför ska jag då lägga mina pengar och min tid på det? Är ju som gå på en dålig bio gång efter gång bara för att man vill att de som jobbar på biografen och är trevliga killar\tjejer ska få behålla sitt jobb.

Just nu är besvikelsen total :-(
Nu ökar vi !!
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Ge Kempe och Custemo säsongen ut jag tror inte någon här inne kan bättre inte ens Varanen. Lakers ha ett mål med säsongen och då får man ge tränareduon rimmlig chans att uppnå målet.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
tomazzz
Forumamatör

Post by tomazzz »

nu får det fan vara nog med era larviga inlägg om att kempe ska avgå för en 7 veckorsen älskade alla kempe. men nu när HELA laget är i en formsvacka så börjas det förstår mig inte på er. vi ska ju göra allt för att stötta lakers
puff
Forumdemon

Post by puff »

Rätt tomazz. Jag har suttit och läst igenom inläggen och tycker att de håller en nivå som ligger mil från proffsighet. det finns många lag inom alla idrotter och även individuella idrotter som kommer in i formsvackor. vid dessa tillfällen är det av någon anledning inte flyt på något. den så kallade oturen grinar en i ansiktet. eller just på grund av detta som svackan infinner sig.
Att vid dessa tillfällen ropa på allas avgång kan väl knappast inte vara rätta medicinen för att vända trenden. Det är klart att man är besviken när resultatet går emot en men försök att se lösningar utan att kicka spelare och ledare till höger och vänster. Det finns ju dem som tycker att oerfarna juniorspelare skall gå in i laget och vända trenden. Jag har svårt att se detta som en lösning. Låt istället laget med nuvarande spelare och ledare jobba vidare, de är säkert mer besvikna än vad vi är. Var lugna det kommer att vända och då uppstår fenomenet att de som är mest negativa nu kommer då återigen att utropa oss som ett lag som är värdigt elitserien. Hos många på forumet gäller himmel eller helvete, ordet balans är tydligen okänt.
Jag var i Nybro och var fruktansvärt besviken efteråt men jag kommer förstås att följa laget och gå på matcherna ändå. för visst kommer vi att vinna igen.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Väl skrivet inlägg puff. Folk som gallskriker rakt ut har jag svårt att ta på allvar. Troligen samma som gallskriker och lipar så fort det går lite emot privat också. Det handlar om att få skutan på rätt köl igen, inte tro att man bara kan kasta ut inredningen och köpa ny. Kämpa med det som inte är bra, analysera och försök hitta ljuspunkter. Då kan det vända, ungefär när som helst. Gå på matcherna om du bryr dig, stanna hemma om man inbillar sig att idrott bara är evig framgång utan hack på vägen. Vill nog påstå att vi inte varit med om rejäl megadjup motgång i termen av katastrof nån gång ännu. Tackla hacket i maskineriet och gå vidare.
Camel

Post by Camel »

Medhållare och ni pinsama ryggdunkare vad säger ni nu då.?? Hade jag inte rätt vad det gäller värvningarna och det usla resarch arbetet som gjorts?? Cabana vilken grym spelare…..i ett korplag. Ström hur kan han ha spelat i elitserien är helt otroligt. Junioren carlsson som henrick ville värva innan säsongen började,helt otroligt.vilket kap inte sant???!!!! Tuomo,paukkanen,andersson,thelin,nolan,bärnhjälm ska jag fortsätta??? Utav TRETTON nyförvärv så har evertsson lyckats med TVÅ weinstock och saviano och det är FAN I MIG inte godkännt!Jag hoppas att ni inser vilka summor det handlar om som håller på att gå upp i rök bara paukkanen som sitter på bänken kostar sponsorer och publik 250 tusen spänn,till vilken nytta.?????
Vad karjalainen kostar vågar jag inte ens tänka på och han sitter med på bänken. Men vad säger ni värsta ryggdunkarna på forumet alfax,nigy,niles,,puff,serra,perväxjö,årydlakej etc är det inte dags att dra upp gam nackarna ur sanden snart och inse verkligheten man behöver inte alltid tycka som alla andra????? era kommentarer och medhållanden och liknelser är ju så komedi aktiga att vi alla realister bara skrattar åt er. Skärper inte Kempe till sig så ska han bort omedelbart tillbaka till division ett.Att påstå att laget letar efter formen så här långt in i serien är riktigt oroväckande och kvalificerat skitsnack att bara utala sig så i media är ju som att pissa på fans och sponsorer.
Då har man ju inte skött sitt job!!!!Målvaktstränaren henrick evertsson har gjort bort sig för länge sedan och bevisat sin inkompetens och att han får fortsatt förtroende är ofattbart jag väntar bara på vilken nästa spelare eller ledare det är som får lämna eller värvas?? något måste ju göras annars så är det ju katatsrof. Skippa paukanen och karjalainen till attbörja med och ta hit en bra forward en värdig ersätare till nolan och en bra målvakt värd namnet. För ni ska ju veta att nolans glöd förvann när steve blev skadad i hop så var dom riktigt bra. Men det blev sociala cabana istället bra jobbat verkligen respekt……. Hockeysverige skrattar just nu åt henrick evertssons byggda växjö lakers och våra upphausade nyförvärv. Jag väntar med glädje och stort leende på era svar och bortförklaringar.
Gott nytt år…….ni som förjänar det…….!!!!!!!!!!!
puff
Forumdemon

Post by puff »

och vips så kom camel in och visade ansiktet på en person utan balans.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Dessa spelare fungerade alla helt bra tidigare, Jag fattar inte vad som hände runt tiden som Steve blev skadad. Men inget verkar fungera idag, det är vi nog överrens om.

Det tråkiga är att vi upplevde exakt samma sak förra året då spelet föll pladask, för att aldrig mer fungera. Frågan är väl, hur agerar ansvariga just nu, jag tror inte någon av dem sitter och väntar på att inget ska hända.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Har vi inte haft såna här svackor varenda säsong sen vi gick upp i allsvenskan???

Jag tycker fortfarande att evertsson gjort ett kanonjobb.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Post Reply